Típuson belül is van többféle verzió. Aki otthon van a témában, az talán különbséget is tud tenni. A részletekben rejlő különbség akár több száz vagy ezer - $ is jelenthet.
Asszem 160-ért talán inkább egy Nikon F3-at vennék plusz néhány fixet. :-)
Szvsz idehaza ilyen korú Leica igazán nem kerestetik, pláne magas összegért.
Aki tud ebay-n hajózni az inkább odaviszi. Aki nem hajózik odakinn az itthon a szépet jót max 160-ért adja el, ha szerencsésen összefut egy tőkeerős gyűjtővel.
Na ezért jó annak aki a "vegyes" árút kínálja, itthon.
Azt is figyelembe lehetne venni, hogy az esetleges javítások alkalmával keveredhettek a jellemzők.
Anno is léteztek javító szervizek ahol egy működési hiba (pl. horpadás) miatt szakszerűen, gyári anyagból esetleg egy füst alatt megoldottak dolgokat.
Na persze nem úgy, mint az egyik BMW motoromnál, ahol Pannónia teleszkópot építettek be elfűrészelve a vázat, hanem úgymond márkatisztán, de nem típustisztán.
Lehetett bármi más is. Riefenstahl hozzáférhetett az akkori német optikai ipar bármely termékéhez. Ebből volt is jónéhány, nem csak a Leitz és a Zeiss. Akár prototípus is lehetett. A 180/2.8 "olympische" Sonnart is a számára fejlesztette ki a Zeiss, a '36-os olimiai játokok dokumentálására.
A vakucsatlakozó lehetett máshol is. Volt hogy a fedél tetejébe, felülről tették bele, a felirat közepébe. Annyi minden megtörtént a háború utáni német gazdaságban...
Sajnos ezek az átkonvertált gépek sem érnek többet a mezei verziónál. Esetleg ha feketék, de azoknak amúgy is magasabb az ára...
Ez valami c-ből ápgrédelt f lehet... :-) A c fedél maradt, ez+az jött.
Biztosan nem FED/Zorki.
A háború után - mikor az f megjelent - már nem használták a Z-t. A GmbH is előfordulhat a DRP-vel együtt. No. helyett is Nr-t irtak. Hát igen... Az USA jól fizető piac volt az 50-es években... :-)
A vaku madzagját kb 10 percig nézegettem, aztán leesett, hogy mi lehet. Én feltétlenül meg akartam találni az elemet, és valami fogyasztót a gépben. Szakmai ártalom...