Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37961

Ha piaci alapú lesz, akkor olyan drága lesz, hogy senki sem utazik rajta, és nem tudnak milliárdokat kivenni belőle a sógor-koma kft-k, ezt meg nem engedhetik meg maguknak.

 

Előzmény: Dtomesz (37950)
manhattani Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37960

De, főleg a nagy dízelmozdonyok leginkább dízel-villamosak.

Az ilyennél van értelme a fékezési energiát akkukban tárolni, és később azt vontatásra felhasználni.

Úgy tudom, a magyar keskennyomközű hibrid mozdonyt is átépítették dízel-villamosra, mert az nem olyan volt.

Előzmény: Tzp (37956)
szelektor Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37959
Helyes gondolatok!
Előzmény: Tzp (37955)
hmsoft Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37958

Dízelek alapvetően nem dízel-elektromosak? Vagy nincs az annyira elterjedve?

 

A topic alaptémáját képező kategória inkább hidraulikus, sőt, mechanikus erőátvitelű járművekkel dolgozik. Bár mostanság a legkönnyebb kategóriában is divatos a villamos erőátvitel.

 

hm

Előzmény: Tzp (37956)
hmsoft Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37957

Kondenzátor gyakorlati alkalmazásáról hajtási célra még nem hallottam...

 

A Szinara cég SinaraHibrid névre hallgató, négytengelyes tolatómozdonya lesz ilyen. A fejlesztés idén indult az uráli cég és a Szkolkovo-alapítvány részvételével (az "orosz Szilíciumvölgy" a szuperkondenzátor fejlesztésében vett részt, értelemszerűen), a mozdonynak 2012. nyarára kell elkészülnie, és az RZsD jelezte, hogy siker esetén kb. kétszáz darabra volna szüksége. 30-40%-os energiaköltség-megtakarítást várnak a géptől. Ez nem tisztán szuperkondenzátoros, hanem vegyesen lítium-akkus és szuperkondenzátoros lesz.

 

hm

Előzmény: manhattani (37954)
Tzp Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37956

Dízelek alapvetően nem dízel-elektromosak? Vagy nincs az annyira elterjedve?

Előzmény: manhattani (37954)
Tzp Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37955

Ha ilyen apropóból mondta amit mondott, akkor más a helyzet, viszont így a Magyar Nemzet állította be hibásan.

 

Annyit még hozzá, hogy a tömegközlekedés javításához talán csak akkor kell ezermilliárdos nagyságrendű befektetés ha rakaszkodunk a vasúthoz. Ez elképzelhető - kizárólag politikai okokból. Busszal nem kerül ennyibe. Busz mindenhova megy, csak növelni kell a számukat. A szükséges útfelújítások a kérdés. Ha mellette párhuzamosan elkezdik leépíteni a mellékvonalakat, akkor behozza az árát. Csak hát ehez kéne normális politika...

Előzmény: hmsoft (37949)
manhattani Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37954

>Nem is nagyon kísérleteznek ha jól tudom akksis gépekkel.

 

Dehogynem. Nem hallottál arról a rekuperáló magyar keskennyomközűről?

 

De hogy nagyobb is legyen: mostanábn épült több igazán nagy dízel-villamos Amerikában, ami hibrid üzemű (dinamikus fékezéskor akkut tölt, aztán azzal a villannyal később vontat).

 

Kondenzátor gyakorlati alkalmazásáról hajtási célra még nem hallottam...

Előzmény: Törölt nick (37943)
vrobee Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37953

Amúgy ha elolvastad volna az előzményeket, a _vasúti_ dízel vs. _vasúti_ akkus üzem összevetéséről volt szó...

Előzmény: vrobee (37952)
vrobee Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37952

Ha 800 Ft.- lesz egy liter gázolaj kisker ára, akkor a vasútnak se lesz sokkal olcsóbb mint 700 Ft.-/liter.

 

Az lehet.

De a vasútnál ez csak az üzemeltetési költség csekély része.

Előzmény: zsitvica (37951)
zsitvica Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37951

Majd, ha 800 Ft körül lesz egy liter gázolaj, akkor talán meg fogja érni:-)

 

--------------------------

 

Ugyanezt írták itt az olvtársak amikor:

 - ha majd 200 Ft.- lesz egy liter gázolaj nem fogja megérni,

 - ha majd 300 Ft.- lesz egy liter gázolaj nem fogja megérni,

 - ha majd 400 Ft.- lesz egy liter gázolaj nem fogja megérni.

tartalommal írtak hozzászólásokat.

 

Ha 800 Ft.- lesz egy liter gázolaj kisker ára, akkor a vasútnak se lesz sokkal olcsóbb mint 700 Ft.-/liter.

Előzmény: Törölt nick (37942)
Dtomesz Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37950

A kormány a választások előtti igéreteivel jól beleloholta magát egy tarthatlan helyzetbe. Mostanra valószínűleg kezdik felfogni, hogy mi a helyzet. De ez különösen durva:

 

"Lantos Csabát, a MÁV igazgatóságának tagját"

...

"egy konferencián nyíltan kimondta, a közösségi közlekedés versenyképesebbé tételének első lépése az egyéni közlekedés megdrágítása"

 

 

új Matolcsy-terv:

"...vannak a közszolgáltatásnak alapterületei, ahonnan egyáltalán nem vonulhat ki az állam (például a rendvédelem, a katonaság), vannak olyanok, ahol alapvető az állam szolgáltató funkciója (például az egészségügy, az oktatás), és vannak a kevésbé alapvető állami szolgáltatói területek (amilyen a kultúra és a tömegközlekedés). Kivonulni az állam teljesen csak a harmadik területről tudna – véli az elemző, aki szerint például az elképzelhető, hogy a MÁV-ot, a Malévet, a városi tömegközlekedést piaci alapúvá teszik. Ez politikai döntés kérdése, hiszen e szolgáltatások ebben az esetben mindenképpen drágulnának..."

Előzmény: Tzp (37947)
hmsoft Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37949

Ha előkészítés és egyeztetés nélkül nyilatkozott, akkor a kedvezőtlen fogadtatás bizony előre volt látható.

De ami a mondandó tartalmát illeti, teljesen logikus. Hiszen L.Cs. nézőpontjából hogy is fest a dolog:
1. A közösségi közlekedés jelenleg versenyképtelen.
2. A versenyképessé tételéhez ezermilliárdos nagyságrendű befektetés szükséges, ami egyrészt nem volt és nincs, másrészt ha lenne, akkor sem biztos, hogy a legokosabb volna pont erre költeni.
3. Ugyanakkor kormányzati elvárás a közösségi közlekedés részarányának növelése.

A következtetés kb. így fest: "hát vazz', ha komolyan gondoljátok a 3. pontot, akkor rontsátok le az egyéni közlekedés versenyképességét, a megdrágítása útján, egyéb lehetőségetek ugyanis nincs". (De mint tudjuk, a hír hozóját szokták karóba húzni. Itt is ez történt.)

hm

Előzmény: Tzp (37947)
Tzp Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37948

Ahogy írták szuperkondenzátorral lehet megcsinálni. Busszal már folynak a kisérletek, vonattal nem érdemes nagyon, mert nagyvonatoknál nem jó, kisebb vonatok meg ígyis-úgyis drágábbak.

Előzmény: Törölt nick (37934)
Tzp Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37947

A kormány a választások előtti igéreteivel jól beleloholta magát egy tarthatlan helyzetbe. Mostanra valószínűleg kezdik felfogni, hogy mi a helyzet. De ez különösen durva:

 

"Lantos Csabát, a MÁV igazgatóságának tagját"

...

"egy konferencián nyíltan kimondta, a közösségi közlekedés versenyképesebbé tételének első lépése az egyéni közlekedés megdrágítása"

 

Ilyen szinten hülye emberek vannak (voltak) a MÁV-nál. Nem csoda hogy nem történik semmi értelmes.

Előzmény: Törölt nick (37929)
vrobee Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37946

Asztatat nem tudom, én inkább fluxuskondenzátort látnék szívesen a mellékvonalakon: csökkenne a menetidő.

 

Amúgy http://hu.wikipedia.org/wiki/Ultrakapacitás.

(Az angol oldalon van részletesebb magyarázat ábrákkal.)

Előzmény: Törölt nick (37945)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37945

Mi az a jófene az a szuperkondenzátor?

Előzmény: Törölt nick (37943)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37944

Lopod az ötletemet?...:-)

Előzmény: Törölt nick (37934)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37943

Nem is nagyon kísérleteznek ha jól tudom akksis gépekkel. Az akksi amúgy is már elavult dolog, még nem igazán elterjedt, de már létező és működő dolog a szuperkondenzátor, ami sokkal jobbna képes energiát tárolni és visszaadni. Japánban napenergiával működő motorkocsikkal kísérleteznek, a tetején napemelek vannak, termelik azáramot a hajtáshoz, van dízelmotor is, ha nincs elég energia a napból vagy nagyobb eemelkedőknél akkor rásegít az áramtermelésre.

Előzmény: Törölt nick (37942)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.30 0 0 37942

Majd, ha 800 Ft körül lesz egy liter gázolaj, akkor talán meg fogja érni:-)

Előzmény: manhattani (37941)
manhattani Creative Commons License 2011.08.29 0 0 37941

>Akkumulátoros üzemű könnyű kis motorvonatokról mi lenne a véleményetek?

 

Nagy holtsúlyt kell cipelniük, miközben a többszörös energiaátalakítás nagyot ront a hatásfokon. Ma már egy korszerű (viszonylag) kis dízelmotor soxorosan jobb kg/LE arányt ér el, mint az akkumulátoros villamos hajtás, és nem sokkal rosszabb a hatásfoka sem, mint a teljes akkumulátoros táplálási láncnak.

Előzmény: Törölt nick (37934)
manhattani Creative Commons License 2011.08.29 0 0 37940

>ezt kétkedve fogadom. Közgazdaságilag az éri meg, ...

 

A MÁV-ot mikor vezérelték közgazdasági szempontok? :-))

Előzmény: Törölt nick (37933)
hmsoft Creative Commons License 2011.08.29 0 0 37939

Akkumulátoros üzemű könnyű kis motorvonatokról mi lenne a véleményetek?

 

Legyen kétéltű is (vasút-közút), valamint rendelkezzen egy sertés továbbfejlesztett orrával, amelynek segítségével a föld alól is képes utast kitúrni, és akkor aztán már mindent tudni fog. :)

 

hm

Előzmény: Törölt nick (37934)
Komlósfecskés Creative Commons License 2011.08.29 0 0 37938

Bzmot motorvonatok felújítása, átépítése, remotorizációja, komfortnövelése, főjavítása történik talán a leggyakrabban a magyar vasúti vontatójárművek között

 

Egyetlen egyszer harminc év alatt. Ez lenne a leggyakrabban?

Motort valóban sűrűn cseréltek bennük, de az egy másik történet. Átfogó korszerűsítés egyszer volt, a kilencvenes évek második felében.

 

mezei ciklikus javításnál jóval magasabb színvonalon

 

Pontosan mi az, amit elvégeznek, pedig nem kellene?

Előzmény: benbe (37936)
Trendliner Creative Commons License 2011.08.29 0 0 37937

S hol-hogy lehet majd döntenük? A pénztárban nur?

 

Így elég fura a helyzet :/

Előzmény: Törölt nick (37929)
benbe Creative Commons License 2011.08.29 0 0 37936

Az eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy a Bzmot motorvonatok felújítása, átépítése, remotorizációja, komfortnövelése, főjavítása történik talán a leggyakrabban a magyar vasúti vontatójárművek között. Az ütem visszafogására semmi nem utal, Szolnok jelenleg is jópár motorkocsi felújításán dolgozik (mezei ciklikus javításnál jóval magasabb színvonalon), és indul az ikresítési projekt is.

 

Kétkedésed kérem valami ténnyel megtámogatni, addig csak rinyálás.

Előzmény: Törölt nick (37933)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.29 0 0 37935

Én ebből halványan azt a következtetést merem levonni, hogy a mellékvonali kérdéskörben a kb. 20 éve tartó egy helyben topogás fog továbbra is folytatódni:-(((

Előzmény: Törölt nick (37929)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.29 0 0 37934

Akkumulátoros üzemű könnyű kis motorvonatokról mi lenne a véleményetek?

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.29 0 0 37933

Hát azért ezt kétkedve fogadom.

Közgazdaságilag az éri meg, ha 0-ra amortizálják ezeket a motorokat, az meg szerintem több, mint 10 év, de nem tudom pontosan.

Előzmény: benbe (37932)
benbe Creative Commons License 2011.08.29 0 0 37932

Valószínűleg kiskanalak lesznek. Figyelembe véve, hogy olcsó teherautó- és buszmotorokról beszélünk, nem túlzás remélni, hogy az eddigi, sacc tízévenkénti remotorizáció ezután is megmarad.

Előzmény: Törölt nick (37930)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!