"Megtorpanást" én is tapasztaltam, meg olyat is, hogy egyenletes, nem túl intenzív gyorsításnál, egyszercsak igen hirtelen megugrik a kocsi, és nem akar tovább egyenletesen gyorsulni, hanem jobban akar:)
Nemtom hányan böngészgetitek az Üzemeltetői kézikönyvet, de ilyet találtam benne a 8-7 -nél a A műszaki és szervízadatoknál az oktánszámnál, hogy 91 vagy magasabb!!(kell neki) Fájdalom ugyebár hogy 91es már a múltté, így kénytelenek vagyunk a 95-öst tankolni, ami végülis benne van abban a meghatározásban, hogy : "91 vagy magasabb" De nem lehet, hogy mégis a legideálisabb a motornak a 91 es lenne????!!!! A magasabb oktánszámmal meg már lehet mégsem úgy működik ahogy 91nél tenné. A magasabb oktánszám nem lehet oka a rángatózásnak? Ugyebár később robban a nagyobb oktánszámú a nagyobb sűrítés után. Ha a motor meg a 91-esre van belőve... nem lehet hogy ez a baja a kocsinak?
Meg egy másik témát is kezdenék, ha még nem volt róla szó : Pl a TESCO parkolóban állva a mellettem parkolászó kocsik, pl peugeot, vagy VW stb kipufogója szép tiszta, és NEM kormos úgy mint a Kalosomé, vagy az általam eddig látott más Kalosé, vagy apám Focusáé, vagy a többi Focusé.. MIÉRT kormos a kipufogó?? És ez nem a vezetési technikától függ, országúti használat után sem pucolódik ki, sem a nagyobb oktánszámú benzin fogyasztása után..
Én is egy új Kalos tulajdonos vagyok és engedelmetekkel csatlakoznék a fórumhoz!
Egy kicsit az autómról: Egy különleges Kalosom van állítólag ez az egy van belőle
Mo.-n. A német piacra készült ez az 5 ajtós 1.2 SX. Ami más rajta mint a honi modelleken:
a műszerfal fekete gumírozott anyaggal van borítva ill. a csomagtartót nem lehet belülről nyitni hanem a fedelén van egy mikrokapcsoló. A felszereltsége fullos: 4 légzsák ABS klíma gyárilag Blau magnóval szerelve stb.
Megvagyok vele elégedve klímával 7 literes átlagot produkált igaz 120-nál többel nem mentem vele.
Tanácsot szeretnék kérni: Azt tapasztalom hogy időnként intenzívebb gyorsításnál megtorpan egy pillanatra a kocsi. A szolnoki szervízben nagyon korrektek azt mondták hogy szoftvert kell frissíteni rajta.
Valaki volt már hasonló helyzetben?
Ha igen megszűnt a jelenség?
Előre is köszi és várok minden észrevételt és segítséget.
Ezek szerint nem csak én nem vagyok megelégedve a gyári gumikkal. Sajnos most nem tuom lecserélni Őket, mert a folyószámlámat sikerült visszabutítanom a középkorba, de ősszel fog kapni egy klassz téligumi garnitúrát!
Holnap lesz egy hete, hogy én is Kalos tulaj vagyok!
Gyönyörű a kicsike, ezüst színű 1.4 8V Sedan. Sokszor csak percekig állok az ablakban és csodálom. Nagyon sok pozitív benyomásom van az autóról, szuper a kormány, a váltó, a fék. és a habtestemmel is kényelmesen elférek benne. :-)
Azonban ami zavar, hogy a külső tükrét borzasztóan holtteresnek találom. Idővel talán megszokom, talán lecserélem nem tudom. Szerintetek a külső tükörre ragasztható kis tükrök segítenek csökkenteni a holtteret?
Egy másik érdekes dolog, hogy az én Kalosomon Kumho gumik vannak. A szalonban több autót is megnéztem némelyiken Kumho, másokon Hankook volt. Tegnap az esős időben elég kis sebességről fékezve is megcsúszot az autó, szerintem ezek a gumik nem képviselik a csúcstechnikát :-( Lehet, hogy a Hankookal jobban jártam volna???
Az első fogyasztási átlag 9,23 lett, állandó klímahasználattal 3/4 város (Budapest) 1/4 autópálya 120Km/h átlagsebesség körül.
Egyenlőre a check lámpa nem ég, nem rángat, szépen töröl az ablaktörlő, nem kattog.
Ma kapott Heko légterelőket /4990 HUF/ lehet, hogy én vagyok a béna de nem igazán akart megállni a helyén, de a ragasztó segített rajta. (egyenlőre)
Na hát egyenlőre ennyi. Megyek és kinézek az ablakon, ha még nem lopták el gyönyörködöm benne :-)
Rég láttalak! Az elöbbi hozzászólásodra kitérve csak annyit, hogy nem egy helyen mondták már felesleges külön melegíteni a mocit, az bőven elég ha 2000ford/perc fölé nem nyomjuk addig ameddig (szvsz kb. 5-perc) fel nem melegszik a víz. közben persze lehet vele haladni.
Te ezt írtad egy hozzá szólásodban:"Van egy szép gyűjteményem autós szaklapokból, olvastam már a bemelegítés fontosságáról, de a káros hatásáról is"
Itt következő érved:
"Tisztelt xxxxx úr!
Nem kell az autó motorját melegíteni indulás előtt, de azt javasoljuk, hogy amíg a hűtővíz nem kezd el melegedni, és nem éri el az üzemi hőfokot, lehetőség szerint ne "padlógázzal" közlekedjen.
Üdvözlettel:
Na most te idézd hogy hol is van a káros hatás?Nem kell mellé beszélni ha esetenként mellé fogunk dolgoknak hidd el te is tévedhetsz.Ha azt írod nekem hogy nem fontos indulás előtt melegíteni a motort ,azt mondom valóban nem fontos. Egy januári reggelen mikor a fütetlen garázsodban dühöng a -15 C fok kérdezem én árt-e egy 2-3 perces melegítés?? Ez az utólsó iromány egy jelentéktelen semmit mondó szöveg.Ezt az is tudja aki most ül elősször autóba.Ez az általad autós szaklapnak nevezett újságszerkesztőségének portása írhatta.
Nos, bevallom férfiasan, hogy nem volt kedvem átnézni a többszáz újságot, ezért aztán írtam inkább egy mailt az egyik autós szaklapnak.
Íme a válasz:
"Tisztelt xxxxx úr!
Nem kell az autó motorját melegíteni indulás előtt, de azt javasoljuk, hogy amíg a hűtővíz nem kezd el melegedni, és nem éri el az üzemi hőfokot, lehetőség szerint ne "padlógázzal" közlekedjen.
Üdvözlettel:
yyyyy"
Szóval íme a +1 indok; és ahogy írtad, így még a zsebemet is kímélem - szakszerűen.
Nekem nem kattog, viszont elég hangosan törli az ablakot a lapát. Ez a téma engem is foglalkoztat, mert nem törli le rendesen az ablakot. Valaki próbálta már esetleg a Bosh típust?
Ma először mentem esőben. (Kalossal) Az ablaktörlő reléje mindenkinél ilyen hangosan kattog, vagy csak nálam ? Marad a megszokás, vagy lehet rajta segíteni ?
Ez végett ne parázz Rozsdaboglya!Ez a veszély tényleg csak azokat fenyegeteti akiknek kedvence szabad ég alatt éjszakázik,és elsősorban falvakban,és külvárosokban (ahová bejár pl.a róka is)garázdálkodnak a kis nyestek akik tavaszal születnek és ekkor próbálgatják mi ehető mi nem.Egy éjszaka alatt képesek felszabálni egy 4ütemü trabant komplett motorháztető zajszigetelőjét.(csak a forgácsa marad).Na szóval én már párszor meg küzdöttem velük úgy,hogy ha valaki hasonló cipőbe jár szívesen adok megelőzésre tanácsot.
Most így estefelé rogytam le a gép elé,és végig olvastam a ,,fenéklemez hiánya" témát.Mondok nektek valamit,ami végett ez még hátrány.Szerintem páran már hallotatok a kis szörös rágcsárókról.Meséljek nektek a nyestekről?Ha gondoljátok megosztok pár jótanácsot velük kapcsolatban.Ha gondoljátok...
Egy új autót természetesen nem szabad csúcsra járatni,de viszont az sem jó /mint sokat olvastam itt a topikban/ hogy 3 ezer fordulat alatt jártak csak vele.Ez a mai fém megmunkálás már annyira jó minőségű hogy szinte nem is kell az a bizonyos,régi értelembe vett bejáratás. Ez nem a régi orosz,K.német technológia./Zsigulik,Trabik./Opelem ,Saabom nem volt de gondolom ottsem írták hogy csak 3000 ford.alatt.
Check lámpával nekem mint már írtam is soha nem volt gondom.Betudom annak hogy csak kagylós benzinnel járok és váltás előtt szinte mindíg 4 ezer fölött,körül áll a ford.szám jelző.Lehet hogy tévedek de az tény hogy nincs vele gondom.
Családi pakkos kirándulás,nem megy az autó csak többlet fogyasztással.Ez többé-kevésbé természetes.Nem szabad elfelejteni hogy 1 1.2 motorról van szó.
Ezek a motorok kis nyomatéku visz.lag nagy fordulatu motorok.Ezek akkor mennek ha a motort pörgetjük és mindíg a viszonyoknak megfelelően jó sebb.fok.ban vannak.Hegyi utakon kölünösen sokat kell kapcsolgatni,ez + fogyasztás.
Majd egy néhany ezer km után rájösz hogy hogyan lehet vele takarékosabban vezetni.Sajnos ez nemigazán tanúlható inkább müszaki érzék kérdése.
Nekem azt mondták a szervízben, hogy azért nincs fenéklemez, mert így jobb a motor hűtése, késöbb fog megdögleni. Aszfalton meg csak egy kicsit porosodik. A motormosásról meg jól lebeszéltek az elektromos cuccok miatt.
1. A klíma miatt nemes egyszerűséggel tépem a hajam! 01. 23-án vettük át a kocsit, és 3-4 héttel később kezdődött az ajándék-klíma akció... Megkérdeztem a szalonban tegnapelőtt: az 1.2-es 5 ajtós Kaloshoz ugyanúgy jár ajándékba (illetve a klíma 200 ezres árával olcsóbban adják az autót...), mint a leg-fullosabb Sedanhoz is. :o( Mi csak a Komfort-csomagot kértük hozzá, akkor ugyanis fizetős volt még a klíma. Most a 40 fokban meg tépem magam, hogy miért nem lehetett még várni egy kicsit az autóval. Bár, ha az ember tudná, hogy el fog esni, akkor előtte leülne... Sógorom tervez Ignis-vásárlást az ősszel, én meg 1000-rel beszélem le róla, ajánlgatom az 1.2-es Kalost helyette. Többek közt az ajándék-klíma az egyik nyomós érvem (a 400 ezerrel olcsóbb vételár, az egy kategóriával alacsonyabb GFB mellett). Remélem, a GM-Daewoo nem hagy cserben, és őszig kitart az akció... :o)
2. Motorvédő lemez: nekem is furcsa volt, hogy lelátok az aszfaltig a motortéren át, de hát ezt a jó öreg 353-asnál is megszokhattam. A Skodánál csak 2 kis lemez van az íves motortartó vas mellett, teljesen az sincs beburkolva. De volt eső rendesen mostanság, és nem volt összefröcskölve a motortér (kivéve a tegnapelőtti olajfolyást), így nekem speciel nem hiányzik a takarólemez alulról. Kartervédő meg szerintem tök felesleges, ha Greece-be megyünk (esetleg...), akkor inkább bérelek egy robogót az Olympos-ra ... :o)))
Nos lehet, hogy nem voltam egyértelmű. Én azon lepödtem meg, hogy bár folyamatosan mindekitől azt hallottam, hogy az első pár ezer kilóméteren a motor és váltó nyerssége miatt nem jó 5-6000 fordulaton közlekedni, vagy hirtelen vad gyorsításokat kezdeményezni a ford. mérő pirosáig, ez a környezetemben Opeltől, Saab-ig így volt, itt csekély 1700 kilóméter megtétele után az autó belének kitaposását tartják jónak. Amit pedig a Check lámpával kapcsolatban írtam: a többiek beszámolóiból az derült ki, hogy sehol sem beszéltek még ilyen nyiltan arrol, hogy bekormolódik a jószág, és ez bizony megkeveri a helyes égést egy csöppet. Egyébbként egy alapos meghajtás után kormos a kipufogó, úgyhogy az ützemanyag hasznosításban nem egy modern dízel v benzines szinten áll, hogy alig legyen égésterméke, meg veszteséghőlye, azt hiszem ezt kijelenthetjük.
Az autó viselkedése egyébként fantasztkus, de az 1.2-es megpakolt családi kiruccanásra, hegyes terepen alkamatlan. Négy személyel és csomagokkal 80 kilóméteren a nyugodt tempos haladás fenntartásával annyi benzint fogyasztot, mint 180 kilóméteren kétszemélyel. Nem akartam hinni a szememnek amikor jól láthatóan ment az üres állás felé a benzinmutató.