Nagyon sok örömet és galiba mentes kilómétert kívánok! Használd egészséggel. Látod megérte. Azt hiszem, én régen beleőrültem volna a várakozásba, nekem az a másfél hónap amenniyt én vártam kicsi Kaloskámra is valami pokol volt. Jól mutat rajta a spoiler!
Valami kártérítés, vagy kezdvezmlény, esetleg ajándék a késedelemért cserébe, vagy a szerződésre hivatkoztak?
A váltó még most is bejáratósnak tűnik nálam, pedig már túl vagyok 2500 kilóméteren. Ne aggódj, még símogatni kell hisz újszülött :-))))
Atomed, kösz a gratulát jól esett, az egész család szereti az új autónkat:)
üléshuzatról, chikan topiktársnak is:
Miskolcon, a 4kerék szalonban rendeltem, kb. 30-40 féle minta közül lehetett választani. Méretpontosan készítik, valahol Kazincbarcikán. 2 hetet mondtak, 3 lett belőle. Nos az ár kissé-nagyon húzós: 18e Ft. Viszont felrakták 1 óra alatt és nem kértek érte további pénzt.
Az oldallégzsák vs. üléshuzat ügyében további tájékozódást javallok.
Azt hittem, hogy csak én nézek ilyen rossz szemmel az agyon elektronikázott autókra.
Van egy ismerősöm akinek 307-e van 2 havonta szoftvert frissítenek rajta, egy éves a kocsi, 3-szor volt nála az segélyszolgálat.
A neten olvastam, hogy amerikába a Mercik és BMW-k állnak le a kifejletlen elektronikai rendszer miatt. Ciki lehet egy 20 milliós autóval az út szélén dekkolni.
Érdekes hogy az európai autókra 2 év garanciát adnak.
Vásárlásnál ezt sokan elhanyagolják( pl.: fontosabb az imidzs) de nálam ez fontos szempont.
A Daewoonak ez jó lépése volt bár én úgy gondolom, hogy a Koreaiak japán munkamorállal dolgoznak és lehet , hogy régebbi technikát alkalmaznak de az legalább megbízható.
Aki nem hiszi: http://totalcar.hu/rhirek/?main:2004.04.30.&176203
amelyre reagáltam, a benzin-oktánszám
Ha már az oktánszámnál tartunk...
Az alábbiakat már egy másik fórumba is beírtam, de szerintem itt sem fog ártani.
Az oktánszám csak a benzin kompresszió-tűrőképességére ad támpontot, a benzin fűtőértékére nem. (A 95-ös oktánszám azt jelenti, hogy egy l benzinben 95 V% izo-oktán és 5 V% normál-heptán keverékével azonos kompressziótűrőképességű benzin van. Az izo-oktán kompressziótűrőképessége 100, a normál heptáné 0.) A fogyasztást és a motor által leadott teljesítményt alapvetően a benzin fűtőértéke befolyásolja.
Fentiekkel csupán el szeretném (ehelyen is) oszlatni azt a tévhitet, amit az olajtársaságok előszeretettel hangoztatnak: a 99 oktános benzinnel jobban húz... Badarság, viszont az olajtársaságok profitérdekeit jól szolgálja! :))
Az milyen komoly képet fest erről az egészről, hogy a hír felröppenésekor a Microsoft idevonatkozó Illetékes Elvtársa sietett leszögezni: "az autókban használt Windows lényegesen megbízhatóbb lesz, mint a PC-kben használt változat!" ? Valamit már sejtenek a jelenlegi termékükről ... :o)
Mi a véleményetek a hogy a FIATOKAT Windows elektronikával látják el?
Rengeteg javítása és frissítése lesz az elektronika szoftverének, melyet általában negyedévenként fognak majd kiadni. Kivételt képeznek azok a esetek, amikor több tízezer, az elektronika miatt meghibásodott, szervízekben veszteglő autó teszi lehetetlenné a szervízekbe történő bejutást. Ezen esetekben Bill Gates személyesen fogja cáfolni, hogy Microsoft miatt állt volna elő ez a helyzet.
A frissítések az Internetről is letölthetők lesznek, azt azonban még nem döntötték el, hogy ez ingyenes vagy fizetős szolgáltatás lesz-e.
Idegen behatolás és jogosulatlan autóhasználat ellen a szoftver abszolute nem fog védelmet nyújtani, hasonlóan a Windows-hoz, de kétévenként az autó teljes elektronikai egységét le kell majd cserélni az operációs rendszer elavultsága miatt.
A csomagtartó, az utastér, a motorház jelenleg szabadon levő, kihasználatlan területeit az egyre terebélyesedő, egyre erőforrásigényesebb elektronikai egység foglalja majd el.
Kb. ez a véleményem a Fiatok Microsoft által készített, forradalmian új elektronikai egységéről a Microsoft eddigi tevékenységének tükrében... :(((
... ja, és hogy mi lesz, ha bekerül a Windows az autókba? Pofonegyszerű megoldás áll elő: ha megáll a kocsi valami miatt, akkor kiszállsz, visszaülsz, és mész tovább. Vagy bezársz egy ablakot... :o))))
Hááát... miután GM-csoport, és az Ignis meg a Corsa már megkapta... előbb-utóbb várható. Annyira nem kell elítélni az olasz technikát, egy cimborám pár éve egy idősecske FIAT Ducatóval fuvarozott, és az autó fél hulla volt (futómű, kormánymű, ülések, stb.), de a motorja még mindig jó húsban volt. Hogy a FIAT JTD motor milyen lesz? A fene tudja, az Alfa 2-3 éve gyártja már ezt a technikát, és még sok rosszat nem hallottam róla. Annó a VW csoport is szívott az első időkben a PDTDi motorral, pedig az a németesen precíz VW... :o)
De azt hozzátette, hogy az (alacsony üzemanyag-oktánszám, túlhevült motor, stb. miatti) öngyulladásos égés a szikragyújtásos égésnél kevésbé szabályzott módon, és még gyorsabban zajlik, így detonációs égésnek is nevezik... :o) A gyárak hosszú heteket-hónapokat töltenek el azzal, hogy a szívócsövön és az égéstéren belül az áramlási és keveredési viszonyokkal foglalkozzanak, pont azért, hogy az égéstéren belül a nagysebességű égésnek a motorra káros hatásait mérsékeljék. Az újabb dízel-típusokban többlépcsős gázolaj-befecskendezéstől kezdve egy egész sor trükköt bevetnek, hogy kulturáltabban működő motort tudjanak szerkeszteni. Lényeg: a hozzászólásban, amelyre reagáltam, a benzin-oktánszám, a robbanás, és a csörgés kérdését elemezte a topictárs, így szükségét éreztem ennek az apró korrekciónak. Nem azért, mert nagyon okos vagyok...
Mit tudtok a Kalos dízelmotoros változatáról? állítólag 2005 ben debütál a Fiat 1.25 JTD-vel.Ha ez igaz nem tudom milyen lesz de én nem bízok az olasz technikában.
( fajgyülölő vagyok hanem az eddigi tapasztalatok én csak szívtam az olasz autókkal.)
Illetve ha a jövőbe tekintünk lehet a Daewookat is Windows-al látják el?
Mi a véleményetek a hogy a FIATOKAT Windows elektronikával látják el?
"Uraim, az Otto-motor NEM robbanómotor, hanem belső égésű!"
Azt azonban elfelejtette hozzátenni a tanár úr, hogy a robbanás, egy rendkívül rövid idő alatt lezajló égés!
Szóval, a benzin tüzelőanyaggal üzemelő motorban akkor is robbanás zajlik, ha ezt a szakirodalom belsőégésűnek nevezi (Otto körfolyamat).
Az égés inkább a gázolajjal üzemelő ún. modern dieselekre (franciálul: Sabathé, angolul Acroyd-Stuart körfolyamat) vonatkozik.
Akik még ennél is tudományosabban szeretnének elmerülni a témában, azoknak ajánlott irodalom: Dr. Brodszky Dezső - Dr. Kalmár István: Járműmotorok (kézirat), Tankönykiadó, Budapest, 1975
Én direkt szóltam anyukámnak, hogy figyelje ezt a Check-lámpát (csak hetente kb. egyszer kerül a szemem elé a Kalos...), de Ő azt mondja, hogy semmi ilyesmi gondja nincs (lehet, hogy mint a Daciánál, ez is "szerdai autó"?). 1.2 S 5 ajtós. Csak és kizárólag városban használva. A "megtorpanást" viszont én is észleltem, de nem tűnt vészes mértékűnek, ráfogtam az 1150 köbcentire... :o)
Csak egy apró javítás: nem robban a keverék, hanem nagysebességű égéssel ég el. Amikor robban, akkor csörög illetve kopog a motor. Akkor már öngyulladással (lásd: alacsony oktánszámú benzin) ég el a benzin-levegő keverék. Nekünk a szakközép-suliban az első motort tárgyaló órán azzal kezdte a tanár: "Uraim, az Otto-motor NEM robbanómotor, hanem belső égésű!". Ennyi. Nem kioktatás, csak egy kis adalék a vitához... :o)
Most voltam a szalonban és már utólagosan is betudják szerelni az utasoldalon a műszerfal felső részére a kesztyűtartót ami Daewoo Kalos 1.4S képein is látható( természetesen nem lehet utasoldali lufi).Könyöklö is rendelhető.
Állítólag nemsokára Suzuki emblémával is megjelenik a Kalos, a Lacettit már láttam Suzuki néven az USA-ban az Evanda is már kapható Suzuki jellel.
Mi a véleményetek?
A Daewoo nevet is megtartják nem nevezik át Chevy-re aszalonokat.
A négyajtós csomagterébe befér, az ötajtósnál bizonyos kompromisszumot kell kötni a csomagok mennyiségét illetően...
Két felnőtt mellett, ha elég megtermett és kényelmesen elhelyezkedik a hátsó ülésen, már túl sok hely nem marad középen.
Tud nekem valaki abban segíteni, hogy mekkora Kalos csomagtere?
4 ember cucca 1 hétre befér? Vagy két nagy túraháti mellé fér-e még valami?
A hátsó üléseken mennyi hely marad 2 ember mellett?
Köszi!!
"A problélma szerintem nem a Kalos-sal kapcsolatos"
Hát mivel? Ha a szervizek felkészültek lennének kevesebb Kalosnál jönne elő a checklámpás, rángatós hibajelenség? A hiba igenis a Kalosban keresendő! Az más kérdés, hogy a felkészült szervízek nem úgy kezelnék ezt a problémát, mint ahogy azt jelenleg teszik. Nem kellenne a újra és újra ugyanavval a hibával bemenni a szervízbe és szomorúan látni a tanácstalanságot, hallgatni a szakszerűtlen, hasbakasztós magyarázatokat a szakszerű javítás helyett!