A C3 hibátlanul szól. A rossz hangzásért elsősorban a pocsék felvétel a felelős, másodsorban a HR40 sem szól úgy mint egy Leslie.
Ezek a kabinetek fel vannaxerelve 1-2 mélyközéppel és néhány magasközéppel. Hangterjedelme meg sem közelíti a lezliét. Ráadásul szerintem a primitív felvevőalkalmatosságát valamely mély elé rakhatta. További rontást lehet az mp3 szaxerűtlen lekonvertálásával elérni. Mintha fázisok keveredtek volna össze.
Ha felveszi egyszerűen vonalból, ütne.
Mellesleg a jó hangzásért a játékos is felelős valamelyest és szerintem ettől az előadástól sem dobott senki egy hátast :-)
Ha szabad megjegyeznem, szerintem a felvételnek vannak hiányosságai. Eredetiben nem szólhatott rosszul a hangszer. Simán lehet rossz felvételt készíteni egy rossz mikrofonnal, és azt még az mp3-mmal tetézni:-) Én nem tettem volna fel a netre ilyen rossz felvételt.....
megjelent a PASO új nagylemeze, Feel the Riddim címmel, és nagyon sok hammond orgonával, Leslie-vel. belehallgatás, leírás itt: http://langologitarok.blog.hu/2009/11/12/paso_6
Gyakran tapasztalni hogy a keverő mögött villanygitáros rockban edződöttek állnak. Agresszív csinn-bumm a hangkép. "korszerűek" akarnak lenni, de ide más kell.
Néhány kép a tegnapelőtti Kirk Franklin koncertről:
Hangszerek: elég nyilvánvaló de a pontosság kedvéért Moog Minimoog D, Hammond B-3 + Leslie 125 (145), Hohner Clavinet D6, Rhodes Mark I. És a billentyűs csóka aki nem billentyűzött hanem érzéseket játszott. Valszeg egy babtista templomban született mert nagyon otthonosan mozgott a gospel, R'n'B, soul zenében. A 7. szám környékén csak úgy szám közben helyesebben játék közben még arra is volt ideje, hogy írjon haza egy sms-t. Akkor csak jobb kézzel játszott de sokunk szeretne úgy játszani mint az ő bal kezének 3 újja. :-) Ha nem látom nem hiszem el!! Szinpadon hangzás óriási. Kint a frontkeverőnél kása: (fos)!
Egyetértek. A színpad széléről jobban szólt, de a dob mindent vitt. A beálláskor meg totál heavy zúzás volt. Nem kritizálok, nem tudom hol volt a hiba, de amikor bepakolták a bitang PA-t, már gondoltam hogy ez sok jóra nem vezethet.
Sajnos nálunk még nem általános hogy a dobost egy plexi karámba helyezik, a gitáros is kap a cucca elé egy ilyen plexi paravánt. Még fel kell nőni a feladathoz.
Gyakran úgy érzem technikailag túl van spilázva a technika. Pedig pont a muzsikában a legerősebb az a szabály hogy a kevesebb, több.
A gitárost oldalról is alig hallottam. Az orgonát pont arányosan. A dobos túl ki lett hangosítva. Ebben a menedzserük a hibás viszont, hiszen minden kontrollba embertelenül hangos láb/pergőt kért. A koncert elején nem győzték oldalt visszavenni, de úgylátszik nem eléggé.
BTW, hogy a kérdésre válaszoljak, bár nem nekem szólt, ahhoz túl jó a terem akusztikája, hogy egy dobszerelés hangját, amivel ráadásul nem túl kifinomultan bánnak, elviselje. Ahhoz olyan szinten kellett volna felhúzni a hangszereket és az éneket, hogy az már a fülbeüvöltözős-pinceklubkoncertes hangulatot idézte volna, nem elegáns koncerttermi hangulatban zajlott volna. Igaz, így bizonyos pontokról hallgathatatlan lett, de a stílusnak ára van :)
Khm. Ott voltam a koncerten, hirtelen felindulásból. Majd ugyanabból távoztam, valahol félúton. Az énekesek nagyon jók voltak. A hangszeresektől nem ültem le, de azért hoztak egy szintet. Viszont a hangzás... nem tudom, lehetett volna-e ennél rosszabbul hangosítani. A dobot ebben a helyiségben be kellett volna zárni és a hangszórókból adagolni. Mindent kinyírt. A hangszereket néha direktben hallani véltem a saját erősítőikből, de néhány kegyelmi pillanattól eltekintve a keverőn átmenő jelben nem nagyon jelentek meg érzékelhető szinten.
A színpad két oldalán két nagy toronyból üvölt az ének 5 egységgel, a színpadon elszórt kombókból néha 2 egységgel hallani a hangszereket, a dob meg kb. 8 egységgel szanaszét rombol mindent. Ennél már csak az emeleten érzékelhető hangzás volt rosszabb (ott ültem először): a dobnak csak a legbántóbb éles hangjai jöttek fel, volt fenn külön hangszóró, amiből üvöltött az ének, a hangszerekből meg kereken nullát lehetett érzékelni odafenn.
Irigykedtem tehtube-ra, akinek a színpad szélén állva valószínűleg kicsit jobb keverék jutott a hangokból, de számomra hátulról élvezhetetlen volt a dolog, bármekkora gospelrajongó és gyakorló gospelénekes vagyok. Remélem, a mai Kirk Franklin kicsit javít a helyzeten...
Nekem tetszeni szokott kifejezetten, ha én is véleményt nyilváníthatok (a teremre vonatkozóan úgy amúgy, merthogy ezen a koncerten sajnos nem voltam). Elektromos hangszerekkel olykor nem nagyon tudnak mit kezdeni a hangosítónépek (pl. Van Der Graaf Generator), de pl. a javarészt akusztikus hangszerekkel játszott 2006-os (?) Steve Reich koncert vagy pl. Philip Glass, meg Michael Nyman nagyon szépen szólt.
Nagyon jók voltak. A közepétől a konszolidált túlnyomórészt középkorú, zakós, estélyis közönséget beindították. A végén egy hosszú gospeles tekerésben meg is vadították. Közben a menedzserük a legidősebb énekesüket levitte a színpadról a közönségbe, majd túloldalt vissza kb 5 perc alatt. Ekkor már tombolt a zsűri.
Kérdésemre hogy templomban is játszanak-e vagy music hallokban: csak music hallokban volt a válasz. Általában Alabama és Georgia államokban.
Őket is, elsősorban a menedzser, nehezebb embertípusnak lett beharangozva. Ehhez képest szintén nagyon barátságos, közvetlen ember volt, a zenészek meg méginkább.
Pete, a zorgonista kb 1/3-ot játszott Motif zongorán, a többit a NE2-73 - HL722 összeállítással. Mivel eredetileg B3-on szokott játszani, ha azt nem is, de egy félholdat kapott a balkezéhez, amit jó ízléssel, amerikaiasan, folyamatosan kapcsolgatott. Igen tetszett neki ez a csöves előfokos Leslie.
Talán egy-két hozzászólásomból kiderült hogy nem mellékes számomra a Hammond orgona és a körészőtt zene.
Ha kérhetném, ne Tube inkább tehtube, kis té-vel! Köszönöm.
Az elmúlt időszak bőségesre sikeredett ilyen jellegű koncertekből. Most épp a külföldiek voltak többségben, de ugyanilyen lelkesedéssel megyek hazai előadásokra is amiből egyre több van. Kifejezetten Hammond alapú zenére most 3 csapatot tudok, a Kéknyúl, a KLB trió és a B2B3.
Tervezem én is a zenei felhozatal hígítását egy saját minimál trióval, de dobost még nem találtam. Ízesen üssön, pici dobja/összeállítása legyen és halk.
Jó zenekar, ha meglenne még a diákom, elmentem volna rá olcsóért (a rendes jegy árának megtudakolásával nem is fájdítottam a szívem, le vagyok égve). A Drót c. sorozat (The Wire) első szériájában a főcímzenét ők játszották, egy Tom Waits számot (Way Down In A Hole), nagyon ízes értelmezésben.
Szervusztok, rég jártam erre. Kéne egy billentyűs. Mondjuk elvagyunk nélküle is, de vicces lenne. Hammond-Rhodes vonalon (meg ami eszünkbe jut). Ebben kéne részt venni:
Ma este a Zeneakadémián a Blind Boys of Alabama fog fellépni.
Jó r'n'r-os, gospeles, blúzbroderszes húzós zene. Azt hittem hogy énekegyüttes. Nem. 3 ének, plusz dob/ének, bassz/ének, git/ének és org/zong. Egy fehér tag a billentyűs. Most NordE2/73-at kapott, de a Nord egy csöves preampos HL822 lezlin szól, a Nord elejére egy félhold lett ragasztva erre az alkalomra.
A rotosonic nagyon határozott dobrotor hangot ad kimikrofonozáskor.
Köszi a jó visszajelzéseket! :) Nagy öröm ezt Tőletek 'hallani'! :) Jerry, a dobos és én akartunk összehozni egy ilyen virtuálbendet'. Miután YouTube-ról összeválogattuk a tagokat, Roland (ének, zongora) a 4shared.com-on (fájlmegosztó hely...) létrehozott egy ingyenes 5GB-os tárhelyet, amin keresztül feltöltöttük/elküldtük egymásnak a hangszeres sávokat, később a videókat. Mindenki kapott egy névreszóló audió/videó mappát. A Kansas Two For The Show c. koncertlemezén található Journey from... számot dolgoztuk fel a stúdió verzió helyett. Ezt a számot a cédéről mindenki berakta a zenefelvevő programjába 'mankónak', amihez a felvételeket ki-ki rögzítette a saját PC-jén. Először midifájlt akartunk használni, hogy még precízebb, pontosabb legyen a végeredmény, aztán megvitattuk és maradt a wav/mp3 mankónak... Amikor készen voltam az orgona/szinti sávokkal Monkey's audióval/Wavpack-kal tömörítve (hogy ne romoljon el a minősége) feltöltöttem a két fájlt a 4shared-es mappámba. Miután ezt mindenki megtette, Roland (ének) letöltötte a fájlokat és 'összerakta' a sávokat, megcsinálta a keverést, stb. 3-4 verzió született, mire mindenki rábólintott, hogy OK. Aztán fel-playback-eltük a zenéhez a videókat. :) A fent említett módon upload, Roland összerakta, véleményezés...és végeredmény. Mindez majd' 3 hónapig tartott, mert az elején sokat szöszmötöltünk a mankósávval, meg a fájlcserélés, koordinálás (ami Roland-nál maradt végülis) mikéntjével. A következő szám, úgy 6 hét alatt elkészülhet. Talán már Karácsonyra, ha mindenki ON lesz. :)