Keresés

Részletes keresés

f2f2 Creative Commons License 2012.09.03 0 0 1119

 

 

ha 1/4 enként tudtok STARTtól END pontig ketyegtetni bármilyen jelet mondjuk a ritmus csatin

olyan jelet ami nem változtat semmit

NOTE OFF XX,YY poly press aftertouch ....

akkor könnyen lehetne írni egy MID beolvasó progit ami kilistázná 1/4 -enként

hogy hol mennyi is a tempo

 

ha ez egyáltalán annyira fontos

 

ha a 1/4 a zenétek elejétől a végéig stabil és nem hsználtok mondjuk 3/3 ütemet közben

 

tehát 1/4 koncentráltan vállalom ha ez szükséges

 

ehhez tudni kell melyik jelet áldozzátok rá

 

illetve a MIDI TIME CODE szabványt is át kellene nyálazni mit mire kellene állítani

 a lejátszó eszközön   de ezt csak akkor ha a MID fájlban is ez láthatóan benne van

ha mondjuk a CUBASE ezt kihagyja fájl tároláskor akkor ez felejtős így

 

 

 

Előzmény: djuice (1118)
djuice Creative Commons License 2012.09.03 0 0 1118

Sajna nem vesz a tempo trackre semmit fel külön. Jó volna átlátni hogy működik ez az egész, vagy hogy miért nem tud tempo változásokat midin keresztül rögzíteni?

 

Feldobtam egy Cubaset próbaképp és kijelöltem mind a 16 sávot recordingra. Erre felvette sávonként egyszerre mind a 16 midi csatornát. Fogalmam nincs mit kezdjek így vele. ???

Előzmény: djuice (1117)
djuice Creative Commons License 2012.08.26 0 0 1117

Egy ismerősöm szerint külön van tempo track ezekhez a szekikben, ill ez nekem a Trinitytől is dereng mint master track most már. A kérdés az hogy ha externalra állítom a fogadó szeki órajelét akkor az a tempóváltozást is fogja detektálni vagy csak az elején kap egy tempó jelet és azzal fut végig? (haver szerint nem fogja érzékelni menet közben én meg csak holnap tudom lecsekkolni)

Előzmény: MidiTom (1116)
MidiTom Creative Commons License 2012.08.26 0 0 1116

Valamilyen szinkron mindenképpen kell. Meg kéne nézni az adó hangszer meg a G70 manualt is, hogy milyen lehetőség kínálkozik, aztán összelőni. Remélhetőleg lesz közös nevező.

 

Előzmény: djuice (1115)
djuice Creative Commons License 2012.08.25 0 0 1115

Talált süllyed, csak ezt sehol nem találom a G70-nél a könyvben hogy csak 1 sávon tud felvenni. Azt hittem vmi midi menüben stb lehet még valami rejtett dolog amit csak át kéne állítani.

Oké, akkor csinálom úgy, hogy kikapcsolom a sávokat és 1-et meghagyok és így egyenként felveszegetem egymás mellé. Az viszont még nem világos, hogy ha külső hangszer órajele vezérel így mást, akár a G70-et itt mondjuk, akkor az tempóban is szinkronban lesz vagy ehhez az adott tempóra kell állítani a G70-et is? Ill. mi van a változó tempójú részeknél stb? Ezt nem valami másik sáv rögzíti külön, mert valami ilyesmi mint ha derengene? Mondjuk Cubaseben nem foglalkoztam még ilyennel, de a dolog ott is kérdés volna, hátha végül megszelídülne. :)

Előzmény: MidiTom (1114)
MidiTom Creative Commons License 2012.08.25 0 0 1114

Semmi különös. Csak egy Cubase-ben vagy Sonarban kipakolnám a sávokat, meg megnézném, hogy esemény szinten mi az, ami rosszul esik a G70-nek. Ha kiderül, hogy több midi csatornán jön az anyag, akkor eleve nem funék több kört, mert a G70 úgyis csak egy csatornát vesz.

Előzmény: djuice (1113)
djuice Creative Commons License 2012.08.24 0 0 1113

Ezt pl hogy érted? Valami analízis szoftverrel?

Meg amúgy ha már PC, akkor lehet hogy könnyebb is lenne vmi Cubase féleséggel multi REC megoldani. Csak ahhoz haza kéne cuccolni a motyót először, laptop híjján... :)

Előzmény: MidiTom (1112)
MidiTom Creative Commons License 2012.08.24 0 0 1112

Azt csinálnám, hogy egy számítógépen megnézném, hogy a felvenni próbált hangszer mit ad át, amivel a G70 nem jut dűlőre felvételkor.

Előzmény: djuice (1111)
djuice Creative Commons License 2012.08.24 0 0 1111

Na most én lérdezek.

Tud valaki Roland G70-ben töviről-hegyire jártas szakértőt vagy ilyenben jó fórumot javasolni ha itt esetleg nem volna?

Arról lenne szó, hogy próbáltam a G70 szekvenszerével felvenni más készülék által lejátszott arpeggio midi riffeket és kiírja hogy midi file error a felvétel végén. A gépkönyvet átnéztem, minden a megfelelően van beállítva, és szekvenszer módban szépen játsza is sávonként mint GM hangforrás a G70 a dolgot, de ha már fel kell venni akkor alma. Gyanítom is hogy mint ha a multi móddal ilyenképp gondja volna, mert mindig 1 sáv választható ki REC channel-nek és ha manuálisan próbálok különböző midi sávokra játszani idegen készülékről, azt veszi is, de ugyanígy több felvett sávot lejátszva már nem csinálja. Sajnos más cucc midi felvételére vonatkozólag a G70 könyve nem tesz egyáltalán említést, pedig oda vonatkozólag részletes midi filter funkciókat is tud a G70 befelé és kifelé menőleg is. Azt meg nem gondolnám hogy egy ilyen komplexitású és ekkora értékú csúcs hangszer ilyet ne tudna megoldani viszont.

MidiTom Creative Commons License 2012.08.24 0 0 1110

A hangszerek egy részében PC kompatibilis meghajtó volt/van. Másik részében nem. Ez utóbbi is több alosztályra oszlik:
- tényleg csak  a szalagkábel bekötése tér el (szerintem az E86 esetében nem erről van szó)

- másként kell jumperelni a driveot (Nem minden meghajtón van teljes jumper vagy vagdosható fólia készlet)

- tök más a csatlakozás

- mechanikai gondok vannak (nem fér be, túlnyúlik, stb.)

Amennyire én ismerem ezeket a floppy kérdéseket, a '90-es évek elején nem azért döntöttek bizonyos drive típusok mellett a gyártók, mert arra spekuláltak, hogy később mivel kopaszthatják meg jobban a kuncsaftokat. Az volt, hogy akkoriban majdnem azonos árban voltak a PC-be való és a nem PC-be való floppyk, bármely gyár bármelyik meghajtója beszerezhető volt. Nálunk is itt sorakoztak a polcon a különféle meghajtók, nem volt nagy kérdés egy floppy csere.

Aztán az ezredforduló felé már csak a PC kompatibilis meghajtók maradtak, a többit pedig innen-onnan kellett bevadászni, és a vége felé már az innen-onnan se ment, hanem csak a Roland vagy a Korg szervizraktárból. A japán szervizanyagok pedig tényleg nem olcsók.

A DD/HD kérdésről még annyit, hogy emlékszem, valamelyik floppy manualja (volt ilyen!) kitért arra, hogy a felmágnesezéskor a fejáram erőssége is változik a HD/DD beállítás függvényében, ezért semmiképpen sem javasolja a HD floppykon az érzékelő nyílás letakarását. Persze azért szükségmegoldásként gyakran használták.

Előzmény: djuice (1109)
djuice Creative Commons License 2012.08.24 0 0 1109

Hát igen, a jó öreg DOS mint szigszallag! :)
Erről a szíj hajtásról én is hallottam régebben. Én egyszer bedugtam kíváncsiságból a Trinitybe a PC-mből kivett floppi driveot és kivállóan üzemelt! Pl. azt tudom hogy a haver Roland E-86-osában ez már nem működött így, mert ott direkt az inkompatibilitás végett fel voltak cserélve az érpárok, csakhogy 20 ezerért lehessen bele az Intermusicától rendelni... Vicc! :) (mármint nem a történet!)
Na a vastagságot ahogy írod, megint a Kürti Sándor jut eszembe, aki anno elmondta egy rádió vagy TV riportban, hogy annak idején talán az Optikai Művek? munkatársai (akikből később a Kürt is lett) pont ilyenekkel foglalkoztak adatmentésileg, mikor az akkori magyar meghajtók szinte bedarálták a konstrukciójuk miatt a floppikat és puzzleként kellett nekik újra kirakva róluk adatot visszanyerni...
Én is úgy tudtam, hogy ha HD-s lemezen a likat leragasztjuk, az gond nélkül DD-s lesz utána (ugye a meghajtónak ez mindegy, nem az a DD-s vagy HD-s), a tartósság vizsgálatban viszont nem vettem részt. :) Szerencsére a floppit és a régi gépeket nekem sikerült elfelejteni összes gondjaikkal végleg. Ami azt illeti w98-on meg külön foglalkozást igényelt az USB támogatás is, ha pendrive a téma. Én biztos inkább Linuxszal mennék neki ott az ilyesminek ha csak a kóteres gép van a közelben. No, de alant írtam a különböző megoldásokat, amiből az összemidizés + célprogi szerintem a leggyorsabb és kényelmesebb megoldás. Viszont ha oda kerülnék, egy "flash driveosítást" mindenképp megnéznék egy ilyen régi szintiben mennyire működne!

Előzmény: MidiTom (1107)
MidiTom Creative Commons License 2012.08.23 0 0 1108

Ebben az esetben pendriveon vagy más módon (laplink, hálózat) átvitt adatokra gondoltam, nyilván nem raktam volna mondjuk egy 1 terás SATA 3 vinyót egy őskövület W98 gépbe :) Sok garázsban, padlásfeljáró alatt ott vannak ezek a régi cuccok, egy-egy alkalomra elő lehet szedni őket. Ha egy zenész ragaszkodik a régi hangszeréhez, akkor lehet hogy nem fogja kidobni a régi gépét sem, amit ilyenkor hasznosítani tud.

Előzmény: djuice (1106)
MidiTom Creative Commons License 2012.08.23 0 0 1107

djuice,

látod a jó öreg szigszalag + "FORMAT A: /T:80 /N:9" technológiáról már meg is feledkeztem, szerencsére már nagyon régen kellett használni :)

A hangszerekbe szerelt floppy meghajtók, különösen a DD-sek mára már gyakran elég lestrapált állagban vannak. Bizonyos KORG szintikbe szíjmeghajtású meghajtókat építettek, ezek a szíjak még álló helyükben is megnyúltak, elöregedtek, és nem lehet beszerezni őket. Komplett meghajtót pedig esetleg az USA-ból, arany áron.

Tavaly még tudtunk DD-s lemezeket adni azoknak a kuncsaftoknak, akik ezt kifejezetten kérték, most már nem látok forrást sehol.
Amúgy azt azért nem árt tudni, hogy a DD-s lemezeken vastagabb réteg volt, a meghajtók eszerint is mágnesezték fel őket. A hackelt HD-s lemezek emiatt gyorsabban el szoktak gyengülni. Helyesebben voltak olyan gyártmányok, amik egész jól megtartották az adatokat, és voltak, amik igen gyorsan bizonytalanná váltak.

Előzmény: djuice (1105)
djuice Creative Commons License 2012.08.23 0 0 1106

Bocs, még annyi, hogy ha kukázós gépen w98-ot használva akarsz ilyesmit megoldani, az eleve halálra itélt történet, mert a w98 nem lát asszem csak max. 4 gigáig partíciókat, tehát egy 1 terásról másolgatás eleve felejtős!

Előzmény: MidiTom (1104)
djuice Creative Commons License 2012.08.23 0 0 1105

Pl. formázáshoz egy gyors google keresés után: http://toastytech.com/files/nformat.html (asszem ezt vagy hasonlót használtam is régebben) Ezek mellett másolásra, törlésre Norton Commander különböző klónjai, Total Commander stb beépülők... ezer lehetőség és még mindig ott ezek mellett a DOS parancssor XP-ben is!

Szerintem ott a srácnál lemez hibának vagy meghajtó hibának kell lenni ha hibás a kiolvasás. Ugyan Trinitynél ezzel szerencsére nem volt gondom, pláne hogy az HD floppikat kezelt, de ismerősömnek volt még ilyen DD lemezes régi hangszere, ő foglalkozott ezzel. Tőle tudom hogy legtöbbször lemez hibák voltak, ill 1x meghajtó gond is volt hasonló körülmények közt.

Abban igazad lehet hogy újabb alaplapokon nincs már floppi port, viszont van USB-re dugható mobil floppi drive ha kell pl. laptophoz, meg gondolom kártyaként PC-be is.

Előzmény: MidiTom (1104)
MidiTom Creative Commons License 2012.08.23 0 0 1104

djuice,

te tudsz ilyen progit, ami lehetővé teszi a DD lemezek kezelését (nem az olvasását, mert az megoldott) XP vagy magasabb Win környezetben? Úgy persze, hogy a lássa is közben a PC-ben levő egyéb tárolók felületét, tehát lehessen fájlokat másolgatni mondjuk egy 1 TBytos meghajtóról közvetlenül a DD lemezre? Nekem nem sikerült ilyent találni.
Másrészt az újabb alaplapokon már floppy port sincs :)

 

 

Előzmény: djuice (1103)
djuice Creative Commons License 2012.08.23 0 0 1103

Szerintem ilyen kukázós gépekre + w98-ra visszaálni felesleges több szempontból is!
Egyrészt w98 ma már marha instabil és elévült és az, hogy eleve csak floppi írásra ilyet fenntartani, elhelyezni nonszensz, másrészt vannak virtual gépek (Mikrosoftnak is pont) ami alatt ilyesmi futtatható is ha kell és még csak másik vinyóra vagy külön partícióra sem kell semmilyen ős OS-t telepíteni, ami megint külön lehetőség lenne a dolog megoldására, de mezei fájlmásolás nem kéne gondot jelentsen akkor sem. Kicsit olyan ez mint ha féket csak gumicsizmában lehetne nyomni. :)

Ha gond van a fájl visszaolvasással ott nagy valószínűség szerint floppi hiba lehet, az nem a hosszú életéről híres ugyanis! Ez nem olyan, hogy a FAT-16 rendszerű floppira az XP NTFS-ben próbálna írni ugyanis és attól van hiba. :) Eddig működött és onnantól már nem, ilyen a floppi.
Másik, hogy ilyen korú hangszernél lehet a lemezmeghajtó is "nyakavéres", elég az ha csak néha hibázik, de akkor biztosan.
Kellene vele leformázni lemezt, írni rá a hangszerrel és utána visszaolvasni, esetleg többször és több időpontban is, hogy az megy-é.
Az helyes ha a hangszerrel van formázva a floppi, bár XP, w7 alá is vannak ilyen célú segédprogramok, melyek kis kapacitású lemezt is formáznak, talán még parancssori utasítás is, ráadásul szektorhiba visszajelzéssel ezekkel külön kiszűrhető lenne a hibás lemez!
Másolni meg fájlkezelőkkel érdemes (DOS vagy Windows kommanderek), azt nem tudjuk mivel történt eddig, mindenesetre amiben van ellenőrzési lehetőség hogy hibamentes volt-é az írás. Végső esetben erre a DOS is ad lehetőséget parancssorként, csak az favágós...

Én még a Trinitym idején kínlódtam floppikkal és pl. akartam CF kártyaolvasóval, ZIP driveval kiváltani a lemezmeghajtót, így meg lehetne a kényelem, nyugalom, praktikum érdekében próbálni itt is. Pl. Emu samplerek esetében ez nagyon jól bevált, mint "flash driveosítás", bár ott az OS sokkal nyíltabb ilyen szempontból a befogadásra.
Sőt! A Trinityre volt a Trinitro PC-s program, amivel midin lehetett hangszíneket, bankokat beállításokat küldeni - fogadni a legkényelmesebben. Talán I2-höz is csináltak ilyen célprogit már, még ez lenne a legtisztább ügy a fájlmozgatásra. Vagy vannak ilyen univerzális szerkesztő progik is, amik meg mindenféle hangszertípusokat is kezelnek egyszerre szépen. Ez biztos mellőzhetővé tenné a floppizós szerencsétlenkedést, lutrizást. Nos, van megoldás bőven (elméletileg!) :)

Előzmény: MidiTom (1102)
MidiTom Creative Commons License 2012.08.22 0 0 1102

Jobb megoldást én se tudnék javasolni, mint előszedni a sufniból egy W98 gépet (minden sufniban van pár) és befogni erre a dologra.

Előzmény: Tibicsoky (1101)
Tibicsoky Creative Commons License 2012.08.16 0 0 1101

Sziasztok!

 

Van egy Korg i2-esem és ugye DD-s flopikat eszik. Ha a hangszerrel formázok HD-s lemezt, aminek a jobb szélén lévő nyílását leragasztva DD-snek kell lássa, és XP-n rámásolok stílusokat, stb. azt írja az i2 hogy rosz a lemez vagy olvasási hiba, korrupt fájl. Namost, vannak hozzá előző tulajtól HD-s ilyen leragasztott lemezek, de azok még win 98-al voltak másolva, ui az XP nem is tud 1,44-esnél kisebb lemezformázást és azok jók.

Nem tudom free Dossal vagy mivel lehetne megoldani a helyes másolás problémáját, mert szerintem az XP gányolja el az i2-vel előformázott lemezeket is? DD-s lemez se itthon, se sehol nincs már szerintem, nem gondoltam hogy ez magas lesz ma egy windowsnak.

 

köszi!

djuice Creative Commons License 2012.08.16 0 0 1100

Cubase SX3 egy jó régi dolog, szerintem ettől már újabbak is vannak, a Sonarról nem is beszélve, mármint hogy az is egy újabb kiadás ettől, lehet ez a plusz benne hogy az tudja.

Előzmény: szgy5776 (1099)
szgy5776 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 1099

Tisztelt fórumozók segítséget kérek, csak kedvtelésből zenélgetek, ezért aztán nem vagyok profi a Midi vezérlés területén.  A problémám a következő: Sonar LE 6-ot kaptam a hangkártyámhoz, össze is hoztam a géppel illetve a midi billentyűzettel. Nagyon hasznosnak tartom azt a lehetőséget a Sonar Le-benn, hogy a midi sáv inputjánál a midi billentyű kijelölésekor meghatározhatom a vezérlő midi csatorna számát is, mert így ha a billentyűmön  csatornát váltok, a csatornához rendelt midisávon a beállított  virtuális hangszer szólal meg . De hát a kíváncsiság hajtja az embert és ismerkedem a cubase 3Sx-el, és a fent említett lehetőséget, nem tudom megvalósítani. Bármelyik csatornát állítom be a billentyűzeten, az összes sáv beállított hangszere megszólal.  Vagy is, amit a Sonar-ral meg tudok valósítani, mármint, hogy az input megadásakor azonnal a midi csatornát is meghatározhatom sajnos a  Cubase nem ajánlja fel.  Vagy más a filozófiája a sávok és a csatornák tekintetében? Ha valaki tudja a megoldást, kérem, segítsen. Remélem érthető a kérdésem!

Előre is kösz a segítséget!

SzGY

f2f2 Creative Commons License 2012.08.10 0 0 1098

Fűtés kontra Hold ON

 

egyik este jártam így anno amikor a szobai 3 fázisú hőtárolós kályha 22 óra után bekapcsolt

és a MIDI folyam valymelik csatornájából észleltem hogy meghosszabbodtak a hangok

és egyből nem is értettem mi volt mire lesett MIDI bill ről átjátszani azt a csatit

és amikor hold-on váltottam akkor hagyta abba a hülyeséget

 

ezek után felvételt nem mertem fűtéskapcsoláskor megejteni

:)

bár röhej az egész

áramingadozástól feszültségingadozástól

 

még annak idején elmeséltem egy stúdiószakinak   ő is találkozott hasonlóval

 

az OMNI mode ON :

talán egy ellenőrzésnek jó ha másnak nem nagyon

lényege

MIDI folyam nál van a státusz bitsor és adatbitsor

ezen belül bizonyos státuszoknál a követő 4 bites adat maga a csatorna száma 1-16 ig

persze ez digitálisan 0-15

namost a fogadó eszközön beállított OMNI mode ON állásban nem figyeli a csatorna adatot

és mintha minden az a beállított RECcsatinak érkezne mindent a magáénak vesz és

feladatként kezeli.

na ekkor olyan káosz uralkodik  vegyéte alapul eleve a dobsávot az más hangszeren egy ökörség

:)

remélem érthető még ha nem hardverkoncentrált hosszászólás volt

 

a PC és egyéb sebességekről

amióta használok PC t az ATARI ST után a következő legfeltűnőbb és néha legidegesítőbb

negatívot tudom elmondani a PC hátrányára ATARI előnyére:

ha kiadok egy feladatot és hogy arra mennyi ideig várjak

az ATARI nál 100 ból 100x tök ugyanazzal az idővel fejezte be a műveletet

a gép de ez a WINDOWS macerás PC egy toldozás foldozásnak tűnik. vagyis mintha valamilyen programozást

mire WINDOWSosra alakul hülyén kezdtek el és az már úgyis marad

egyszerű gépre telepített programok ami nem vár internet eseményre

nekem azonnal szemet szúr hogy ugyanaz a parnacs vagy utasítás különböző időt igényel

priorításgenókkal nem akarok kínlódni ezügyben

ha nem érthető  WIN azstal rajta ikonlinkek az EXEprogramokhoz

ráklikknél elvárnám hogy azonos idő alatt álljon fel ha 100x klikkelem akkor 100x

 

szóval ettől a WIN dolgoktól nem vagyok elájulva

lehet ha nulláról kezdenék írni mai ésszel 2022 re lekörözné a mostaniakat

bár nem tudom ez hogy van MAC gépeknél vagy a PCn de más OPrendszernél

 

én nem hardverszemléletű vagyok

inkább szoftveres

régen írtam saját MIDIsequencer programot nem CUBASE elképzelésre

hanem egy saját terv alapján még ATARIra

azóta PC re írtam vagy 200 valahány progit

igaz ha ma állnék neki MIDIs seqnek

nem a megszokott alapokon tenném hanem

egy tejesen új szemlélet alapján

mivel tudom a CUBASE sáv és part alapokon levő

egyszerűsége miatt bizonyos zenei tervezés teszt és kisérlezetést

eleve néhány dolgot szinte lehetetlen lenne vele megcsinálni illetve ha nem nagyon vacakolós időigényes

bármilyen eleve már meglevő szerkesztett zeneszám bármely egységét át lehessen hozni

1 gombnyomásra rögtön a megfelelő hangnemre kérve  vagyis minden egyféleképp lenne tárolva

csak meg lenne hozzá az oktáv és transponz érték a songhoz vagy mintához

vagyis ha valami mondjuk Gduros akkor bármely másik zeneproject ami akár Cduros

eleve annak megfelelően lehessen odailleszteni ideiglenes tesztként is

aztán hogy a teszt az itteni project szerinti hangszereléssel vagy a forrás szerintien

jöjjöne be

aztán időben 1:1 es dupplasűrűn vagy felezett sebességgel pötyögjön

aztán eredeti dinamika vagy más ütemdinakmika

pld kérem 1:1:01 start 100% tól 1/16 onként 8% os halkulással 1/4nként ismételgetve

vagy ezt bárhogy

vagy kérem ugyanezt a mintát egy másik outputra és ott milyen beállítással

 

melyik eszköz mennyi időt fordít hangszín átálásra hogy ne legyen váltás hang 1 csatornán belül

stb stb

 

a zeneszámban mely összetevők transpose függetlenek (dob) tempofüggetlen effekteknek fenntartott

tempofüggetlen effektek

(ha ez nem érthető  

-van olyan effekt amit mozgatott tempoval is a szerkesztett ideig kell ON OFF ozni

különben nem jön ki jól      

-ellenkező esetben offolhatóak a tempo szerint

a fenti esetben is lehetnek 2 félék

-az effekt startpont a song szerint az offja ahogy adódik idő szerint

-az effekt offja a mértani adat és a felgyorsított esetbe a startpontja előrébb kerül lassítottan hátrább

)

 

tehát egy olyant terveznék amivel sok dolgot egyből ki lehet próbálni minimális egérműveletttel

 

tempo song alaptempo ami a kezdeti érték majd bárhol lehet az aktuális start adattól vég adatig

tetszőleges tempováltozást megadni

pár példa

 XY song 13.section 001:1:01 - 004:04:16  1/16 onkénti +1.50 tempoemelés

 XY song 13.section 001:1:01 - 004:04:16  25% lineális tempoemelés

a line.. lehet még többféle alakzat

 

eszközök mindenkori alapbeállítása a saját zeneszámokhoz   ennek kiküldése

eszközök alapbeállítása kifejezetten az aktuális zeneproject szerint   ennek kiküldése

 

valamint az egyvelegképes szerkesztés

amikor a program tudja hogy mely outputok mely csatornái szabadok egy adott pillanatban

és a következő zenerész részére hány szabad kellene de ha ezekből lenne használ még az előző végéből akkor

nem lehetne tetszőleges hangszínnel indulni azon a csatornán főleg ha lenne ott még átcsengő hang

ekkor a program áttervezné mondjuk hogy az 1,2,3,4 az most innentől a fogadó eszkőz másik lehetségesére lenne áttervezve, hogy ne lehessen ebből semmit észrevenni fülre

 

stb stb

gondolnám hogy ilyet nem írtak még   lehet ha sose érek rá nem kezdem el én se

persze lehetne még koncertre val MIDI programot írni ahol előre kellene beprogramozni egy MIDIs eszközön mi melyik songot hozza elő

azt kézi starttal vagy leszámolva indítsa   és menet közben a monitoron bármlyen song részletet

tovább lehessen ismételni vagy kérni vagy insertként illeszteni bármely részek közé az adott pillanat hangulatában

márhogy nem tök ugyanúgy szóljon minden koncerten ha a fényteknika megengedi a szám nyújtását és felépítését

 

menet közbeni tempo változtatás

hogy mennél élőbbnek tünjön

 

tehát egy keyboard jeleit bármire lehet hozzáprogramozni és hogy arra mi történjen azt össze lehet hozni ha van miből

és nem hiszem hogy be kellene szűkülni amikor ezek matematikai lehetőségek

adatok dogoztatása perifériákra való irányítása

djuice Creative Commons License 2012.08.08 0 0 1097

:) Ok, nem is vártam hogy lexikonnyi dolgot eresszünk itt bő lére. Állok a meghívás elébe, ha 10-20-30-...x év múlva lesz még egyátalán értelme ilyenekről beszélni. Addigra teljesen át fog alakulni ez a piac, hacsak nem teljesen megszűnni.

Előzmény: MidiTom (1096)
MidiTom Creative Commons License 2012.08.08 0 0 1096

djuice,

ez tipikusan az a téma, amiről napokig lehetne beszélni, és több könyvet meg lehetne tölteni.
Amit én a dolgokról tudok, azt elsősorban a szerviz tapasztalatok alapján tudom. Az első "egyszerű" szintiknél még teljesen követhető volt a polifónia menedzselés mechanizmusa, a PCM hangszereknél pedig a menürendszer, a teszt menü és a tényleges,  fizikai áramköri megvalósítás alapján lehet kikövetkeztetni, hogy milyen séma szerint folyik a dolog.  Árulkodóak lehetnek a DMA áramkörök, a feladatorientált áramköröknél a címző és adatbuszok kezelése és kiosztása, gyártónként és koronként nagyon eltérő mechanizmus szerint. Ha nyugdíjba megyek majd 75 éves koromban, eljössz egy hétvégére, pár sör mellett kivesézünk egy konkrét hangszert :)

Előzmény: djuice (1095)
djuice Creative Commons License 2012.08.07 0 0 1095

Köszi! Ezeket saját szervizelési ismeretek alapján "gyanítod" vagy a gyártók nektek kiadnak valamiféle ezek működéséről szóló szakirodalmat? Csak mert ahogy írod én is onnan indultam ki hogy az oszcikat valamiféle cél-chipek testesítik meg, ill. talán a DX7 korszakában még így volt. Akkor azt mondod hogy pl. egy Korg Triton, M50, Roland Fantom X stb már a Kurzweil nyomdokán működnek?
A problémát ott nem értem igazán (lévén nem vagyok elektro junkie) hogy ha CPU szinten úgymond ezek a virtuál oszcik ma már bármekkora létszámban képesek futni a teljesítmény v kapacitás határáig, akkor mi az ami ma is 128 vagy a Jupi 80 esetén már 256 hangban mégis meghúzzák a határt? Mert hogy a szoftvereknél meg a PC CPU-ja esetén adott progi tekintetében ez user szinten skálázható is, magyarul hogy mennyit akarok áldozni teljesítményből a polifóniára.

Minap egy Motif service manualt böngészgettem, abban van egy direkt hanggenerátor chip a wave ROm és a fő CPU stb. mellett, ami lekezeli a hangi eseményeket, felteszem a polit is. Tehát akkor ez mégis valamiféle cél chip és nem a CPU csinál mindent mint a jó háziasszony.

De tovább megyek! Egyes szintikben pl régebben is volt az a jelenség, hogy preset váltásakor nem némultak el a régebbi preset leütött hangjai. Em még extrémebb poli kezelést feltételez, volt ilyen az Emu moduloknál és asszem a Roli JV1080-nál ezt külön lehetett állítani is menüben hogy némuljon az előző patch vagy sem. Illetve ahhoz képest hogy ma milyen CPU sebességekről beszélhetünk, épp minap kötöttünk ismerősömmel kíváncsiságból egy Roli G70 midi kimenetére egy GM módba kapcsolt Technics KN901-es automatát. Nos, ette szépen a kíséret szólamokat és a mellé játszott dallamokat is legnmagyobb meglepetésünkre még nem is szólt rosszul a dolog. Persze egy-két dobkészlet inkompatibilitása néhol tetten érhető volt, de ismét bizonyított számomra a MIDI szabványa, miszerint anno igencsak okosan ki lett az találva hogy 2012-t írva sem akasztja őt meg egy izmosabb feladat, sőt amennyire szél mentén ismerem a protokolt, mai napig nagyon tágan bővíthető a platform és ahogy látjuk még a soros adatátvitel ellenére sem kell nagyon szégyenkeznie. Azt már le sem írom részleteiben, hogy a latency kérdését az ilyen ősi hangszerek is röhögve teljesítik ami ma nagy divat lett vita témaként... :)

Előzmény: MidiTom (1092)
MidiTom Creative Commons License 2012.08.07 0 0 1094

f2f2,

igen, annyira felgyorsultak a processzorok, hogy egyetlen sample (mondjuk 1/48000 sec) alatt ezek a virtuális oszcillátor modulok képesek kiadni a D/A konvereterek felé rengeteg jelet.

A prioritások lekezelésében az egyes gyártók nem egyformán járnak el, de mindenhol nagyon intelligens módon van megoldva a polifónia menedzselés.  Egy rendes hangszerből csak erőltetett módon lehet kikényszeríteni hallható hangvesztést, normál körülmények között aligha vehető észre a polifónia menedzselés.

 

Az elektromos fűtés bekapcsolásától kezdődő részt nem teljesen értem a hozzászólásodból, ha esetleg kicsit kifejtenéd! :)

Előzmény: f2f2 (1093)
f2f2 Creative Commons License 2012.08.06 0 0 1093

hát elgondolkodtató nem mondom

 

munkafeladatokra osztva tudom elképzelni

vagyis egyazon időben a másodperc tört része alatt egyszerre 1 feladat van elvégezve

majd a következő és így tovább de ezt mi egyként halljuk

és akkor lehet a priorítás hogyan van beállítva ha egyáltalán lehet illetve ha nincs ilyen gyárilag hogy

tervezték meg

ugyebár van az hogy az utolsó hangnak nagyobb priorítása van a már korábban lenyomott hanggal

illetve lehet ez fordítva is

ütközés esetben valami nem fog hallatszani

ha a djuice példa szerinti 3as patch nél elképzelhető hogy hangszerek különböző képpen járnak el ezesetben

 

vagyis még azt is eltudom képzelni hogy teljes hang szólalhat meg

az erőforrás szerint illetve polifónia

és amelyik hangszín a patch ben nem szólalna meg teljes teljességgel csak egyes összetevői

(ezt fordítsátok magyarra) az lehet bizonyos habgszereknél nem szólal meg csak ha már van felszabadult

forrás

 

abban egyetérthetünk hogy a lekorlátozás és a 10 újjunk figyelembevételével elég idegesítő ha

nem úgy szólalnak meg a hangok ahogy mi azt szerettük volna

de még az is ha bekapcsol egy elektromos fűtés a szobában és valamelyik MIDI csatorna a jelenségre

egy HOLD ON ra kapcsol  és :) hagy ne ecseteljem ilyenkor mi a szitu

 

de ha indítunk egy MIDI folyamatot és a fogadó MIDI egység véletlenül éppen OMNI mode ON ba van

akkor is elég gázos a fülnek :)

 

Előzmény: djuice (1090)
MidiTom Creative Commons License 2012.08.06 0 0 1092

Ez manapság már nem teljesen így műxik. Hajdanán a hardver erősen megfogta a polifónát. Volt pl. X db fizikai oszcillátor, aztán azok között osztotta le valamilyen algoritmus szerint a hangkeltést a rendszer. Aztán a mikrokontroller vezérelt rendszereknél is sokáig ezt a megoldást próbálták továbbvinni, mert gyors volt és egyszerű volt a lekezelés. Manapság objektumorientált programok vezérlik a szintik hangkeltését is. Egy oszcillátor lehet egy modul, vagy egy objetum. A Korg szintikben pl. rakosgathatod a különféle oszcillátor számokkal dolgozó programokat, illetve combikat, majd a rendszer eldönti, hogy meddig bírja. Helyesebben amikor úgy érzi, hogy kezd már elfogyni az erőforrása, akkor valamiféle okossággal elkezdi úgy menedzselni a polifóniát, hogy a lehető legkevésbé lehessen észrevenni az elhalkuló oszcillátorokat. Ezt annak idején a Kurzeil K2000-nél kezdték bevezetni, azóta szinte minden nagy gyártó bevezette. A szoftver szintikben is főleg ezt a mechanizmust használják.

Előzmény: djuice (1091)
djuice Creative Commons License 2012.08.04 0 0 1091

Nos? Senkinek semmi 5lete?

Előzmény: djuice (1090)
djuice Creative Commons License 2012.07.30 0 0 1090

Régi nagy kérdésem jutott ma eszembe:

szintiknél a polifónia csökkenés páratlan számú multisample-ök alkalmazásakor hogyan alakul szerintetek?

Mondok egy példát: ugye mondjuk vannak szintik és manapság egyre inkább, ahol 4, 8 stb minta is kiválasztható egy patch-hez. Az oké, hogy ha 2-t választok akkor feleződik a poli, ha 4-et, negyedelődik, de pl. 3-nál már tört szám jön ki akár 64, akár 128 polinál.

Ilyenkor az elektronika hogyan dönt, mely hangmintákra ad kevesebb polifónia értéket, mert ugye egyenlően nem tudja mindegyiknek elosztani? Ez a mai nagy kérdésem! :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!