Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Az előttem szóló -Gábor- leírta a lényeget. Szerintem is igen ügyeskezű, fémmunkához értő, lelkes "modellező" munkája. Szinte biztosan nem gyári, vagy kisipari munka. Szerintem is a fogaskerekek fogai árulkodóak leginkább -háromszög formájúak, hiányzik a fogak oldalának íve- de egyben bravúros kézi munka is!
Szia!Sok türelme volt annak aki készítette,mert szerintem ebben szinte minden házi gyártás.A motor és a fogaskerekek is.Talán az utóbbiakon látszik leginkább.A fogak profiljából ítélve,valószínűleg reszelte.De elismerésem,mert nagyon sok és ügyes munka! Üdv.Gábor
Köszi a hozzászólásokat. Azóta szétszreltem a mozdonykámat, Az interneten böngésztem és sajnos csak hasonlókat láttam, de ilyet NEM. Ime néhány kép hátha így jobban látni, hogy mivel van dolgunk: Forgórésze 3 rotoros. irányváltója működik, csak a 2 szénkefe kiányzik belőle. A 2 utolsó nagykép már a "helyreállítás utáni" állapot. Az egész óvatosan fel lett csiszolva, úgy hogy a patinája megmaradjon. Rengeteg apró részlet előjött a rozsda alól. A csapcsegelések vörös és sárgarézből, remek kézimunka! A PéVé, ehhez képest nagyüzemi tömeggyártott cikknek látszik. De még mindig beazonosításra vár... Ki, hol és mikor készíthette?
Jól sejted, nem rád gondoltam. Minden szembe dicsérés szándéka nélkül komolyan azt gondolom, hogy a magyar játékvautakhoz te értesz egyik legjobban, és te kutatod legnagyobb lelkesedéssel azok közül akit ismerek. Vannak számosan akik Märklinben jobban otthon vannak, és tényleg nagy szaktekintély is akad köztük, aki jártas a magyar játékvonatakban is, de mégis úgy gondolom te ennek a szeletnek egyik leghitelesebb ismerője vagy. De ez szerintem eddig sem volt titok részemről... A magyar játékvasúttörténetben sajnos kevesen vagyunk jártasak, és valljuk be mi is sokszor sötétben tapogatózunk... Én mindig sokra becsültem benned, hogy sosem próbáltad azt a az illúziót kelteni, hogy valami olyat tudsz amit más nem, pedig nincs valós alapja az állításnak. Akire gondoltam ő vele pont ez a probléma, talán így tudod kire gondolok, nyíltan nem szeretnék senkit kritizálni. Téged inkább óvatosnak ismertelek meg a kijelentésekkel kapcsolatosan. Mindebből az évek során azt a következtetést vontam le, hogy vagy tudsz valamit, vagy inkább nem mondasz bizonytalan valótlan dolgot. Én magam is igyekszem így tenni, ha egy információ bizonytalan azt jelzem, hogy valószínűsíthetően így vagy úgy van. A tévinformációkat, legendákat pedig igyekszem eloszlatni. Sokszor úgy érzem szélmalom harc...
A Roglin gyártójának farncia származását sem megerősíteni sem cáfolni nem tudom én sem. Mint írtam a név is inkább nagyon valószínű mint 100%-osan biztos, akárcsak a sokak által emlegetett nemesi rang miszerint báró, vagy gróf volt "Rogendorfer" -nevezzük így a "szokásjog" alapján, hiszen több névvel találkoztam az évek során, de leggyakrabban ez merült fel a Rogner, és Roglin nevek mellett. Ami a keresztnevet illeti János és Jenő került szóba az évek során. Én személy szerint ez utóbbit tartom valószínűbbnek, most részletezni nem kívánt okok miatt. Levéltári kutatásokat tervezek ez ügyben -és egyéb gyártók nevének tisztázása miatt is- már évek óta, de idő hiányában ez nem történt meg. Izgalmasan hangzik ez a "Háztartási és Fémtömegcikk Gyár" megnevezés is de mivel én úgy tudom, hogy ez az általam említett illetőtől ered, így fenntartásokkal kezelem egyenlőre. Ha erről tudsz esetleg valamit annak nagyon örülnék. Ha kiderülne, hogy pl. te hallottad valaki mástól és úgy került tovább az információ a szóban forgó illetőhöz, az számomra növelné annak hitelességét.
Ha tudsz valamit a Roglinról írd meg, bízom benne nem csak nekem hanem a topiktárskanak is érdekes lehet.
Remélem nem rám célzol, mint, aki nem feltétlenül rendelkezik hiteles infóval?... Ja, az nem lehet. Én asszem a vaterán sosem posztoltam a roglinnal kapcsolatban de az erősen elgondolkodtató, hogy, akitől származhat ez, ő is előbb engem kérdezett.... Szóval egy biztos: hogy senki, semmilyen tuti biztosat nem tud egyelőre. Mindenkinek legfeljebb annyi áll a rendelkezésre, amit immár tudunk, azonban a köztudatban nyoma sincs az eredetmegjelölésnek, márpedig, minden jó indulatom ellenére, messziről jött ember azt mond, amit akar. Annyiban megerősíthetem a Francia eredetet, hogy egyszer együtt utaztam egy emberrel, akinek megvolt a Roglin Francia nyelvű termékleírása, tehát valami reklámanyag, vagy mi a szösz. Sajnos elmulasztottam lemásolni de, ha nagyon előkeresem, a régi telefonszáma még mélyen meglehet valahol. Már sok éve tervezem megkeresni, de biztos nem él már a szám.... Mindenkinek üdv.
Kíváncsi vagyok az eredményre, mert nekem is az eddig olvasott forrás irodalomból a Rogendorfer név ugrik be, főképp, mint a Roglin topiktársunk névadója.
Valamikor fent volt a Vaterán ez a mozdony, ezek szerint te vetted meg. Teljesen egyedi gyártás a kasznija, tehát ne keress gyártót. Lehetséges, hogy a tippelésednél is öregebb és a második világháború környékén készülhetett. Jó lenne látni a motorját, mert így a szénkefe tartók elhelyezése miatt valami nagyon régi Märklin - re tippelek, de ez teljesen fals is lehet. A kerekei szintén egyedi gyártásúnak néznek ki. Nekem is vannak hasonlóak egy roncs Hargitából, ami szintén egyedi gyártású lehetett, csak a te mozdonyodnál sokkal rosszabb állapotban került hozzám. Jelenleg is várja a boldog feltámadását. Ennek egy hasonló korú gépkocsi ablaktörlő motor lehetett a szíve, decsak néhány jellemző ( mármint az ablaktörlő motorra ) alkatrésze volt meg . Le kell fényképeznem, mert sajnos erről nem készítettem fotót, de hamarosan felteszem.
Szia!Nem tudom,én a saját gyártású masinámba raktam,mert az különálló,hagyományos vasúti lámpa.Még a ledet is faragni kellett hogy beleférjen.Pv és egyéb ősi gépekbe sose tennék mást mint izzót. Üdv.Gábor
nagyon ritkán olvasom ezt a topikot és csak segíteni szeretnék.
A hidegfehér ledek fényét lehet tompítani (melegebbé tenni) üvegmatrica festékkel, ez kreatív boltokban kapható.
Én próbáltam a citromsárgát és a narancssárgát is, de a citromsárga nem vált be, a narancssárga viszont igen. A led felütetét kell bekenni, száradás után akár mégegyszer. Kicsit elvesz a fényerőből, a színe sokkal melegebb lesz, de soha nem lesz olyan, mint az izzó fénye.
Úgy tudom gyárilag is valamilyen narancssárgás szűrőt vagy festéket alkalmaznak a melegfehér ledekhez.
Szia Nixon! Én a gőzösömnél,finom polírpapírral megmattítottam a ledet,és az előtte lévő plexi "üveget" se políroztam teljesen átlátszóra.Így nem csillog annyira.A fehér ledeket egy tönkrement elektronikájú ledes izzóból bontottam.Egy 1 kiloohmos ellenállással prímán üzemelnek.Igaz,ezek se tökéletesen meleg fehérek,de sokkal elfogadhatóbbak mint az először beépített kékes színűek.Ha még sárgásabbra akarnám,lekenném feketekávéval.Nem vicc,a hamisítók régóta használják papírt sárgítani.:) Üdv.Gábor
Lehet kapni sárga üvegfestéket fillérekért bármelyik dekor boltban. Szerintem untig elég lekenni vele a lámpák elejét és máris sárgás a fénye. :-) De tehetsz oda nagyon vékony, áttetsző sárgás papírt is, stb.
Ezek 12 voltos , gyári lámpák, komplettan vettem őket. Valamit majd kitalálok a fény tompítására, de ha van ötlet, szívesen veszem, nem szeretném szétszedni a gyári cuccot. Megpróbálok keresni melegfehéret, hátha találok. Egyébként a Wish-ről rendeltem, kínai cucc. Kici, óccó, de még idáig minden megjött, amit kértem, csak türelem kell a szállításhoz.
Ügyes vagy és szépek a replikáid. Nekem is a meleg fehér LED tetszene igazán a mozdonyban. Én Lidi nevű multiban időnként kapható kulcslyuk világító lámpákat alakítom át, ahogy az ÁRPÁD motorvonatom fényképein láthatók. A legegyszerűbb, ha a benne lévő 6 V-os hideg ledet kicseréled egy 12 V- os meleg fehérre. Nagyobb feszültségűt nem igazán szükséges, mert vonatozás közben nem nagyon lesz nagyobb feszültség a rendszerben. Én rizsszem izzókat használtam az egy tokban elférő fehér is piros fényekhez, de azokhoz a NYÁK- ot teljesen át kellett alakítani. Viszont a javasolt megoldásnál csak a LED- eket kell ki és beforrasztani, ami jóval egyszerűbb. Érdemes ehhez a munkához egy cinkszippantót beszerezned, mert így nem sérül meg a kiforrasztásnál a NYÁK. Amúgy pár száz forintos tétel és megéri az árát.
Érdeklődnék, hogy a Roglin vasút kapcsán honnan származik az információ a gyártóra vonatkozóan: "a francia Rogner báró Háztartási és Fémtömegcikk Gyára"?
Azért kérdezem mert ha jól emlékszem én ezt egy olyan valaki kommentjében olvastam jópár éve - talán a vaterán egy termék kapcsán- akiről később sajnos bebizonyosodott, hogy játékvasút témában "nem feltétlenül" rendelkezik hiteles és pontos információkkal...
Természetesen ha korabeli írásos dokumentum az alapja a gyártó megnevezésének, az valóban érdekes lehetne mindannyiunk számára.
Én személy szerint régi vasútmodelles körökben a Rogendorfer névvel találkoztam.
Hát igen, de utólag jöttem rá, hogy ennek a lednek hideg a fénye. Így vettem, 12 voltosnak a házzal együtt volt, picit alakítani kellett a lyukat a mozdonyon. Sorba kötöttem, akkor is jól világított. A színt nem adja rendesen vissza a telefon képe, szép piros, majd most következik a zöld mozdony.
Szia Nixon61, gratulálok, nekem tetszik és a többiek is tetszenek! Ami nekem idegen és hideg, az a LED-es világítás. Az egyanáramot viszont én is jónak tartom. Üdv!
Egy forgalmi szolgálattevő a "Helikon" Diesel-hidraulikus kísérleti motorvonattal Budapest-Déliben az 1950-es évek végén (120 km/h, 2x390 LE, gyártó Ganz 1956)
Most réz, mert abból csináltam, de az eredeti acél volt. Az Pénzverős gyártmány -mint sok minden kitűző és jelvény a maguk idejében. Az utolsó présgépeket tavaly vittél el, több konténernyi szerszámmak egyetemben a hajdani Pénzverő területéről.