Sziasztok! sharan 1,9 tdi 2000 évjáratú, de még régi fazonú autómban van kiegészítő fűtés. Ezt szeretném átalakítatni állófűtésé. Hogyan kezdjek hozzá?
A BMW-nek is van busz vezérelt meg kapcsoló jelre indulós. Az az érdekes hogy amit a BMW-nek szállít a webasto az ők maguk sem tudják kiolvasni, bár erre meg vannak az ötleteim miért. Viszont ha tudnak itthon buszvezérelt elektronikát programozni, akkor lehet belőle sima órással is indítani, persze azt is a buszon keresztül.
Hát lehetséges, hogy melegen zárlatolt, de nem valószínű. Azért én se tenném rá mégegyszer:). A beépítés miatt biztos nem vett föl több áramot. Én se tudok kályhát magyarországon, de az e-bayen vannak, csak onnan én nem tudok vásárolni. A roveros kályhát nem tudom. A wv gyárijai sem pozitívval indulnak, hanem vmi W-buszon keresztül az ovális órával. Nekem így mondták, hogy ez a w-busz a can busz-e, azt nem tudom. Meg, hogy tényleg így van-e...
Mindkét kályhán ugyan az a pumpa volt, azért gondolom hogy az a ludas. Bármikor mértem mindig jó értéket mutatott. Arra is gondoltam hogy nem e az üzemanyagkörbe való beépítéssel volt a gond. Egy T-elosztót tettem az üzemanyagszűrö elé közvetlen, és az is megfordult a fejemben, bár lehet hűlyeség, hogy amikor menet közben használtam, akkor a motor szívta az üzemanyagot a csöböl, és hogy ez ellen nem bírt a szivattyú tolni a kályhára, és emiatt vett fel nagyobb áramot, amit nem bírt, vagy pedig tényleg valami testzárlat a pumpában,a mi persze nem állandó, de lehet melegen már zárlatos volt. Kint ahányszor mértem az ellenállását, mindig megegyezett az új pumpáéval. Esetleg valami eladó kályhát nem tudsz? Keringetö szivattyú, üzemanyagpumpa,programórám meg van, elég lenne egy üres kályha.
Sajnos nem ismerek ilyen szakit, de remélem a te ismerősöd megoldja. Az mindenesetre gyanús, hogy ez már a második. Lehet, hogy hiába javítják meg, megint elszáll. Mindkét esetben u.az a szivattyú volt rajta először? Sztem se kellene tönkremennijük ilyen könnyen. A webastóról azt mondják, hogy a bmw és a mazda gyárijai nem akarnak indulni, a többi állítólag az ovális programórával indítható, de nem mindenki szerint. Én sem mertem ilyet venni, nem magamon akartam kipróbálni. Sztem webastóból is olyat vegyél, ami pozitívval indul.
Igen. ebben igazad van. Én is gondoltam erre, csak néha meg gondolt egyet , és mégsem indult el pumpa nélkül. mintha néha felismerné a hibát, náha pedig nem.Ugyhogy valami testzárlat lehet benne, ami miatt ugy látja hogy van rácsatlakoztatott pumpa.Most egyenlöre hallottam egy szakiról aki ilyen elektronikákat javít, ö az utolsó esélyem. Ha más nem lesz akkor vennem kell egy új kályhát, de az már Webasto lesz :). Most ott tartok hogy van két kályhám is, de nincs hozzá elektronikám. Netán, ha nem jönne össze ez a szakis dolog, te nem ismersz valakit aki meg tudja buherálni a vezérlö elektronikáját? Eddig mindenki azt mondta, hogy az elektronike része elég jól le van védve, nem szokott elromlani, nekem meg kapásból van 2. :( Webasto kályhákat nem ismerem, nem tudom melyiket lehet egyszerüen indítani és melyik can buszos. Errröl tudsz valami infot? Mit érdemes amit utólag más autóba is be lehet szerelni. Persze vizes diesel érdekelne. Köszi elöre is, na meg persze az eddigi hozzászólásaidat is.
Hát, ha próbalámpával még látod, hogy vezérené a szivattyút, akkor még nem reménytelen a dolog:). Hogy vezérli a kályha a szivattyút, állandó test és a pluszt kapcsolgatja vagy állandó plusz és a testet kapcsolgatja? Amelyik állandó, azt én megpróbálnám kívülről odavinni neki, hátha az a fele rossz az elektronikában. Egy próbát megér. Sztem felcserélhetők a szivattyúk. A kábelköteget is átnézném, nehogy egy zárlat vágja haza az elektronikát. Legvégső esetben lehetne csinálni egy kapcsoló tranzisztoros kimenetet, amit még meg tud hajtani a kályha így is.
A pumpának jónak kellene lennie, de félek az vágta ki az elektronikát. LED-s probalámpával látom, hogy vezérelmé ö a pumpát, de annyi kicsi árammal, hogy a pumpát már nem bírja meghúzni. Amikor az egészet összeraktam, működött rendesen kb egy hétig, aztán beraktam eghy másik elektronikát azzal ujabb egy hetet mehetett. Azért gondoltam arra, hogy esetleg menet közben, mikor már üzemmeleg a pumpa is, akkor lehet benne egy menetzárlat, ami miatt a rajta folyó áram megnö, és az elektronika nem bírja, és leég. Szereztem már másik pumpát kettöt is, egy Eberspachert is meg egy Webastot is. Attól félek, hogy ha rácsatlakoztatott pumpa nélkül elindul az kályha, akkor ö nem látja hogy hiba van a rendszerben. Szerinted a Webasto és az Eberspacher pumpája megegyezik. Sajna egy Webastó időzítővel indítottam a kályhát, elötte meg csak egy billenökapcsolóval, ugyhogy hibakódot nem tudok olvasni.
Akkor a szivattyú biztos, hogy jó, csak vezérlést nem kap? Ezt azért ellenőrizd! A programórával(meg asszem a TP5-el is) ki lehet olvasni a hibakódokat, abból sztem kiderül, hogy mi a baj.
Hydronic II 5KW diesel. Ha jól tudom,akor induláskor leellenörzi önmagát. és ha bármi hiba van akkor el sem indul. Nekem sajnos elindul rácsatlakoztatott üzemanyagszivattyú nélkül is, de ha rá van dugva akkor sem vezérli ki az üzemanyagszivattyút, és persze leáll.
Van valaki aki vágja az Eberspacher lályhákat? A kályha hibátlan, a bezérlöelektronikával van gondom. Ha valaki tudna ebben segíteni, annak nagyon örülnék,mert nagyon közelít a hideg.
Igazából a visszacsapó szelepes T az első(amire 4 cső megy, igazából 2 T közöttük a szeleppel. Ennek kellene az ára.A vízcsövekkel csak ezután tudok tovább lépni, mert akkor látom, hogy pontosan hogy fogom elvezetni őket. Lesz bennük egy-két kanyar, ugyhogy lehet, hogy csak több darabból tudom összerakni.
10 teletem! Nem müxik a tavaly beszerelt WEBASTO diesel kályhám. Világit az óra , állítgatni lehet ,de a kályha nem indul el. Aksit levettem aztán vissza. Egyedöl az óra kért új információkat. Na most merre tovább? Előre is köszi a segítséget.