Megtaláltam a neten az egyes filmfelvevők fénymérőjét működtető régi Px14-es elem/mostani elnevezése:H-2D/ utódját. Eddigi keresgéléseim szerint Magyarországon nem forgalmazzák, nekem is az USA-ból hozták. De működik a fénymérőm! ! !
Köszi a tanácsokat, valahonnan fogok szerezni egy fénymérőt és azzal nagyjából összehasonlitom. Pl. legnagyobb és legkisebb rekeszállás.Meg próbafilmel is.
Egy Eumig viennette2-öt vettem, mert olyan csodaszép, és ha már szép akkor müködjön is.
Valamelyikötöknek volt már tapasztalata vetitőben meg kamerában a fém részeken kialakult oxiddal, ebben a kamerában is volt bőven,meg javitgattam régebben egy Eumig vetitőt, abban pedig főleg ott volt, egy csomó oxid, mit lehet ezzel csinálni? Kapargatni? vagy alkatrészenként galvanizáltatni valamivel?
Én azt tanácsolom, hogy minden próbát csinálj úgy, ha másképpen nem tudod leellenőrizni, hogy nagyon keveset filmezel (és azt se 24-es sebességgel :) ), majd tedd át a kazit egy már kipróbált és bevált gépbe, hiszen a filmanyag drágább, mint maga gép és így is kell kezelni. Akkor aztán előhívás után tudod, hogy az első 10-20 mp a próba és az alapján megítélheted, hogy mi a helyzet.
Tudom, hogy ez kézenfekvő, de én is megjártam, mert annyira jó állapotú volt a gép, és mégis, mert egy bizonyos sebességnél valahogyan nem mérte a fényt, más sebességnél pedig igen. Fura, de 30 éves masináknál előadódhat.
Ha van pontos kijelzés a keresőben, összehasonlíthatod egy kézi fénymérővel. Ha nincs, akkor házilag nagyjából sehogy nem tudod ellenőrizni. Próba-cseresznye.
Mennyi látható rajta? azért köszi, küld el,majd elhasználom befüző szallagnak.
A tömeghez meg az lenne a kérdésem,hogy egy kamera blende beállitását, ill ellenörzését hogy kell végezni? vagy kell e egyáltalán. Vettem egy aranyos kis Eumigot, és csinositgatom, és szeretném tudni,hogy érdemes e vele filmeznem, ne a nyersanyagot pocsékoljam..
Azt a két napfényorsós 16-ost, ami az első eresztés S8 orsóval együtt ment. Azt írtad emailban, hogy lesz belőle valami... aztán azóta valahogy elaludt az ügy.
Ez a 70-es évek végén volt. Valahol elakadt a film mindig, apám elmondása szerint, többet nem tudok erről, még gyerek voltam. Aztán eladta, így egy problémával kevesebb.
A felhúzós quarzokat viszon szeretem, annyira, hogy van is 4 db., de abból csak kettő használható.
Szeretem a mechanikus szerkezeteket, mert nem hagynak cserben áramszünet idején... :))))
Elég jó az eumig is. Nekem az eumigok váltak be a legjobban. Nekem is van két ruszom, mindkettő máshol rázogatja a filmet, úgyhogy remeg a kép, meg életlen a kapuban. Viszont az szimpatikus bennük, hogy tényleg zseniálisan egyszerűek, ahogyan a krasnogorsk is. Milyen problémáitok voltak a krasnogorskkal?
Talán az lehet az oka, hogy nagy a minőségi szórás. ha az ember kifog egy jó példányt, akkor megy ha nem akkor szívás. Apám így járt a krasznogorszk 3 típusú filmfelvevővel, pedig hozzáértő és orosz technológián nőtt fel.
Én pl. fényképezőgépben mostanság - többek között - zorkit használok és nagyon elégedett vagyok vele.
Nekem mindkettő remekül szuperál. Persze abban igazad van, hogy a rusz kényes a sérült perforációra, és ha elfogy a hurok, ronda munkát csinál, de hát vigyázni kell a filmre, és akkor nincs ilyen probléma. Én a Ruszon nőttem föl, egyszerű, mint a facsipesz, és működik. Persze az is igaz, hogy mi újonan vettük az Ofotértben... :-)
Nekem 2 rusz is volt, de egyik sem vált be, lebeszélnék róla mindenkit.
Inkább kerüljön többe, de legyen jó vetítő. Érdemes alkudni, mert kevesen foglalkoznak s8-cal és a valós értéke alatt is meg lehet venni dolgokat. Persze mi a valós érték? Egyébként imádom az orosz cuccokat, kivéve a rusz veíttőt és a szmena fényképezőgépet. Mindkettő tépett filmet és azt nem tudom megbocsátani.
Igen. De ha nincsenek hangos filmjeid, szerintem jobban jársz egy Rusz Duallal. 3e Ft körül szokott lenni a Soosnál, és jó kis gép, mindent tud, amit egy néma vetítőnek tudnia kell.
Ez most lehet hogy hülye kérdés, de ezzel a vetitővel ugye gond nélkül le lehet játszani , hagyományos 'néma' s8 filmet is ugye? Nekem nincsenek hangos filmejeim,csak keresek egy normális vetitőt.
Hát, én nem tudom, én nem akarok beleszóni, de Szirmai Gábor, a neves kortárs afrikautazó egyszer elkövette azt a galádságot, hogy kölcsönkérte a sznob haverja újonan vett dzsiszi-dzsuszi jappán fényképezőgépét, és felváltva fényképezett azzal, meg egy smenával. Majd pedig előhivatta a filmeket, és a haver elé tolta, hogy válogassa ki, melyiket csinálta ezzel, melyiket azzal. Az illető képtelen volt rá.
Amúgy fényképező-objektívből a 16mm-es a legrövidebb, amiről valaha is hallottam, szerintem az még mindig baromi hosszú S8-asozni.
A konverterekben lévő lencse nem hiszem, hogy sokat rontana, igényes közönségnek csinálják. Meg nem is mindegyik konverzióhoz kell, mert ahány féle bajonett, annyi féle tárgytávolság.
No persze, de egy korrekciós lencse kb. pont annyit (vagy még többet) ronthat, amennyit egy fix gyújtótávú optika javít a képen. Azért ha super8, ha nem, attól hogy a filmminőség gyengébb, azért az optika nagyon nem mindegy szerintem. A rosszból is lehet jobbat vagy kevésbé jót kihozni. (Na nem mintha a super8 rossz volna :O))
Persze, én is csak a 35-ösben tágnak számító optikákra gondolnék...
Általában a konverterekben van valami korrekciós lencse is, ami miatt jó lesz a tárgytávolság. De szereintem 8mm-es filmre tök mindegy, hogy milyen objektívvel filmezel, annyira piciny a képméret, hogy itt már nem az objektív, hanem a film minősége a leggyengébb láncszem. Ráadásul azt se felejtsük el, hogy egy 8mm-es gép normál látószögű objektívje 12,5mm, egy belső térben is használható 6-8mm fókusztávolságú. Ha ráraksz egy 50mm-es vagy 35mm-es fényképezőgép-lencsét, azzal legfeljebb a madarakat filmezheted a fe tetején - premier planban. :-)
Ha már ekkora a csönd, felvetnék én itten egy kis témát.
Állítólag létezik mindenféle konverter ahhoz, hogy C foglalatú (pl. Beaulieu) gépre más (pl minolta, canon, k bajonett) lencsét tehessünk. Én feltételezem, hogy ilyenkor viszont megváltoznak az obi oldalára írt élességi adatok, mert nehezen tudom elképzelni, hogy ugyanakkora volna a távolság a film és az obi eleje között. Nem tudom, hogy így van-e... Mindenesetre ha így van, akkor ez befolyásolja-e a feloldóképességet, torzítást, stb...? Szóval egyáltalán megéri-e más foglalatú lencsékkel kísérletezni. Csak azért jutott eszembe, mert így lehetővé válna fix gyújtótávolságú optikákkal is filmezni, aminek elvileg sokkal jobbak a tulajdonságai...
A pécsi bolhán találtam egy Revue-t, hangos, 15-25-ös zoomos, első ránézésre ékszíjhiányos, de nem próbáltam ki, mindenesetre az irányára 2e ft, ha valakit érdekel. Nem tudom a pontos tipusát, de olyan, amin mindkét orsó egymás mellett van...az olyat meg nem szeretem nagyon. (Meg láttam egy elsőszériás Danuviát...na az csudaszép :))