Adott egy 2004-es Mazda 6-os, amiben alapból bele van épitve az a rásegitő fütés. Itt a forumokon olvasgatva szeretnék egy állófütést . Hogy oldható meg, mi kell hozzá, mennyibe fájna? Lehet kapni bontottat is /érdemes/?
Akinek megvan az ismerete,valamint van a tulajdonában a szükséges kiegészitők, legyenszives ne tartsa magába:-)
Én sem építettem be szelepet, hanem csak elvágtam a hengerfejböl a fűtőradiátorba menő csövet,eddig nem vettem észre változást,bár még a nagy hidegek nem jöttek be :-)
Már pár éve szerelgetek állófűtést autókba, de most jutottam el odáig, hogy segítséget kérjek.
Van egy teljesen új Webasto Thermo Top V kályhám, illetve egy T5-ből kiszerelt Top C, de egyiket sem tudom elindítani. Mondták már többen, hogy volt már olyan valaki, akinek ezt sikerült, de személyesen még egyikkel sem sikerült beszélnem.
Az lenne a kérdésem, hogy valakinek közületek, sikerült már ilyet csinálni?
A lényeg, hogy egy 99-es Passatba szeretnénk most ezt beépíteni, de nem sikerül.
Valaki írja már meg nekem, akinek visszacsapó szelep nélkül van bekötve a kályha a vízkörbe(tehát a kályhán keresztül megy a víz akkor is, ha nincs bekapcsolva), hogy gyengült-e a fűtés észrevehetően, amikor a kályha ki volt kapcsolva.
Meg kell tudni, hogy gyárilag van-e felülete a klímavezérlőnek az állófűtés felől érkező vezérlő jel fogadására. Ez a fokozatmentes szabályzó kör lényegében egy teljesítmény fokozat amit a klímavezérlő noszogat. (ej be szépen hangzik) :oD mindennemű belebuherálás a fokozat és/vagy a vezérlő elhalálozását eredményezheti, légy nagyon körültekintő!
Egyszerű megoldás lehet, ha egy váltó relét kötsz be a ventilátor és a fokozatszabályozó közé, ami alapállapotban hagyja a fokozatot érvényesülni, de amikor az álló fűtés indulna akkor egy gondosan megválasztott előtét ellenállással letesteli a venti testpontját, egyidejűleg leválasztva a szabályozó fokozatot. Persze gyújtás nélkül a tápellátást meg kell oldani egy másik relével.
Szomorú, hogy mások trehánysága, hozzá nem értése miatt hogy el lehet venni a gyanútlan használni kívánó juzerek kedvét. Megértelek, meggyőzni nem is akarlak/tudlak. De hidd el, bármit veszel ha megkaparod az árát, iszonyat milyen vízfej van rajta mindenen. Az egyetlen paraméter ami még vigaszt nyújthat az a tartósság, ami viccesen az öreg dolgokra áll leginkább. A mai fogyasztói társadalom és arra ösztönző/épülő kereskedelem, hát hogy is mondjam.... ...elbaxott irányt vett a világ a lejtőn.
Látod, el kell ismerjem, hogy a csillagost nem ismerem, kicsit sem, nem hogy a típusjelőlésről ráeszméljek miről is van szó. :os Szóval kívánom, találd meg a neked megfelelőt és használd, ne a szervizesek csúnya világának ismeretét bővítsd tapasztalataid közt. :o)
...hát igen. Egy Thermo Top E lett belöle. Kaptam hozzá kábelkötegem is, szerintem gyári, a többi cucc meg már megvolt nekem, ami kell hozzá. Van még egy gondom, nem tudom a ventilátort hogy vezéreljem. Az auto digitklímás, a ventilátor árama gyujtáson van, ez még nem is lenne gond, egy 5 lábú relével megoldható. Ami inkább elgondolkodtat, az az hogy a végfok a negativ oldalba van kötve, és mondhatni - "fokozatmentes". Magát a klímavezérlöt is probáltam átkötni állandó áramra relével,mikor megy az állófűtés, de sokszor a ventilátor csak akkor indul el ha beindítom az autót.
Olyan kérdésem lenne, hogy a Webasto kályhát milyen szögben/állásban lehet beszerelni. Nekem úgy férne el, ha a vízcsövek felfelé néznek.Beépíthető ilyen módon is, vagy csak a talpán?
Csacskamacka, neked előre is köszönöm az új árakat!
Az persze igaz, hogy tízévesen az autóba gyárilag beépített kályha már nem dob nagyot a vételárban a felszereltségek között. Ellene szól viszont az állófűtés alkatrész utánpótlás a korosabb autóhoz, és a vélhetően megbízhatatlan működés. Az új kályhának van egy vitathatatlan előnye: ha pár év múlva (ismét) autót cserélek, a meleg majd vígan duruzsolva átugrik a következő szekérbe...
Vojnó, neked is igazad van.
Mellesleg nem találkoztunk 1-2x BMW E34 találkozón? Pár éve még a népítéletes "Feneketlen kút" címet viselő 525TDS autómmal fizettem bőszen a tanulópénzt a drága kompjúterekre (amiből 4db volt az akkor kilencéves kocsimban). Azóta (minimum kétmilliós) gyomoridegem lesz mindentől, ami computer, ami letilt, ami elektromos adagoló (hullámzó alapjárattal), és hasonlóktól. Többnyire ezért keresek első szériás MB w202 szívó diesel C220 mercit, mert az remélem ilyen téren fapados. Azokat a gyári állófűtéssel főleg taxinak vették, így szerintem teljes értékű kályha lehetett bennük. Talán a CDI korszak előtti motoroknak még lehetett elegendő veszteséghőjük útközben (lásd: 2200cm3 = szűkös 95LE).
Szerintem -nem hazabeszélek- ha minden ok a kályhával, szinte mindegy, hogy melyiket veszed. Mindenképp az új mellett szól azonban, hogy 2 év garancia van rá és hát hogy új. Viszont nyilván jóval többe kerül, mintha eleve olyan kocsit veszel, amiben benne van.
Az uramnak egy olyan kályhát raktunk be, ami kb. 10 évig állt a raktárban, bontatlanul. Kifogástalanul működik. Édesapa előző autójába egy talán még régebbi, viszont használt kályha került, szintén kafán működött. Most új kályhája van és szintén remekül üzemel. (Ciki, mi, hogy az én autómban nincs kályha :-))))
Általában egy szakszerűen beépített kályhával a szokásos karbantartásokon kívül nemigen van gond. Szerintem egyszerűen eldönthető a dolog. Ha a kinézett kocsiban van kályha, ki kell próbálni. Ha jó, oké. Ha nincs, vegyél egyet. :-)
A dízelekben azért van benne a kiegfűtés mert képtelen a motor fenntartani a saját hőháztartását, nem hogy még az utast is meleggel ellátni. Tehát nem igen találsz nagy CR motort kiegfűtés nélkül. Ha meg félsz a bonyi busz rendszerektől akkor meg ne vegyél ilyen mercit (se)... gondolom meggyúlt a bajod egy ilyen busz vezérelt vezérlővel korábban és nem tudtak rajtad segíteni. De ettől még jók ezek ;o)
Érdeklődnék Tőletek ,hogy mercedesben(w210-220cdi, 2000-es évjárat)a kiegészítő fűtést át lehet-e alakítani kapcsolható állófűtéssé,vagy programozható órával indítósra!?Hmmm...de jó is lenne meleg autóba beülni reggelente!:-)
Egy általános kérdésem lenne: 1998-as Mercedes C220D (w202) diesel kombi vásárlása előtt állok (www.mobile.de). Ezt a típust gyárilag szerelték vizes állófűtéssel is. Nem tudom mikortól CAN buszos a c merci, de olyan bonyolult vezérlésű kályhát a korábbi hozzászólások után biztosan nem szeretnék a leendő autómban tudni. Melyik kályhával lenne kevesebb bajom: a tízéves merci gyárival, vagy inkább állófűtés mentes autót válasszak és utólag vegyek bele egy Webasto kályhát?
Ez utóbbira Csacskamacka tudsz nekem új árat mondani?