Megnézvén a lemezborítót, érdekes összefüggésre leltem. Elég jellemzőnek tűnik. Ott írják Joey épp 29 éves. És nemcsak szerintem ez a pályafutása csúcsa. (eddig)
Jimmy Smith 28-29 évesen 1956-57-ben a legjobb iskolát teremtő lemezeit adta ki.
Jon Lord 28-29 évesen 1969-70-ben a legjobb iskolát teremtő lemezeit adta ki.
Keith Emerson 29 évesen a Brain Salad Surgery-t sem tudta felülmúlni 1973-ban.
Ez a 29. év bűvös számnak tűnik. Szóval mindenkinek csak ajánlás akinek még aktuális, tessék még 3. X előtt feltenni az I-re a pontot! :-)))
Ok, Booker T. kivétel, a '62-es Green Onions alatt csak 18 volt (koránérő) :-)
Tényleg jó ez a video ! Mint a fénykép és a mozi közötti különbség. Egy néhai lemezgyűjtő barátom annak idején lemezhallgatás közben a lemezborítót kirakta maga elé (már ha rajta volt az előadó), és ezáltal vizuálisan megelevenedett előtte a produkció.
Ez a video nem semmi! Sokáig ezeket a részeket nem is értettem igazán a CD-n, ahogy egyik jazz-zongora tanárom mondta, a lemezt neki megmutatva: "nem tudja a jobb kéz mit csinál a bal, csak a sok habartbabot nyomják észnélkül..." :D Namost ott dől be a dolog, hogy így a képi emóciók, meg a gesztusok alapján (marha érdekes) de teljesen más értelmezést kap az egész! (jó, mondjuk habartbab most is van benne) de inkább jobban érződik a párbaj, a virtus jelleg, ami egyfajta közjáték, kár is elvárni konkrétan értelmezhető dallamformálásokat, ezt így hozták össze, így érezték. (az avantgardtól így is közelebb áll!) Kár hogy ilyen rossz a képi minőség és sajna hogy ezek a zenei benyomások mennyire nem jönnek át csak pusztán az albumot hallgatva! Lehet hogy ezért érdemes koncertre járni??? :) Meglehet!
Bocs, de az XB1 nem később jött ki (modernizálták)? Ez az XM1 volna nem? Egy demo nem árthat meg róla sztem! Nem is értem miért említetted hozzá JDF Incredible lemezét??? Ott valódi B-3on játszanak. (nekem is megvan a lemez4)
--- Más! Tessék meghallgatni, a szemtelen Rolandosok hogy tudtak mintákat venni anno 1996 körül! A lap alján jópár Hammond B-3 riff hallható, mondom 2000 előtti időkből!!!!!
gratulálok a cikkhez és a sikerekhez egyaránt!!! Jó egészséget és sok-sok fellépést, és egy kb. '50-es évekbeli gyönyörű állapotú Hammond B3-at kívánok!!! :)))) GRAT!!!
Szuper videók egy tavaszi francia koncertről, végre kifejezetten az orgonistára, a Hammondra fókuszálva kíváló minőségben. Szép utolsó szériás C3. Érdekes a midisített lábbasszus-szintetizátor.
Eggyel nem értek egyet, néha az orgonista nekem kicsit sok. Főleg amikor kísér. Akkor nem kéne a perkás beállítást használnia. Ok, nem mindenhol. Szólók alatt meg kevesebb balkézzel is beérném, mert ott a gitár is harmóniának. Viszont a Moanin'-ban a nagybőgős lábbassz nagyon a helyén van.
Ennek ellenére új színfolt, új és igényes előadó számomra.
Ha már mikrofon. Ma találkoztam egy régi BEAG-os ismerősömmel. Az Operaházból kapta ezt az 1955-ben gyártott RFT csöves mikrofont. (a nagy fekete hengerben van a csöves erősítő) Kértem Tőle, de egyelőre nem kívánt megszabadulni a mikrofontól:-( Talán, majd, ha megint működik...
Mi is kipróbáltuk, hogy szólna egy Brüel&Kjaer mérőmikrofon a koncerten az énekesnek a hangjához, elkunyeráltuk az akusztikai mérőlaborból, de az első kísérlet után visszatértünk a jó öreg shure-hoz, mert az nem arra való! :(
A Brüel & Kjær kifejezetten élvonalbeli (és nem kifejezetten olcsó) gyártó a labor-szintû elektroakusztikában és az sem lényegtelen, hogy a mûszereinek a mechanikai konstrukciója évtizedek óta változatlan. Ha tehát van eg yB&K mérõhely amiben korszerûsíteni akarok egyetlen mûszert, akkor megveszem az újat, bedugom a régi helyére és már mehet is. Minden kezelõszerv ugyanott van, kézreesik, nem kell újra tanulni mindent.
Ezek tulajdonképp még nem a végcsövek, csak modulátorcsövek egy radarban... A végcsõvek nagyobbak...
A tetején a hûtõborda nem forog, viszont fölötte van a ventillátor.
Sokcsöves hangszerek egyébként itthon is voltak, még a hetvenes évek legelején javítottam a Szent Rita kápolnában egy hazai gyártású két manuálos orgonát, ami úgy kezdõdött, hogy 96 darab ECC40, 12 tepsibe rendezve... Egyébként igen szép hangja volt (20 perc bemelegedés és szinkronizálódás után), nem tudom, végül is hova került, mert aztán egy másidok generációs Ahlborn lett a helyén, azt is csináltam egy párszor (mikor a kántor úgy érzete, hogy "igazítani kell rajta valamit" és meg is tette)...
Meg aztán Matyóó Philicordája sem volt semmi a 92 glimmlámpájával...
Egy étel zamatát is a hozzáadott dolgok emelik ki (lásd fűszer), holott a nyersanyaghoz soxor semmi köze igazán. Valahogy tényleg igaz, hogy a hammond is attól jó, hogy annyi nem oda illő "kosz" van a hangjában, amitől már tetszik. Aztán meg tipikusan vannak a hangszermikrofonok mindenhez, amik közzé a "söpszök" nem igazán sorolhatók. De pl kevesen tudják, hogy az igen nagy hangterhelést bíró DPA (régen Brüel & Kjær) miksik, melyek elsőre mérőmikrofonoknak készültek, mennyire jól használhatók univerzálisan. Egyszer részt vettem egy Marton Éva lemezfelvételen és cselből egy közepes Shoeps volt elé berakva, viszont a miki szárára egy DPA mikroport volt felszigszalagozva, ami vette az éneket, csak a söpi nélkül hülyén jött volna ki egy "gombelemre" énekelni. :) De a teszt szerint jobb hangja volt a DPA-nak, ezért a söpi be se volt kapcsolva utánna, maradt dísznek. :D (remélem ezt a művésznő nem olvassa!) :DDD
többnyire kismembrános nagyon érzékeny miksiket csinálnak pl pengetős, vonós hangszerhez, kórus, vagy "zajok" felvételéhez térmikrofonnak, stb (van egy schöps kutyatápszer is :-) )
ahogy tehtube májsztó is írta, operaénekesek elé is ilyesmiket tesznek, hogy a "környezet hangját" is bevegyék a buliba.
nagyon széles, nagyon lineáris átvitel.
a hammond legmagasabb megszólaló frekije kb 6000 Hz. a légvédelmi szirénából (V21 driver) sem szólal meg sokkal magasabb hang,
így az efeletti rész csak zajokat venne (szélzaj)
pár méterről lehetne érdekes felvételt csinálni vele leslieről, egy jó akusztikájú teremben., de közeli felvételre, főleg hangosításra biztosan nem ideális.
kedveltebbek az "ízlésesen rossz hangú" mikrofonok (pl shure sm57) aminek messze nem tökéletes az átvitele, de lehet hogy ez még hozzá is tesz a felvétel minőségéhez. (a leslie sem hifi, vagy high-end hangfal, "hifisítve valszeg elég gázul szólna)
Picit off, de csak azért rakom be, mennyire látszik hogy a nagy nevek is tudnak rendkívül ordas hibákat elkövetni! (padló cuccnál fél centire a porfészektől a csatlakozópanel?! - ezt se zenészek tervezték asszem!)