"Tudnátok abban tanácsot adni, hogy melyik 3000 V6 motor lenne jó a GTV-be?"
Kezdjük az elején. Nincs sok választásod, mert a 24 V már 3.2 tehát marad a 12V. Ebből építettek hosszmotort a 75-be keresztmotort a 166-ba és keresztmotort a GTV-be. Neked marad az eredetileg is a GTV-be szerelt, a váltóval, féltengelyekkel együtt különben egyedi alkatrészeket kell tervezned és gyártatnod.
"Mivel jár egy ilyen motor beépítés, kábelezés"
Nos. A cserélendő alkatrészek listája, ami hirtelen eszembe jut, de valószínűleg lesz amit kihagyok:
- motor az összes cuccal ezenkívül a hozzávaló másik generátor, másik szervoszivattyú, csak a klíma marad a régi
- váltó
- motortéri kábelköteg
- utastéri első kábelköteg
- műszeregység
- biztosítéktábla
- motor ECU
- kipufogórendszer
- féltengelyek
- csonkállvány
- lengőkarok
- lengéscsillapítók
- rugók
- fékek
- motortartó bakok
- mivel máshol vannak, így az összes vízcső cseréje - és a tartály áthelyezése
- szervocsövek cseréje és a tartály áthelyezése
- klíma csövezésének egy része
- talán a vízhűtő is
- nem vagyok biztos benne, hogy GTV esetén a váltórudazat különbözik-e a TS től, de esélyesen igen
Eddig is nagyon sokat segítettetek, hogy talpra állítsam romjaiból a "GTV 2.0TS-t, aki emlékszik rá :)", hála Nektek úgy érzem nagyon jó úton haladok és hatalmas mosollyal az arcomon rójuk a kilométereket . Ismét szeretnék Tőletek tanácsot, segítséget kérni. :) Megpróbálok minden tényt és álmot egy nagyobb regény nélkül leírni. Szóval van a kis GTV, végre eljutottam oda, hogy szinte már minden új a motortérben: vezérlés módosító, vezérlés, olaj, kuplung, trafók, gyertyák és a kábelei, jeladók... egyszóval amit tudtam mindent megtettem, hogy tényleg jó legyen. Most nagyon élvezem, sőt attól is több...! Az autóm néha kölcsön kapja a nővérem is aki szintén imádja és azt hiszem megfertőződött, úgy igazából ;) Nagyon szeretne egy saját Alfát és Neki nagyon tetszenek a 145ös-ök és pont elegendő is lenne egy akkora kasztni Neki a hétköznapokra. Most kezdődne a sztoriban a csűrcsavar :D Van egy motorhibás 145ös magyar papíros, néven van és nem rohadt, nincsen lepusztulva a belseje egyszóval tök jó lenne alapnak. Mivel én megvagyok őrülve, hogy egyszer az életemben legyen egy BUSSO V6om így arra gondoltam megvesszük neki a 145-öt, átrakom Neki az én álommotoromat és... Tudnátok abban tanácsot adni, hogy melyik 3000 V6 motor lenne jó a GTV-be? Mivel jár egy ilyen motor beépítés, kábelezés, esetleg van e valakinek tapasztalata, ismerőse, stb aki már csinált ilyet? Tudom, nem kis mutatvány de minden elszántságom és lelkesedésem, szerszámom és kitartásom megvan hozzá, hogy megcsináljam. A kis TS-en is én csináltam mindent, de tényleg mindent és remélem tudtok segíteni:)
Nem az enyém :) Nekem csak haza kell vinnem. :) Nekem már elég régóta nincs saját autóm, és ha lesz, akkor az tipikus hobbiautó lesz ;) (Remélem hamarosan...)
Próbálni semmilyet mert elvből nem használok dízelt. Amit innen onnan olvasgattam a szerelő topikban meg a diagban annál van az hogy gyakorlatilag egy lefuttatott és befejezett regen sokat tud segíteni. Vagy kint a pályán elindítani, vagy a hátsó udvarban, és kitartani a gázpedált amíg be nem fejezi, de akkor a szomszédok meg fognak ölni. :P
A tökéletes megoldás a csere. Nem sok idő amúgy fél nap alatt megvan de az sok pénz.
Itthon szoktak olyat csinálni, hogy leszedik, kettévágják, kimossák vegyszerrel, majd visszahegesztik. Ez általában ad még neki 50-100 ezret pluszban max.
Olyanról még nem hallottam, hogy adalék az üzemanyagba mert ezek általában savas cuccok, az meg nem tesz jót a motor többi részének. Szóval szerintem rossz az arányod nem 10/9 hanem 10/10 a kamu.
Az 1200 km-ből kb 1100 az autópálya, ezzel nem lesz gond.
Elvileg a szoftver egy idő után kikapcsolja a regenerálást, ha túl sokszor megszakad. Nekem a céges okok miatt Carport van a laptopomon, de ez is tudja elvileg a standard OBD diag-ot más márkákon is, és elvileg vissza tudom billenteni vele a regenerálást - ezt megpróbálom a 7VG-n.
Azonban vannak mindenféle olyan anyagok, amik az üzemanyaghoz adva segítik a regenerálódást, és egy kicsit segítenek oldani a részecskeszűrőben a dzsuvát, amit aztán könnyebben ki tud égetni.
A legnagyobb gondom, hogy szerintem 10 cuccból 9 csak varázslás, és 1 talán esetleg néha napján egy kicsit a ráolvasás szintjén mintha segítene. No pl az ilyen tapasztalatok is érdekelnének, ki mit hallott, próbált, stb...
Pályázni fogsz? Akkor elvileg pont alkalmas lesz a helyzet a regenerálásra amit szerencsés módon talán elindít majd.
De amúgy is a folyamatos nagyobb fordulat csak segít rajta rontani nem szokott - a részecskeszűrőnek a város az ellensége.
Ha esetleg tudnánk, hogy milyen motor akkor meg lehetne nézni, hogy milyen szoftver tud indítani kényszerregenerálást.
Ha csak olvasni tudod és tényleg van még két heted akkor menj ki elkerülő pályára a hétvégén és hajtsd meg egy kicsit. 30 perc elég lesz. Előtte-utána olvasd ki a telítettséget. Meg aztán ha végleg bedugulna akkor inkább most tegyen így akkor lesz egy heted pótkocsit szerezni. :P
A szekér már panaszkodik, hogy a részecskeszűrő eléggé el van már tömődve, és csinálni kellene vele valamit, esetlegesen cserélni. Azonban nekem 2 hét múlva még el kellene mennem vele 1200 km-t, utána tudjuk csak megműteni.
Van valakinek tapasztalata/ötlete, hogy esetlegesen mivel kellene ráolvasást csinálni, hogy valamennyire még az úton kiégesse magát, és ne tömődjön el teljesen? (Tartok tőle, hogy átáll vészüzemre, és nem érünk oda vele.)
Nagyon szépen köszönöm ezt a kis vitát személyem szerint nagy örömmel olvastam a hozzászólásokat. Nagyon hasznos volt számomra. Az ilyen jellegű vitákat szívesen olvasom.
Igen, szükség van rá. Mert a fórumot sokan olvassák, és akár sok év múlva is. Minden "ugyan már jó lesz ez úgy" leírás annak a veszélyét hordozza magában, hogy valamikor valaki még nálunk is tudatlanabb szentírásnak tekintve a dolgot baromságot fog csinálni.
Nekem LMM az ami a légszűrő és a fojtószelep között van és átmegy rajta a beszívott levegő, azt méri valamilyen módszerrel."
Pontosítsunk. Nem én bonyolítom túl, hanem te egyszerűsíted le.
"A MAP szenzor meg az, ami a fojtószelep után van bárhol a szívócsőben és azt a leginkább negatív nyomást méri, ami abban van."
Volt már neked turboval terhelt autód? :P (És itt a turbodieselek is játszanak, szóval a MAP szenzor az összes autó több mint 50%-nál nem egy alatti hanem egy feletti nyomást is gyakran szokott mérni). A JTS esetében (persze kivéve a TBi-t ami szintén JTS) valóban igaz hogy kevesebbet, és az a nyomás amúgy pont ugyanannyi a fékszervohoz menő csőben is mint a szívósorban. A turbós autóknál külön vákuumpumpa van a fékszervohoz.
Nekem LMM az ami a légszűrő és a fojtószelep között van és átmegy rajta a beszívott levegő, azt méri valamilyen módszerrel. A MAP szenzor meg az, ami a fojtószelep után van bárhol a szívócsőben és azt a leginkább negatív nyomást méri, ami abban van.
Azért mert azokban nem nem MAF van hanem AFM (azaz a régiekben torlólapátos, a 16V-k ben pedig hőfilmes). A MAF mellett mindig van MAP is. (legalábbis benzin esetén, a diesel az más tészta).
Ugyanis nem ugyanaz a LégMennyiségMérő és a LégTömegMérő.... (AFM/AQM)
Először volt csak a MAP, aztán gondolom mivel az nem ad elég pontos képet a beszívott levegő mennyiségéről, lett a LMM helyette. Így együtt meg talán a még teljes körűbb adatokért alkalmazzák. De sima TS-ekben meg nincs mindkettő.
LMM ugyan nincs benne csak a MAP/MAF szenzorok, és ezekből számolja a légnyelést, másrészt a MAP értékének a benzinnyomás+befecskendezési idő kiszámolásában is szerepe van.
Szerintem arra alapvetően nincs szüksége az ECU-nak hogy szívócső nyomást lásson, mert ott a LMM, százszor pontosabb. Valami kiegészítő funkciója lehet, de nem vágom én se pontosan.
Szia Köszönöm ott megtaláltam. Viszont fölmerült bennem egy kérdés,hogyan érzékeli ez a szívócső nyomást,ha nem a szívó csőben van? Eléggé eldugták. Ez valami gumi csőre csatlakozik?