Én az autoval is igy vagyok azt értem hogy benzin, de hogy mitöl megy? Azt meg aztán , végkép hogy mitöl nem :D
A Japánok akik ismerik Kodály módszert/ oktatás politikánk sikeresen elfelejteti velünk/, és ök is vallják hogy a zene mindenkié most éppen egy uj örületet
terjesztenek a cime otama tone , nem vagyok biztos benne hogy nem lehet vele telefonálni...
Bocsi, kissé keletebbről. Dél-Afrika. Mint Manfréd.
Lehet hogy a kislemezt '71-ből találták, de ugyanez az első nagylemezükön a mellékelt borító alapján is 1967-es. Azután egy évre rá kiadtak még egy 12 számos lemezt, amit vadászok még.
Mindig örül az ember ha egy újabb gyöngyszemre bukkan :-)
A kutyafajat! Ez nekem valo zene! Nagyon laza, es rendben van...tenyleg mint a Peddlers... es ilyet del amerikabol:-) Azert ne feledjuk a Peddlers-t ismetelni, mondanam a forumozokknak, akik meg nem lattak, hallottak:The Peddlers
Bocsánat, nem szeretnék sznob lenni, viszont a bölcselkedő jelzőt most magamra merném vállalni, mert egyszerűen az említett 3 top márka a világszínvonal csúcsa ez tény és kár vele vitatkozni, nem azért mert én mondom, hanem mert ha megkérdeztek x tengerentúli hangmérnököt, de lehet az jappán, ausztrál, német vagy belga, akár indiai is, tuti a 3 közzül 2-t fel fog sorolni, mint de facto audio interface. S ugyebár az audiophile lemezek is ezekkel vannak fölvéve. Na jó akad itt is kivétel, pl Keith O. Johnson úr, aki magasról tesz mindenkire és még a mikrofonjait is maga csinálja, trafóit maga tekeri!!!!!! Vagy ott a JVC K2 recording rendszere... Ilyesmiről idehaza nem sok mindenki tud, de pl az ár is jó tájékoztató, PrismSound esetén valami 3-4 milkás tétel 8 csatornás AD/DA eszközre. Ezért mondtam hogy fölösleges ebbe belemenni. Az Emuk nagyon jó kis kártyák, a medium pro kategóriát hozzák le home/semi-pro termékek világába (természetesen ez az M, azaz Mastering Grade modellekre igaz csak!), de ha szemléltetni akarnám, akkor ezek az Opel, WV kategóriások, míg PrismSoundék az Astonmartin, Ferrari stb...
"A téma csak annyi, lehetséges lesz-e a közeljövőben rendes hangszerként, hangforrásként mobiltelefont alkalmazni?" Erre a rövid válasz, bárkit kérdezel, mondjuk fejes körökben: kategórikus NEM! Ez nem a humor kategória ugyanis, persze mondtam, ringtone szimfónia már létezik! :)
Voltak ikonikus hanxerek, de nekem valahogy nem jöttek be. A DX7 nagyon nem, M1 is csak félévig volt, utána jött az Ensoniq SQ.
Aztán D50, D70 :-((( Erőtlen, de megtévesztően csengő-bongó hang.
Utána kölcsön kaptam egy EIII-at. 40MB-os vinyóval '97-ben!!! Még sosem volt ilyen a kezemben. Azonnal tudtam használni. Tökéletes kezelhetőség, állat hang. Azt pótoltam az ESI32-vel 98-ban. Annak az utódja a 4000-es a mai napig hűséges társ.
Szóval japán hangszert nem tudtam szeretni, mindig csak kínlódás, szenvedés volt nekem a használatuk. Utoljára Viscount DB5 hangját szerettem.
A jó fogalma szerintem az ami érdek nélkül tetszik. És aztán jön az a kérdés hogy az ár érték arány /ér ez nekem ennyit?/.
-A téma csak annyi, lehetséges lesz-e a közeljövőben rendes hangszerként, hangforrásként mobiltelefont alkalmazni?-
Szerintem ha megnézzük a az utolsó 50évet, most az elektronika ipari forradalmát
éljük , még meg sem tanultuk kezelni a ketyot, de már van vagy másik 30 féle, és egy öskövület vagy ha nem veszed meg /fogyasztói társadalom alapja/
Viszont mennyi nagyon szép mérnöki gondolat / a valós élethez nem sok köze/
került a "hagyjuk" kategoriába. Ha ezeket az inteligesnek nevezett szerkentyükbe
minnél több lehetöséget raknak bele majdhogy nem ismeret terjesztöi célzattal akkor az mondom igen , mert aki kedvet kap egy ilyen szerkentyütöl, az ugy is tovább lép....
Van szerintem rossz példa is , mert már ugyan irtam róla a kraftwerk négy notbookkal csinál zenét magyar szinpadon /ennyi erövel négy telefonnal is lehetett volna./
Én például a vsti dolgokat is azért szoktam megnézegetni hogy eldöntsem
hogy a "vasat" megvegyem e
Más
minden korszaknak megvan a referencia hangszere /mai divatos szóval ikonja/
nekem a polysix , m1, d50,kawai k5000s stb
az m1 nek a hangzás tere, dinamikája még mindig jobbnak tünik mint az M3, vagy
m50 , és billentyü mechanikáról nem beszélek/hogy mitöl ennyire "zajosak" az uj billntyük / és mind ezt hatszor annyiért. Elgondolkodtató ..
"a legnagyobb akadály a megszólaltató eszköz" Ozjo fején találta a szöget! Azt hiszem hogy egy "vak próbánál" nincs ember a talpán aki füllel különbséget tudna tenni a különböző jó minőségű hangkártyák között. Djuice megjegyzése " Ami az, az a PrismSound, az Amek, az Apogee és pont." már megint a mindenható bölcs kinyilatkozása, amely a füllel hallgatók számára sajnos megalapozatlan. A műszerek sok olyan dologban tudnak különbséget tenni ami az emberi fül és a reprodukáló eszközök láncban nem érzékelhető. Szerintem haszontalan az ilyen különbségeken vitázni, de nyilván van aki másként gondolja....
Ez Hammond fórum, orgona. Olyan dolgok bukkantak fel váratlanul amiről nem is volt szó. High end, audiophile. Ez itt, hanxer megközelítésben értelmetlen. A közvetítő eszköz mint tudjuk aktívbox, ami jobb esetben motoros-rotoros. Szóval egy lezli vagy egy hangszererősítő messzebb áll a hájendtől mint Makó Jeruzsálemtől.
OFF. Műszakilag szintén nem látom akadályát hogy akár high-end minőségű tenyérnyi kütyüt létrehozzanak pl. opera hallgatásra, csupán akarat kérdése. Minden technológia rendelkezésre áll. Van egy előnye, nincs benne zavaró táp.
Még a csöves, nagyfogyasztású audiofil-mobil technológiája is lehetséges, csak nem a mindennapi használatra. (léteznek atommeghajtású gombelemek 100 év kapacitással) Ami ma még katonai meg űrkutatás, az holnap akár civil is lehet.
ON. A téma csak annyi, lehetséges lesz-e a közeljövőben rendes hangszerként, hangforrásként mobiltelefont alkalmazni?
Ez rendben is lenne, ha hallanánk! Persze tudom a komponensek adják meg a színezetét a hangnak. Mégis azt gondolom, hogy nagy jelentősége nincs, mert a jensen v21 képtelen lesugározni az ilyen magas frekiket, ezért nekem nem is kellenének ezek a magas hangok. Még arra is gondoltam, hogy esetleg a nagy teljesítménnyel hajtott jensen v21-ek halálát ezek a magas hangok idézik elő. (túl melegszik a lengőcséve, át üt és leég) Szerintem!
Asszem nem én vagyok a notórius fejhallgatóval/szobai hi-fivel hallgatom a klónokat:-) Hammond zenét fejhallgatóval max. a youtuberól hallgatok. De azt meg nem szoktam kritizálni, hogy hogy szól.
Egészen pontosan a tonewheel által elõállított legmagasabb szinuszos frekvencia ennyi. Mivel azonban a billentyû zárása nem nullátmenetben történik, megjelennek szépen a harmonikusok, amik még 30 kHz környékén is mérhetõk.
A Hammond esetében valóban nem okvetlenül a High End-ről van szó, az biztos, hogy egy egyenletes karakterisztikájú átviteli görbe nem árt, az átviteli frekvenciahatárok már nem jelentenek gondot sehol, a PC kapcsolási zajai annál inkább, így én is a külső eszköz híve vagyok, zavarvédettség szempontjából, de a legnagyobb akadály a megszólaltató eszköz. (hangrendszer) Fejhallgatóval hallgatva kár az egészért, vagy mondjuk a mobiltelefonok füldugóira gondolva tök mindegy mit tud az eszköz, a vége k@ki.
"Mit nevezünk "High end"-nek?" Amit a denevérek is szívesen hallgatnak!:-)
Szerintem egy olcsóbb (15-20k huf.) PC USB kártya is tudja maradéktalanul a 20-20kHz-ig frekvencia átvitelt. A legmagasabb Hammond hang asszem 6kHz. Mondjuk egy ilyen hangkártyával már lehet mit kezdeni szerintem. A barátomnak ilyet vettünk. Yamaha DX7+B4 I.+laptop+Ua-1G+nagy fekete lezli. Nem mondod meg a különbséget.
"Ami az, az a PrismSound, az Amek, az Apogee és pont." Lehet, hogy igazad van, de ez nekem egy kicsit sznob szövegnek tűnik. Persze, ha ilyet használsz, biztosan Neked van igazad.
"Mit nevezünk "High end"-nek?" Azt amitől az említett ezközök fényévnyi távolságban vannak. Komolyan mondja aki ismeri, van-e olyan kategória hogy audiophile PC? Pláne mobiltelefon... :) Sajnos továbbra is kacagnom kell, amellett hogy az Emu kártyák tényleg nem rsszak, csak épp nem a high end kategória! Ami az, az a PrismSound, az Amek, az Apogee és pont.
Teljesen másak a koncepciók, nem érdemes belekeveredni, pláne a tehtube által felvetett megváltó hangminőségű jövőbeni mobiltelefon mint hangmodul témába nem!
Ellenben még kis túlzással ebből a Korgból is lehet valami jobbfajtát kihozni (mondjuk a 20 évvel ezelőtti M1hez képest)
Saját számokat játszó brit-beat-pop-rock stílusú Zenekar Hammondost keres! ( jó lenne, ha menne a vokálozás is)
20-30 közöttiekből áll a zenekar, így ebből a korosztályból keresnénk a negyedikünket is. Próbaterem van. Próbateremben Hammond L-100+Elkatone leslieklón. A zenekarnak még nem volt koncertje, de mi már készen állunk, csak a billentyűs hiányzik. Budapesti a zenekar.
Feltétel: nagyjából 20-30 közötti legyél legyen hammondod, vagy valami klónod de egy wurli, vagy rhodes sem ártana, vagy egy szinti, ami jól tudja ezeket meg némi tudás is feltétel.
Heti 1, ill 2 próba van. Mi komolyan gondoljuk a dolgot, szóval csak az jelentkezzen, ahol szintén ez a helyzet, és ne csak azért jöjjön, mert van a próbateremben egy Hammond.
Az 1 mély, 2 magas az általános mikrofonozása a lezlinek. Szerintem mellette elég egy térmiksi is, hiszen a sztereóját a tölcsér sztereó mikrofonozása adja. Azt is csak csínján javaslom.
Inkább egy ízléssel hozzáadott plusz vonaljellel bolondítanám meg a hangzást. Minden mikrofonos hang csak csökkenti a dinamikát valamilyen szinten, mossa a hangképet. A vonallal meg korrigálni lehetne a kissé megnyirbált dögöt.
Az EMU-ban még sosem csalatkoztam. Hogy az ESI4000 mennyire vált be, az köztudott. De a 0404-es belső hangkártyám is nagyon szépen szól. Sajnáltam hogy tavaly nem volt keretem (15e) a 1212M-re, de miután betettem és meghallottam ezt, már legyintettem rá. Hogy ON legyen, Hammond nélküli zene szinte sohasem szól általa. Nem tudok visszaemlékezni hogy az utolsó 1 évben végighallgattam volna-e olyan darabot amiben nem volt Hammond. :-))) (talán)
Nekem is EMU (0404USB) kártyám volt, elképesztő jó minőségű, állat mikrofon előfokokkal, minőségre a nála 2x, 3x drágább cuccokat is megeszi (volt alkalmam kipróbálni, összehasonlítgatni) de sajnos meg kellett válnom tőle, mivel -hogy ON is legyen- csak 2 mikrofon előfok van benne, ami leslie mikrofonozáshoz kevés. most egy preonus firestudio-t vettem, ami kicsit zajosabb, kicsit keményebben szól, de 8 mikrofon előfok, +2x adat ki, 2x be, spdif ki-be, így 26 be, 26 kimenet.
lesie mirofonozással ki szeretnék próbálni egy olyan variációt, hogy 1x mély, 2x magas + két térmikrofon 2-3m távolságról.
"az Emu boardok is, félreértés ne essék, nem a pro, inkább a home/semi pro kategória, messze-messze egy high end definíciótól"
Mit nevezünk "High end"-nek? Azt ami csak a méregdrága stúdiókban található meg, vagy azokat a jóminőségű rendszereket is amelyek az igényesebb (és tehetősebb) családok otthonaiban is megtalálhatók? Szerintem a második, és ha ez igaz, akkor pl. az EMU board-ok is (RME, ESI és a többiek is) bőven megütik a "high end" szintet. Ezeknek az eszközöknek olyan lineáris az átvitele és olyan kis zajszinttel dolgoznak amelyhez foghatót 15-20 évvel ezelőtt a legprofibb analóg eszközök sem tudtak produkálni. Ami miatt szerintem egy pici igaszság is van abban amit állítottál az az hogy a PC ventillátorai és a diszkek a legzajmentesebb kivitel esetében is produkálnak akkora alapzajt ami az egész rendszert zajossá teszi. Ha viszont ventillátor nélküli a PC, SSD háttértárral amilyen a Hamichord is belülről.... (csak a megoldás frappánssága miatt említettem a Hamichord-ot...:-)))