Ha emlékezetek még rá, kb. egy hónapja írtam a változó alapjáratú, torapnó 1.6-os Lacettiről és a hibakójda P0172 volt.
Más autóval jártam eddig és időm sem volt foglalkozni vele, de mostanra készen lettem.
A MAP szenzorra menő vákumcső volt szétrepedezve és az okozta a hibát, hogy ott fals levegőt szívótt. Kicseréltem a vákuumcsövet és azóta minden rendben. Tökéletesen üzemel a kocsi.
Gyertyákat is cseréltem mert azok is régen lehettek már cserélve a kinézetük alapján (az egyik gyertya ráadásul nem volt rendesen meghúzva!).
Viszont kérdeznék is megint tőletek.
Mivel a motort bűvöltem eddig, nem volt időm kiszedni a gyári 2DIN-es CD táras autórádiót, hogy megnézzem milyen a gyári csatlakozója.
Veszek DIN átalakítót hogy 1DIN-es autórádió beszerelhető legyen az autóba (szeretnék Bluetooth-os kihangosítót, telefonról MP3- lejtászást és USB MP3 lejátszást). Ez tiszta sor.
A kérdésem, hogy tudnátok linkelni olyan átalakítót ami a gyári Lacetti csatalkozót ISO csatalkozóvá alakítja?
Sziasztok! Egy érdekes hibával szembesültünk a szerelőmmel. A kis lacettim jobb első kereke felől, fékezéskor, mikor kicsit nyomom kattogó hang hallik. Majdnem olyan mintha összeragadna a fékbetét a tárcsával. De csak gyenge nyomásnál. A szerelő kicserélte a fékbetéteket, kerékcsapágyat, szabályozta,majd ki is cserélte újra a féktárcsát, megtisztította a fékdugattyút, de még mindig jön a hang.
Mivel karácsonyi utazások előtt állunk nagyon szeretném addig megjavíttatni.
Volt valakinek ilyen jellegű problémája, esetleg valakinek valami ötlet?
Opel Vectra 1.8 (2003-as benzines)-be szeretnék km.óraegységet cserélni.Van egy biztonsági kód,azt hogy kell beütni? Egyáltalán kell? A cserélni kívánt óra km.állása nem egyezik az utolsó vizsga óraállásával.kicsit kevesebb....mi a pontos teendó,hogy ne legyen baj a köv.vizsgánál?
Új tulajdonosa lettem egy 2005-ös 1,6-os Lacettinek. A klíma kapcsoló panelt nekem is meg kellett csináltatnom. A szerelő azt mondta, volt már javítva, elég csúnyán, de sikerült megcsinálnia. Viszont azóta a hátsó ablaktörlő önálló életre kel, és sehogy sem tudom lekapcsolni, csak a biztosíték eltávolításával. Van-e összefüggés a klímapanellel, vagy csak véletlen egybeesés. 2 hete van meg az autó, de addig nem volt ilyen jellegű hiba. Tud valaki valamit tanácsolni?
A hétvégén kigyulladt a motor ellenőrző lámpa. 2006-os Nubira 1,6 sw BRC típusú gáz rendszer.
Földes úton mentünk inkább olyan hullámvasutas gödrös volt, mint rázó pados :). Pici szaggatást éreztem, ahogy az autóval lassan mentem az egyik bukkanón, villogó chek lámpa, majd beáll folyamatos világításra. 2-3 indítás után eltűnik. A motor járásánál hallatszik szelepkopogás.
Hazafelé jöttünk országúton 100-as tempóval előzni kellett 120-130-as tempóig gyorsítás a "csúcsnál" chek lámpa villogás, majd folyamatos világításra beáll. 1-2 újraindítás után nincs lámpa (persze hazajöttünk megálltam több helyen leállítottam az autót, aztán tovább mentünk így értem az újraindításokat). A szelep kopogás elmúlt.
Vasárnap kifogyott a gáz a kocsiból, pici rángatás után átállt benzinre villogó chek lámpa, majd folyamatos világítás. Megtankoltam, az indulásnál már nem világít a lámpa.
Tegnap kiolvastuk a hibatárolót P0300 gyújtáskimaradás egy vagy több hengernél. De csak 1 alkalmat írt a 3 chek lámpás visszajelzésre (lehet az utolsó gázkifogyásos dolog miatt volt csak ez a hiba). Más hibát nem ír. A szelep kopogás újra hallatszik.
Holnap lesz olaj csere, kb. 11.000 km után.
Kérdéseim:
- A szelepek kopogását okozhatja-e a használt olaj, mondjuk ez talán kiderül olajcsere után.
- A szelepek kopogása összefüggésben lehet a hibakóddal?
- A hibakód ennél a típusnál a szelepcsere előjele?
Sziasztok az volna a kérdésem hogy miért van az hogy nem világit az autoban check enginlámpa tehát mikor rá adom a gyújtást sem jelez hogy utána el aludjon valamint a benzint szintjelző is csak fekszik semmi élet.
Nézesd meg az első féknyergeket nem marad-e kint egy kicsit a dugattyú. Hátha a betéteket szorítja a tárcsára , nem fog teljesen de ahhoz elég, hogy húzzon oldalra a kocsi.
Van egy 2006-os Lacetti SW-m és egy kis problémám a futóművel.
A téli gumik felrakásakor szóltam a szervizben, hogy állítsanak futóművet, mert egyrészt 11 éves a kocsi és ilyet még nem csináltak rajta :-), másrészt pár hete alig észrevehetően, de balra áll a kormány a megszokotthoz képest. A szerelő megrángatott egy csomó mindent, majd adott egy hibalistát, hogy javíttassam ki, mert ezekkel a hibákkal nem lehet beállítani a dolgokat. Volt rajta pár dolog: jobb oldali gömbfej, alsó szilentek, toronyszilent, szivárgó szimmeringek. A javítást egy másik csóka csinálta, a kertszomszédom, hozzá hordom a kocsit jó ideje, még sosem volt vele semmi gond (még jó, mert különben nehezen viselném a szomszédban az autószereléssel járó zajokat). Ő megcsinált mindent, pluszban a stabpálcákat is ki kellett cserélni, mert csak flexszel jöttek le. Ezek után elvittem a kocsit futómű-beállításra. Állítgatták, elhoztam. A kormány egyenes állásában balra húz a kocsi, ha meg egyenesben tartom, akkor érezhetően balra húzza a kormányt. Szerintem ez a pali csak humbákolt, zörgött kicsit a zárt ajtók mögött, aztán lerázott, szóval a képen törlése helyett elvittem a gépet egy másik futóműveshez. Itt már végignéztem a folyamatot, becsülettel állítgattak, mérési papírt is kaptam, eszerint minden a gyári értékeken belül van. A helyzet kicsit javult, de továbbra is balra húz a kocsi.
Ha minden a gyári értéken van (márpedig a második futóműves banda ránézésre korrekten beállított mindent, tehát nagy eséllyel igen), akkor mi lehet még? Mit tudok ezzel kezdeni? Merre induljak el?
A kerekek centrírozva, alig két hete lettek felrakva a téli gumik, azóta nem történt semmi, de ha a centrírozással lenne gond, akkor nem elhúzna, hanem rázna a futómű. Arra gondoltam, hogy megcseréltetem az első és a hátsó gumikat - ha akkor is ugyanezt produkálja, akkor nem a gumik vagy a felnik a hibásak, de ha másképpen viselkedik a kocsi a megcserélt kerekekkel, akkor igen...
Most állok olajcsere előtt...Mobilt vagy Castrolt gondoltam,de most elbizonytalanodtam....milyen olajat tegyek egy 2004-ös 1,4-es benzinesbe,100.000 km.felett?
Nekem anno 10-11 éve az akkori autóm szerelője, mondta hogy a Castrol ... ne használjam a kocsimba, mert nem jó olaj. Előtte Ő is azt ajánlotta 5-6 évvel korábban, de változott az olaj.