Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SunSilver Creative Commons License 2009.10.22 0 0 3044
Sziasztok, Hölgyek és Urak!

Adott egy 2004-es Mazda 6-os, amiben alapból bele van épitve az a rásegitő fütés.
Itt a forumokon olvasgatva szeretnék egy állófütést . Hogy oldható meg, mi kell hozzá, mennyibe fájna? Lehet kapni bontottat is /érdemes/?

Akinek megvan az ismerete,valamint van a tulajdonában a szükséges kiegészitők, legyenszives ne tartsa magába:-)

Előre is köszönöm
kazi30 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 3042
Akkor lehet, én is lemondok arról a 14eFt-os szelepről:).
Előzmény: Csáki79 (3039)
Varshi Creative Commons License 2009.10.22 0 0 3041
Mesternő, mennyivel olcsóbb egy levegős állófűtés, mint egy vizes? Mittomén, 2 literes benzines mocihoz. (szóba került egy másik topikban)
Előzmény: Csacskamacka (3035)
Vojnó Creative Commons License 2009.10.22 0 0 3040
belemertetek nyúlni? ;o)))))

látod akkor még nem ismertül egymást, de a Vajas már akkor is propellerrel kelt/feküdt! :oD
Előzmény: Csacskamacka (3035)
Csáki79 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 3039

Szia!

 

Én sem építettem be szelepet, hanem csak elvágtam a hengerfejböl a fűtőradiátorba menő csövet,eddig nem vettem észre változást,bár még a nagy hidegek nem jöttek be :-)

Előzmény: kazi30 (3036)
Zsozsi76 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 3038
Sziasztok!

Már pár éve szerelgetek állófűtést autókba, de most jutottam el odáig, hogy segítséget kérjek.

Van egy teljesen új Webasto Thermo Top V kályhám, illetve egy T5-ből kiszerelt Top C, de egyiket sem tudom elindítani. Mondták már többen, hogy volt már olyan valaki, akinek ezt sikerült, de személyesen még egyikkel sem sikerült beszélnem.

Az lenne a kérdésem, hogy valakinek közületek, sikerült már ilyet csinálni?

A lényeg, hogy egy 99-es Passatba szeretnénk most ezt beépíteni, de nem sikerül.

Segítsetek légyszíves, ha tudtok.

Előre is köszönöm.
kazi30 Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3036
Valaki írja már meg nekem, akinek visszacsapó szelep nélkül van bekötve a kályha a vízkörbe(tehát a kályhán keresztül megy a víz akkor is, ha nincs bekapcsolva), hogy gyengült-e a fűtés észrevehetően, amikor a kályha ki volt kapcsolva.
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3035
Régebben talán egy BMW-nél csináltunk ilyet. Bár ott beépítés közben derült ki, hogy van benne kieg.fűtés. Abban az időben ez még nem dívott. :-)
Előzmény: Csacskamacka (3034)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3034
Komplett kályhát valószínűleg be lehet építeni. Megnézem neked.
Előzmény: jeddie (3033)
jeddie Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3033
:-(ne már akkor most mi lesz?Semmi megoldás nincs?Hol próbálkozhatnék még?Valamit találjunk már ki!Amúgy köszi a választ!
Előzmény: Csacskamacka (3032)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3032
Szerintem ne fáraszd magad. :-))) De azért köszönöm! :-)
Előzmény: Vojnó (3031)
Vojnó Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3031
Csináljak silabuszt? :oDDDD
Előzmény: Csacskamacka (3030)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3030
Na nekem ez kínai, így aztán bele se vágnék... :-))
Előzmény: Vojnó (3027)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3029
Szia!
Megnéztem neked, nincs már hozzá átalakító készlet. Kifutottál az időből :-)
Előzmény: jeddie (3014)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3028
Szóval utánakavartam a dolognak. Nem olyan egyszerű a sztori, úgyhogy küldtem egy mélt.
Előzmény: vpp1 (3021)
Vojnó Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3027
szopóág.

Meg kell tudni, hogy gyárilag van-e felülete a klímavezérlőnek az állófűtés felől érkező vezérlő jel fogadására.
Ez a fokozatmentes szabályzó kör lényegében egy teljesítmény fokozat amit a klímavezérlő noszogat. (ej be szépen hangzik) :oD
mindennemű belebuherálás a fokozat és/vagy a vezérlő elhalálozását eredményezheti, légy nagyon körültekintő!

Egyszerű megoldás lehet, ha egy váltó relét kötsz be a ventilátor és a fokozatszabályozó közé, ami alapállapotban hagyja a fokozatot érvényesülni, de amikor az álló fűtés indulna akkor egy gondosan megválasztott előtét ellenállással letesteli a venti testpontját, egyidejűleg leválasztva a szabályozó fokozatot. Persze gyújtás nélkül a tápellátást meg kell oldani egy másik relével.
Előzmény: Csáki79 (3024)
Vojnó Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3026
Lehetséges. ;o))))

Szomorú, hogy mások trehánysága, hozzá nem értése miatt hogy el lehet venni a gyanútlan használni kívánó juzerek kedvét.
Megértelek, meggyőzni nem is akarlak/tudlak.
De hidd el, bármit veszel ha megkaparod az árát, iszonyat milyen vízfej van rajta mindenen.
Az egyetlen paraméter ami még vigaszt nyújthat az a tartósság, ami viccesen az öreg dolgokra áll leginkább. A mai fogyasztói társadalom és arra ösztönző/épülő kereskedelem, hát hogy is mondjam.... ...elbaxott irányt vett a világ a lejtőn.

Látod, el kell ismerjem, hogy a csillagost nem ismerem, kicsit sem, nem hogy a típusjelőlésről ráeszméljek miről is van szó. :os
Szóval kívánom, találd meg a neked megfelelőt és használd, ne a szervizesek csúnya világának ismeretét bővítsd tapasztalataid közt. :o)
Előzmény: vpp1 (3021)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3025
Én ebben hivatalból nem segíthetek. Menj szakszervizbe!
Előzmény: Csáki79 (3024)
Csáki79 Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3024
...hát igen. Egy Thermo Top E lett belöle. Kaptam hozzá kábelkötegem is, szerintem gyári, a többi cucc meg már megvolt nekem, ami kell hozzá. Van még egy gondom, nem tudom a ventilátort hogy vezéreljem. Az auto digitklímás, a ventilátor árama gyujtáson van, ez még nem is lenne gond, egy 5 lábú relével megoldható. Ami inkább elgondolkodtat, az az hogy a végfok a negativ oldalba van kötve, és mondhatni - "fokozatmentes". Magát a klímavezérlöt is probáltam átkötni állandó áramra relével,mikor megy az állófűtés, de sokszor a ventilátor csak akkor indul el ha beindítom az autót.
Előzmény: kazi30 (3023)
kazi30 Creative Commons License 2009.10.21 0 0 3023
Csak vettél egy webastot?:) És mi van a spekkerekkel? Úgy is be lehet építeni.
Előzmény: Csáki79 (3022)
Csáki79 Creative Commons License 2009.10.20 0 0 3022
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a Webasto kályhát milyen szögben/állásban lehet beszerelni. Nekem úgy férne el, ha a vízcsövek felfelé néznek.Beépíthető ilyen módon is, vagy csak a talpán?
vpp1 Creative Commons License 2009.10.20 0 0 3021
Csacskamacka, neked előre is köszönöm az új árakat!

Az persze igaz, hogy tízévesen az autóba gyárilag beépített kályha már nem dob nagyot a vételárban a felszereltségek között. Ellene szól viszont az állófűtés alkatrész utánpótlás a korosabb autóhoz, és a vélhetően megbízhatatlan működés. Az új kályhának van egy vitathatatlan előnye: ha pár év múlva (ismét) autót cserélek, a meleg majd vígan duruzsolva átugrik a következő szekérbe...

Vojnó, neked is igazad van.

Mellesleg nem találkoztunk 1-2x BMW E34 találkozón? Pár éve még a népítéletes "Feneketlen kút" címet viselő 525TDS autómmal fizettem bőszen a tanulópénzt a drága kompjúterekre (amiből 4db volt az akkor kilencéves kocsimban). Azóta (minimum kétmilliós) gyomoridegem lesz mindentől, ami computer, ami letilt, ami elektromos adagoló (hullámzó alapjárattal), és hasonlóktól. Többnyire ezért keresek első szériás MB w202 szívó diesel C220 mercit, mert az remélem ilyen téren fapados. Azokat a gyári állófűtéssel főleg taxinak vették, így szerintem teljes értékű kályha lehetett bennük. Talán a CDI korszak előtti motoroknak még lehetett elegendő veszteséghőjük útközben (lásd: 2200cm3 = szűkös 95LE).

Csacskamacka, Vojnó: Köszi a gyors válaszokat!
Előzmény: Csacskamacka (3016)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.20 0 0 3020
Ja, nemtom, miért nem irreleváns a kályha vezérlése?
Te úgyis csak a programozható órával vagy a távirányítóval találkozol....
Előzmény: Csacskamacka (3016)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.20 0 0 3019
Szívesen!
Előzmény: tdc75*** (3010)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.20 0 0 3018
Valószínűleg. Szintén holnap válaszolok. :-)
Előzmény: jeddie (3014)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.20 0 0 3017

2000 cm3-ig elég az E.

Most már csak ovális óra van.

 

Előzmény: Csáki79 (3012)
Csacskamacka Creative Commons License 2009.10.20 0 0 3016
Szia!
Holnap nézek neked pontos árat.

Szerintem -nem hazabeszélek- ha minden ok a kályhával, szinte mindegy, hogy melyiket veszed. Mindenképp az új mellett szól azonban, hogy 2 év garancia van rá és hát hogy új. Viszont nyilván jóval többe kerül, mintha eleve olyan kocsit veszel, amiben benne van.

Az uramnak egy olyan kályhát raktunk be, ami kb. 10 évig állt a raktárban, bontatlanul. Kifogástalanul működik.
Édesapa előző autójába egy talán még régebbi, viszont használt kályha került, szintén kafán működött. Most új kályhája van és szintén remekül üzemel.
(Ciki, mi, hogy az én autómban nincs kályha :-))))

Általában egy szakszerűen beépített kályhával a szokásos karbantartásokon kívül nemigen van gond. Szerintem egyszerűen eldönthető a dolog. Ha a kinézett kocsiban van kályha, ki kell próbálni. Ha jó, oké. Ha nincs, vegyél egyet. :-)
Előzmény: vpp1 (3013)
Vojnó Creative Commons License 2009.10.20 0 0 3015
A dízelekben azért van benne a kiegfűtés mert képtelen a motor fenntartani a saját hőháztartását, nem hogy még az utast is meleggel ellátni.
Tehát nem igen találsz nagy CR motort kiegfűtés nélkül.
Ha meg félsz a bonyi busz rendszerektől akkor meg ne vegyél ilyen mercit (se)...
gondolom meggyúlt a bajod egy ilyen busz vezérelt vezérlővel korábban és nem tudtak rajtad segíteni. De ettől még jók ezek ;o)
Előzmény: vpp1 (3013)
jeddie Creative Commons License 2009.10.20 0 0 3014

Üdv a fagyoskodóknak!:-)

Érdeklődnék Tőletek ,hogy mercedesben(w210-220cdi, 2000-es évjárat)a kiegészítő fűtést át lehet-e alakítani kapcsolható állófűtéssé,vagy programozható órával indítósra!?Hmmm...de jó is lenne meleg autóba beülni reggelente!:-)

vpp1 Creative Commons License 2009.10.20 0 0 3013
Sziasztok!

Egy általános kérdésem lenne: 1998-as Mercedes C220D (w202) diesel kombi vásárlása előtt állok (www.mobile.de). Ezt a típust gyárilag szerelték vizes állófűtéssel is. Nem tudom mikortól CAN buszos a c merci, de olyan bonyolult vezérlésű kályhát a korábbi hozzászólások után biztosan nem szeretnék a leendő autómban tudni. Melyik kályhával lenne kevesebb bajom: a tízéves merci gyárival, vagy inkább állófűtés mentes autót válasszak és utólag vegyek bele egy Webasto kályhát?

Ez utóbbira Csacskamacka tudsz nekem új árat mondani?

Köszi: V.Péter, Békéscsaba

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!