Hmm .. ez jól hangzik, köszönöm a tippet! Vajon hol találok ilyet? Elsősorban bontott lenne jó, nem túl nagy pénzért, hogy le tudjam tesztelni az ötletet, hogyan működik... van ennek realitása - mármint bontottan ilyet találni? Illetve merre keresgéljem (autó márka, tipus, csoport)?
Mindenképp próbálj meg változó geometriás turbót szerezni.Ebben a turbina körül egy állítható vezetőlapátsor van,amivel a legjobb hatásfokot tudod elérni.
Akkor az általad leírt tanácsok alapján módosítom a Kikik-nek irt levelemet:
Szia Kikik!
Én látom innen a betűkből amiket leírtál eddig,hogy a te turbód tökéletes gyári állapotban van,ugyhogy ne szarozz itt 0.2 bar-ral,nyugodtan engedd fel 4-ig! Igaz,hogy a gyári max az 2,de te ezzel ne foglalkozz, mert a robbantási próbák szerint a turbó kétszer annyit is kibir! Ha netán mégis szétrobbanna akkor sincs gáz,mert a háznak meg kell fognia a repeszeket,ugy van tervezve!
Szóval sok sikert,és bátran csapj a lovak közé,ne szarozz vazze!
Olyan nincs hogy kopott turbó félgázzal még birja.
Egy turbónak a centirozottsága a legfontosabb, és ha az rendbenvan akkor foroghat, a csapágyai kopottsága nem annyira szempont addig még bele nem ér a házba.
A kompresszor map- ben megadott nyomásviszony nem a turbó maximumáig van megirva. Közel sem...
Mindenképpen hasznos már csak a hatásfok miatt is, bár én kisebb terhelt fordulaton akarom majd járatni, mivel generátort hajt majd, és ahogy látom úgy azért esik majd a hatásfok, bár a közeg itt hűtőgáz lesz, nem levegő, az meg gondolom emel majd rajta - a tömegáram miatt ... egy próbát mindenesetre megér, majd beszámolok mire jutottam vele!!!!
Tényleg nem játék,de nem is egy bomba. Szinte bármelyik turbó tud 2 bar-t tölteni,igy az 1 bar csak félgáznak számít.Nekünk ez elég,mert ezek kopott,használt turbók,talán még sérültek is itt-ott.1 bar-on hajtva nem lesz baj! Én tudom hogy nagyon hangos és ijesztő,de nem kell besz..ni mert ezért dolgoztál eddig.A munka java pedig még hátra van...
Szerintem alkalmas,bár én "kisfiú" vagyok ehhez.Mindenféleképp a turbinát javaslom(amit centripetál-turbinának hívnak),mert a sűrítőt nem erre tervezték.
Az első képen egy turbina-térképet látsz,amiről lehet látni,hogy elég "pokoli" körülményeket is elvisel.Akár 800 fokot is üzemi körülmények között,és a képen lévő 180 ezret fordul.Neked ami fontos lehet,az a hatásfok,ami a kép szerin akár 70% fölött is lehet.
A második kép egy sűrítő térkép.Ezt azért tettem fel,hogy lásd mekkora nyomások lehetségesek egyfokozatú sűritéssel.A képen látható max nyomásviszony 1:3.2,vagyis ez a turbó 2 bar körüli nyomást tud maximum.
szia meg fogom probálni , feljebb huzni a ketyerét. olj hütöt be kell szerelnem , mert nagyon magas lessz az olaj höfokom:) . igy már be látom nem játék .
Köszi a linket! Véleményed szerint erre a célra alkalmas lenne a turbó "turbinakereke" ? Ha igen akkor vajon melyik a kettő közül? Amit a kipufogógáz hajt (én erre tippelnék) vagy ami a levegőt sűríti?
Örülök,hogy működik a ketyere! De az a 0.2 Bar elég kevésnek tűnik még alapjáratnak is... Nálam az alapjárat a 7.5GPH-s fúvókával 0.5-re adódik. Nyugodtan engedheted feljebb a nyomást akár 1 Bar-ig,csak az olajra és a hőfokokra figyelj(meg minden másra...)!
szia igen mostmár ugy mükszik ahogy kell. vannak még hiányosságok de minden jo. fél gázik mertem engedni , nincs (bátorság tovább engedni. 0,2 bar a tüztér nyomás. .:).
Szeretnék kérni tőletek egy kis segítséget! Nagyjából átlapozgattam a fórumot - különös tekintettel az utóbbi idők hozzászólásait illetően. Ezek alapján bízom benne, ami nekem nehézséget okoz, itt Ti simán megválaszoljátok! :) A kérdés nem teljesen idevág, de talán valamennyire!!!!
Az alaphelyzet a következő:
Van egy olyan rendszer, amit ORC-nek (Organic Rankine Cycle) becéznek, részletesebb info itt olvasható róla , illetve beteszek egy sematikus ábrát is, hogy könnyen érthető legyen. A lényeg: a gőzturbinához hasonló rendszert kell elképzelni, ahol nem vízgőz a munkaközeg, hanem más, szerves fluid anyag, ami kisebb hőfokon válik gőzállapotúvá (60-90°C) de lényegében ugyanazt a folyamatot láthatjuk, mint a vizes társánál...
Egy ilyen rendszert szeretnék összehozni otthon, egyedül a turbina részegysége kérdéses még, milyen megoldású legyen... több versenyző is akad - ezek egy része megvalósított dolog is, nem csak elmélet - ilyenek pl. a Tesla turbina, a Scroll expander... illletve a hagyományos értelemben vett turbina (axiális, radiális) ...
Ami nekem fontos lenne, az a következő: olyan egységet szeretnék találni, ami eléggé hatékony, és ami még fontosabb, valamilyen más területen szériagyártmányként elérhető - még ha valamit át is kell rajta alakítani... vagyis ne legyen teljesen egyedi tervezés, kivitelezés...
Van itt egy kép, amin egy gyári, sok 10 kw-os egység turbinája látható, de van a neten több is, amin kisebbek...
Kérdésem az lenne: szerintetek hol találhatnék ehhez használható turbinát (gondolok itt pl. akár a turbófeltöltőre, de bármi másra is, ami jó lehetne nekem)?
Hogy pontosítsak: a max. nyomása a rendszernek olyan 20-30 bar között várható, vagy kevesebb picit, a max. hőfok olyan 100°C körül... a méretezése pedig olyan, hogy a cél egy kb. 1-2-3 kWe teljesítményű generátor meghajtása lenne, vagy ami még hasznos lehet, hogy a rendelkezése álló hőteljesítmény olyan 20kw... Ha más jellegű infóra lenne szükség, igyekszem kideríteni, kiszámolni...
lőre is köszönöm az ötleteket, tippeket, javaslatokat, sokat segítene, ha pár ténylegesen hozzáértő ember tudna tanácsot adni a projektnek ebben a részében!
Köszönöm a meghívást! Meglátjuk mi lesz még addig.
Kellene még egy pár "turbinás" is,mert elég kevesen vagyunk.Ugy láttam "rakétások" vagytok szép számmal. Én próbálom biztatni a bandát,alkatrészeket,turbót is kínáltam már ingyen és bérmentve,de szerintem nagyképüségnek vagy nemtomminek látszik ez tőlem.
][CE! Mi van a turbináddal? Mindig csak azok a raketták...Büdösek,füstösek,és csak egy nagy sssssssssssssz-t tudnak és keresheted. Bezzeg a turbinák! Kérdezd csak meg Xplod-ot,hogy mostanában min lovagol a kisszobában!!!:-)
Kisebb porszívó nem volt a Tescóba? Tudom én,hogy ősz van és hullik a falevél,na de ez már azért túlzás...:-)
És Technikának igaza van,mert ha keresztben elhelyezve inditod be,akkor átrendezi a kocsi belsejét...:-)
Na jó,elégvolt a humorból! Majd kapsz még ugyis eleget...:-)
Gratula hozzá! Én nagyon szivesen segítek,sőt,meg is szeretném nézni-hallgatni,de szerintem kéne szerezned egy technikust, aki tudja hogyan kell bekötni.Biztosan ki tudnánk találni,hogy mi micsoda rajta,de szerintem drága volt ez ahhoz,hogy leégessük az első inditásnál.Valószínű,hogy át kell egy kissé alakitani a dolgokat rajta,mert ezek "generátor-üzemben" működnek,ami azt jelenti,hogy indítás után felpörögnek maximális fordszámra,és utána azt tartja a terheléstől függetlenül.Gondolom te nem igy szeretnéd.