Végre megvolt a zárás, de messze van a tökéletestől, egy 08-i horvát vásárlás még mindig függő. Érdekes módon a Cetelemnél a hasonló tétel már szombat reggelre le volt könyvelve. (Amúgy a 48,13-as foglaláshoz képest 48,10 lett a vége.)
Én is úgy értelmezem,hogy jelenleg egyszerre van benne a hirdetményben,hogy megszüntették a szolgáltatást,illetve,hogy a 2017 előtt szerződött ügyfeleknek "a Banka KártyaŐr szolgáltatást a hitelkártya elszámolási számla fennállása alatt díjmentesen nyújtja".
Panaszt is benyújtottam,de nem válaszoltak a nyilvánvaló ellentmondásra,csak felböfögték az új kondíciókat.
én ezt mind értem, nem is kell elmagyarázni a kapitalizmus lényegét :) viszont akármi is volt a szándék x évvel ezelőtt, amikor azt a bizonyos mondatot leírták, a megfogalmazása alapján nem addig jár a kártyaőr, amíg ki nem vezetik a szolgáltatást, hanem a hitelkártyaszámla fennállásához van kötve. emiatt nem is azt kértem amúgy, hogy a kártyaőrt kapcsolják vissza (hiszen azt megszüntették), hanem azt, hogy az ezzel egyenértékű, új nevű szolgáltatást aktiválják a hitelkártyaszámla folytatólagos fennállására tekintettel
aztán nyilván nem fogják, és meg fogják tudni magyarázni, de úgy vagyok vele, hogy egy próbát megér, még ha szándékosan szőrszálhasogató is a megközelítésem
Az eljárás lényege, hogy egy eddig ingyenes szolgáltatásért pénzt akar kérni. Ezt meg nem teheti meg, mert a banki törvény szerint csak inflációval növelhet árat (vagy talán ha feketén fehéren igazolja hogy a szolgáltatás nyújtásához neki a költségei előre nem láthatóan emelkedtek, de ez ingoványos talaj). A nulla Ft pedig minden inflációval csak örökre nulla maradna.
Ebből az a kiút, hogy azt a szolgáltatást kivezeti, és ha akar ad helyette egy másikat, amit úgy áraz be, ahogy akar. És azt aztán inflációval még ráadásul mindig emelheti is.
Végülis nem csinált az Erste sem mást, minthogy egy eddig ingyenes szolgáltatást beárazott.
Azt senki nem írja elő (és ha belegondolunk, életszerűen nem is értelmes), hogy egy szolgáltatást az elindítástól az idők végezetéig kötelező nyújtania bárkinek is. Meg azt sem, ha bizonyos dolgok ingyenesek voltak, akkor annak az idők végezetéig kötelező is ingyenes maradjon.
Ezzel nem fogom védeni azt, hogy most erre a havi 250Ft az sok-e vagy kevés, csupán az eljárás hátterét akarom kiemelni.
Ugyanezt csinálják a mobilszolgáltatók is a tarifacsomagokkal.
Kétszer azért van benne, mert az egyik egy lábjegyzet egy több évvel ezelőtti változáshoz, a másik pedig egy összefoglaló értelmező magyarázat kivonat az akkori változáshoz. Szóval, az valójában ugyanaz.
A lábjegyzet meg arra vonatkozott, hogy akinek még korábbról volt kártyaőrje, az akkor még kaphatta tovább ingyen, annak ellenére, hogy a szolgáltatás ingyenesen már nem volt megrendelhető. Gondolom, erre hivatkozva kapcsoltathattad te is vissza.
Most viszont az egész (ilyen nevű) szolgáltatást megszüntetik, ezt nem hinném hogy ez után is sikerrel vissza tudnád kapcsoltatni, de persze próba cseresznye. Majd írd meg, sikerült-e.
egyébként én ezt úgy értelmezem, hogy kb. ki lehet próbálni három hónapig a pushos "kártyaőrt" ingyen, aztán ha nem tetszik, lemondja az ember (nincs szó hűségidőről, hogy a három ingyen hónap csak akkor jár, ha...)
Például nekem ingyenes kártyaőröm volt a hitelkártya számlán. Nem citis, csak olyan régi hitelkártyás, amikor az még ingyen járt (sem havidíjat nem kellett fizetnem, sem darabdíjat). Most nálam is megszűnt. Őrszemet egyelőre nem kapcsoltam be.
Elolvasnám ezt a bekezdést, hátha kellene hogy vonatkozzon rám is....
azért az nettó aljasság az erste részéről, hogy a kártyaőr megszüntetése azt jelenti, hogy semmiről sem kapsz sms-t, nem csak a tranzakciókról. most például nagyban pakolgattam a curve-ben, elértem a napi 20 tranzakciót, és nyilván a 21. már nem sikerült
de erről is jött korábban sms, hogy mittomén, limittúllépés miatt sikertelen tranzakció, és most még ez sem jön
miközben a hirdetményben amúgy még mindig kétszer is benne van ez a bekezdés: a már meglévő, díjmentes KártyaŐr szolgáltatással rendelkező ügyfeleket nem érinti, számukra a Bank a KártyaŐr szolgáltatást a hitelkártya elszámolási számla fennállása alatt díjmentesen nyújtja.
nekem ez is rohadtul azt jelentené amúgy, hogy oké, megszüntethetitek a "kártyaőrt", de akkor más nevű, ugyanilyen tartalmú szolgáltatás járna helyette továbbra is ingyen
Nem egyforma, de valójában mégis. Az "elszámolásra kerülő" gondolom a könyvelés dátuma, nem nagyon látom, mi mást jelenthetne, de kíváncsi vagyok, mi a válasz rá. Én már nem használom.
szerintem ez nem teljesen két egyforma dolog, de értem, mire gondolsz. a kérdés ettől még tök jogos, mert a szöveg azt írja:
2021. augusztus 1-től változik a Forinttól (HUF) eltérő devizanemben végzett tranzakciók elszámolása Visa típusú hitelkártyák esetén. A 2021.08.01-től elszámolásra kerülő tranzakciók esetén a Visa nemzetközi kártyaszervezet a tranzakció eredeti összegét és devizanemét az általa alkalmazott napi árfolyamon átváltja a Bank elszámoló devizanemére (EUR). A Visa nemzetközi kártyaszervezet által elszámolt devizaösszeget (EUR) a Bank a kártyaszervezettől a Bankhoz való beérkezés napján érvényes, utolsóként fixált számlakonverziós deviza-eladási árfolyamon váltja át a hitelkártya számla devizanemére (HUF) és terheli a Számlatulajdonos hitelkártya számláján a feldolgozást követő banki munkanapon (könyvelési nap). A módosítás a Lakossági Hitelkártya Általános Szerződési Feltételei II. 2.6. d) pontja a Nemzetközi Kártyaszervezetek szolgáltatási feltételiben bekövetkező változások alapján történik.
ez az elszámolásra kerülő nincs pontosan meghatározva, mit is jelent, mert jelenthet kb. bármit :)
Így van. Pont ugyanez igaz a Visa kártya árfolyamára is, ezért hoztam fel példának :-) Ott is jó előre szóltak, így arra hivatkozni, hogy de nem tudom, mikor fogják könyvelni, gyenge lábakon álló érvelés, szerinten.
(én egyébként direkt rendeltem úgy, hogy átcsússzon, mert szeretném tesztelni a folyamatot, a munkám miatt kell, hogy képben legyek, szóval nem véletlen)
Ez kicsit olyan, mint a vám-áfa változás: amikor én májusban rendeltem, nem tudtam, mikor fog ideérni, de senkit nem zavar, hogy ha júliusban, akkor fizetnem kell rá mindenféle extrát :-P
" azért pofátlan húzások tekintetében azért most beerősítettek."
Nekem van egy olyan gondolatom, hogy a 15 évvel ezelőtt az OTP-nél dolgozó, számlavezetés díjstruktúráit kidolgozó managerek kb. egy évtizede átmentek a CIB-hez. Pár éve pedig az Erstéhez igazoltak. :)
Persze lehet, időközben voltak máshol is, nincs naprakész ismeretem a kondició változások sprektrumáról a magyarországi bankoknál. Ahogy azért látom, valaki átmehetett a Raiffeisenhez is :)
egyébként pont most írtam az erstének egy levélkét, hogy mégis hogyan lesz az átállás? mert mindannyian tudjuk, hogy egy dolog kiszámíthatatlan az életben: az időjárás, és hogy hány nap alatt könyvel le egy tranzakciót az erste
csak úgy lehet fair, ha augusztus 1. előtti kártyahasználatot a jelenlegi szabályok szerint könyvelnek le, hiszen csak a jóisten tudhatja, de az ügyfél semmiképp se, hogy mikor is lesz lekönyvelve a vásárlása. ha a könyvelés napja lenne a döntő, még akár egy átállás előtt egy héttel végzett tranzakció is szemét elszámolásba kerülhetne
van még pár nap ezt tisztázni, ilyen változtatást szerintem csak kártyahasználat napjához lehet(ne) kötni
Euro-övezetben és Svájcban EUR, ill. CHF alapú kártyát használok. (A "használok" túlzás, két éve nem jártam ilyen helyen, a tavalyi svájci utat elvitte a pandémia, idén majd meglátjuk, hogy állunk majd szeptember elején COVID-ügyileg.)
Meglátjuk, augusztusban is megyek. Régebben kifejezetten jó árfolyamon tudtam a MAX kártyát használni, de most már jó ideje cetelemezek külföldön, ez a legjobban váltó kártyám az euro övezeten és Svájcon kívül.