Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Grg Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2093
Van ebben valami amit irsz, bár nem szorosan ide trtozik, de régebben a szüleimnek Suzukija volt, és emlékszem, mikor faterral elmentünk a kötelezőkre, szinte látszott a szerelőkön a megkönyebbülés, amikor a számitógép kiirta, hog ysemmi hibát nem talált....
Előzmény: RockKéró (2092)
RockKéró Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2092

A problélma szerintem nem a Kalos-sal kapcsolatos, hanem a szervízek felkészültségével.

Gyakorlatilag tavaly ilyenkor, amikor a GM CEE átvette a teljes Daewoo disztribúciót, ezt úgy tette, hogy felépített egy teljesen új hálózatot, mindeféle tudásbázis nélkül- mint a Toyota a F1-ben :-))). Erre jött egy új tipus - Kalos - amit egyenlőre még nem tudnak rutinból követni - mondjuk a Matizzzal ellentétben! Ezt a hibafaktort tovább erősíti az OPEL-es felsőbbrendűség a szerelőkben - ha jó autót akarsz vegyél OPELT címszóval, aztán 70.000 után, nem győződ nyomatni bele az olajat. Szerk :-)))

Nekem is volt egy kis problémám a benzin adagolóval, gariban kicseréltek benne kb. 60-70 ezer forintnyi értékű alkatrészt , amikorra kb. 5. utánnajárásra kiderült egy 500 Ft.-os kábel csatlakozó nem jó.

Szóval ezek a gondok egyértelműen felkészületlenségből adódnak, ilyen és ehhez hasonló dolgok minden típusnál léteznek, csak ott a szervízhálózat egy fokkal felkészültebb.

Előzmény: Sarkany (2091)
Sarkany Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2091
Lehet, hogy a Kalos Classic az már zsír lesz, de mi lesz addig, míg eljut ide a széria? Az azért mégsem járja, hogy a szervizek mindenféle mondvacsinált okokra hivatkozzanak (benzin szennyezettség, koksz lerakódás, magas fordulaton történő üzemeltetés hiánya, stb.) és kábítsák a tulajokatt, amikor előjön ez a "rángatós" hiba, ahelyett, hogy hibafeltárást végeznének! A Te esetedben megtették, de a topicban leírtak alapján ez a módszer abszolute nem jellemző...
Előzmény: mephysto (2090)
mephysto Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2090
Ma leveleztem egy taggal, neki is említettem, hogy ez a "pörgetős kuruzslás" elég gázos dolog. Ilyen nincs. Talán tüneti kezelés szinte mükődhet szerintem, de egy szervíz nem mondhat ilyet, hogy pörgesd jobban, menj gyorsabban! Ezután mi jön? Villogjak a reflektorral minden prímedik kilométernél, vagy kapcsoljam be a szívargyújtót, netán cserélgessem a gyertyákat? Kb. ez ilyen dolog szerintem. Nekem nem mondtak ilyet a rendelenes égésre. Módszeresen végigvették mik okozhatják ezt, és a harmadik alkalommal megtalálták. Nem kellett pörgerni, persze nem is rángatott. Az viszont tény, hogy elsőszériás autó (ezexertint mégsem sok köze van a Corsához?). De már mondtam.... majd a Kalos Classic... az már zsír lesz ;)
meos Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2089

Sziasztok Kalos tulajok!

 

Már lassan egy éve egy 1,2-es Kalos gazdája vagyok. Nagyon szép, viszonylag tágas, kényelmes ránézésre szeretnivaló autónak tartom. És ár/érték arányban is jó. Nem véletlenül lett ez az első új autó ez életemben. Szeretem csak úgy nézegetni, és szeretem azt amikor azt mondják nekem hogy "jó autód van vazze".De: Gyakran olvasgattam a fórumot és gyakori visszatérő témaként láttam hogy a motor "nem húz, rángat, a cheklámpa világít, stb...". Én szinte a szalonból való kigördülés után szembesültem a problémával. Úgy gondoltam ez természetes hisz bejáratós egy darabig. Teltek a hónapok a kilométerek, és időnként, mikor mint egy kezdő szőke nő, úgy rángatóztam autóval + a cheklámpa is virított gyakran, kissé nyűgös lettem és elmentem a legközelebbi márkaszervízbe. Ott megállapították, hogy "elégtelen égés" és azt mondták hogy pörgessem jobban a kocsit. Jó... Volt hogy a feleségem 3-ban jött 60 km-t, tiszta ideg volt, persze a rángatás nem szűnt meg. Azt mondta, hogy most azonnal adjuk el a kocsit. Nyugtatgattam, majd elviszem a szervízbe, és biztosan tudnak valami megoldást. El is vittem."a koksz lerakódik a szelepekre stb...stb...menjek vele gyorsabban" Hova gyorsabban vazze?- kérdeztem én. Ekkor csináltak rajta egy körlevélben előírt koksztalanítást. Jó volt a kocsi kb 2 napig. Ekkor kissé belefáradtam, és vártam hátha elszégyelli magát a kocsi  és megjavul magától. De nem. Teljesen váratlanul, gyorsítás közben szinte leállt a motor. Belegondoltam hogy ez milyen izgi lenne ha egy előzés alatt csinálná ugyanezt. Elvittem hát a kocsit egy közeli város márkakereskedésébe ahonnan végül is elhoztam a kocsit. (akkor a mi kis vidéki városunkban még nem volt Daewoo szalon). Mikor odafelé mentem azt hittem kiszállok és gyalog megyek haza, annyira rángatott, még a Daewoo szalon előtt is darabos benzinnnel indultam el a zöldnél. Azzal hitegettek, hogy átprogramozzák a vezérlő elektronikát. Végül is aznap nem csináltak vele semmit mint később kiderült. De nem adtam fel!!! Újabb telefonok "nem megy a kocsi" és ekkor megtört a jég. Vigyem el a kocsit egy hosszasabb felülvizsgálatra. OK!! El is vittem. 3 nap után mentem érte. A javítás papíron amit aláírtam csupa kódszám volt (nem kevés). A szervíz vezetője nagyjából ezeket mondta: "ez az 1,2-es motor még csak most esik át a gyeremekbetegségeken. A problémáról már küldtünk   jelzést Daewoo londoni központjának is. " Most kb 500 km-ig szinte újra bejáratós az autó. Cseréltek benne olajat, szűrőt, ( az első kötelező szervízkor nem kell fizetni érte)

Most a kocsival semmi gond nincs. Mintha erősebb is lenne, és nyomatékosabb. Még kb 300 km van az 'új bejáratás" befejeződtéig. Akkor majd kiderül csináltak-e valamit.

 

Ezt a hosszú hozzászólást azoknak ajánlom akinek hozzám hasonló problémája volt a kocsival.

gyasza Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2088

 

Előzmény: mephysto (2087)
mephysto Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2087
Már látom a szemem elött, hogy furcsa szokás terjeng a Kalos tulajok körében. A kipufogó penetráció (persze szigorúan ujjal!))

:))))
chikan Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2086

Nekem a Kalos előtt Suzukim volt 10 éves 110.000 el 90%-ban városi használattal(nem pest) és végig fémtiszta volt a kipufogócső. Amikor beszámítattam azt hitték hogy most cseréltettem le.

Szerintem sokmindentől függ hogy milyen a kipufogó ( motor korszerűsége, kat. fajtája stb.) de én azt javaslom akinek hosszútávon fekete a csöve menjen el egy ellenőrzésre, lehet hogy az a pár ezres kiadás megéri a többszázezres helyett( ha nincs garancia persze).

 

Más: a szolnoki szervízben a raktáros srácnak van egy Kalosa direktszűrővel gyári ültetéssel.

A direktszűrő 10.000-be(beszereléssel) kerül és megtáltosodott a kocsija( elvitt egy körre). Ha egyenletesen mentünk gyári hangja volt viszont mikor odalépett neki mintha Remus rendszer lett volna rajta.

Hátránya: akár 13 litert is fogyaszthat ha gyakran sportolunk.

Viszont amiért elgondolkoztam rajta: előzésnél nem kell annyira pörgetni a motort a dinamikus haladáshoz( klímánál még érdekesebb lehet).

Szerintetek érdemes betenni?

 

Ültetés: A gyári szett 60.000 stabilabb az autó, rövidebb a fékút de úgy van hangolva hogy nem ráz, pattog.

Viszont a magyar utakat figyelembe véve könnyen le lehet darálni a kocsi alját.

 

Várom ezzel kapcsolatban véleményeteket!

 

Üdv.

Előzmény: gyasza (2085)
gyasza Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2085

Én eddig nem nyúlkáltam benne, de most megtettem. Nekem azért szép fekete lett az ujjam. Majd meglátom hogy az én autóm hosszabb út után ki fog-e szürkülni. Apám focusában most van 23.000 km, és többnyire csak országúton jár, és mégis fekete. Meg az összes focusé, amit látok. (meg még elég sok autóé, de mégis vannak kivételek) Anno a Golf 3-asunk ugyan ilyen használatban meg gyönyörű tiszta volt.

 

Előzmény: Négyesi (2084)
Négyesi Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2084

Sziasztok !

Nagyon örülök hogy többé - kevésbé,vagy talán senki nem gondolja úgy,hogy káros az indulás előtti motor melegítés.Ez a melegítés nem azt jelenti hogy 10 percig ott ülök az autóba és várom hogy a hűtővíz felforrjon.

Én azért horkantam fel mert bizony vannak közöttünk elég fiatal visz.lag kezdő,első autóval rendelkező emberkék is. Nem szabad a meggyőződés nélküli hozzá szólásokkal félrevezetni,rossz útra terelni őket.Míg Bp-en éltem kb 10 C fok alatt garázs nélkül reggel indulás előtt körbe takarítottam az ablakokat járó motornál és úgy indúltam el.Ennyit megérdemel az autónk.Ezeket a tanácsokat 30 éves gépjármű használat után merem javasolni,teljesen jószándékkal.

chikan, sznuni :Veletek nagyon eggyet értek.

 

gyasza:Reggel olvastam amit a kipufogó végről írtál azonnal le mentem a gariba megnézni.Nem láttam semmit mert le van hallítva a vég,de benyúltam és nem lett kormos az újjam.Pedig körbe törölgettem.Nem lehet hogy a tiéd is csak fekete.De rövid utak után az sem vészes.Egy hosszabb hajtósabb út után biztos kiszürkülne az autód-é is.

Üdv Négyesi.

mephysto Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2083
A lambda szonda feladata egy írás szerint:


LAMBDA SZONDA
A kipufogócsőbe építve található a katalizátor előtt. Feladata a kipufogógáz oxigéntartalmának mérése. A lambda szonda kerámiatestének csúcsa platina-bevonattal van ellátva, és fémház védi. A bevonattal ellátott kerámiatest külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel, a belsejébe pedig a külső levegőből jut oxigén. E két pont oxigéntartalma közötti különbség a lambda szondában feszültséget kelt, melynek mértéke 0,2 és 1,0 V közötti. Ha ez a feszültség alacsony, az magas oxigéntartalmat és szegény keveréket jelez. Az információt a szonda elküldi a gépkocsi elektromos vezérlőegységének, amely folyamatosan ennek megfelelő módon szabályozza az üzemanyag/levegő keveréket. A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy kb. 300 °C-ra melegedjen fel. Amíg ez be nem következik, a gépkocsi elektromos vezérlőegysége "szabályozatlanul" üzemel és az üzemanyag/levegő keveréket előre meghatározott értékek szerint állítja be. Ezek a hideg motorüzemnek megfelelő kissé dús keveréket biztosítanak.

A lambda szonda meghibásodásának leggyakoribb tünetei:
- a gépkocsi időnként megtorpan, majd nekilódul
- normál vezetési körülmények között túl magas a fogyasztás
- az emisszió mérés magas értékeket mutat
- a műszerfalon visszajelző lámpa jelzi a szonda hibáját
- a gépjármű komputere keverékképzési hibakódot ad


Nekem is cseréltek egyet a kettőből, azóta okés...
Előzmény: kallayt (2075)
mephysto Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2082
Én az Astrával jártam úgy, hogy 91-re állítottam és 95-öst tankoltam bele. Az itteni 95-ös benyák kb szerintem 93 oktánosak...
Előzmény: gyasza (2074)
DAEWOO KALOS 1.4S Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2081
a kézikönyv valóban 91, vagy felettit ír, de
-nagy valószínűséggel a kapható benzinek alulról közelítik a megadott értéket,
-a honlapon viszont Ólommentes benzin, oktánszám: 95 szerepel.
Előzmény: gyasza (2074)
DAEWOO KALOS 1.4S Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2080
olajcserét tőlem meg se kérdezték, nemhogy ajánlották volna, sőt a srác mikor átadta, mondta, hogy 15e, vagy 1 év.
Előzmény: gentry (2079)
gentry Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2079

Az átvizsgálás ingyenes. Ekkor van egy ajánlott olajcsere, amiről erősen megoszlanak a vélemények, hogy igazából szükséges-e, én megcsináltattam, 14 ezer HUF-ot fizettem érte.

Az általad kérdezett szervizekről nincs infom, én Bp-en a Danubiánál voltam.

Előzmény: uno alufelni (2078)
uno alufelni Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2078
Szevatok! Srácok lassan közeledik az első ingyenes átvizsgálás ideje,és azok tapasztalatait várom akik már voltak szervízben:Győrben,Ajkán,Móron,Székesfehérváron.NEM AKAROM VESZPRÉMBE VINNI!Akik ismerik a sztorit tudják miért.Írjatok,nekem ezek a szervizek elérhetők.Tényleg ingyenes?
Sarkany Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2077
"Check lámpa folyamatosan ég....A szervízből hallottam amikor lepadlozták az autót " Úgy látszik már szervízmódszerré vált, amire kínomban, magamtól kellett rájönnöm. Lehet, hogy a szervizekben is olvassák ezt a topicot? :))
Előzmény: kallayt (2075)
gentry Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2076

kallayt!

Én is a Danubia-nál voltam, tettek a benzinhez valami adalékanyagot (2.500 HUF), utána aznap csak 2-ben jártam a városban, másnap 3-ban egy kis autópálya és úgy túűnik, hogy rendbejött az autó. A checklámpa valamikor a kétnapos pörgetés elején kialudt és azóta nem világít. Remélem így is marad. Nekem azt mondták, hogy azért világított, mert a bp-i használat miatt nem ég el az üzemanyag rendesen.

Pumuckly!

Én az előző autómnál (Seat Ibiza) kicseréltem Bosch-ra az ablaktörlőket, de ugyanolyan volt a törlés mint korábban. Sokféle autót vezettem már, de olyan ablaktörlővel még nem találkoztam, amelyikre azt mondtam volna, hogy tökéletes. Szóval nem biztos, hogy érdemes lecserélni, de nem akarlak lebeszélni róla.

kallayt Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2075
Check lámpa folyamatosan ég. Reggel be a Danubiához, szerelő mondta szoftver frissítés 15 perc az egész. A szervízből hallottam amikor lepadlozták az autót , munkafelvevő kijőn sajnos a hátsó lambdaszonda elhervadt csere 1 hét múlva mert nincs a raktáron. Autóba beűltem lámpa nem ég. Hogy is van ez akkor??? Minek kell egyáltalán az a Lambada szoknya???
Előzmény: gentry (1977)
gyasza Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2074
Okés, 91-es benzinen már nem problémázok :) De még ott a másik kérdésem, a kipufogó... Ahhoz mit szólamodtok? Biztos már másnak is feltűnt, hogy egyes márkájú kocsiknak fehér, amíg más márkáknak meg fekete.. Miben jobbak azok, és miért szép tiszta egyes kocsik kipufogója. Bár a kérdés fordítva lenne értelmes, hogy a többieknek miért fekete..?
Előzmény: mephysto (2070)
chikan Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2073

Sziasztok!

 

Utánna jártam én is a melegítéses dolognak. Egy autógyár fejlesztőmérnöke a következőket nyilatkozta: " Régebben láthattuk hogy beindítják az autót és alapjáraton melegítik sőt túráztatják. Ez azért nem helyes mert a hideg motorban az olaj cseppekben van jelen és alapjáraton nehezebben képződik a védelmet nyújtó filmréteg kvázi nincs kenés. A teendő: beindítjuk a kocsit várunk pár másodpercet amíg az olaj körbejár és utánna elindulhatunk. NAGYON FONTOS: NE PÖRGESSÜK A MOTORT, MINÉL HAMARABB KAPCSOLJUK AZT A LEGMAGASABB SEBESSÉGFOKOZATOT

aMELYNÉL A MOTOR MÉG NEM RÁNGAT. VIGYÁZNI KELL, MERT AZ SEM JÓ A HIDEG MOTORNAK HA TÚJ ALACSONY FORDULATSZÁMON JÁR, TEHÁT ERŐLKÖDIK."

 

Gondoljunk bele a környezetvédelmi oldaláról is. A hideg katalizátor sem működik optimálisan.

 

Én nem vagyok szakember de hihetőnek tűnik, egy-két "zseni" azt mondta erre hogy

ez hengerfej repedéshez vezethet

 

Én évek óta így használtam az autóimat és tökéletesen bevált egyszer sem lett hengerfejes egyik autóm sem és így melegedett fel a motor a leghamarabb.

 

Egy dologra viszont rájöttem és szerintem már Ti is: ahány ház annyi szokás,

szerintem már nem lehet eligazodni hogy mi a helyes módszer

Előzmény: sznuni (2072)
sznuni Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2072

Sziasztok!

Nem nagyon szeretek beleszólni mások vitájába, de ezt nem hagyhatom ki.

Az hogy hidegen melegíted a motort vagy sem, mind egyéni dolog.De ártalmasnak nem ártalmas.Az biztos.A motornak, ha hideg az olaj, bizonyára nem tesz jót ha pörgeted.Ez is biztos.De szerintem sincs károsító hatása, ha melegíted a motort.

Az én Astrámban (kalos előtt az volt),Igenis jótékony hatással volt az előmelegítés.

Több szempontból is.Előbb lett meleg az autómba miután elindultam,nem kopogott annyira,a hidrotőkéknek volt idelyük feltöltődni olajjal, stb..... Tehát ha valakinek az felel meg,hogy hidegen elindul, induljon.Ha az hogy melegít, melegítsen.Fölösleges vérremenő csatákat vívni azon,hogy kinek van igaza,és egymást szapulva írtok.

Amondó vagyok, hogy legyen szent a béke,és úgy használja az autóját mindenki, ahogy jólesik.

 

Üdv:

sznuni

Sarkany Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2071
"A magasabb oktánszámmal meg már lehet mégsem úgy működik" Már miért ne működne ugyanúgy? Ez babona! Az előírtnál alacsonyabb oktánszámú benzinre igaz, de a magasabbra nem...
mephysto Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2070
Ugyebár később robban a nagyobb oktánszámú a nagyobb sűrítés után. Ha a motor meg a 91-esre van belőve... nem lehet hogy ez a baja a kocsinak?

Ez nem dízel motor, nem a sűrítés végett robban be az üzemanyag. Ha az előírtnál nagyobb oktán van benne, az nem baj. Úgy is a szikra robbantja. Ha kisebb, akkor viszont már idő előtt gyullad, ekkor van kopogásos égés(?) ha jól tudom, mert a dugattyú nem éri el a felső holtpontot és egyenletlen lesz a motor járása is.

De javítsatok ki, ha tévedek :)
Előzmény: gyasza (2069)
gyasza Creative Commons License 2004.07.28 0 0 2069

Üdv megint!

 

"Megtorpanást" én is tapasztaltam, meg olyat is, hogy egyenletes, nem túl intenzív gyorsításnál, egyszercsak igen hirtelen megugrik a kocsi, és nem akar tovább egyenletesen gyorsulni, hanem jobban akar:)

 

Nemtom hányan böngészgetitek az Üzemeltetői kézikönyvet, de ilyet találtam benne a 8-7 -nél a A műszaki és szervízadatoknál az oktánszámnál, hogy 91 vagy magasabb!!(kell neki) Fájdalom ugyebár hogy 91es már a múltté, így kénytelenek vagyunk a 95-öst tankolni, ami végülis benne van abban a meghatározásban, hogy : "91 vagy magasabb"  De nem lehet, hogy mégis a legideálisabb a motornak a 91 es lenne????!!!! A magasabb oktánszámmal meg már lehet mégsem úgy működik ahogy 91nél tenné. A magasabb oktánszám nem lehet oka a rángatózásnak? Ugyebár később robban a nagyobb oktánszámú a nagyobb sűrítés után. Ha a motor meg a 91-esre van belőve... nem lehet hogy ez a baja a kocsinak?

 

Meg egy másik témát is kezdenék, ha még nem volt róla szó : Pl a TESCO parkolóban állva a mellettem parkolászó kocsik, pl peugeot, vagy VW stb kipufogója szép tiszta, és NEM kormos úgy mint a Kalosomé, vagy az általam eddig látott más Kalosé, vagy apám Focusáé, vagy a többi Focusé.. MIÉRT kormos a kipufogó?? És ez nem a vezetési technikától függ, országúti használat után sem pucolódik ki, sem a nagyobb oktánszámú benzin fogyasztása után..

 

Hát mára ez a 2 kérdésem van:)

 

Sziasztok!

 

Gyusza

Előzmény: chikan (2067)
chikan Creative Commons License 2004.07.27 0 0 2068
Az enyémen Hankook Optima van, származásához képest egész türhető ( igaz 185 R14-es ).
Előzmény: Kalos Roboka (2056)
chikan Creative Commons License 2004.07.27 0 0 2067

Sziasztok!

 

Én is egy új Kalos tulajdonos vagyok és engedelmetekkel csatlakoznék a fórumhoz!

 

Egy kicsit az autómról: Egy különleges Kalosom van állítólag ez az egy van belőle

Mo.-n. A német piacra készült ez az 5 ajtós 1.2 SX. Ami más rajta mint a honi modelleken:

a műszerfal fekete gumírozott anyaggal van borítva ill. a csomagtartót nem lehet belülről nyitni hanem a fedelén van egy mikrokapcsoló. A felszereltsége fullos: 4 légzsák ABS klíma gyárilag Blau magnóval szerelve stb.

Megvagyok vele elégedve klímával 7 literes átlagot produkált igaz 120-nál többel nem mentem vele.

Tanácsot szeretnék kérni: Azt tapasztalom hogy időnként intenzívebb gyorsításnál megtorpan egy pillanatra a kocsi. A szolnoki szervízben nagyon korrektek azt mondták hogy szoftvert kell frissíteni rajta.

Valaki volt már hasonló helyzetben?

Ha igen megszűnt a jelenség?

 

Előre is köszi és várok minden észrevételt és segítséget.

KODI Creative Commons License 2004.07.27 0 0 2066

Ok.

 

Kodi

Előzmény: Négyesi (2064)
Kalos Roboka Creative Commons License 2004.07.27 0 0 2065

Hogy vigyázok rá ezt megígérhetem.

 

Ezek szerint nem csak én nem vagyok megelégedve a gyári gumikkal. Sajnos most nem tuom lecserélni Őket, mert a folyószámlámat sikerült visszabutítanom a középkorba, de ősszel fog kapni egy klassz téligumi garnitúrát!

Előzmény: KODI (2063)
Négyesi Creative Commons License 2004.07.27 0 0 2064

KODI !

Nem te írtad hogy káros hanem nord vagy ki az isten.

A kalos indítás után szinte azonnal vissza áll kb 800 fordulatra.Nem pörög 1500-al.

Ezt a melegítést a GM Daewoo által kiadott kéziköny írta,a bejáratás időszakára.

Előzmény: KODI (2059)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!