Köszi a részletes leírást, igazából ezzel próbálkoztam én is. Az a gond, hogy ha B-be állítom akkor az exponálógombot hagyja hogy _előre_ forogjon bármennyit, de hátra semennyit se. Ezt most csak kézzel, film nélkül néztem, de nem hinném, hogy a film sokat változtatna.
Meloztam vele eleget, de meg nem 100%-os! Eleg pepecs egy munka, de a lenyegre legalabb mar kedzek raerezni, hogy hogy kell csinalni. Ha eljutok 98%-ig akkor nem szedem le az obit az tuti :) es foleg nem teszek ra masikat.
A következő dologban kérném a segítségeteket: Van egy Zorki 1 gépem, nagyon szép állapotú, újra bőröztem stb, de a redőny erősen málik, és a hosszú idők sem stimmelnek, cserére szorulna. Viszont van egy Zorki C-m, amiben a redőny és a zár ránézésre jó állapotú, gondoltam donornak tökéletes lenne, de mielőtt neki állnék mindent szétberhelni, megkérdezem, hogy kompatibilis-e a kettő, ki lehet-e cserélni a zárakat? Vagy ha, nem, akkor esetleg másik típus szóba jöhet? Esetleg tud nekem segíteni valaki ebben?
Sajnos tényleg ez a helyzet ezekkel a FED, Zorki és hasonló obikkal... :-( Egy adott obit, egy adott vázhoz kell kalibrálni. Ha másik vázra teszem, már nem jó... Így meg ott van az ember mint egy fix obis gépnél, és akkor ott még fénymérőt is van a legtöbb esetben.
Ráadásul - asszem már meséltem - egy fekete Jupiter-9-et (1977) próbáltam egy Fed-2 vázon. Ha a végtelenre állítottam be pontosra akkor 1m-en nem volt jó, ha 1m-re állítottam pontosra akkor végtelenen nem volt jó... Durva, de az a helyzet hogy az obiban a helikális menet NEM lineáris, ami azt jelenti hogy SEMMILYEN gépen nem állítható be! NÉGY másik J9-et is kipróbáltam és EGY volt jó! Az is 1955-ös volt... Sajnos azt meg nem volt eladó... :-( Vagy nem volt szerencsém, vagy...
A helyzet az ezekkel a J12 - J8 - J9, stb. obikkal hogy eredetileg Contax gépre készültek.Ott teljesen mások voltak a méretezések. Az oroszok áttervezték őket - mivel a háború után ezek a konstrukció kerültek a kezükbe - FED,Zorki (Leica) vázra, több kevesebb sikerrel. A méretezésbeli tűréshatár(?!?) is sajnos elég tág... Szinte nincs is olyan, hogy felteszek egy Jupiter obit X vázra és patentul működik. :-( Talán az '50-es évekből származókkal jobb a helyzet.
Viszont a Kiev-eknél szinte nem is találkoztam ilyen problémával. Jó, ott a konstrukció maradt... A szórás inkább gyártási hanyagságból ered.
Érdekes, hogy ami Sun 90/4 obit valahol alább belinkeltem, az TÖKÉLETESEN passzol a Leica CL-re, pedig nem is egy gyártó műve és még egy adapter is van az obi és a váz között... Semmi állítást nem igényelt. Azt hiszem leginkább itt van a különbség a Canon, Nikon, Leica, Zeiss, Voigtlander, stb. gépek és az orosz vonal között...
Azt hiszem, sajnos kiviteli minőség terén nem lehet az orosz gépeket egy lapon említeni a fenti gyártókkal. A Leica I/II/III-mal sem. Igaz, hogy ár/érték terén sem! :-)) Nem hiszem hogy túl sokan mernénk bővíteni barkácsolási ismereteinket egy $1000-os gépen vagy obin. :-)
Hozzám meg valahogy idekerült ;) egy olympus 35 rc és egy ecr. Az első egy automata illetve manuális módot is ismerő típus míg a másik teljesen automata. Egyébként szinte ugyanaz a kialakítás. Naygon tetszik mindkettő mostanság próbálgatom őket.
Csak azért érdekes, mert ezek a gépek úgy 4-6 ezer között hozzáférhetők és a minap olvastam egy tesztet nyárra szánt digitális kompaktokról, ahol a győztes egy olyan 60-70 ezerbe kerülő gép lett. A legjobb az értékelése volt, miszerint ennél a készített képen a fű majdnem zöld!!! Micsoda fejlődés! Bravó!!
Olyan szívesen versenyeztetném valami teszten ezeket az olympus gépeket egy digitálissal szemben... :)))
Én hülye, hangosan felröhögtem. Erre természetesen Ő is elolvasta. Holnap degeszre tömött alsógatyában távozom ithonról:-))) (ott tán nem lóvét keres)! Vagy kinő holnapra az aranyerem :-)))
A "-gon" végződésű nevek a Zeiss klasszikus nagylátóit jelölte, még a múlt század elejéről. Drágák, mivel klasszikusok... :-)
A "Curtagon" név a Schneider-Kreutznach cég 35mm-re készült nagylátóit jelöli általánosságban. Nem nagy durranás? :-) Hááát... A Zeiss és a Leitz mellett a harmadik nagy klasszikus német cég. Olyan nevek mint a "Xenon", "Xenar", "Super-Angulon", "Symmar" ugyanúgy klasszikusok a fényképezésben, mint a "Sonnar", "Elmar" és hasonlók. Minőségben egy szint a Zeiss-el,Leitz-el. Ők gyártják pl. a legjobbnak tartott B+W szűröket is és még jónéhány dolgot:
BMWR12 háromnegyed 8 kor találkozik a meglepijével, Budaörsön aztán kimegy megnézni a Sorosksáron Tecsóban a csirkeszárny leértékelést, majd kéz a kézben hazasétál akki2c és kttomi olvtárssal akik addig ott várnak rá amíg oda nem ér. Közben én szép kényelmesen megteszem azt a 4 villamos megállót ami elválaszt a börze helyszinétől, és felvásárolok minden érdekest!
Ajánlat 2:
Kint találkozunk.
Nekem az 1-es verzió a szimpib, de ha pénzel a zsebembe merek kimenni akkor az asszony megver.