Nos kissé meglepődtem én is, hogy különösen az akku mellett "lelátok a földre", de a Wartburgban nem volt, (pont ilyen "lyukasnak" nézett ki), volt 2 Lada 1200-őm, nem volt azokon igazi egybefüggő fenéklemez, csak valami darabka kezdemény, alulról egész jól lehetett szerelni. A karter alá be lehetett tenni 2 db vastag laposvasat védelemként.
A Samarán se igen volt alul igazán semmi, de egy hegyi sziklás úton megtett hosszabb túra (Olympos!) után itthon a piacon megláttam egy igazi fullos, a kartert is védő utólag felrakható nagydarab vastag acéllemez tepsit, azt megvettem.
Szidtak is a szerelők rendesen!!
Úgyhogy ne aggódj, valószínűleg a könnyű szerelhetőség miatt ilyen.
DE! Ha valakinek tudomása van a kartert alulról védő alkalmatosságról, kérem jelezze.
Azért dühítő, mert még a "múlt rendszerbeli" skodámban meg ladámban is volt. Röhej, hogy ilyen apróságokat sajnálnak ki belőle, lásd még kapaszkodó. Ettől függetlenül király az autó !!
"Amúgy a Kalost valószínűleg úgy tervezték meg, hogy valamilyen terelő miatt a trutyi nem kerül fel, mert nekem eddig nem sározódott be, pedig lett volna rá lehetősége:)"
Köszi, ez megnyugtat ! Ugyanis pont emiatt "idegeskedtem".
Mellesleg nem igazán voltak "jó" autóim, a usernevem is erre utal :))
Akkor jó autóid lehettek, mert nekem még a '99-es Corsámban sem volt ilyen (minden egyes esős-saras nap útán úgy is nézett ki a motor, mintha direkt nyakon öntöttem volna egy vödör sárral.)
Apám Audijában van - de hát az már más kategória...
Amúgy a Kalost valószínűleg úgy tervezték meg, hogy valamilyen terelő miatt a trutyi nem kerül fel, mert nekem eddig nem sározódott be, pedig lett volna rá lehetősége:)
Biztos barom nagy marhaságot kérdezek. Mikor átvettem a Kalos-t, már akkor feltűnt , de nem foglalkoztam vele (az öröm elvette az eszem), hogy a motortérben nincs fenéklemez (v. nem tudom minek hívják, szal "nincs alja"). Azóta pszihésen egyre jobban zavar. Az 1.2 (5a) Kalos-ban senkinek nincs, v. csak az enyémre felejtették el visszarakni ? Minden eddigi autómban volt. Ne hagyjatok kétségek közt !
Egyelőre mégsem cserélik le a jelvényeket a koreai autók orrán. A GM-Daewoo Europe vezetője, Hardy Spranger elmondta, hogy ugyan nem tudták maradéktalanul teljesíteni a Daewoo márkával elérendő összes célt, de az eladások Nyugat-Európában jelentős növekedésnek indultak, és hamarosan elérhetik az 1%-os piaci részesedést is. Korábban éppen Spranger nyilatkozta, hogy a névváltásra a régi Daewoo és a GM-Daewoo modellek közti különbségek kihangsúlyozása érdekében volna szükség, ám most úgy néz ki, hogy ezt a feladatot az időre bízzák. Az utóbbi hónapokban ugyanis igen nagy összeget költöttek a megújult arculatú Daewoo márka reklámozására, egy névváltozással pedig szinte az utolsó vasig kárba veszne ez az pénz. A GM-Daewoo modelljeit Nyugat- és Közép-Európában Daewoo, Törökországban, Indiában és Thaiföldön és Észak-Amerikában Chevrolet, Kínában pedig Buick néven forgalmazzák, és úgy tűnik, ez a helyzet a közeljövőben nemigen változik.
Na, nekünk is megvolt az első "rendkívüli" szervizlátogatás! Felhívott az anyukám, hogy "valami füstöl!". Elhoztam tőle este a kocsit, kiderült másnap, hogy az olajszűrő alatt folyik az olaj. 11-re odavittem a Daewoo Óbudába, aztán 16.30-ra lett kész. Csak azért, mert szabadkozott a munkafelvevő, hogy "nagyon be vagyunk havazva...". Kérdeztem, mi lehetett a baj oka, erre azt mondta: "volt egy kisebb tétel olajszűrő, amelyek folyni kezdtek idővel, úgyhogy nem ismeretlen a probléma!". Természetesen garanciában, egy fillér nélkül cserélték. Sose legyen vele nagyobb baj, nagyobb volt az ijedtség, mint a gond...
Ismételten meghívok mindenkit sok szeretettel 07.30-án a Lurdy-ház háta mögött lévő parkolóba 18.00-tól kezdődő minitalálkozóra a Magyar Daewoo Klub nevében.Egy kis összejövetel,kötetlen beszélgetések,tapasztalatok cseréje,ismerkedés.(Ingyenes,mindenki azt hoz magával akit,és amit akar)
Sziasztok! Ha valaki új autó vásárlásán töri a fejét, többnyire hitelből, jelzem, hogy a KDM Bank és a Budapest Bank is csak kb 9%THM-el ad hitelt. Most veszek autót a Daewoo Gyulainál onnan tudom (72 hónap chf alapú). Kb 1 hónapja érdeklődtem hitel felől a Daewoo Dunánál ott -sajnos nem tudom milyen banktól- de 6,8%THM-es hitelt ajánlottak. Nézzetek körül mielőtt beleugrotok valamibe!
(1,2 5a comfort)Nektek sincs a belső visszapillantón Éjszakai-Nappali állító pöcök.
Egyik este mikor,valaki nagyon világított mögöttem át akartam bilenteni a tükröt,mint a régi kocsinkon,hát hiába kerestem.Ez már a fényre sötétedő típús?:-))
Van egy szép gyűjteményem autós szaklapokból, olvastam már a bemelegítés fontosságáról, de a káros hatásáról is - ugyanez pepitában: ahány szerelőt megkérdezel, annyi válasz:)
A fogyasztás polémiához. A Kalos 1,4 16 szelepes, egy hét múlva lesz egy éves. Amikor megvettük, egyből nyaralni mentünk vele Ausztriába, minden sebességhatárt betartva, új autót kímélve akkor 6,6 litert fogyasztott.
Azóta a feleségem tett bele egy év alatt több, mint 30e km-t, naponta megy autópályán 20 km-t legalább 140-el (mert mindig görcsöl a lába a gázpedálon), aztán beér Pestre a dugóba, és ott megy még 15 km-t. Ilyen használat mellett 8 liter alatt még nem fogyasztott neki, de inkább 8,5-9 között. Ha viszont elutazik, és én használom az autót egy hétig, akkor 7 liter körül van a fogyasztás, ugyanúgy autópálya-dugó kombinációban. A különbség a vezetési stílusból adódik: én nem nagyon megyek 120-nál gyorsabban, és kanyar előtt nem nyomom az utolsó pillanatig.
"A kézikönyv ezt írja: 1,Kerüljük a padlógázzal való indulást. 2,Indulás előtt rövid ideig melegítsük a motort. 3,Hosszantartó végsebesség közeli haladást kerüljük. 4,Ne gyorsítsunk padlógázzal alacsony seb.fok.ban. 5,Ne vontassunk más jármüvet. Szerintem ezek a pontok nem tiltják akár 140 km/h haladást sem ugyanis ennél a sebességnél még nincs csúcs közelben a motor.Szerény tudomásom szerint a bejáratáskor hosszú egyenletes sebességel valo haladásnagyon jó. "
EZEKETA MONDATOKAT MÁR 93 NYARÁN ÍRTAM.
Ez válasz volt valakinek aki szintén fölöslegesen kimélte a kalosát.
Nem szabad egy autóval csak 3000 fordulat alatt járni.
Szervíztapasztalat kategóriában írok. A járgány három hetes múlt, 1700 kilométer, tehát első átvizsgálás. Fórumtársaim tanácsára az átvizsgálás mellé olajcsere.
Bécsi úti hatalmas Opel-Daewoo kereskedés.
Az autó a ma reggeli megbeszél időpont után negyed órával már az emelőn volt. A hibajelenségek között a következőket soroltam fel: a futomű a terhelésváltásokra időnként nagyot koppan elöl, olyan mint amikor felüt a gátló, kormány nincs pont középen, fék nekem húz ballra egy kicsit.
Válaszok: a kocsi a gumitól is húzhat, még pár ezer kilóméter, ha akkor is húz, megnézik, a kormányt sem érdemes piszkálni, mert még alakulóban van.
A kopogásra és a fékre: hagyjam itt három, négy napra és megnézik, de azért fékpadra felállnak most is vele.
A szerelő 22 perc alatt cserélte le az olajat, szűrőt, egyebeket, futómű megrángatása és utánhúzás, aztán az auto 50 percet gazdátlanul, nyitot motorházfedéllel állt a műhelyben, még jó hogy a munkaórát nem én fizettem :-)).
A kopogás a szoros toronycsapágytól van, ők is érzik, még 2-3000 kilóméter fusson, ha nem javul megbontják-összerakják, kb három nap veszteglés.
Olaj: Castrol 10W 40 4l, Matiz II olajszűrő? + tömítő a leengedő csavarhoz: 12.500 Ft. Rákérdeztem a bejáratos forulatszámra, a válasz meglepett: "nem szabad alacsony fordulaton használni, mert kormosodik és folyamatosan ég a check-lámpa, meg kell pörgetni, nyugodtan 3500-4500 között tartva a fordulatot, akár pirosba futó gyorsításokkal, persze időnként"
Utána tankoltam, hosszú országút és városi araszolás 609 KM/ 35.4 liter. Ász az autó szerintem.
Gyerekek, RockKéró valóban VIDÉKEN és nem VIDÉKI-t írt. Szóval azt hiszem le is zárhatjuk ezt az értelmetlen (jelen esetben félreértésen alapuló) vitát. Én meg amúgy is budai vagyok, nem pesti. :-)))) (Ugye látja mindenki a :-)-jeleket!)
Uno alufelni - csatlakozom hozzád új autó ügyben, nekem is a Kalos az első új autóm, és én soha nem is akarok már használtat venni. Mondjuk az előző autómat 2 évesen vettem (Seat Ibiza), de még ennél az aránylag fiatal autónál is kijött egy csomó hiba. Igazából azt tervezem, hogy majd 3 éves korában lecserélem a Kalost is egy újabbra, remélem összejön majd.
Leganza 2.0 CDX - korrekt volt az elemzésed, és abban is igazad van, hogy az a leggazdaságosabb, ha az ember egy 2-3 éves autót vesz, de az új, az akkor is új. (Megjegyzem, van egy nagy autós haverom aki teljesen hülyének tart, hogy új autót vettem - de nem érdekel.)
Szerintem megint egy olyan témán vitatkozunk,ami fennál mióta világ a világ.A fővárosi és vidéki ellentét mindig is itt volt az emberek között.Csak valaki foglalkozik vele valaki nem.ÉN NEM.Én pesti lévén, mondhatni fapados(szervó,közp.zár,el.első abalkok)gépem van.Szerintem mindeki azt vesz, amire van pénze.Nekem erre futotta,másoknak jobbra.Nem érzem magam semmivel többnek,mert itt a fővárosban lakom.De elképzelhető, hogy csak egyszerű félreértésről van szó.A fogysztásról mégegyszer csak annyit,ki hogy nyomja és milyen körülmények között.Ez az ami meghatározza az autók fogyasztását.
Szerintem Nord-ot is,csak a Vidéki Fapad zavarta,mint engem.Tudod nem is az extráknak örültem amikor átvettük az autót(persze jó dolgok ezek)hanem annak,hogy Ő az első új autónk,és végre lezárult a használtautós korszakunk.Ja és még ezt a viszonylag fapadot is,4évig nyögjük.
Szerintem ennyi.Részemről nincs harag!
Szerintem Daewoo témakörben: fogyasztás / presztizs / értékcsökkenés / minőség kategóriában szoktak kritizálni.
Fogyasztás Nekem Lanos 1.3 volt két évig, 9.5 litert fogyasztott. A „modernebbnek” mondott azonos kategóriájú kocsik 7.5 liter körül fogyasztanak. Havi 1500 km mellett ez 360 liter, ami 250 ft / liter áron 90 ezer forint évente, 7500 forint havonta. Ezzel áll szemben a „modernebb” autók vételára (kb +300-500 ezer forint, és ennek kamatai, ha részletre veszik meg), a drágább kötelező szerviz és alkatrészek, a magasabb biztosítási díjak. Szerintem a Daewoo Lanos / Kalos fogyasztással együtt kedvezőbb anyagilag.
Presztizs Nem kérdés, alacsonyabb, mint a nyugati / japán / amerikai autóké. Ezt Daewoo tulajdonosként mondom. A kérdés az, hogy kinek veszed az autót, magadnak, vagy másoknak. Ha nem tetszik, nem kell megvenni.
Értékcsökkenés Elég rossz. Én a 2.2 milliós Lanos-t két évesen 1.5 millióért tudtam eladni, tehát 16% az éves értékcsökkenés két év alatt. Szerintem Daewoo-t vagy használtan érdemes venni (2-3 évesen, tele vannak vele a márkakereskedések), vagy hosszú távra, 6-7 évre újonnan.
Minőség Nincs lényegi különbség, a Lanos-t a kis, bosszantó hibák jellemezték (pl elromlik a meleglevegő-áramlás szabályozó), egyébként megbízható. Ez alól egy kivétel volt, a kocsi átvétele után két héttel az immobiliser elromlott, és mozgásképtelen lett a kocsi, ami egyébként típushiba. A javítás ideje alatt kölcsönautót kaptam, és korrektül megcsinálták 5 nap alatt.
Most is Daewoo-m van egyébként, 4 éves Leganza 2.0 CDX-et vettem 2 millióért, 70 ezer kilométerrel. A Daewoo ellenzőknek (túllépve a „minden Daewoo szar” általános érvükön) katasztrófa az autó, az ár/érték aránya miatt, ami szerintem verhetetlen: 135 lóerős motor (kevesen tudják, hogy GM konstrukció), viszonylag igényes formaterv, hatalmas karosszéria (a hossza a Volvo V70 környékén van), motoros bőrfotelek, légkondi, 2 légzsák, motoros fűthető tükrök, automata váltó, 6 hangfalas CD-s hifi. A fogyasztása 12.5 liter, ami havi szinten 11 ezer forinttal több, mint a Lanos volt. Ezen a szinten nyugati / japán 3 milliónál kezdődik, és ekkore különbség nincs, főleg ha a biztosítást is hozzávesszük.
Nem értem miért sértődtök meg RockKéró hozzászólásán, szerintem nem szólt egy rossz szót sem a vidéken élő emberekre. Az viszont számomra is ténynek tűnik, hogy ha valaki csak Budapesten használja az autót, akkor egészen vad fogyasztási adatok is kijöhetnek. Ez nem véletlen, hasonlítsátok össze a bp-i forgalmat a vidékivel. Én még vidéki nagyvárosban sem futottam bele dugóba, míg Bp-en az a csoda, ha egy-egy napot megúszol anélkül, hogy a dugóban ülsz. Attól mi budapestiek nem vagyunk többek nálatok, hogy egy óra alatt teszünk meg tíz kilométert, de az autónk bizony többet eszik.