Mi az, hogy egyik vezérlő a motoré a másik az adagolóé. Mit kell vezérelni a motoron? :D TDS-en is van 1-2 jeladó a motoron, ami alapján vezérli az adagolót. Vagy ott még nem sikerült bepasszírozni egy dobozba az egészet?
Nekem az Opelben van olyan, hogy külön van a befecskendezésnek egy vezérlő, külön egy az alapjáratnak és külön a gyújtásnak, de mondjuk az 80-as évek nagyon eleje. :D
Hát a TDS-ét bele lehet tenni,de átalakítás kell hozzá. A szívósort kiegyenesíteni.Az olajhűtőt átrakni előre,mint a TDS-nek,és annak a helyére mehet a TDS cooler. Így elég gyáriasra megcsinálhatod.
2.Utólag klímázni,nem egyszerű meló,de nem is lehetetlen. Szó szerint mindent cserélni kell az utastérben.Fűtésbox,klíma csövek. Előre hűtő,szárítószűrő,kompresszor. A vezetékek stb. Ha van donor hozzá,akkor nem marad kis semmi.
Nem akarom elkiabálni, de lehet megvan a bűnös. Legalább is egy hibát ismét megszüntettem. Üzemanyag szűrőt cseréltem. Régi szűrőt levettem és a közepén nem volt tömítőgyűrű, a menetes résznél. Szerintem ez is okozhat érdekes gondokat. Vettem egy visszacsapó szelepet is, hogy ha kell, akkor berakom, de még nem raktam be. Ma reggel indult elsőre a gép. Na majd az idő eldönti.
Ja szűrő. Omega 2.5td szűrője jó bele, csak sokkal olcsóbb. :) Már nem azért írom, mert hogy nem tudtam volna megvenni a belevalót, de ha ugyanahhoz a motorhoz jó ez is, akkor miért a drágábbat, ami minőségileg ugyanaz. Csak a BMW legyártatott magának egy egyedi szűrőt, így annak a költsége persze hogy magasabb, ha más nem használja, csak a BMW a td és tds motorhoz. Ezt meg legalább 20 márka rengeteg típushoz.
Nekem ilyet akkor csinált, amikor motorvezérlőt cseréltem. Igaz az azért, mert az fele annyi jelet adott ki a mérőnek, mint amit az várt. A műszeregység hátánál lévő kódstekkerben kellett átírni valamit és jó lett. Na most hogy neked esetleg ez hogy tudott elmenni, az jó kérdés. De én másra nem tudok gondolni.
Üdv. Olyan problémám lenne hogy e34 525tdsen a fordulatszám merőm az óracsoporton falsot mutat(400rpm az alapjárat,2000 fölé nem is megy maxra pörgetve). 5 óracsoportot is cseréltem,de a probléma az továbbra is ugyan az. Esetleg valami ötlet, hogy mi okozhatja a problémát ? Kb. 3 hónapja még jó volt, egyik napról a másikra az egész óracsoport meghülyült,hol elment hol visszajött a kilóméteróra. Vízhőfok,kilométer,üzemanyag jelző megjavult magatól de a fordulatszámmérő továbbra is rossz. Bármi javaslat jól jönne ami segíthet.
Nézem a gázolaj szűrőket. Hát nem olcsó egy normális minőségű. Azt tudtátok, hogy az Opel 1.6-1.7 szívódízel szűrője jó a drága szűrő helyett? Kb 2cm-e kisebb a magassága, minden mérete megegyezik. Ha Mann szűrőt nézem, akkor a BMW szűrője 15 ezer körül van, az Opelé 3500Ft. Azért ez nem kis különbség. Kiváncsi lennék miben különbözik a kettő, hogy ekkora különbség van.
Az adagoló és a szűrőház között eddig a gyári átlátszó cső volt. Na onnan több órás állás után eltűnt a gázolaj. Én még esetleg az adagoló tetején a visszafolyó csőnél a nyomástartó szelepre tudnék esetleg gondolni. Kivettem pár napja, megfújtam szájjal és pici fújásra is lassan, de áteresztett mindkét irányba. Bele akartam tenni a másik adagolóból a szelepet, de meghúzás közben beletört az adagolóba a menetes csonk. Úgyhogy nem tudtam kipróbálni. Féktisztítóval kifújtam a régit, de nem lett jobb. Megmozgattam a szelepet is benne, hátha csak valami alá került, de semmi. Most is átenged minimális fújásra.
Próbálj valami átlátszó csövet vagy szűrőt beiktatni az üzemanyagrendszerbe. Az adagolótól hátrafelé haladva minden csatlakozási ponthoz. Egyszer csak meglátszik hol levegősödik. Az nem lehet, hogy az adagoló szivattyújánál lévő tömítés adta meg magát. Képes a motorolajat beszívni a vezérlés felől. Mondjuk attól fekete lenne a gázolaj. Engem a pug szívatott hasonló módon. Az beindult pöccre, járt is, csak indulás után pár száz méter múlva állt le. Akkor viszont már pumpálni kellett a naftát, hogy beinduljon. A cső ahogy a tűzfalnál a padló alá fordul el volt repedve. De csak annyira, hogy a gázolaj ki nem, de a levegő bejutott, az olaj így vissza a tankba. Vagy a résolajcsövek esetleg? Nem feltétlenül eresztenek.
Még mindig levegősödés. Tanácstalan vagyok. 6-7 óra állás után csak úgy indul, ha 3szor gyújtát adok és megvárom, amíg az ac tolja az anyagot. Így feltöltődik és pöccre indul. Utána semmi gond. 3-4 óra állás után is első izzítás után pöcc. De ha áll egy éjszakát, vagy reggel elmegyek melózni és meló után kb 8 óra elteltével indítom semmi. Beröffen akkor is pöccre, csak ahogy elfogy a nafta, pár másodperc és leáll. Tankban az ac a helyén, csöveknél semmi szivárgást nem látok. Szűrőház és adagoló közötti átlátszó műanyagos gyári csövet cseréltem. Ezután 3 napig jó volt. Negyedik nap reggel ismét semmi. Este húztam a bilincseken kicsit, másnap oké. Következő nap megint semmi. És azóta is ezt játssza. Adagoló porszáraz, csatlakozások szárazak. Mégis levegősödik.
Csak egy ötlet, mivele hasonlót nekem is csinált már igaz nekem a "nagy" óracsoport, de lényegében mind1!
Sóval cserélj óracsoportot, de persze rakd át a te kódstekkeredet!
Nekem megoldotta a problémát, ami érdekes volt hogy a hőfokmérő teljesen úgy viselkedett mintha forralná a vizet, azaz csak terheléssel összefüggéssel kezdett kifeküdni!
Az adagoló ha nem is teljesen egyforma, de lehet vele játszani, viszont a potis 24td és a hdk-s 25 td/tds nem csereszabatos pont a motorvezérlő miatt, DE a 24 és 25-s rendszer merőben más elektronikailag! Ezt nem lehet csak úgy plug&play cserélni, legalább motorköteget is kellene cserélni, de akkor is össze kell hozni a kaszniköteggel.
Sziasztok.Eladó a Tds-em! Másik családtag lett helyette,fáj a szívem de sajnos nem maradhat.Lengőkarok gatyák és a fél elejét le kéne fújni két küszöböt cserélni,áron alul adom akit érdekel írjon: jozsefn1122@gmail.com
Meg fogom nézni, mert kíváncsi lettem. :) Szépen úszott a segge, ahogy mindkét kerék csúszott. :) A hülye ABS miatt nem lehet rendesen gumit füstölni. Elveszi az elejéről a fékerőt, hogy nem forog. :)
318tds melegen nagyon nehezen indul, 3-4x indítózás után nagy füsttel. Hidegen se az igazi de 4-5 tekerés után beröffen (szintén füsttel). Gyanús, hogy adagolós.
Kezdjek túrni bontott adagolóért vagy felújítás? BP-környékén kihez tudom elvinni?