Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Szerintem a lila kábelt a tolatólámpára kell kötni, a rózsaszín meg a tolatókamera 12 volt tápja, de azért egy multiméterrel mérj rá, hogy valóban az-e az utóbbi.
Nem ártott volna a készülékbe menő kábelkötegről egy jó felvétel („terítve”, hogy vezetékek jól látszódjanak, valamint az ISO kábelről is), de próbáljuk meg ezek nélkül!
Célszerű lenne visszaolvasnod, ugyanis korábban már felmerült(ek) ez(ek) a kérdés(ek).
Javaslom tehát legalább az alábbi hozzászólásaimat áttekinteni:
629, 632, 634, 636
Remélem segíteni fognak, de ha nem akkor lehet tovább kérdezni.
A fentieken kívül célszerű megnézni a következő videót, még akkor is, ha egyes részei ismerősnek tűnnek, hátha található még benne valami, ami nem, vagy kevésbé ismert:
Most tanácsot kérek, két kábel okoz bizonytalanságot: - lila (Back - rear) - Rózsaszín (CCD 12V) Melyik mire való? Melyik lehet a tolatókamera fejegység felőli 12V-ja?
Ami nekem fontos lenne tudni az, az, hogy melyik tartózik a tolató kamerához.
A lila az a fejegységhez kapcsolódó fő köteggel egyben van van. (Back rear) A fejegység kamera videó bemenet külön csatlakozóval rendelkezik, ez tartalmazza a kamera RCA kábeleét a wifi antennát és ebben a csatlakozóban van a rózsaszín kábel. (CCD 12V)
A kérdésem az volt feléjük hogy tudassák, hogy van-e hozzá ISO átalakító kábelük, a másik egy kérés volt, hogy küldjenek egy (képet, pdf, stb) fájlt a bekötésről, mert amit kaptam hozzá az olvashatatlan.
6 levélváltás után sem voltak hajlandóak megválaszolni, hogy van-e hozzá ISO kábelük (van nekik több féle is, csak nem tudtam eldönteni melyik 2din bekötés kompatibilis az S10-vel). Használati útmutatót sem küldtek arra hivatkozva, hogy ott vannak az aliexpressen a képek, elégedjek meg azzal.
Végül hagytam a fenébe és az ISO kábelt megoldom magamnak. Utólag azt mondom, meg sem kellet volna őket kérdeznem, bár nem értem, hogy egy bekötési diagram küldése és egy link küldése , hogy ezt rendeld hozzá, miért megválaszolhatatlan. Vagy csak az én elvárásaim nagyok :-)
Tulajdonképp mi a gond? Mire nem válaszoltak? Probléma jellege: ISO kábelköteg hiánya, vagy valami más? Autó típus/ modell/évjárat? Nem emlékszem, hogy szó lett volna róla. Kormány távvezérlős vagy sem?
Utána néznék, hátha sikerül valami hasznos infót beszerezni?
Még annyi tapasztalatom van, hogy a Panlelo support egy nagy nulla, info helyett inkább csak mellébeszélnek, mintsem hogy tényleges információt adjanak a felmerült kérdésekre. Ha értékelnem kellene, akkor a support egy 0 tol 5ig terjedő skálán 1es é csak azért nem 0, mert van.
Kicsit csúszott a szállítás, ugyanis kértünk hozzá még egy darabot, mert a kollégámnak is megtetszett. Ténylegesen 14nap alatt ért ide a 2db fejegység.
Sajnos nem kaptam hozzá ISO aljzat végű kábelt, hogy az autó gyári ISO kábel végét összetudjam vele direktben kötni, így azt most külön kel beszereznem és mert úgy egyszerűbb, nem kell forrasztgatni..stb. A háttérvilágivás dolgot megnézem, mintha lenne külön kábele.
Emlékszem a választás előtti üzenetváltásokra. Német raktárból 16 nap?
Sajnos a beépítő keret, de főként a hozzá tartozók, esetenkénti pontatlansága nem új keletű. Egy készülékemhez nem is tudtam felhasználni az említett keretet.
Ezek a készülékek nem IPS kijelzővel rendelkeznek, ezért aztán napos időben bizony lehet láthatósági probléma. Viszont lehet kapni napellenzőt/árnyékolót, amelyet az egyik fejegységem esetében magam is használok. Pl.:
Megérkezett a Panlelo S10. A csomag tartalma, a fejegység, diszkeret, rögzítő lemezek, USB, táp, GPS antenna és egyéb kábelek, kisméretű több oldalas fényes papírra nyomtatott használati útmutató.
Még csak külső tápról volt beüzemelve így nincs még vele nagy tapasztalat. Amit elsőre el tudok mondani, hogy a menü gyors és minden működik, mint egy jó középkategóriás android telefonon. A belső menüben azt véltem felfedezni, hogy bizonyos almenük betű színe túlzóan halvány, ez napsütésben láthatósági gondot okozhat, de lehet, hogy lehet majd rajta állítani. Sajnos a bal oldali érintő gomboknak nincs hátér világítása, ez sötétben gondot okozhat annak aki nem használ kormány távirányított.
A hozzá adott diszkeret viszont pontatlan, a diszkeret belső élei lekerekítettek, míg a fejegység külső széle szögletes, vagyis nem passzol és nem is megy rá. A diszkeret belső sarkainak a megreszelésével már feltehető rá.
A használati útmutató, nem részletes és a bekötéshez is csak egy apró betűs segédlet van a kisméretű kézikönyv hátulján. apró betűs olyannyira, hogy nekem, mint szemüvegesnek már olvashatatlan, ahogy a kábeleken végein lévő felíratók is nagyon aprók.
Hogy mikor tudom beépíteni az még kérdéses, mert hűvös az idő és csak az udvar áll a rendelkezésemre.
Tapasztalatból mondom, egy kis ügyességgel, s néhány, szinte mindenütt meglévő szerszám segítségével, saját kezűleg is elvégezhető a beszerelés. A következő videók szemléltetik a fejegység kiszerelését, illetve cseréjét, sőt az egyik még az esetlegesen meglevő eredeti kormánytávirányító további használatához szükséges interface, valamint – többek között – a DAB (digitális rádió) tuner beszerelésére is kitér.
Csupán a lehetséges okokra igyekeztem felhívnia a figyelmet, távolról ugyanis elég nehéz a konkrét hiba felderítése.
Mindenesetre, azért a fejegység helyett egy másik kijelzőn is megnézném, a kamera képét. Ha egyértelmű, hogy ott a probléma, akkor még mindig fel lehet venni a kapcsolatot a forgalmazóval.
A felvétlelen jól látható, hogy az elhaladó autó mozgása nem folyamatos, hanem szaggatott. Ez azért veszélyes, mert tolatásnál ha a kép frame-ek így elcsúsznak (más külföldi vásárlók az ún "low fps"-ként emlegetik), akkor akár koccanás is lehet belőle, ha éppen nem folyamatos élőképet látok a kijelzőn. A képminőség egyébként megfelelő, nem is ezzel a részével van problémám. Picit az is zavaró az előző kiépítéshez képest, ha rükvercbe kapcsolok, a tolatókamera képe sokszor másodpercekkel később jelenik csak meg.
Köszönöm a segítséget, én az átviteli problémát kizárnám, a fejegység lesz a ludas, ami hibásan dolgozza fel a kamerából érkező video jelet. Valószínűleg PAL vagy NTSC jelkezelési gond lesz, amit csak a gyártó tudna orvosolni készülék szofverfrissítéssel.
A hiba leírásának olvasásakor közel sem erre gondoltam: felvétel megszűnése, legfeljebb komolyabb interferencia jelenség. A mellékelt, egyébként is igen rövid felvétel elején, az első 2”-en belül nem észlelhető semmi (vagy rossz a szemem!). Azt követő remegés pedig az egész felvételre jellemző.
Ezt a képminőséget – nem gyári szerelés esetén – a magam részéről jónak tartom. Sok esetben még a gyáriak sem produkálnak tökéletes képet.
Azért lenne kérdésem is:
– Vezetékes vagy vezeték nélküli a rendszer (ha a mellékelthez hasonló a képminőség, akkor vezetékesre tippelek!).
– Az érzékelt „probléma” motor indítása nélkül vagy csak járó motor mellett észlelhető?
Mivel a korábbi fejegységgel tökéletes volt a kép, s csupán csak készülékcsere történt, így csak is rádió körül kell keresni a hibát (árnyékolás). Amennyiben úgy tűnik, hogy ott leledzik a hiba, akkor még mindig megpróbálható a zavar (ki)szűrése: ferritmagos zavarszűrővel, amelyre egy lehetőség alább (PAC CSS-12):
Kormánytávvezérléshez: amennyiben a forgalmazó javaslata használható (többnyire így szokott lenni), illetve egyértelmű, akkor a szükséges változtatásokat el kell végezni.
Igen, egészen biztos, hogy a saját autómhoz megfelelő. A tolatókamera utólagos, de a BX-400-es előtt egy ugyanilyen tipusspecifikus készülék volt beszerleve, amivel a a kamera tökéletesen működött. Az előző fejegység érintőkijelzője egy részen érzéketlenné vált, továbbá az autó leállítása után is végig ébren maradt, ezzel jelentősen szívta az akkumulátort, ezért került kiszerelésre.
Egy videó, amin nem túl látványosan (ennél élőben zavaróbb a jelenség) megmutatom a szaggatást:
A kormánytávvezérlésre más vevők is panaszkodnak a visszajelzésekben, tehát nem csak nálam ilyen. Az eladó (forgalmazó) egy érdekes útmutatást adott, miszerint ki kell szerelni a készüléket és a vezeték kötegben kell elvágni ill. egyesíteni két szálat.
Általában nincs 1 perc, addig szoktam hidegben várni az elindulással, addigra van net, utána indítom a waze-t.
Az ritkán előfordul, hogy nem csatlakozik magától a fejegység a megosztott wifire, ilyenkor általában elég, ha behozom a wifi beállítást és akkor felcsatlakozik, még ennél is ritkábban kell néha egy wifi ki/bekapcs.
A 775. hsz. kérdéseihez, mivel csak részben válaszoltam.
A BOSION BX-440-es fejegység egészen biztos, hogy azadott típus/modell/évjárat specifikuskészülék? Ha ugyanis igen, akkor nem szokott előfordulni – legalábbis még nem találkoztam vele –, hogy kormány távirányítási probléma jelentkezzen. Ez még akkor sem jellemző, ha nem autó specifikus (hacsak nem hibás maga az interface, amihez már volt szerencsém – itthon vásárolt), hanem univerzális fejegységet szerelünk be, s hozzá autókompatibilis kormánytávvezérlő interface-t (adaptert) alkalmazunk. Az egyik autóm nekem is univerzális (kínai) készüléket kapott, autóspecifikus kormánytávvezérlő adapterrel – kifogástalanul működik.
Gyárilag vagy utólagosan szerelt tolatókameráról van szó?
A hiba jellege konkrétabban: képkimaradás, vagyis nem jelenik meg a kép, esetleg menetközben eltűnik, és a képernyőn megjelenik a „No signal” felirat?
A hiba helyének megállapítása viszonylag egyszerű. Talán célszerű a kamera, tápellátás, vezeték vizsgálatával kezdeni, s ha azok hibátlanok, akkor már csak a fejegység lehet a „hunyó”.
Javasolt megoldás:
(1) RCA kábel leválasztása a rádióról (ha nem bonyolult a hozzáférés). Ez azért is jó, mert így a kamera, annak tápellátása, valamint a videojel egy menetben ellenőrizhető).
(2) Az RCA kábel csatlakoztatása egy AV IN bemenettel rendelkező eszközhöz, ami lehet ilyen funkcióval bíró GPS, vagy pl. valamilyen DVD rekorder, lejátszó stb.
(3) Ha a kép ki-ki marad, az esetben kamera, tápellátás, netán vezetékhiba lehet, melyek kizárása méréssel kiszűrhető.
(4) Amennyiben hátramenetet kapcsolva folyamatos a kép, akkor már csak a rádiónál lehet a gond. Megoldás: FORGALMAZÓ
Talán célravezető lenne a fentiek ellenőrzése, mert tolatáskori képkimaradás a veszélyes voltán kívül valóban bosszantó jelenség.
Ha az említettek, már ellenőrzés tárgyát képezték, akkor hirtelenjében nincs több ötletem.
Köszönöm, a videót már korábban megtekintettem, de nem találtam benne használható információt. Nekem egy újabb szoftver verzió van, mint ami ott szerepel. És még így is vannak hibák. Megpróbálom felvenni a kapcsolatot a gyártóval, hátha...
Nekem is a már többször emlegetett BOSION BX-440-es Ford specifikus fejegységem van. Nálam még van egy-két zavaró dolog, amire nem találtam megoldást.
Első és talán legzavaróbb, hogy a hátramenetbe kapcsoláskor a tolatókamera képe beszaggat, magyarul nem közvetít pontos élőképet. Ezt már több vásárló is jelezte, tehát nemcsak nálam ilyen. Ez akár veszélyes is lehet alkalmanként.
A második zavaró jelenség, hogy a maga a fejegység is csipog a parkradarokkal együtt, ez nagyon zavaró tud lenni. Szeretném ezt a funkciót letiltani vagy kikapcsolni, de nem találtam opciót rá.
A kormánytávvezérlés eredeti kiépítésben hibásan működik, de állítólag ezt mókolással lehet orvosolni.
Első körben felvenném a kapcsolatot a forgalmazóval, tájékoztatva a hiba jellegéről. Véleményem szerint szoftverhiba lehet az ok, ami frissítéssel, nagy valószínűséggel orvosolható.
Tapasztalatom szerint az eladók általában szívesen segítenek: több ízben – a hiba jelzését követően – kérés nélkül firmware-tól kezdve IGO navigációs programig több mindent küldtek.
Rendeltem egy 2 DIN-es fejegységet a Zafirámba. Be is lett szerelve minden jó működik,viszont olyat produkál,hogy pár nap után nem lehet wifire és bluetooth-ra csatlakozni vele .A megoldást csak egy gyári visszaállítással tudom orvosolni.Ezt a gyári visszaállítás után eltelik pár nap és megint produkálja a hibát.Ez azért probléma mert ilyenkor mindig frissíti a programokat és elveszti az addig rátelepített programokat.
a fejegység paraméterei : A-Sure Android 8.0 Octa Kern 4GB RAM, 16G ROM Cortex A53, PX5 , 64 Bit
Mi lehet erre a megoldás ebben kérném a segítségeteket.