Keresés

Részletes keresés

tehtube Creative Commons License 2010.01.22 0 0 11125

Nagy kincs lettelérhető:

 

Jon Lord - Eberhard Schoener: Windows

 

A híres 1974-es koncert 7 részben kompletten végre láthatóan.

Jon Lord topiktársak különösen ajánlott :-)

Érdemes mpeg4-ben lementeni, mert szépen egymás után lejátszva magától egybefűződik.

tehtube Creative Commons License 2010.01.22 0 0 11124

Most összesetem a röhögéstől, ez beszarás!!! :-D

 

ANTHEM

 

Ezt a midifájlt 12 éve tettem föl a Deep Purple honlapjára a thehighwaystar.com-ra.

Hát, "érdekesen" billentyűzik rá, alá, fölé...

tehtube Creative Commons License 2010.01.22 0 0 11123
Azért dolgozott rendesen, de kevésbé az előtérben: Peter Robinson munkássága
Előzmény: tehtube (11122)
tehtube Creative Commons License 2010.01.22 0 0 11122

Egy kíváló hammondos lemez: Quatermass.

Félúton Emerson és Jon Lord között 1970-ből.

Kíváló hanxerelés.  A végén szimfónikusokkal is. A C3 alap mellett Modular Moog, zongora, Wurlitzer zongora, Clavinet (bónuszban) hallható. Érdekes hogy alkotás után Pete Robinsonról nem lehetett sokat hallani.

Qqberci Creative Commons License 2010.01.21 0 0 11121
Nem is tudom mire jó a kontaktspray?

Arra, hogy az ügyeskezû szerelõnek évekig visszatérõ ügyfelei legyenek :-)))

(Egyébként a gumikesztyût a hagyományos módon, a kéz védelmére kell használni...)
Előzmény: tehtube (11120)
tehtube Creative Commons License 2010.01.21 0 0 11120

Igen, a TISZTA gumi a legjobb! :-) A leggyakoribb perkahiba, szinte kár a három szélső csőre ránézni.

Nem is tudom mire jó a kontaktspray? Rárakódásra további réteget rárakni? Gondolom nagyméretű nagyfeszültségű dolgokhoz maximum.

Előzmény: Qqberci (11119)
Qqberci Creative Commons License 2010.01.21 0 0 11119
Ja, és még egy, ami nagyon fontos: Kontakt-sprayt semmi esetre sem!!!
Előzmény: Qqberci (11118)
Qqberci Creative Commons License 2010.01.21 0 0 11118
8. elsősorban a sokérintkezős on/off kontaktokat megtisztít (hajszálvékonyra vágott radírdarab v. polírpapír)

A polírpapír gyilkosság. Utána egy darabig jó, aztán ki lehet dobni. Premecz úrnak elárultam a tuti békés receptet, csak egy gumikesztû kell hozzá (amit nevezett ár képes volt idõ elõtt levenni)...
Előzmény: tehtube (11109)
oldrad Creative Commons License 2010.01.21 0 0 11117

Nem akarlak én olyan zenék hallgatására buzdítani, amiben véletlenül nincs Hammond, csaxóltam :-))

(a műsorból meg nem derült ki, hogy Premetz úr éppen melyik billentyűs hangszeren fog játszani, én balga meg kedvelem a játékstílusát )

 

 

 

Előzmény: djuice (11115)
djuice Creative Commons License 2010.01.21 0 0 11116
bocsánat, valamiért nem működnek most a linkelések!
djuice Creative Commons License 2010.01.21 0 0 11115
Kerestem is benne a Hammondot, de nem találtam. Amúgy a műsor itt visszahallgatható:

http://real1.radio.hu/bartok/MP3/3-Sze/Sze-B23.mp3

vagy

http://real1.radio.hu/bartok/MP3/B-mp3.htm (Bartók mp3 tár)
Előzmény: oldrad (11113)
djuice Creative Commons License 2010.01.21 0 0 11114
Nem hiszem el! Laurensé a 111111. hozzászólás!!! :D Pedig hogy készültem rá! :DD
Előzmény: LaurensHammond (11111)
oldrad Creative Commons License 2010.01.21 0 0 11113

Nagyon jó kis zene ment a Bartókon:

23.00:

Éjszakai jazzklub
Magyar jazzlemez újdonságok
A Barabás Lőrinc Eklektric „Trick" című CD-je
Az együttes tagjai: Barabás Lőrinc - trombita,
Fábián Juli, Senna, Kasai - ének,
Premecz Mátyás - billentyűs hangszerek,
Bata István - basszusgitár, Delov Jávor - dob


tehtube Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11112

Igazad van, rendes B3 nagyon régen szerepelt itt. Na holnap állok is neki az orgonámnak hogy 230V-osítsam :-) Az A0-28 ban már a trafó ki van cserélve egy 230V-os toroidra. Ráadásul elfért bent a sasszéban, szóval optikailag hiányzik az elfordított ezüst vagy fekete kockatrfó.

Továbbá a motornak kiadja a 117V-ot és a lezlivezérlésnek a 12-t egyben.

A 142-es laci már november óta amúgy is 230V-os. (drLS)

Még be kell építsek egy kis 117V-os trafót az indítómotornak, csakhogy nálam a szokásosnál kevesebb a hely.

 

Nem csoda hogy nem hoznak lázba, a pótlék az pótlék marad.

Viszont gyakran csak erre van pénz, meg ennek a szllítására van mód.

A klónok között is nagy különbségek vanak azért.

Előzmény: LaurensHammond (11111)
LaurensHammond Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11111
Ahogy mondja Tehtube szaktars! Anno nekem is elojott ez a oxidacios problema a persussion-nel, es en is radirozram ovatosan, azota koppan mint Jimmy bacsinak is mindig...:-)
Orom volt latni, olvasni, hogy igazi mechanikus Hammond volt napirenden a forumban:-) Lehet konzervativ vagyok, de ezek a klonok, midi-k, emu-k, egyeb mintavetelezett szimulalt konzerv mudolgok nem hoznak lazba...
Előzmény: ham_peet (11110)
ham_peet Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11110
köszi!
Előzmény: tehtube (11109)
tehtube Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11109

1. kottatartó faléc leszerel (4 kis csavar)

2. fekete vaslap lecsavaroz (2 nagy csavar), két szélső hézagba karcolás ellen védő lapot tesz

3. fekete vaslap felbillent

4. perkakapcsolódoboz fentről lecsavaroz (4 pici rézcsavar)

5. perkadoboz alja lecsavaroz, felnyit. (2 oldalsó csavar)

6. bilincses vezetékek lecsavaroz a rudakról (4 csavar), vezetékköteget kiemel

7. fém/bakelit kontaktelem kiszabadít a műa. kapcsolók fogságából

8. elsősorban a sokérintkezős on/off kontaktokat megtisztít (hajszálvékonyra vágott radírdarab v. polírpapír)

9. másodsorban a többit is ha már fel van nyitva

10. óvatosan visszahelyez a kapcsolók alá/fölé, ügyelve hogy a lemezkék ne hajoljanak meg

11. összeszerel, visszaszerel mindent

12 örül a szép perkahangnak

:-)

Előzmény: ham_peet (11108)
ham_peet Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11108
sziasztok!

egy kis technikai segítséget kérnék!

egy ismerősöm c3-át segítettem életre kelteni ( nem volt komoly baj, csak a start kapcsolót kellett kipucolni)

viszont kb másfél évnyi állás után elindítva, megszűnt "perkálni" a perka
némítja az 1" regisztert, halkítja a "normal" állás a drawbarokat, világítanak a csövek, de nem szól.

merre keresgéljek?

köszi!

peet
Lizzi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11107

Sziasztok,

billentyű szélességről jut eszembe. Egymás fölé tettem a Korg m1-et és az XB-2-t. Hát a hammond 5 oktávon pont egy fehér billentyűvel szélesebb. Akkor most a korg is kisbillenytűs? Pedig az még japó. Eddig nekem nem tűnt fel. Ha jól tudom a klaviatúrája megegyezik a DX7-el.

Rt

tehtube Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11106

Igazság szerint nem is az a baj hogy hol készül, hanem hogy MIT készítenek???

Volt nekem 1998-as Alesis Nanosynth modulom, annak a hátán is M I Ch volt. No problem.

A problémát inkább abban látom hogy az igénytelen, de tetszetős tömegtermelés (mostmár a midimasterek többsége kisbillentyűs!!!!) elkezdi deformálni a piacot, leértékelni a vevőt. Ha majd nem lesz más, csúnya kompromisszumokat kell hozni hanxerbeszerzés során. Remélem ez az idő nem jön el. Vagy szemléletben felnőnek a feladathoz, nem maradnak pandamaci szinten.

___________________________________________________

 

Egyébként éljenek a japán csajok!

Kíváló kép és gyenge hangminősége ellenére kíváló démonstráció egy normális és egy nemnormális B3 közti különbség érzékeltetésére.

Előzmény: betasound (11105)
betasound Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11105
Az meg már csak hab a tortán, hogyha egy gyártó az eredetileg japánban gyártott készüléke gyártását áthelyezi Kínába, attól még ugyanannyiért fogja adni mint előtte. (Pl: Suzuki Hammond XK... )
trambi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11104

Ez már sajna üzleti szempontból nem lenne rentábilis, mert csak szük réteg igényt elégitene ki  , nem lehetne eladható tömeg termelést csinálni belöle.

Ezért marad a Japán Hammond -Suzuki, keveset gyártani jó drágán...

Előzmény: tehtube (11103)
tehtube Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11103

Egyébként a minőségükkel nincs gond, máshol sem készítik jobban. Van ott is minőségellenőrzés, garancia, nem a maguk ellensége. Inkább csak az a gond hogy legfőbb szempont a nagyszámú tömegcikk, ezért a kis példányszámú, igényes megoldásokat ritkán részesítik előnyben. Kivétel pl. a csőgyár ami nemrég volt.

Lehet hogyha teljesen eredeti mechanikus, faszekrényes Hammond B3-at gyártanának, meg tudnánk fizetni?

Előzmény: trambi (11101)
tehtube Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11102

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Namég egy utolsó A-33 hozzászólás, elnézést  :-)

 

A fedélzeti előny eltörpül a leglényegesebb tulajdonsága melett, a billentyűérzet ennek áll legközelebb az igazi Hammond B3 waterfallhoz.

 

Picibá' nálam leült mögé és odafagyott a keze. Ott, azonnal ültőhelyéből hívta a Roland boltot hogy ilyent szeretne. Majdnem meg is kapta, mert szegényeknek csak az A-37 volt. Klaviatúrára ugyanaz.

 

Neki is befúrtam a joystick fölé a vibrátókapcsolót. Egy jó nagy, kényelmes kapcsolókar a modulációs tolóka kék/zöld vezetékének párhuzamos továbbvitelével. A képen az enyém van. Magamnak csak átforrasztottam e két vezetéket.

Előzmény: tehtube (11096)
trambi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11101

Ja, bár már azt mondják ami nem kinai az már nem is eredeti.

Ugyhogy éljen és virágozzék a Kinai "Svájci bicska"...

Előzmény: tehtube (11100)
tehtube Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11100

Sajna vagy nem sajna, de ezeknek a lezlimásolatoknak nincs sok értelme ha nem jóval olcsóbbak az igazinál. Egy jó állapotú alacsonyabb 145-öst 1600-1800Eu körül ki lehet fogni. Alig nagyobb ezeknél a kis fekete dobozoknál. Talán egy picit szélesebb. Súlyban is hasonló. Viszont a hangja igazi, a doboza az akusztikájával igazi, a végfok is csöves. A képen látható újdonság bőven 2e körül volt.

Minek egy rosszabb hangú másolat ugyanennyiért vagy még többért?

Ok, ha a másolat filléres. Valahogy az igazi és a hamis Rolex karóra analógiájára.

Kínai "Rolexet" Svájci áron?

Előzmény: trambi (11094)
trambi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11099
A másik két " öregasszony"
Előzmény: trambi (11097)
tehtube Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11098

Valóban két midi kimenete van. Számomra ez lényegtelen, mivel egy hangmodult használok. Általában több modul egyszerre való meghajtásához ajánlatos a sorbafűzés helyett. Főleg ha az egyik szekvenszer pl.

Előzmény: okumoto (11095)
trambi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11097

"A potik nagyon jól jönnek élő játék közben a korgos' moogozáshoz"

No az én  véleményem , hogy a triton/saját tapasztalat/  az életben nem fogja tudni az a "szörös" bunkó dzsunga hangokat  amit six, a 61, de még dw6000  is tud, rakhatsz  mögé effekt hegyeket. Valahogy dinamikátlan az egész.

Más

De mint tudjuk az egész élet egy nagy komopromisszum, és amikor nagy "csönd" van mindig "hallgatom" a másik két "öregasszony" zsörtölödését -mit tudnak ezek-

fiatalok 

 

Előzmény: okumoto (11095)
tehtube Creative Commons License 2010.01.20 0 0 11096

Az A-33 egy váltással 28 midi információt küld ki azonnal.

Szerintem a sebesség és késés nem processzortéma, inkább fejlesztői hozzáállás kérdése. Gyakran szándékosan késleltetést szoktak programokba beépíteni.

 

A mellékelt felkínált lehetőségekből a legtöbbet használom a cc=hanxínváltás mellett.

Ami jól látható, egyből két zónánk is lehet megosztott vagy egymásra helyezett módban. (spilt/layer)

Split esetében  (mivel két manuált használok) csak az öt oktávon túlnyúló billentyűkhöz szoktam extra effekteket rendelni.

Layerben meg a szokásos zongora/mellotron kettőst lehet egyszerűen kivitelezni.

Csatornánként beállítható hogy regáljon-e az exp.pedálra, a sustain pedálra, benderre, modulációra és a data entry toló kontrollerrre. Így a zongorára nem érvényes a hangerőpedál a pitch bend, ellenben a mellotronra meg a sustain, mod. Mindezek mellett a lenti SL161-en még az orgona is szépen szól egy harmadik sávon. Az ESI 16 sávos, így bőven belefér.

Kijelzőre nincs is szükség. Kis odafigyeléssel, de egyszerűen be lehet programozni ezeket a patch csomagokat. Utána zenélésnél csak kiválasztás szükséges. És itt a lényeg, egyszerre 16!!! választható ki egy mozdulattal a világító széles gombok közül. és az is kétszer. A,- B×16

Az A37-nél sajna rosszabb a helyzet. Ugyan 128 patch van, de minduntalan kettőt kell megnyomni. Meg van egy egyesével föl,- leléptető: +/-. Elég a 32! :-)

 - Hogy ON-ba fordítsam, az orgonához kíváló hogy a sustain pedált letilthatom úgy hogy közben esetleg a másik manuálon meg a zongorán a pedál szépen dolgozik. Fordítva ugyanez a swell pedállal a helyzet. Míg a zongorán az ujjaimmal dinamikázom addig az orgonán a pedállal pumpálok egyidejűleg. Kell ennél több?

Ráadásul a két kíváló kialakítású midibillentyűzet úgy 50-60e-ből össze is hozható.

 

Előzmény: djuice (11093)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!