Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ionic-rzf Creative Commons License 2004.07.30 0 0 2123

Ami ingyen volt (az eleve akciós klíma mellett persze):

- hátsó spoiler

- hozott CD-s rádió beszerelése

- oldalvédő gumicsíkok

- gravir

- filcszőnyegek

- kreszkészlet

 

Ebből az utóbbiak máshol persze szóba sem kerülnek, eleve ingyenesek. Néhol meg nem.

Most nézem, hogy profilból nincs is kép.

Vagyis elfelejtettem.

Íme:

 

Profil

 

Ismét csak ha kicsi lenne, külső linken. Sorry a minőségért. Elég szar a digit gépem, meg csak este 8 után fotóztam szürkületben, vaku nélkül.

Profil
Geraszimov Creative Commons License 2004.07.30 0 0 2122

Nagyon sok örömet és galiba mentes kilómétert kívánok! Használd egészséggel. Látod megérte. Azt hiszem, én régen beleőrültem volna a várakozásba, nekem az a másfél hónap amenniyt én vártam kicsi Kaloskámra is valami pokol volt. Jól mutat rajta a spoiler!

Valami kártérítés, vagy kezdvezmlény, esetleg ajándék a késedelemért cserébe, vagy a szerződésre hivatkoztak?

 

A váltó még most is bejáratósnak tűnik nálam, pedig már túl vagyok 2500 kilóméteren. Ne aggódj, még símogatni kell hisz újszülött :-))))        

Előzmény: ionic-rzf (2121)
ionic-rzf Creative Commons License 2004.07.30 0 0 2121

Sziasztok!

Tudom, eléggé eltűntem, de most visszatértem, mert....

....átvettem az autót!!!

Majdnem 3 és fél hónap után, de b***zameg megvan, jó, tetszik, szuper.

5a metálszürke 1.4 16V SX

A viselkedésében csak annyi zavarót vettem észre eddig (110km alatt), hogy melegen a kettest nehezen veszi.

 

Összeállítottam egy kis fotógyűjteményt is róla:

 

Ionic Kalos MIX

 

Ha nem lenne elég nagy, amikor kinagyítjátok, akkor itt egy külső linken is átméretezés nélkül (de azért gondoltam a modemesekre):

Ionic Kalos MIX

DAEWOO KALOS 1.4S Creative Commons License 2004.07.30 0 0 2120
Atomed,
kösz a gratulát jól esett, az egész család szereti az új autónkat:)

üléshuzatról, chikan topiktársnak is:
Miskolcon, a 4kerék szalonban rendeltem, kb. 30-40 féle minta közül lehetett választani. Méretpontosan készítik, valahol Kazincbarcikán. 2 hetet mondtak, 3 lett belőle. Nos az ár kissé-nagyon húzós: 18e Ft. Viszont felrakták 1 óra alatt és nem kértek érte további pénzt.

Az oldallégzsák vs. üléshuzat ügyében további tájékozódást javallok.

Előzmény: Atomed (2100)
sznuni Creative Commons License 2004.07.30 0 0 2119

Sziasztok Daewoosok!

Sok szeretettel maghívok minden érintettet,a mai napon megrendezésre kerülő Daewoos minitalálkozóra.

Az időpont:07.30  18.00-ameddig akarjuk

A helyszint:Lurdy-ház hátsóparkoló Könyves Kálmán és Mester u.sarok

Várunk minden érdeklődőt.

 

Üdv:

sznuni

chikan Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2118

Megnyugodtam!

 

Azt hittem, hogy csak én nézek ilyen rossz szemmel az agyon elektronikázott autókra.

Van egy ismerősöm akinek 307-e van 2 havonta szoftvert frissítenek rajta, egy éves a kocsi, 3-szor volt nála az segélyszolgálat.

A neten olvastam, hogy amerikába a Mercik és BMW-k állnak le a kifejletlen elektronikai rendszer miatt. Ciki lehet egy 20 milliós autóval az út szélén dekkolni.

Érdekes hogy az európai autókra 2 év garanciát adnak.

Vásárlásnál ezt sokan elhanyagolják( pl.: fontosabb az imidzs) de nálam ez fontos szempont.

A Daewoonak ez jó lépése volt bár én úgy gondolom, hogy a Koreaiak japán munkamorállal dolgoznak és lehet , hogy régebbi technikát alkalmaznak de az legalább megbízható.

 

Aki nem hiszi: http://totalcar.hu/rhirek/?main:2004.04.30.&176203

Előzmény: Sarkany (2114)
chikan Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2117
Vagy újratelepítem a Windows-t.
Előzmény: twk004 (2113)
Sarkany Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2116
amelyre reagáltam, a benzin-oktánszám

 

Ha már az oktánszámnál tartunk...

Az alábbiakat már egy másik fórumba is beírtam, de szerintem itt sem fog ártani.

 

Az oktánszám csak a benzin kompresszió-tűrőképességére ad támpontot, a benzin fűtőértékére nem. (A 95-ös oktánszám azt jelenti, hogy egy l benzinben 95 V% izo-oktán és 5 V% normál-heptán keverékével azonos kompressziótűrőképességű benzin van. Az izo-oktán kompressziótűrőképessége 100, a normál heptáné 0.)
A fogyasztást és a motor által leadott teljesítményt alapvetően a benzin fűtőértéke befolyásolja.

 

Fentiekkel csupán el szeretném (ehelyen is) oszlatni azt a tévhitet, amit az olajtársaságok előszeretettel hangoztatnak: a 99 oktános benzinnel jobban húz...
Badarság, viszont az olajtársaságok profitérdekeit jól szolgálja! :))
Előzmény: twk004 (2110)
twk004 Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2115
Üdv!

Az milyen komoly képet fest erről az egészről, hogy a hír felröppenésekor a Microsoft idevonatkozó Illetékes Elvtársa sietett leszögezni: "az autókban használt Windows lényegesen megbízhatóbb lesz, mint a PC-kben használt változat!" ? Valamit már sejtenek a jelenlegi termékükről ... :o)

twk004
Előzmény: Sarkany (2114)
Sarkany Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2114

Mi a véleményetek a hogy a FIATOKAT Windows elektronikával látják el?

 

Rengeteg javítása és frissítése lesz az elektronika szoftverének, melyet általában negyedévenként fognak majd kiadni. Kivételt képeznek azok a esetek, amikor több  tízezer, az elektronika miatt meghibásodott, szervízekben veszteglő autó teszi lehetetlenné a szervízekbe történő bejutást. Ezen esetekben Bill Gates személyesen fogja cáfolni, hogy Microsoft miatt állt volna elő ez a helyzet.

A frissítések az Internetről is letölthetők lesznek, azt azonban még nem döntötték el, hogy ez ingyenes vagy fizetős szolgáltatás lesz-e.

 

Idegen behatolás és jogosulatlan autóhasználat ellen a szoftver abszolute nem fog védelmet nyújtani, hasonlóan a Windows-hoz, de kétévenként az autó teljes elektronikai egységét le kell majd cserélni az operációs rendszer elavultsága miatt.

A csomagtartó, az utastér, a motorház jelenleg szabadon levő, kihasználatlan  területeit az egyre terebélyesedő, egyre erőforrásigényesebb elektronikai egység foglalja majd el.

 

Kb. ez a véleményem a Fiatok Microsoft által készített, forradalmian új elektronikai egységéről a Microsoft eddigi tevékenységének tükrében... :(((

Előzmény: chikan (2109)
twk004 Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2113
... ja, és hogy mi lesz, ha bekerül a Windows az autókba? Pofonegyszerű megoldás áll elő: ha megáll a kocsi valami miatt, akkor kiszállsz, visszaülsz, és mész tovább. Vagy bezársz egy ablakot... :o))))

twk004
Előzmény: chikan (2109)
twk004 Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2112
Üdv!

Hááát... miután GM-csoport, és az Ignis meg a Corsa már megkapta... előbb-utóbb várható. Annyira nem kell elítélni az olasz technikát, egy cimborám pár éve egy idősecske FIAT Ducatóval fuvarozott, és az autó fél hulla volt (futómű, kormánymű, ülések, stb.), de a motorja még mindig jó húsban volt. Hogy a FIAT JTD motor milyen lesz? A fene tudja, az Alfa 2-3 éve gyártja már ezt a technikát, és még sok rosszat nem hallottam róla. Annó a VW csoport is szívott az első időkben a PDTDi motorral, pedig az a németesen precíz VW... :o)

twk004
Előzmény: chikan (2109)
chikan Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2111

Bocsi gyors javítás az előzőhöz mielőtt megköveznének:

 

....fajgyülölő NEM vagyok....

 

Mégegyszer bocsi a figyelmetlenségemért!

Előzmény: chikan (2109)
twk004 Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2110
Üdv!

De azt hozzátette, hogy az (alacsony üzemanyag-oktánszám, túlhevült motor, stb. miatti) öngyulladásos égés a szikragyújtásos égésnél kevésbé szabályzott módon, és még gyorsabban zajlik, így detonációs égésnek is nevezik... :o) A gyárak hosszú heteket-hónapokat töltenek el azzal, hogy a szívócsövön és az égéstéren belül az áramlási és keveredési viszonyokkal foglalkozzanak, pont azért, hogy az égéstéren belül a nagysebességű égésnek a motorra káros hatásait mérsékeljék. Az újabb dízel-típusokban többlépcsős gázolaj-befecskendezéstől kezdve egy egész sor trükköt bevetnek, hogy kulturáltabban működő motort tudjanak szerkeszteni. Lényeg: a hozzászólásban, amelyre reagáltam, a benzin-oktánszám, a robbanás, és a csörgés kérdését elemezte a topictárs, így szükségét éreztem ennek az apró korrekciónak. Nem azért, mert nagyon okos vagyok...

twk004
Előzmény: Sarkany (2108)
chikan Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2109

Erről jut eszembe!

 

Mit tudtok a Kalos dízelmotoros változatáról? állítólag 2005 ben debütál a Fiat 1.25 JTD-vel.Ha ez igaz nem tudom milyen lesz de én nem bízok az olasz technikában.

( fajgyülölő vagyok hanem az eddigi tapasztalatok én csak szívtam az olasz autókkal.)

Illetve ha a jövőbe tekintünk lehet a Daewookat is Windows-al látják el?

Mi a véleményetek a hogy a FIATOKAT Windows elektronikával látják el?

Sarkany Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2108

"Uraim, az Otto-motor NEM robbanómotor, hanem belső égésű!"

 

Azt azonban elfelejtette hozzátenni a tanár úr, hogy a robbanás, egy rendkívül rövid idő alatt lezajló égés!

Szóval, a benzin tüzelőanyaggal üzemelő motorban akkor is robbanás zajlik, ha ezt a szakirodalom belsőégésűnek nevezi (Otto körfolyamat).

Az égés inkább a gázolajjal üzemelő ún. modern dieselekre (franciálul: Sabathé, angolul Acroyd-Stuart körfolyamat) vonatkozik.

 

Akik még ennél is tudományosabban szeretnének elmerülni a témában, azoknak ajánlott irodalom: Dr. Brodszky Dezső - Dr. Kalmár István: Járműmotorok (kézirat), Tankönykiadó, Budapest, 1975

Előzmény: twk004 (2105)
twk004 Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2107
Üdv!

Én direkt szóltam anyukámnak, hogy figyelje ezt a Check-lámpát (csak hetente kb. egyszer kerül a szemem elé a Kalos...), de Ő azt mondja, hogy semmi ilyesmi gondja nincs (lehet, hogy mint a Daciánál, ez is "szerdai autó"?). 1.2 S 5 ajtós. Csak és kizárólag városban használva. A "megtorpanást" viszont én is észleltem, de nem tűnt vészes mértékűnek, ráfogtam az 1150 köbcentire... :o)

twk004
Előzmény: kallayt (2075)
twk004 Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2106
Üdv!

ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚRISTEN!!! Mi került 14.000-be az olajcserén? Nekünk Óbudán 6800,-ból megcsinálták...

twk004
Előzmény: gentry (2079)
twk004 Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2105
Üdv!

Csak egy apró javítás: nem robban a keverék, hanem nagysebességű égéssel ég el. Amikor robban, akkor csörög illetve kopog a motor. Akkor már öngyulladással (lásd: alacsony oktánszámú benzin) ég el a benzin-levegő keverék. Nekünk a szakközép-suliban az első motort tárgyaló órán azzal kezdte a tanár: "Uraim, az Otto-motor NEM robbanómotor, hanem belső égésű!". Ennyi. Nem kioktatás, csak egy kis adalék a vitához... :o)

twk004
Előzmény: mephysto (2070)
chikan Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2104

Üléshuzat témában én is segítséget kérnék:

 

Szertnék üléshuzatot de mivel oldalégzsák van a kocsiba így nem rakhatok rá akármilyet.

 

Egyik helyen azt mondták, hogy vannak speciálisan ilyen huizatok( oldalt gyengített) máshol meg azt hogy bármilyet rátehetek.

Állítólag az egyszerű trikóhuzat is jó de van abból is kifejezetten oldalégzsákos széria.

Előzmény: Atomed (2100)
Sarkany Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2103
Sarkany Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2102

A gépkönyv valóban nem említi a csomagtartó űrtartalmát!

A négyajtósé így néz ki:

Előzmény: DAEWOO KALOS 1.4S (2098)
chikan Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2101

Most voltam a szalonban és már utólagosan is betudják szerelni  az utasoldalon a műszerfal felső részére a kesztyűtartót ami Daewoo Kalos 1.4S képein is látható( természetesen nem lehet utasoldali lufi).Könyöklö is rendelhető.

 

Állítólag nemsokára Suzuki emblémával is megjelenik a Kalos, a Lacettit már láttam Suzuki néven az USA-ban az Evanda is már kapható Suzuki jellel.

Mi a véleményetek?

 

A Daewoo nevet is megtartják nem nevezik át Chevy-re aszalonokat.

Atomed Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2100

Gratula, nagyon frankón néz ki! 1 kérdésem lenne:

 

Az üléshuzatot hol, mennyiért vetted?

Előzmény: DAEWOO KALOS 1.4S (2098)
chikan Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2099

Az én információim szerint az 5 ajtósnak 220 literes a 4 ajtósnak 320 l. De már olvastam azt is hogy 175l és 375l.

Megint ugyanaz mint a melegítés. Ahány ház....

Előzmény: DAEWOO KALOS 1.4S (2098)
DAEWOO KALOS 1.4S Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2098
Tényleg, hány literesek is a Kalosok csomagterei?
Ahány hely annyiféle adatot találtam. Gépkönyv nem írja.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Képek Gergelyünkről:

Előzmény: Sarkany (2097)
Sarkany Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2097
A négyajtós csomagterébe befér, az ötajtósnál bizonyos kompromisszumot kell kötni a csomagok mennyiségét illetően... Két felnőtt mellett, ha elég megtermett és kényelmesen elhelyezkedik a hátsó ülésen, már túl sok hely nem marad középen.
Előzmény: KBP (2095)
Sarkany Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2096
Négyajtós vagy ötajtós? Nem mindegy! :))
Előzmény: KBP (2095)
KBP Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2095
Tud nekem valaki abban segíteni, hogy mekkora Kalos csomagtere? 4 ember cucca 1 hétre befér? Vagy két nagy túraháti mellé fér-e még valami? A hátsó üléseken mennyi hely marad 2 ember mellett? Köszi!!
Sarkany Creative Commons License 2004.07.29 0 0 2094
"A problélma szerintem nem a Kalos-sal kapcsolatos" Hát mivel? Ha a szervizek felkészültek lennének kevesebb Kalosnál jönne elő a checklámpás, rángatós hibajelenség? A hiba igenis a Kalosban keresendő! Az más kérdés, hogy a felkészült szervízek nem úgy kezelnék ezt a problémát, mint ahogy azt jelenleg teszik. Nem kellenne a újra és újra ugyanavval a hibával bemenni a szervízbe és szomorúan látni a tanácstalanságot, hallgatni a szakszerűtlen, hasbakasztós magyarázatokat a szakszerű javítás helyett!
Előzmény: RockKéró (2092)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!