Emberek ha egy 2t nem indul inditomotoral és aki jó és a indító motor is. De burugasra indul azért van mert berugaskor gyorsabban mértékére a főtengely így nagyobb veszteséggel is feltűnő állni a megfelelő nyomás. A másik szakadás a fórumon nem lehet szerezni. Meg milyen membrán van 2t motorban ami gumiból van és kannibál van? Mert én nem igen találkoztam. Ha 4 t a motor és kis koncentrálni. Ott a membrán nem befolyásolja az indítás ha jó a blokk. Mert mikor szerelék belém teszem sokszor és indul mind. Idénye lenne feledni a házi próbálkozást és élvezni egy szerelemhez aki meg is tudja csinálni vagy atnezetetni vele h mi a baja. Nem kell megilyedni meg ha hengert is van a baj nem drága az alkatrész.
Amit Szere írt, hogy kopott a motor lehet az is ok, (főleg hideg motornál és hidegebb időben) de ugyanakkor rugásra miért indul el a motor? Logikailag szerintem sokkal nagyobb az esélye, hogy önindítózva beröffenjen.
Ha bikázással sem indul, akkor már csak egy tippem van. Amikor a membrám gumi ment tönkre a robogóm karburátorában (ez egy hosszabb folyamat volt, mert először kirepedt majd egyre növekedett a szakadás és vele párhuzamosan egyre rosszabbul indult hidegen, valamint rohamosan csökkent az ereje is) akkor produkált hasonló hibát.
Ugyanez a problémám nekem is,KB. pár oldallall előbb már nekem kifejettek válaszokat ezzel kapcsolatban...talán olvasd el,bár én sem jutottam előrébb...sajnos :(
A rossz akku típikus ismertető jele, hogy az első hidegebb napon nehezen indít vagy megadja magát.
Először is ellenőrizd, hogy a belevaló kapacítású akku van e a motorodban. Majd utána ellenőrizd a savszintet. Ha kell akkor desztilált vízzel pótold a szükséges szintig. Ha pótolni kellett akkor utána töltsd fel újra az akkut.
Elképzelhető az is, hogy nem megfelelő a motorkerékpárod töltése és emiatt a hidegben az akku már nem ad le elegendő áramot ahhoz hogy az önindítót és a gyújtást is ellássa. (plusz még a városi világítás is rögtön rajta van)
Javaslom, hogy a töltés után ellenőrizd az akku feszültségét levett saruknál. Ha megfelelően feltöltött az akku akkor 12,6-12,9V közötti feszt fogsz mérni. Ha ez rendben akkor szereld vissza a sarukat és ellenőrizd járó motornál a töltő feszt. Ennek 13,8-14,4V között kell lennie)
Ha a fentieket mind megcsináltad és legközelebb mégsem indulna önindítózással akkor bikázd meg az akkut és úgy próbáld meg beindítani a motort. Ha úgy beindul akkor egyértelmű lesz, hogy az akku vagy nem jó, vagy az is lehet hogy túl keveset mész a robogóddal és emiatt nem is képes kellően töltődni. Vagy még az is előfordulhat, hogy valami leszívja. Ez pl. lehet egy rejtett zárlat is, de annak kimérését úgyis szakemberre kell majd bíznod.
Keress olyan szerelőt akiben nyugodt szívvel megbízol vagy olyan havert aki ezt megmutatja neked hogy mit kell tenned mert a fék nem játék!.
Amúgy tárcsafékes a motorod? Csak mert a tárcsafékes motoron fékbetét van míg a dobfékes motoron fékpofa. tehát már a kérdésed is pontatlan.
Sebességmérő spirál:
Tedd a motort középsztenderre, majd a sebességmérő spirált tekerd le a kilométer óráról és forgasd meg kézzel az első kereket. Ha a spirál nem forog akkor tekerd le lent is és húzdd ki. Rögtön kiderül hogy elszakadt e. És ha már itt tartasz akkor ki is tudod majd cserélni.
Nem írtad, hogy milyen Scarád van és mekkora a kerékméretre így nehéz ajánlani. Amúgy majdnem mindegy, de endurót (trail) vegyél és ne motocross gumit hogy közúton is tudd biztonsággal használni (persze a nagy márkák a legjobbak) és ne legyen kínai.
Jogos az észrevételed. Valóban háromszor kell rápumpálni majd behúzva tartani a fékkart, lent nyitni a légtelenítő csavart, majd miután a fékkar tövig beesett utána zárni kell a légtelenítő csavart és kezdődhet előlről míg meg nem jelenik a szép tiszta új fékfolyadék.
Ne kövezzetek meg, de egy kezdőnek sok a kérdése:(
Szóval, van pár hónapja egy 2002-es scarám, aminek a hátsó fékje szinte alig fog.
A kérdés, ilyenkor elég fékbetétet cserélni, vagy kell fékpofákat is?
Csak hogy ne álljak bamba képpel a szerelő előtt, ha kérdez valamit.
Meg ne akarjon olyat kicserélni, amit nem kell.
Más. Sebességmérő megadta magát, gondolom a bowden a ludas.
Saját szerszámokkal mennyire bonyolult kicserélni. Nem félek a szereléstől, a biciklimen is mindent én szerelek, persze a motor komolyabb kihívás.
Harmadik. A hátsó gumi cserére érett. Homokos vidéken lakom, járok sokat földúton, így egy recésebb/bordázottabb gumit keresek, tudtok ajánlani megfizethető márkát?
No . Ha nyitva a legtelenito akkor nem pumpaljuk a félkarú. Szabályos menet. Három pumpa felkar behuz és akkor nyit a legtelenitot . A felkar akkor koppanasik befogadására esni. Nem baj . Legtelenito bezárása és csak utána elengedhetetlen felkar. Mert ha nyitott legtelenito nem engeded el a félkarú levegőt szív be a legtelenotocsavaron keresztül. Egyébként alul kinyitott a csavart és simán a gravitációs atcserelodik. De fekolaj szintre figyelni.
A tartálybók ki kell szívnia egy fecskendővel a régi olajat, utána felönteni az új olajjal, majd teszel egy átlátszó gumicsüvet a légtelenítő csavarra és finoman megnyitod miközben majd valaki pumpálja a fékkart. (kormányt nem szabad nagyon mozgatni mert kilözyög a fékfolyadék!)
Persze a precíz sorrend, előbb pumpálni majd utána nyitni, majd pumpálni és végül zárni a légtelenítő csavart. Közben figyelni a féktartályban a szintett nehogy levegőt szívjon be. Fékfolyadék nagyon maró hatású, így ne csak szembe/szájba de fényezett felületre se menjen. Ha mégis akkor bő vízzel kell lemosni. Addig kell ezt a pumpálást - légtelenítő csavar megnyitást - pumpálás - légtelenítő csavar elzárás folyamatot megismételni, amíg meg nem jelenik a szép tiszta új folyadék a gumicsőben.
Hülyének nézhetsz de nem vagyok akkora szaki a motorok terén! Inkább kérdezek mint hogy valamit ne csináljak jól! :-)
Én gondoltam a kormányon felöntöm a tartályt olajjal és kész.. De írtad hogy át kell pumpálni.... Gondolom hogy ne legyen levegős.... De akkor a régi olajat pumpáljam ki és utána az ujjal levegő mentesre pupaljam? :-)
Lengéscsillapítók idővel ahogy kopnak inkább lágyabbá válnak és emiatt pogózni (lebegni) kezdenek az úthibákon illetve a kanyarokban terhelés váltásokkor.
Amúgy a belinkelt fórumon pont a gyári lengéscsillapitó cseréjét javasolják Bitubora. Persze ez is inkább a terhelt azaz kétszemélyes vagy bőröndös motorozásból adódó elkönnyülésre ad megoldást. (így ez nem lenne megoldás a te gondodra)
Szerintem a két lengéscsillapító hangolását eleve nem igazán találta el a gyártó.
Éppen ezért nem hinném hogy ennek új gyárira történő cseréje megnyugtató változást fog hozni, de kíváncsian várom az eredményt.
Ha nem jön be akkor vegyél egy 2004-2006 között gyártott Scarát, mert az a széria igazán komfortosra sikerült.
21-re lapot húztam és rendeltem bele kettő gyári hátsó lengéscsillapítót. Ha nem jön be akkor meg sajnos el kell adnom mert gerincsérv-el így nem már buli. De azért remélem jobb lesz a helyzet mert 7 év és 30000km után biztos hogy nem olyan a csillapító mint újkorában. Ha bent lesz írok, addig meg remélek...:)
Pedig de! Mivel mindkettőt próbáltam már ezért személyes a tapasztalatom és a következőket tudtam levonni.
Kezdődik ott, hogy a legelső benyomást az ülés adja. Ez sokkal rosszabb lett mint a 2006 ig gyártottak. Ha az ülésbe tetetsz zselét az biztosan sokat fog javítani.
Aztán a kerékméret is csak 14" ellentétben az előző széria 16" jával, itt sajnos nem sok mindent tudsz mit tenni mert ezt beáldozták az ülés alatti csomagtérért cserébe.
Talán egy jó, új fejlesztésű gumival pl. Michelin City Grip és annak nyomás beállításával tudsz még minimális komfort eredményt elérni.
A hátsó telón ereszthetsz, de az meg azonnal a stabilitás rovására fog menni a kanyarokban. Sőt annak cseréje se fog jobb helyzetet eredményezni, mert inkább csak keményebb sport gátlók érhetőek el és azok is baromi drágán 80.000 forinttól felfelé.
Amúgy fogadd el ahogy van, mert ez a vas sajnos tényleg csak ennyit tud.
Egy 2008-as Scarabeo 200 light tulaja vagyok használtan vettem, nem igazán akarom elhinni a szerelőmnek hogy ennek a motornak gyárilag ennyire rossz a futóműve, nagyon enyhe a csillapítás elöl és hátul is. Van valakinek személyes tapasztalata? Kb: 80Kg vagyok és olyan mintha egy rodeó bikán ülnék............:(