A Punto 1-em nyáron átlag 5.7-et evett (rendszeresen 3-4 személlyel), most télen (nagy hóban, 30% város, néha egy kis cross a jégen-havon) 6.5 körül fogyaszt V-Power-böl.
Persze hogy elég a hideg levegő, így viszont én fagyok meg. Belső keringetéssel hamar bemelegszik az utastér és ha megy a légkondi akkor pára sem lesz.
Én tudom, de pl. nekem +5 alatt be sem indul a légkondi önvédelemből.
Egyébként minden reggel utcáról indulok, és semmi gondom nincs a párával, a leghidegebb levegő is elég neki, hogy ne képződjön (vannak persze szélsőségek, de az nem a hideg, hanem az eső+ázott ruha).
A megoldás nekem sokkal inkább a belülről tökéletesen tiszta ablak lett, az említett szélsőségektől eltekintve.
Nemtom hanyadik fórumon mondom el, hogy a légkondiól ne csak a hűtés jusson eszedbe. Igen tud hűteni, meg páraelszívni! Beülsz a hideg autóba, lehelsz egyet és kész a szélvédő tejüveg.
Fiat Croma 2.0 Turbo munkába járva (országút, előváros, belváros kb egyenlő arányban) nyáron 8,2 l, most télen otthon kis utakon használva 12 l. Fiat Ritmo 1.9 TD ugyan ezen az úton 6 l, a legdurvább körülmények között sem ment fel 7 l fölé.
Fogyasztások, ami éppen eszembe jut a most vagy korábban használt autókról:
Passat '84 1.6 D 4+E max. 8 liter, autópályán, állandó padlógáz, sok visszaváltással 4-be, hogy tartsa emelkedőn is a 120-at :-)). Városban is kb. max. 8, min. 6,5.
Wartburg 1.3 (ezzel van a legtöbb tapasztalat) 5,8 (országút, norvég benzin :-) és 11 között (autópálya, gyilkos padló; vagy mostani időszak, csak hidegindítás + 5-15 kilométeres menetek Bp-n).
Octavia 1.6i (100 LE) 6-9,5
Octavia 1.6 (75 LE) 8,7 az utolsó, auópálya 140-160 + kevés város és országút.
Renault Scenic 2.0 16V München-Veszprem (700 km Passaun keresztül, györig autopalyan, aztan 82-es ut, mindez ejszaka) 8.2 l/100 km. A fedelzeti komp. szerint az atlagsebesseg 108 km/h volt.
A gyári adat is városra 6,6 litert ad meg, a hondások is a fórumon 7-8 litert írnak. Most vagy nem igazi városi üzemben jársz vagy a többi hondásé van rosszul belőve vagy csodagéped van! :)
Főleg Patya: a 323F városija most 8,8. Reggeli melegítés 1-2 perc bejátszik (hó eltakarít) +légkondi páraelszív+ szokásos Hungária dugó. Akárhogy erőlködöm nem éri el a 9-et. Talán ha többet menne a légkondi.
Opel Astra x16sz motorral 5 sebesség, ohne klima 5,8 - 8,2 l között.
Opel Vectra 2.5 V6 automata 7,8 - 12 l között.
VW Golf 1.6 benzines 4 sebességes váltóval 6 - 8.5 l között.
Patya: Igenigen, mis is gondolkodtunk 1.8-on, csak sajnos magas az áruk. Ráadásul a biztositási összeg is majd' 2x-re ugrik fel. Igazából talán azért nem vettünk mert nem volt a piacon megfelelő példány. Állitólag Mo.-n nem nagyon volt forgalomban, külföldről meg csak törve hoztak be ilyeneket. Még a fogyasztás témához hozzátenném, hogy modellpalettán belül ez volt a legkisebb motor a kasztnihoz, ez mindig kompromisszumokkal jár. A V6-os példányoknak nagyon ki van a lelke. Csak 94-95 körülit láttam agyongyalázott állapotban... Hiába a sportos autó már csak ilyen. Volt még egy 97-es példány csillagászati összegért.
SzaboZE: Egyetértek. A 94-98 között gyártott 323F a legszebb mazdák egyike. (Nekem különösen bejönnek keret nélküli ajtajai.)Sokat gondolkodtunk a megvételén, de az 1.8-asok igen ritkák, a kétliteres meg már 6 hengeres igy sokat zabál. A fogyasztási értékeid alakulását kiváncsian várom.
patya
1982-es Volvo 244 2.4D6. Bp.-Szilvásvárad és vissza vegyesen kb. 7 lityó gázolaj! Odafele Gödöllőig zsúfolva, Gyönygyös-Eger 100-130, utána, abszolút hegyi pálya. Vissza egyenletesebben jöttem. Kár, hogy nem működik a kilométerszámláló, de remélem tényleg jól saccolom, mivel ennyi a gyári adat. Ja és a gázolajadagoló egy picit ereszt, ha megcsinálják talán egy fél litert még nyerhetek. Nem rossz egy 4,5 méter hosszú dög autótól?