Hellló!Én úgy gondolom,ez a fogyasztási láz teljesen felesleges.A tapasztalt adatok és a megadott adatok soha sem egyeznek.A Renault Tháliánál ami 1.5d 3,5-4 litert írnak.A kollegám 4-4,5 litert méreget.Ez ugyan nem sok eltérés,ha a Kalos tapasztalokat nézzünk,de tulajdonképpen ez csak is a vezetőtől,és a forgalomtól függ.Szerintem ez a helyes válasz.Az én Kalosom még soha nem fogyasztott 5.9-et.Az átlag 7-7,5 liter ami szerintem teljesen elfogadható egy 1.4s 8 szelepes autónak.Ez persze városi közlekedés,klíma nélkül,mert nincs benne.Csak a láb a fontos nem az agy.
Hello!
Egy kis bíztatás a fogyasztás ügyben .
Nekem eddig ilyenek voltak az adatok. első 6,2l második 6,5l harmadik 6,3l
majd 5,92 és az utólsó 5,98 l/100Km. De én vidéken élek és sokat kirándulunk az autóval.De ebben is volt autópálya,mégpedig az 5,92-es fogyasztásnál.Igaz nem sok távolsággal.
Most nyoták az Indexen, hogy az unijós jogharmonizáció miatt a kiskaliberű autók drágulnak októbertől, mert a legalacsonyabb és legmagasabb ár egész Európában nem haladhatja meg az 5%-os különbséget.
Fogyasztás: ha tényleg 7-et mértetek az új autónál klímával, az bakfitty. A topikot olvasgatva elrémisztettek a korábbi hozzászólók 8-10l-es mérései, azért ez egy kicsit sok(k)...
Szerintem ezeket a szuper kis kocsikat(daewoo kalos) már nem tudták mivel kikezdeni a konkurensek pl.opel corsa,suzuki swift,fiat punto,ford fiesta,stb...,és ezzel a fogyasztásos szöveggel (sokat eszik) próbálják lejáratni.Remélem mi itt a fórumban az ellenkező bizonyítás terén nagyot nyomunk a lantba.Természetesen ez az én véleményem csak.
Hogy lehet ez a külömbség kalos és kalos között fogyiba!? Csak a pesti forgalom!
No meg pl. a légkondi.
Az 1.2-es 5,9-es fogyasztása végülis nem rossz. Persze ahhoz képest a 4ajtós 1.4-esem 6,9-es átlaga (szinte állandó légkondi használattal, vegyes utakon - Pest, autópálya, stb.) már kedvezőnek mondható:)
Sznuni Köszönöm a segítséget!Meg van az első fogyasztási adatom(1,2 5a):640km-re tankoltam 38 litert,ez olyan 5,9.Mi a Bakonyban ,és a Balatonfelvidéken autóztunk,városban nagyon keveset mentünk.(2felnőt+1gyerek).
Nagyon szuper a gép,majd ha egyszer lesz bátorságom lepadlózok neki a rángatózás végett.Bár szerintem megszokás kérdése a dolog.Üléshuzatban még mindig nem döntöttem.Szép is legyen,olcsó is legyen:))
Sziasztok!
Egy héten belül én is Kalos tulajdonos leszek(5a,1,4sx), így most tudok segíteni hitel ügyben. Az autót gyakorlatilag ingyen el lehet hozni, 70 ezer forintot kell kifizetni az üzembe helyezésért, a többi mehet hiteből. Az én autóm esetében, aminek az ára most 2565.000 Ft 0 Ft befizetésnél 72 hónap törlesztőrészletre Budapest Bankos CHF alpú hitel esetén 50.494Ft, azt hiszem 6,8 % THM körül mozog.
Ha az autóról lesznek tapasztalataim, írok majd.
Helló!A Láng Kft.-nél Kb.38000,- THULE.A Homasitába valami utángyártott,de jó minőségű kb.12000.- .451-9600 a Láng Kft.,204-9474 Homasita Co.Ltd.Én is szeretnék venni,de most nem fussa.
Én elfogadom, hogy pörgetni kell néha, csak akkor írják le pontosan, hogy mit értenek ez alatt. Mert az, hogy "néha" és "pörgetni" relatív dolgok, jobb lenne, ha közölnék, hogy x kilométerenként/hetenként y távolságon át z fordulatszámmal.
Check-lámpa jelentés. Adalékanyag az autóban, utána vagy 15 km-en keresztül csak 4-5 ezres fordulatona mentem (egyszer egy lámpánál hatezerig felpörgettem a fordulatot) és most nem világít a check-lámpa. Az ugyan egy kicsit furcsa volt, hogy a lakástól a munkahelyemig csak egyes és kettes fokozatot kellett használnom. :-)
Szóval most úgy tűnik, hogy rendbejött a dolog, remélem így is marad!
Az észrevételed lehet jó is, de ez nem hidrotőke.Annak más hangja van,csattog.Ez pedig kerreg.Most nem bonyolódjunk bele a két szó közti különbségbe,de hidd el ez nem hidrotőke.Én már csak tudom.Az opelemnek hidrotőkés problémája volt.Ez a hang a váltóból jön és kerregő hangot ad.Állítólag a csúszóhüvely,amit már korábban is írtam,erre írta nekem valaki hogy csak le akartak rázni a szervízben.De az Opelen volt ilyen probléma is.
Gentry!!
Félreértettetek!Én csak azt mondtam,hogy így használom! Tényleg pörgetni kell néha a motort,hogy rendesen kiégjen.Egyébként ez Opel motor betegség hogy kis fordulaton a koksz lerakódik és mivel a Kalosnak Opel motor a "licence"így ennek is.Már mondtam szinte egy az egyben Opel motor van benne.Igaz mi már komolyabbakat gyártunk de az Opel ezzel a nyolc szelepessel alapozta meg azt a hírt ,hogy OPEL sosem kop el.Erre a motorra az igaz is volt.Tényleg sokat kibír.
Én egyébként a falvakba ,falusi jellegü városokba tényleg 5.ben megyek de néha a lakott terület végén jól kihúzatom.De rosszat nem teszel vele ha lakott területen aholcsak 50Km/h val lehet menni 4.ben mész.Még valami,ezt nem merem biztosan állítani hogy a Kalosban is de az ilyen Opel motorokban a szelepemelők hidrotökések voltak és annak ugyebár előszőr az olajnyomásnak meg kell lennie a megfelelő hézaghoz,Talán indításnál ezt lehet hallani és utána elhalkul mikor megvan a megfelelő nyomás.
De nem szakértő vagyok,csak leírtam ezeket.Szinte csak magamnak. :)
Üdv!
Először is check-lámpa, ez történt ma: Voltam reggel a szervizben (Danubia), égési rendellenesség. Azt mondták, hogy tesznek bele valami adalékanyagot, utána pörgessem magas fordulaton és rendbe fog jönni. Mivel reggel az asszony kizsebelte a családi kasszát és mindössze párszáz HUF volt nálam, így holnap tetetem bele az adalékanyagot. Igazából örültem is, hogy így alakult, mert délután felhívtam Kornélt (Vác) aki ugyanazt mondta mint a reggeli szerelő srác, így nyugodt lélekkel megyek holnap vissza. Kornél szerint egy hét kell neki, hogy kitisztuljon, majd jelentkezem a fejleményekkel.
Másodszor, az 5.-ben 50-nel problémakörhöz: Most már végképp nem tudom, hogy mi kell a Kalosnak. Ugyanis állítólag ez az égési rendellenesség pont azért jelentkezik, mert nem húzatom ki rendesen a motort (reggel 8-kor és este 6-kor Bp belvárosában nem könnyű kihúzatni egy motort). Beszéltem több szerelővel akik azt javasolták, hogy pörgessem jobban a motort, itt volt Sárkány példája aki lepadlózta kétszer és elmúlt a check-lámpás gond, ezek inkább azt engedigk sejtetni, hogy nem 1.500-as fordulat kell a Kalosnak. Én nem vonom kétségbe demaging2 szavait és hozzáértését, de ha ő mindig ilyen alacsony fordulaton megy, akkor már rég világítania kellene a check-lámpájának.
Szóval nem értem én ezt, de nem baj, holnap adalékanyag, majd pörgetés és majd beszámolok a tapasztalatokról.
U.i. Ennek a pörgetés dolognak igazából a nejem örül, mert ő hajlamos elfeledkezni a sebességváltásról. Talán az a baj, hogy eddig zömmel én vezettem. :-)
Szerintem a szervíz válaszában a probléma lepasszolása dominál.Mint a példád is igazolja,ez nem múlik el 10.000km után.Miért is múlna el,hiszen ha jól tudom,ezt a zörgést a nyelestengely "kotyogása" okozza,ami plussz milimétereket jelent már eredetileg.Itt nem bekopni,henem tágulnia kellene,ami nem szokása hidegen az anyagoknak.A gond ott lesz majd,ha pár év múlva el akarom adni,akkor ezt a vevőnek magyarázhatom.
Én is írtam erre egy választ, és a szervíz válasza is tőlem származik,de nem igazán ez a lényeg.Nekem 10300 km van benne,de még mindig zörög hidegindításnál.Szerintem egy szét- meg egy összeszerelés megoldaná a problémát.Tehát a megfelelő alkatrész csere.