Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Milyen motor van rajta? Ezzel a megoldással még nem találkoztam, de biztos jó lesz. A kuplungot hogy oldottad meg? A talajmunkához nem lesz egy kicsit gyors? Oda mindenképp kell a körmöskerék, mert ezzel a gumiabroncsossal még egy boronát se biztos hogy elhúz. Nekem mint látod a körmöskeréken is van pótsúly,de kellett rá tennem. azért így sokkal egyszerűbb megcsinálni, beindítottad már? A difi él a hajtóműben vagy összezártad? Difivel könnyebb fordulni, de laza talajon nem biztos hogy előnyös, egyik kerék kipörög, és helyben is maradtál.
Hát igen a váltóval elég sok munka volt, főleg mire összegyűjtöttem a megfelelő fogaskerekeket,modul,fogszám, tengelytáv, ez volt a nehezebbik része. Teljesen egyedi az egész szerkezet, az egészet a saját kútfejemből merítettem. A váltórész alapja a robi rotakapa alsó csigahajtása és annak tengelyei. Az egész váltót a csigatengelyre éíitettem. Az áttételről pontos információt nem tudok, ahhoz a fogszámokat kellene megszámolni, van egy rossz tulajdonságom:bármit építek nem szoktam dokumentálni.A fogaskereknek én készítettem a csúszótömböt, volt hogy csak a fogkoszorú részét használtam. A hátsó teljesítményleadó tengely kikapcsolható,működik, de én csak próbaképpen használtam. Mostanában kezdek tervrajzokat is készíteni. A motor egy 4űtemű 5,5 LE OETL motor ami erre a célra tökéletesen megfelelt. A motorhoz sok gyári új alkatrész van. Egyedüli gyenge pontja. a kuplungot szerintem alulméretezték, főleg annak bordásagyát. Átalakítottam, egy lada nyelestengely és kuplungtárcsa agyat építettem bele. A körmöskerék átmérő.43cm. Igazi kemény, kötött talajon használtam, normál ekével szántottam, kb 13-15 cm mélyen a fák között Volt egy nyitó,töltőeke is amivel a krumplit vetettem, töltöttem, szedtem, de azt étépítettem a kistraktorhoz hasonló célra. Az kényelmesebb két sort visz, főleg nem kell utánna gyalogolni. Az ekét és minden munkagépet a hátul látható csapszeggel lehetett csatlakoztatni. Az ekét mind a három dimenzióban lehetett állítani.
Sziasztok! Küldöm az igért képeket, ez a gép már évek óta nem hasznélt, de mig hasznéltam tökéletesen működött. A motor is jó csak másra akartam használni, azért lett levéve. A váltóban robi csigahajtás a végső áttétel. A 4+1 fokozatot 250-es motorkerékpár fogaskerekeiből építettem tolókerekes jelleggel. Az első fokozatban kényelmesen lehetett utánna menni,szántás, a negyedikben húzta a kocsit mit egy kerékpáros sebességgel. Természetesen a körmöskerék helyére lehet tenni normál robi kereket. Várom a kérdéseket.
Sziasztok Mindenkik! Még új vagyok az oldalon, most akadtam rá, régóta építgetek kistraktort és ha valakinek tudok, szívesen segítek. Az első kistraktoromat magam építettem, egy 5,5LE OETL motorra építettem egy 4 plusz 1 fokozatú váltót,teljesítményleadó tengellyel. A rotakapa nem készült el utánna, de szántottam, fogasoltam, burgonyát vetettem, szedtem vele. Elég nagy pótkocsit húzott csak annyit és azt amit ráraktam. ha valakit érdekel teszek fel róla képeket. Mivel nekem feleslegessé vált-építettem egy komoly kistraktort-eladom vagy cserélhetem. Épitési tanácsot is nagyon szivesen adok, veszek. Üdv
Üdv érdeklődnék hogy megvan e még a traki, ha meg akkor csörgess meg légyszi és visszahívlak 06303783006,vagy írd meg hol van és mennyit gondolsz érte,előre is köszi.
Kis időbe tellett , míg elkészültek a fotók . Fészerben áll , nem pakoltam le róla , már évek óta nem használom .
A traktort nem én csináltam , készen vettük a bátyám csinálta a hidraulikus rendszert ami kifogástalanul működik . Látható a fotón a komoly munkahenger és a masszív emelőkarok . Mint írtam szabványos a felfüggesztése . Kissé homályos a kép , de látható hogy az első kovácsolt híd és a kormánymű rendes traktorról való , így az is megállja a helyét . Ha valaki hasonlót akarna építeni szerintem jobban ...meg gyorsabban ...kijön vele , ha ezt alakítja , spécizi föl egy kicsit , mint ha nekiáll anyagot gyűjteni hozzá . Trabant motor van benne , amíg használtuk a karburátorja szívatott néha , valahol eresztett és kifolyt az úszóházból a benzin , ezért kissé körülményes volt állás után indítani . De a traktor súlyához képest szerintem egy kicsit nagyobb motort elbírna és akkor nem kell magas fordulaton járatni . Szerintem egy 1000 körüli benzines , de még jobb egy dízel tökéletes lenne hozzá .