Úgy láttam, az elektromechanikus zongoráknak nincs ilyen jó topikja mint a Hammond orgonáknak, pedig szerintem még szélesebb a táboruk. Hát létrehoztam egyet, szerintem szükség van rá.
na nekem meg pont egy olyan szabadidős billentős kéne, aki ezt a kettőt, hammondot meg rhodest képes tetszetősen kezelni. mondjuk egy Nord vagy hogyahátambahíjják segítségével. tudtok ilyet?
Nekem van tippem a szar hangminőségre. Ezek legális Keyboardmagazine felvételek és azért vannak lebutítva, mert az online oldalon majd fizetni fogsz érte hogy jobb minőségben (no nem blue ray!) megnézhesd. Pont a múltkor írták a chip magazinban, hogy ahhoz hogy a web2 beinduljon és megszűnjön a hatalmas szemét és spam áradat ami a weben most kering, ahhoz fejlesztések, szakemberek és ezzel együtt hatalmas pénz kell! Innen kezdve a google és a youtube számos más céggel, lassacskán kezdi csepegtetni, hogy a web2 használatért majd fizessenek a gondmentesen internetezni akaró emberek! Magyarul nem lesz freeware mail szolgáltatás, video site, facebook stb, fizetni kellessz még a google keresésért is, amúgy sok szemét találatot fog dobni ingyen és hasonlóan a megmaradó free szolgáltatások szarok, lassúak és szemétdombosak lesznek. Ez így lett az internet indulásával felsőbb szinteken megtervezve, hogy a nép had szokjon hozzá kicsit a jóhoz, hogy majd utánna újabb, nagy volumenű tőkeátcsoportosítás kezdődhessen a pénzmogulok zsebébe! ezt szabadkőműves kelemenék már rég kitalálták, és mire mi eszmélünk, már benne vagyunk a kalickába...
Más! A Rhodesnak szerintem nagyonis van létjogosultsága a zenében, legalább annyira értékes vintage hangszer mint a Hammond. (elvégre te is becsempészted tehtube a bankodba!) :) Nagyon kellemes hangja van, sok irányzat nélküle meg sem teremtődött volna! Béna is lenne egy Chick Corea a Hammondon. Nem lehet minden zenét hammonddal uniformizálni, mert az elsivárosodáshoz vezet. (lásd a Mozart idejében minden hegedűn szólt!) Az orgonának is szép szelet jutott a zenetörténelemben, nem kell e trónusát félteni, ti, mi, mások továbbra is életben tartjátok a legendát. Én sokkal inkább a mai kor "nyák alapú, műanyag, bugyborékgyártó usb-s zeneszörnyeire" lennék féltékeny. Na ezek rendesen hazavágták az élő zenét a DJ-k stb gombnyomkorászós mórickák jóvoltából. S nézd meg a folyamatot, régen 4-5 év kellett egy viszonylag szintetikusan jól megszólaló szinti kidobásáig a piacra, most félévente százával jönnek a villódzó groove-boxok, techno-fasírtok, kütyük, lónyálak... Ezektől van miért a Hammondot félteni! Az ifjúság számára már ismeretlen fogalom a valódi hangszer, a spektrum beszűkül náluk a tuc-tuc konzerv mp3-ba, meg a hyper-subbassba! Már szerinetm senki nem merné általános iskolában megkérdezni énekórán a gyerekeket, hogy az adott műben milyen hangszerek szólalnak meg, mert számukra ez űrbéli hangzás. Kedvenc sztorim, gitáros ismerősömtől: oviba volt fellépni, kissrác a szőnyegen hasalva tolta a kisautót és közben "Dummmm, Dummmm" Megkérdezte mit csinál, mire a kisgyerek: "hát autókázok!" Dehát az autó az berregni szokott! - okosította művész barátom NEM! Az autó: "DUMMMM, DUMMMM!!!" - volt rá a meghökkentő válasz! :(((
Az elsőn az öreg igazán kellemesen játszott fürge lábmunkával, mikor megjelent a DOKTOR!
A másikon meg az aktuális műsorából a Willow Weep For Me-t zseniálisan játszotta.
Továbbra is ajánlom néha az ilyen személyes megtapasztalását, sokat változtat még a szemléletünkön is. (szemben egy mp3-mal)
Csak sajnálni lehet hogy abban a gazdag amerikában ahol fillérekért vannak a legjobb műszaki kütyük, ilyen sz@r minőséget tudjanak videóként produkálni :-(
off. Mellesleg jó bemutató videó, a legjobbak közül való. De nagyon off. A Rhodest meg kifejezetten nem szeretem, tudniillik ez szorította ki a Hammondot sok zenéből, zenekarból. Nem is kell messzire menni,
LGT, Syrius: 1973, Deep Purple: 1974. Johnny Hammond Smith 1974, Dieter Reith 1974, Jack McDuff 1975, Larry Young 1975.
Ok, azért önmagában jó kis hanxer. Hogy mi nem lesz a zongora és a xilofon keresztezéséből! Ja, meg nem értem mit mond, visszafelé beszél (lányom tanulja) :-)
Gratula a végfokhoz! Szépen meg lett csinálva. Érdekes, hogy a keresztváltó rákerült a doboz tetejére. Remélem nem tévedtem nagyot... Sok örömet, és hibamentes működést kívánok!:-)
a vasárnapi lemezbörze ontopic eredménye két élő felvétel, két legendától, csodálatos jazz muzsikával, vastag hangzással:
victorék nagy bánatomra nem jöttek el... ha esetleg valakinek van tudomása ezekről a lemezekről eladó változatban (cd nem érdekel) kérem vegye fel velem a kapcsolatot a benkodavidjanos@gmail.com címen:
Jimmy Mcgriff: Electric Funk The Peddlers: Three for All
pénteken ennek a lemeznek lészen bemutatója a dürerben electro 3 + csövesített 760 setuppal. miután elkészültek a lassú motorok is, a tegnapi próbán debütált a leslie, nos igazán komolyan szól.
ittmeg a before-after a 125-ös végfokának életében
Megnézvén a lemezborítót, érdekes összefüggésre leltem. Elég jellemzőnek tűnik. Ott írják Joey épp 29 éves. És nemcsak szerintem ez a pályafutása csúcsa. (eddig)
Jimmy Smith 28-29 évesen 1956-57-ben a legjobb iskolát teremtő lemezeit adta ki.
Jon Lord 28-29 évesen 1969-70-ben a legjobb iskolát teremtő lemezeit adta ki.
Keith Emerson 29 évesen a Brain Salad Surgery-t sem tudta felülmúlni 1973-ban.
Ez a 29. év bűvös számnak tűnik. Szóval mindenkinek csak ajánlás akinek még aktuális, tessék még 3. X előtt feltenni az I-re a pontot! :-)))
Ok, Booker T. kivétel, a '62-es Green Onions alatt csak 18 volt (koránérő) :-)
Tényleg jó ez a video ! Mint a fénykép és a mozi közötti különbség. Egy néhai lemezgyűjtő barátom annak idején lemezhallgatás közben a lemezborítót kirakta maga elé (már ha rajta volt az előadó), és ezáltal vizuálisan megelevenedett előtte a produkció.
Ez a video nem semmi! Sokáig ezeket a részeket nem is értettem igazán a CD-n, ahogy egyik jazz-zongora tanárom mondta, a lemezt neki megmutatva: "nem tudja a jobb kéz mit csinál a bal, csak a sok habartbabot nyomják észnélkül..." :D Namost ott dől be a dolog, hogy így a képi emóciók, meg a gesztusok alapján (marha érdekes) de teljesen más értelmezést kap az egész! (jó, mondjuk habartbab most is van benne) de inkább jobban érződik a párbaj, a virtus jelleg, ami egyfajta közjáték, kár is elvárni konkrétan értelmezhető dallamformálásokat, ezt így hozták össze, így érezték. (az avantgardtól így is közelebb áll!) Kár hogy ilyen rossz a képi minőség és sajna hogy ezek a zenei benyomások mennyire nem jönnek át csak pusztán az albumot hallgatva! Lehet hogy ezért érdemes koncertre járni??? :) Meglehet!
Bocs, de az XB1 nem később jött ki (modernizálták)? Ez az XM1 volna nem? Egy demo nem árthat meg róla sztem! Nem is értem miért említetted hozzá JDF Incredible lemezét??? Ott valódi B-3on játszanak. (nekem is megvan a lemez4)
--- Más! Tessék meghallgatni, a szemtelen Rolandosok hogy tudtak mintákat venni anno 1996 körül! A lap alján jópár Hammond B-3 riff hallható, mondom 2000 előtti időkből!!!!!