TISZTELT MIHÁLY, GONDOLOM ÖN KERESETT MA TELEFONON, HA A NEVÉT MEGADJA, ÉN AKKOR A FACEBOOKON ELTUDOM KÜLDENI ,A TELESZKOP TÍPUSÁT ,HOGY MIJEN AZ ÚJ . SAJNOS TELOMON NEMTUDOK KÉPET KÜLDENI ,MERT CSAK FOTOZNI LEHET RAJTA .AMUGY MEGTALÁLHATÓ VAGYOK A MICROCAR CSOPORTBA ,ÉN VAGYOK, AZ EGYIK ADMIN, VAGY AZ AIXAMB, OTT MODERÁTOR VAGYOK . ÜDV: K ANTAL . SAJNOS SZTOKMIATT NEMTUDOK BESZÉLNI, EZT NÉZZE ELNEKEM ,CAK A NETEN TUDOK KOMMUNIKÁLNI .
Tavaly láttam ugyanott diesel motoros, hosszú platós Microcart is, azt is kb. ennyiért árulták.
Nem tudom mekkora kereslet van ezekre a moped teherautókra, pláne egy elektromosra. Én kedvelem, mert olyasmit is tudok vele szállítani, ami nem fér be egy csomagtartóba. A magas üléspozíció is tetszik, még a kisebb suv-ok fölött is ellátok. Letolni se akarják annyian, mint az 500.4-est, pedig az sokkal gyorsabb volt.
Ez egy 38-as Ionic akku volt, Veszprém környékén. Van benne 2db 20s modul, 3 db 12 s, és 2db 6s. Ezt még nem villanyautónak tervezték, ezért van ilyen sokféle modul benne, hogy el tudják helyezni az ülések alá/közé. Az újabbakban valóban 10s modulok vannak. Na meg van ezekből plugin hibrid is, abban is másfajta modulok vannak.
Kicserélni kb fél nap volt,eléggé össze volt gyógyulva.Hőlégfúvóval melegitettem,és kocogtattam 5 percet finoman,és megmozdult.
Valóban össze tud kapaszkodni az Aixamekben a lengéscsillapító alja . Bátyám egyszer Ligier Ambrában cserélte ki a csonkállványt , boldogan újságolta a telefonba : az Aixamhez képest megváltás volt , kilazította a csavarokat és egyszerűen kihúzta , mert abban valami szorítóbilincses megoldás van .
Ha valaki mégis megakadna az Aixammel akkor segítségképpen mondom : én két módszert is alkalmazok a kisajtolásra .
Az egyik az átmenős , de ehhez le kell venni a támasztó gömbfejet is , viszont egyszerűbb eszközöket igényel : mindössze csavarok és alátétek .
Ha nem vesszük le támasztó gömbfejet akkor a támasztós módszerrel dolgozunk , de akkor szükségünk lesz egy zártszelvény ( esetleg cső ) darabra , amil feltámaszkodik a kisajtolást végző csavar . Az alsó anyát tekerve toljuk ki felfelé a teleszkópot . ( a harmadik képről még hiányzik a lesajtoló anya )
Az utak errefelé is hagynak kivánni valót , főleg ami belterületen van ( önkormányzat) , mert egyébként a megyénk útjainak ( állítólag) 98 %-át felújították . Valaki azt mondta Paks II miatt . Az tény , hogy az eldugott megyeszéli településekre vezető sokadrendű zötyögősök is az elmúlt években melegen hengerelt márványsima utat kaptak nagyon sokfelé .
De amikor megyek ki a telkemre , vagy be a céghez akkor szinte lépésben araszolgatok .
Nem veszem kekeckedésnek , mert ez az utánfutós 'C'-s gumi bennem is felmerült . Egyik barátom utánfutós vállalkozásba akar kezdeni és pár hete vett egy 2 tonnás kis trélert ( azt tudja húzni az autója ) a vonszolmány Németországból jött , le kellett vizsgáztatni .
A honosítási vizsgára új gumit kellett rá venni , én akkor figyelmeztettem , hogy lehet csak C-sben gondolkodhat . Megkérdeztem vizsgabiztos ismerősömet , aki azt mondta : a külföldi forgalmi az irányadó . Ha abban az van , akkor kell a C-s , ha nem akkor jó a normál . Egyébként ennek nem volt ilyen követelménye , de végülis az erősített változat került rá .
Valóban Gold lengéscsillapítói ernyedtek el , bár valószínűleg a felfüggesztés egyéb elemei is cserélendők már . Azt nem tudtam , hogy ebben ilyen gyártott gátlók vannak . Ha rá tudom szánni magam akkor berakom azt a négyet amiről egy hete a fotót is feltettem . A rugók is kissé meg vannak ülve , mert az 500-ast -- vesztére -- a hatalmas csomagtartója miatt hajlamos túlterhelni az ember . De éppen a tágas raktér miatt ragaszkodom hozzá , egyébként ( főleg motorikusan : Yanmar ) a JDM Titane III-asom lényegesen jobb , bár az üléspozíciója annak se remekbe szabott .
A villanyautóról -- az utánfutó mellett a szürke ajtós fehér EVO az -- majd bővebben írok . És valószínűleg a segítségedet is kérem ...
Én a véleményemet KIZÁRÓLAG AZ ITT megnyilvánult dolgok alapján írtam .
Hogy másutt milyen módon kommunikálnak egymással és másokkal a fórumlakók az szerintem nem magyaráz semmit , ezen az oldalon nem szeretek ilyesmibe botlani . Azt ott kell intézni , ide ne importáljuk azt a színvonalat és stílust . És ne hozzuk ide az ott begyűjtött indulatokat vagy érzelmeket se .
Bár nem tartozik szorosan a tárgyhoz , de megemlítem : ha jól értettem a "narancsos" jelzőt akkor politikailag én sem értek egyet (nagyon nem) ezzel az mopedes társunkkal -- egyébként eddig a nézeteiről semmit nem tudtam . Ha valóban így kommunikál a vele nem azonos nézetet vallókkal akkor a módszereivel sem értek egyet -- önmagát minősíti ez a dolog , de nem lep meg különösebben , országos jelenségről van szó , ide jutottunk . Tőlem kizárólag szakmai segítséget kért mindeddig , azt lehetőség szerint megadtam ; ha nem kever ide idegen dolgokat ( ahogy eddig se tette ) akkor valószínűleg a jövőben is próbálom megadni . Ahogy bárki másnak .
Kedves Bakancs most te is a részletek ismerete nélkűl ítélkeztél!!!
Van egy FB csoportja ahol politizált és minden ellenszegülőt elhalgattatott,engem is kitiltott. Tőle ered a rossz indulat,amúgy senki nem bántaná.
Ha komoly betegsége van vagy mozgás korlátozott az tényleg nagyon sajnáltra méltó ahogy még rengeteg ember társunk(és mindenkinek meg van a maga keresztje) de attól mert nála nagyobb a kereszt még nem biztos hogy mindig mindenre bűnbocsánatot és elnézést érdemel és mindent megengedhet magának.Ez kicsit érzelmi manipuláció.
Az Hyundai Ionic akku, nem Kecskemétről van? Mert azok nem 48Voltosak, csak 10 cellásak 40Volt 55Ah, ez is újnak mondott, de nekem gyanús, hogy szeparátorhibásak, Ezért sok a gyári visszahívás cserére, elég sok felgyúlt magától...
Ebben nem vagyok biztos, ha jól tudom az utánfutókra is C-s gumit kell szerelni.
Nem kekeckedésből írtam, a hozzászólásoddal egyébként teljes mértékben egyet értek.
Ha a tőlem vásárolt 500.4-es Aixamben mentek tönkre a lengéscsillapítók, akkor a Golf patronokból gyártott "erősített" gólyalábak se tartósabbak, mint a gyári. Mondjuk elég régen cseréltem a gólyalábakat, legalább 10 éve volt már az is, de attól illene többet kibírnia, még ezeken a hitvány utakon is. 2007-ben vettem az akkor még 3 éves 500.4-es Goldot, ami most már lassan "nagykorú" lett. Anno mindenki csodálta a csillogó arany fényezését, amikor összetörték, és újra akartam fényeztetni, valami horror összeget mondtak a gyári színre, annyira magas a gyöngyház tartalma. Azért lett végül Audi RS narancs-fekete, mert az a festék a tizedébe került.
Ja, és ha már a villanyautó akkut említetted, nemrég bontottak egy 2021-es Hyundai Ionic akkut, abban volt 3 db 120Ah kapacitású 48V-os modul. A villany Aixamed megtátosodna egy ilyen akkuval, nem esik be a feszültsége nagy áramoknál, és csak 30-40 kg a tömege. Az ára se volt vészes villanyautós szemmel nézve, 264e Ft-ért adtak egy modult. De nem nagyon írsz a villany mopededről, használod egyáltalán?
Köszönöm, hogy tagja lehettem ennek a fórumnak, mivel tulajdonosa lettem egy AIXAM 400- nak, így nagyon sokat olvastam az oldalakat, amit hasznosnak találtam. Sajnos az olvasást azután kezdtem, hogy a kis autót megvettem és a hibákat is csak ezután fedeztem fel. Az oldal segítségével a kiskocsit megismerhettem és a kisebb hibákat kijavítottam. Remélem ,hogy a kérdéseimet ezután feltudom tenni és azokra megfelelő válasz kapva tudok esetleges kisebb javításokat elvégezni.
Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek (Mt 7,1 ) Miért nézed a szálkát atyádfia szemében, a magad szemében pedig miért nem veszed észre még a gerendát sem? (Mt 7,3)
Úgy tűnik a politikai közéletet uraló acsarkodó hangnem időnként a mopedautós fórumot is eléri -- nem tudom mire jó ez .
Mindig is volt példa használt alkatrészek beépítésére a közúti járműveknél . Egyrészt a járművek is , a tulajdonosaik is , és használati körülmények is lényegesen eltérőek . És ez az agresszív hangnem azért szokatlan számomra , mert olyan járműcsoport tulajdonosai ugrottak egymásnak , amely járműcsoport szinte teljes egészében ( szerintem több mint 95 %-ban ) használt járműként került az országba . Értsd : akinek olyan járműve van ( vagyis az EGÉSZ "autó" , am block ) , ami egy másik ( gazdagabb ) országban ( Ausztria) egyszer már a kukába került ; kidobták mert leélte az (ottani) életét , gazdaságtalanul lenne javítható , költséges üzemeltetni , divatja múlt összetörték , , kopott , stb. És az akinek ilyen ( kukából kibányászott ) járműve van , az a részletek ismerete nélkül letámadja a nagyon súlyos fogyatékossággal élő fórumtársát , Erre a célra pedig új regisztrációt létrehozni ( moderálás réme ?) nem túl elegáns ... Hát ez nekem nagyon nem tetszik .
De akkor nézzük az ördögöt a részletekben . Való igaz , hogy az esetek döntő többségében nem azokat az alkatrészeket szokták bontottként beépíteni amit az időszakos karbantartás során szedünk ki a járműből , hanem amely karambolos járművekből , illetve az egyébként is elbontott masinákból kerül ki .
Azonban van példa a tervszerűen leselejtezett alkatrészek felhasználására is .
Kitűnő példa az az akkumulátor amelyik a JDM-emben van : valami normál méretű gépkocsiból öregedett ki , de a félliteres dízelt még indítja -- és amíg indítja addig használni fogom . Ha már a jól induló Yanmart se röffenti be akkor megy majd a MÉH-be , bár lehet előtte még javítás alatt álló kis 50-es robogókat fog bikázgatni a műhelyben .
Ha már akkumulátor : a villanyautósok gőzerővel mentik cellánként vissza a szakszervizekben kiselejtezett mudulokat , ha jól értettem az írásaikat .
De jellemzőbb példa a használt gumiabroncsoké , és ez ütős , mert nagyon komoly biztonsági vonatkozása van (lenne) . És mégis : jelen pillanatban a legnagyobb használtautós oldalon gumiabroncsra 33 ezer (!) találatot ad , ahogy nézem ezek mind hasznát gumik ... Hmm...Hmm...Ennyi garantált kilométeres karambolos autó volt az elmúlt időszakban ? Egyébként a használt gumi sem ördögtől való , ha csak abból indulok ki , hogy a téli gumi követelménye a 4mm-es profilmélység . Ha ennél kevesebb akkor is nyugodtan használható , csak nem tekinthető téliguminak . Nyilván sokan leveszik a 4 mm-t elérve -- fontosnak tartják , jogszabály kötelezi ( olyan országban használják ) , csak akkor fizet a biztosítójuk stb. Ez a levedlett gumi ettől még forgalomképes : lehet használni nyáron , mopedautón , utánfutón .
Visszaérve a lengéscsillapítóhoz , ami a mopedautón elég sajátos képződmény . Egyrészt aránytalanul drága , másrészt nem vizsgakövetelmény a megfelelő működése ( pár hónapja volt is vita erről itt a fórumban , akkor kifejtettem erről a véleményemet :http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157279430&t=9147790 ) , harmadrészt brutálisan el tud rohadni . És akkor tényleg nem lehet használni a kocsit , leül a masina és kész .
Nyilván nincs különösebb kifogás a motorhiba miatt gazdasági totálkáros járműből kikerülő lengéscsillapítók újbóli beépítése ellen .
Ha ezt a két fenti kocsit nézzük akkor gyanítható -- hogy bár a rendszámuk alig tér el egymástól -- de a tulajdonosaik eltérő nézetek vallanak a járműhasználat szükséges költségeiről ; ebből adódóan az egyikből már a legkisebb csillapítási hiányosság miatt kiveszik a lengéscsillapítót , míg az a másikban jó szolgálatot tehet . Az én kocsimban is ( abban amit az egyik fórumtársunktól vettem jópár éve ) az összes csillapító már cserére érett lenne , de egyelőre halogatom a dolgot -- nagyon nagy sebességnél bizonytalanná válik a jármű futása , de soha nem hajszolom annyira , hogy ez a zavaró hatás jelentkezzen . Persze majd előbb-utóbb sort kerítek a javításra -- én ugyan megengedhetnék magamnak 4 újat , de nyilván bontottból fogom megoldani .
A vitát kiváltó fórumtárs leírta : számára az alacsonyabb árréssel dolgozó kereskedő kedvezőbb árú terméke sem megfizethető . Most ne menjünk bele abba , hogy akinek nincs pénze fenntartani a kocsit az járjon busszal , meg mindenki maga tehet az anyagi helyzetéről stb. -- a politikába pláne ne , kiváltképp mert azért hamar kimoderálják innen a hozzászólót . Fogadjuk el tényként : beérné egy nagyon olcsó , minimális igényeket kielégítő megoldással . Erre kapott ajánlatot , nagyjából az új ár 1/10-éért -- erre kitört a fortyogás .
Mellesleg a hűtőt is meg lehet úgy ragasztani , hogy évekig eljárhat még vele az ember -- van aki eltűri ( kénytelen elfogadni ) a járművében az ilyen megoldást , van aki nem .
Pár éve megjelent egy fórumtárs itt , vásárolt egy nagyon rossz állapotban levő Ambrát és nekilátott feltámasztani , mert még a berendszámozás réme is vissza volt neki . Keresett többek között jobb elülső lámpát , nekem éppen volt , privátban leleveleztük : én 8 ezerét el is postázom . Válasza : rendben van , érdekli , majd jelentkezik -- aztán több hét csend . Én azt hittem körülnéz a piacon , a hirdetésekben és bontósoknál , hátha talál olcsóbban vagy közelebb . Aztán 3 hét múlva kérte küldjem a lámpát , mert most már megjött a nyugdíj . Bennem meghűlt a vér : olyan ember akar mopedautót fenntartani akinek a 8 ezer forintos vásárlással meg kell várni a következő hónapot ? Mit fog szerencsétlen csinálni ha valami eldobja magát komolyabban a járművén ? Vagy összetöri ?
Másik társunk ülést keresett szintén Ambrához : körbenéztem , de csak olyan találtam amelyik törött , vagyis javítani , hegeszteni kéne , írtam neki , hogy még sincs . Nem baj , küldjem el mert majd megjavítják . Nem szívesen , de megtettem , nem is kértem pénzt érte , de ragaszkodott hozzá hogy kifizesse , mert szerinte még így is jól járt .
Aki megvette a zöldeskék Sulkymat (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155024285&t=9147790 ) azóta elég szerencsétlen életutat járt be : érszűkület miatt levágták a bal lábát , most valami 80 ezer Ft-os járadékból él , abból fizeti a 25 ezres lakásrészletet is ...
És pedig el kell fogadnunk , hogy vannak olyan társaink akik nagyon kevésből oldják meg az életüket .
De ezért -- szerintem -- nem kéne egymás torkának esni ...
Az átalakítás rendszerint macerás, de ha jó az ára, akkor el lehet rajta gondolkodni. Pl. a kínai platós tricikliket fele annyiért adják, mint amennyibe nekem kerül a saját fagyiskocsimat legyártani. Az enyém ergonomikusabb, kompaktabb, de az ár sokaknál fontosabb szempont. Mondjuk ezt a fagyis kocsit pont nem az ára miatt választotta az ügyfél. Helsinkiben csak az L2e kategóriás járművekkel lehet mozgó árusítást végezni a parkokban, azért készült erre az alapra. Hihetetlen módon, ez a tricikli rendelkezik EU-s típusbizonyítvánnyal.
Ez igazán mopedszerű. Négy kereke van, de nyerge és motorkormánya. A norwég posta vett belőle egy csomót. Gondolom, előbb-utóbb föltűnnek a használt piacon is, bár maga a gyártó is árul fölújított példányokat.
Nem Malaguszti hanem TE nem értessz hozzá! Aki bontott alkatrészekkel foglalkozik az nem azt árulja amit a saját autójáról már leselejtezett mert szar! Nem érted,hagyjuk.
De ha nálatok vasárnapi ebéd után az az időtöltés,hogy mindig kicseréltek poénból egy egy méregdrága alkatrészt a kocsin ami amúgy tök jó csak unatkoztok,akkor elnézést!
Te figyu nem tudom észrevetted-e,de ezen a fórumon rajtad kívül senki nem ír nagybetűkkel. Attól mert bunkó módon nagybetűkkel írsz még nem leszel fontosabb másoknál.
mivel nem rég írtam itt nektek, hogy építek egy új váltó megoldást, most konkrétizálom, mivel, mostmár látni az alagut végét. hogy 90%, hogy beválik! és használhato, kiváltando a hülye varios rendszert. a régi építésem is kiváloan működik, de ez még jobb, még könyebben elérhető tán és fele annyira nem veszélyes beavatkozás, mint anno a kocsiválto? nem kell féltengelyt reszelni és nem kell beavatkozni a motorfelfogatásba és egyébb kialakitott részekbe! a régi megoldásnál, többen nehezményezték, hogy nem nagyon publikáltam a részleteket, hátt pont a veszélyek miatt!, ha valaki szakszerűtlenül átoberkodja a hajtásláncot, még baleset is lehet a vége és nekem ne mondja senki, hogy " az ívfény mondta!", a mostani megoldás, egy quad válto, ami, a varios rendszer kihagyásával, azaz helyette kerűl beültetésre a motor és irányválto közé. persze itt is kell némi gépészkedés, de, nem okoz semmi balesetveszélyt, ha nem okés, a megvalósítás, vagy nem teljesen szakszerű, csak, max, nem fog menni a szekér és, ha áll abból talán nincs baleset? az persze más kérdés, hogy kellemetlen, hazavinni egy ilyen gépet, de az más lapra tartozik, legalábbis az én szempontombol.
tehát! még nincs teljesen kész az ujabb váltosítás, de, karnyujtásnyira van és, ha lesz rá érdeklődés, , jobban fogom publikálni, mint az előzőt. ugyan én egy hibrid rendszer miatt kezdtem agyalni ezen, mert egy autos válto 20-30kg-os sulya, nem gromek egy hibrid hajtásláncnál, mert 2 motor jelenléte, ígyis némi többlet sulyt eredményez, így a quad válto, kb 4-5 kg-os súlya simán vállalható. és, ha nem hibridről beszélünk, csak egy átlagos mopedautorol, akkor, úgy lehet, hogy ezzel az átalakításssal, nemhogy nehezebb, hanem könnyebb is leszs a járgány és nem szalad tul a 350kg-os törvényi határnak, de mégiscsak kimarad a varios rendszer megbizhatatlansága és drágasága!? hoppá4, viszont ,majd el felejtem, ha igazán jol akarja az ember megcsinálni, akkor egy külön kuplungot kell beépíteni, ami suzukié a legideálisabb választás, de éppen maradhat a quad kuplungja is, de az azért nem annyir tükhtig, mint egy autos, de vállalható simán! és, mégegy akadáj! a kuplungpedál kiépítése, nélkülözhetetlen!, szoval diohéjban ennyi... , most dolgozok egy másik projekten is, nevezetesen dugattyu felujításon! évekkel ezelőtt csináltam már ilyet és, működik a dolog, de akinek csináltam, nem használja eleget a kiskocsit, így csak 4000km-es futásteljesítmény visszajelzés van, de az jo.
SZIA ,NEKEM VAN KÉT DARAB MICROCAR HÁTSÓ TELOM ,AMIT LECSERÉLTEM ÚJRA ,DE NEKEM ÉVEKIG JÓ VOLT . HA ÉRDEKELNE GYÖRBEN LAKOM. A T: 06 30 246 1021 . POSTÁN TUDNÁM UTÁNVÉTTEL FELADNI .
Köszi az infót. A 40 ezrest se tudom megvenni, abérem, fizetésem a béka segge alatt. Az úniós bérnek se híre, se hamva mészáros országban. Valami teleszkópot azért összeollózok, ha megjön a fizó, mert szarrá van rohadva, ami benne van.