Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vojnó Creative Commons License 2016.08.15 0 1 19616

Baromi egyszerű a válasz!  :)

 

Szedd szét a 24td vezérlőket és láthatod hogy akkor még furatserelt alkatrészek voltak zömében és az is két panelon.

4db panel mát nem fért volna el!  :)

Előzmény: Ricsi89 (19615)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.12 0 0 19615

Érdekes, hogy miért nem dobták bele egy dobozba akkor már. A TDS sem bonyolultabb, ott is két külön proci végzi a mennyiség és előtöltés kiszámítását.

Előzmény: Vojnó (19614)
Vojnó Creative Commons License 2016.08.12 0 0 19614

Valahogy úgy van itt is hogy egy a mennyiségi szabályzást végzi, egy pedig az előtöltést szabályozza.

Lényegében egy egységet képeznek, diag is csak egyben látja öket de két processor dolgozik külön-külön!

 

Előzmény: Ricsi89 (19613)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 19613

Mi az, hogy egyik vezérlő a motoré a másik az adagolóé. Mit kell vezérelni a motoron? :D TDS-en is van 1-2 jeladó a motoron, ami alapján vezérli az adagolót. Vagy ott még nem sikerült bepasszírozni egy dobozba az egészet?

Nekem az Opelben van olyan, hogy külön van a befecskendezésnek egy vezérlő, külön egy az alapjáratnak és külön a gyújtásnak, de mondjuk az 80-as évek nagyon eleje. :D

Előzmény: Popsi (19610)
cyanomen Creative Commons License 2016.08.11 0 0 19612

Úgy néz ki,hogy váltó+kuplung cserés lesz az E34 524TD.

Otthon van egy patika állapotú váltó+kuplung szettem egy e36 325TD-ről.

Jó lehet az 524TD-re is ?

cyanomen Creative Commons License 2016.08.11 0 0 19611

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: Popsi (19610)
Popsi Creative Commons License 2016.08.11 0 0 19610

1.

Hát a TDS-ét bele lehet tenni,de átalakítás kell hozzá. A szívósort kiegyenesíteni.Az olajhűtőt átrakni előre,mint a TDS-nek,és annak a helyére mehet a TDS cooler. Így elég gyáriasra megcsinálhatod. 

2.Utólag klímázni,nem egyszerű meló,de nem is lehetetlen. Szó szerint mindent cserélni kell az utastérben.Fűtésbox,klíma csövek. Előre hűtő,szárítószűrő,kompresszor. A vezetékek stb. Ha van donor hozzá,akkor nem marad kis semmi.

3.Az egyik a motoré,a másik az adagolóé. 

Előzmény: cyanomen (19609)
cyanomen Creative Commons License 2016.08.10 0 0 19609

Lenne pár kérdésem e34 524TD-vel kapcsolatban is,remélem tudtok segíteni.

1. Mennyire bonyolult intercoolert rászerelni,és melyiket ajánlott?

2. Mennyire bonyolult klímát utólag beépíteni?

3. A kettő motorvezérlőnek mi a célja? 

cyanomen Creative Commons License 2016.08.09 0 0 19608

Értem,köszönöm a választ.Ez is egy lehetséges opció.

Valaki egyéb tipp?

Előzmény: Ricsi89 (19606)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 19607

Nem akarom elkiabálni, de lehet megvan a bűnös. Legalább is egy hibát ismét megszüntettem. Üzemanyag szűrőt cseréltem. Régi szűrőt levettem és a közepén nem volt tömítőgyűrű, a menetes résznél. Szerintem ez is okozhat érdekes gondokat. Vettem egy visszacsapó szelepet is, hogy ha kell, akkor berakom, de még nem raktam be. Ma reggel indult elsőre a gép. Na majd az idő eldönti.

Ja szűrő. Omega 2.5td szűrője jó bele, csak sokkal olcsóbb. :) Már nem azért írom, mert hogy nem tudtam volna megvenni a belevalót, de ha ugyanahhoz a motorhoz jó ez is, akkor miért a drágábbat, ami minőségileg ugyanaz. Csak a BMW legyártatott magának egy egyedi szűrőt, így annak a költsége persze hogy magasabb, ha más nem használja, csak a BMW a td és tds motorhoz. Ezt meg legalább 20 márka rengeteg típushoz.

Előzmény: Zoli.78 (19602)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 19606

Nekem ilyet akkor csinált, amikor motorvezérlőt cseréltem. Igaz az azért, mert az fele annyi jelet adott ki a mérőnek, mint amit az várt. A műszeregység hátánál lévő kódstekkerben kellett átírni valamit és jó lett. Na most hogy neked esetleg ez hogy tudott elmenni, az jó kérdés. De én másra nem tudok gondolni.

Előzmény: cyanomen (19605)
cyanomen Creative Commons License 2016.08.09 0 0 19605

Üdv. Olyan problémám lenne hogy e34 525tdsen a fordulatszám merőm az óracsoporton falsot mutat(400rpm az alapjárat,2000 fölé nem is megy maxra pörgetve). 5 óracsoportot is cseréltem,de a probléma az továbbra is ugyan az. Esetleg valami ötlet, hogy mi okozhatja a problémát ? Kb. 3 hónapja még jó volt, egyik napról a másikra az egész óracsoport meghülyült,hol elment hol visszajött a kilóméteróra. Vízhőfok,kilométer,üzemanyag jelző megjavult magatól de a fordulatszámmérő továbbra is rossz. Bármi javaslat jól jönne ami segíthet.

Előre is köszönöm a segítséget.

Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.06 0 0 19604

Nézem a gázolaj szűrőket. Hát nem olcsó egy normális minőségű. Azt tudtátok, hogy az Opel 1.6-1.7 szívódízel szűrője jó a drága szűrő helyett? Kb 2cm-e kisebb a magassága, minden mérete megegyezik. Ha Mann szűrőt nézem, akkor a BMW szűrője 15 ezer körül van, az Opelé 3500Ft. Azért ez nem kis különbség. Kiváncsi lennék miben különbözik a kettő, hogy ekkora különbség van.

Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 19603

Az adagoló és a szűrőház között eddig a gyári átlátszó cső volt. Na onnan több órás állás után eltűnt a gázolaj. Én még esetleg az adagoló tetején a visszafolyó csőnél a nyomástartó szelepre tudnék esetleg gondolni. Kivettem pár napja, megfújtam szájjal és pici fújásra is lassan, de áteresztett mindkét irányba. Bele akartam tenni a másik adagolóból a szelepet, de meghúzás közben beletört az adagolóba a menetes csonk. Úgyhogy nem tudtam kipróbálni. Féktisztítóval kifújtam a régit, de nem lett jobb. Megmozgattam a szelepet is benne, hátha csak valami alá került, de semmi. Most is átenged minimális fújásra.

Előzmény: Zoli.78 (19602)
Zoli.78 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 19602

Próbálj valami átlátszó csövet vagy szűrőt beiktatni az üzemanyagrendszerbe. Az adagolótól hátrafelé haladva minden csatlakozási ponthoz. Egyszer csak meglátszik hol levegősödik. Az nem lehet, hogy az adagoló szivattyújánál lévő tömítés adta meg magát. Képes a motorolajat beszívni a vezérlés felől. Mondjuk attól fekete lenne a gázolaj. Engem a pug szívatott hasonló módon. Az beindult pöccre, járt is, csak indulás után pár száz méter múlva állt le.  Akkor viszont már pumpálni kellett a naftát, hogy beinduljon. A cső ahogy a tűzfalnál a padló alá fordul el volt repedve. De csak annyira, hogy a gázolaj ki nem, de a levegő bejutott, az olaj így vissza a tankba. Vagy a résolajcsövek esetleg? Nem feltétlenül eresztenek.

Előzmény: Ricsi89 (19601)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 19601

Még mindig levegősödés. Tanácstalan vagyok. 6-7 óra állás után csak úgy indul, ha 3szor gyújtát adok és megvárom, amíg az ac tolja az anyagot. Így feltöltődik és pöccre indul. Utána semmi gond. 3-4 óra állás után is első izzítás után pöcc. De ha áll egy éjszakát, vagy reggel elmegyek melózni és meló után kb 8 óra elteltével indítom semmi. Beröffen akkor is pöccre, csak ahogy elfogy a nafta, pár másodperc és leáll. Tankban az ac a helyén, csöveknél semmi szivárgást nem látok. Szűrőház és adagoló közötti átlátszó műanyagos gyári csövet cseréltem. Ezután 3 napig jó volt. Negyedik nap reggel ismét semmi. Este húztam a bilincseken kicsit, másnap oké. Következő nap megint semmi. És azóta is ezt játssza. Adagoló porszáraz, csatlakozások szárazak. Mégis levegősödik.

yamakka Creative Commons License 2016.07.26 0 0 19600

318tds-hez keresek jeladós csúcsot.Ha esetleg valakinek van,kérem jelezze.

Popsi Creative Commons License 2016.07.22 0 0 19599

Állj félig fűre és félig betonra.Ott próbáld. De írtam mit nézz meg,5 perc munka.

Előzmény: Ricsi89 (19598)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 19598

Ma fűben néztem, két egyforma csíkot hagytam magam után. Egyre érdekesebb. :)

Előzmény: Ricsi89 (19593)
Vojnó Creative Commons License 2016.07.21 0 0 19597

Hali!

 

Csak egy ötlet, mivele hasonlót nekem is csinált már igaz nekem a "nagy" óracsoport, de lényegében mind1!

Sóval cserélj óracsoportot, de persze rakd át a te kódstekkeredet!

 

Nekem megoldotta a problémát, ami érdekes volt hogy a hőfokmérő teljesen úgy viselkedett mintha forralná a vizet, azaz csak terheléssel összefüggéssel kezdett kifeküdni!

Előzmény: pansatoni phil (19576)
Vojnó Creative Commons License 2016.07.21 0 0 19596

Az adagoló ha nem is teljesen egyforma, de lehet vele játszani, viszont a potis 24td és a hdk-s 25 td/tds nem csereszabatos pont a motorvezérlő miatt, DE a 24 és 25-s rendszer merőben más elektronikailag!  Ezt nem lehet csak úgy plug&play cserélni, legalább motorköteget is kellene cserélni, de akkor is össze kell hozni a kaszniköteggel.

Én csináltam ilyet, annyira nem triviális!

Előzmény: cyanomen (19575)
No Home Creative Commons License 2016.07.20 0 0 19595
No Home Creative Commons License 2016.07.20 0 0 19594

Sziasztok.Eladó a Tds-em! Másik családtag lett helyette,fáj a szívem de sajnos nem maradhat.Lengőkarok gatyák és a fél elejét le kéne fújni két küszöböt cserélni,áron alul adom akit érdekel írjon: jozsefn1122@gmail.com 

Ricsi89 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 19593

Meg fogom nézni, mert kíváncsi lettem. :) Szépen úszott a segge, ahogy mindkét kerék csúszott. :) A hülye ABS miatt nem lehet rendesen gumit füstölni. Elveszi az elejéről a fékerőt, hogy nem forog. :)

Előzmény: Popsi (19592)
Popsi Creative Commons License 2016.07.19 0 0 19592

Lehet mázli is. Nézz alá. Rajta van a diffin ha sperr. Vagy emeld meg egyik oldalt hátul. Ha elforog a kerék akkor nem sperr.

Előzmény: Ricsi89 (19591)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 19591

Lehet mondjuk egy levegősödés is. Azzal is lehet szopni rendesen. Hogy lekopogjam nekem most jó. :)

Tényleg ha 3 csíkot húzok az aszfalton, akkor sperres a gép? :D Vagy csak mázli volt? :D

Előzmény: Zoli.78 (19590)
Zoli.78 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 19590

Az én adagolóm is vacak, de hidegen pöcc-röff. Nem biztos, hogy egy sima kopás van a dologban, lehet ott más is.

Előzmény: GHberg78 (19588)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 19589

Sajnos a bontott is lutri. Honnan tudhatod, hogy pár hónap után nem fog az is megdögleni? Esetleg egy bontott felújított. :)

Előzmény: GHberg78 (19588)
GHberg78 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 19588

Sziasztok,

 

318tds melegen nagyon nehezen indul, 3-4x indítózás után nagy füsttel. Hidegen se az igazi de 4-5 tekerés után beröffen (szintén füsttel). Gyanús, hogy adagolós.

 

Kezdjek túrni bontott adagolóért vagy felújítás? BP-környékén kihez tudom elvinni?

 

Zoli.78 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 19587

Kár találgatni.  A-tól Z-ig bármi lehet. Diagra kell rakni.

Előzmény: yamakka (19585)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!