Keresés

Részletes keresés

iskra Creative Commons License 2010.09.11 0 0 87

itt ezy fasza videó.

A kommentátor saját magam vagyok :-)

A krumpliszedés a rossz idő miatt elmaradt,de ez is megteszi.

katt ide
iskra Creative Commons License 2010.09.05 0 0 86

Szia!

Sajna gumikerék az csak sima van.

Kértem kölcsön honda 600-sa körmöskereket,de elkapart,és szépen felhasalt.Ilyenkor én is szívtam rendesen.

Ezek a dolgok miatt,csináltam szélesrevalamint az átmérő is több 11 centivel.

Igérem teszek fel videókat, többet is.

Előzmény: taurus09 (85)
taurus09 Creative Commons License 2010.09.04 0 0 85
Heló!
Az elég jó tapadósúly. Az enyémben nem volt difi, mégis az iránytartás volt a legnehezebb, igaz nálunk igen kemény, kötött a talaj. Ilyen súlynál jogosak a széles körmök. az enyémen keskenyebbek, volt mikor elkapart pillanatok alatt és felhasalt. akkor lehetett birkózni mire kitudtam emelni. A szántást is meg kell tanulni, főleg az ekét jól beállítani és akkor biztosan és szépen lehet dolgozni a kiskertekben. ha valamit nem tudsz a szántással kapcsolatban kérdezz, ha tudok segítek. Körmös gumikerékkel milyen vonóerőt tud a géped?
Előzmény: iskra (84)
iskra Creative Commons License 2010.09.02 0 0 84

Szia!

Látom figyeled a fórumot :-)

Az önsúly kb 60 kg.

Irányontartás az nem volt nehéz,hála istennek a speerdifi jól vizsgázott.

A sebesség is jó lett,pont megfelelő.

Azért csináltam ilyen széles kereket,mert a talajnyomás szántáskor a barázda felőli oldalra megy,és szerintem így a kerekeken átvihető erő megfelelően túl van méretezve.(érted mire gondolok???)

Valamint biztosra akartam menni,hogy bármilyen terepviszonyok közt se legyen a tapadással probléma.

Nem igazán kapart el,hanem harapta a talajt.

Előzmény: taurus09 (83)
taurus09 Creative Commons License 2010.09.02 0 0 83
Szia!
Ez már nem is körmöskerék, egyenesen mocsárjáró. Ezzel biztosan nagyot tud kapaszkodni, főleg ha a súlya is megvan hozzá. Szerintem a szántáshoz sem kell sokkal nagyobb vonóerő mint a krumplinyitáshoz, főleg ha széraz, kemény a talaja. A gazzal csak azt lehet, hogy rendszeresen kapálsz (én is utálok, de muszáj) vagy szedés előtt lekaszálom és letakarítom. Nem lett gyors ezzel a kerékátmérővel? Odalirányban milyen nehéz volt tartani? Míg én ilyet használtam azzal volt a legnehezebb dolgom. Kb mennyi a súlya? Ha ásóval szeded szerintem sokkal több a veszteség. Ha majd tavasszal ezzel nyitod a sort vetéskor, akkor az őszi szedéskor szinte semmi veszteség nem lesz.
Előzmény: iskra (82)
iskra Creative Commons License 2010.09.02 0 0 82

Szia!

Sajnos a videó az letörlödött(mert új számítógépem van és nem sikerült megmenteni).

Pótolni fogom mert kb 2 hét múlva szedem a dezirét.

Első tapasztalatok :-)

A talaj enyhén nedves volt,de gond nélkül szakította szét a fészket.

Mondjuk nagyon figyelni kelett,hogy a kerék ne menjen a szomszéd sorra rá.

A gazos sort nem szereti,felcsavarja a kerékre.

De minden oké.

A kerék 540mm átmérőjű 20 cm széles fogakkal.

Brutális POWER!!!!!!!!!.

A fészket 1-esbe gond nélkül alapjáraton szétszakította.

Van hozzá kb 50 kg keréksúly de az majd csak a szántáskor kell.

Utána csak össze kelett szedni a krunplit+kigereblyézni ami bent maradt.

Kb 5% veszteség(szét taposott,vágott)szerintem ennyi belefér.

néhány kép ami megmaradt:

123
Előzmény: taurus09 (81)
taurus09 Creative Commons License 2010.08.30 0 0 81
Várom a képeket, avideót, és főleg az első tapasztalatokat,
Előzmény: iskra (80)
iskra Creative Commons License 2010.08.30 0 0 80
sok sikert kívánok!!
Nemsokára teszek fel képeket a körmöskerékről,meg a krumpliszedésről videót.
Előzmény: 83aslacibá (78)
83aslacibá Creative Commons License 2010.08.30 0 0 79
Amúgy fahordásra használom télen legfőképp!
83aslacibá Creative Commons License 2010.08.30 0 0 78
Pannónia motoros volt mind a kettő! A zölddel az volt a problémám hogy alacsony volt az eleje, a szürke meg nagyon tehetelen volt, nem bírta húzni a kocsit, télen mert könnyű volt a hátulja meg simák a kerekek. A szürkét most adtam le a vasba. persze az értékes alkatrészeket meghagytam. Most jön az újabb projekt mert szereztem egy mz motoros kormányszarvasat! :) Csak az mz-t átalakítom simson gyújtásra hogy ne kelljen az akksival kínlódnom! Ha kész lesz teszek fel róla képeket!
Előzmény: iskra (77)
iskra Creative Commons License 2010.08.24 0 0 77

üdv a csapatban!

Ha van lehetőséged kérünk még képeket,adatokat,tapasztalatokat,beszámolót.

Érdekes szerkezetek szerintem,megéri bemutatni őket.

Mire használod?

Milyen motor?..........stb.

Nagyon kíváncsi vagyok,meg gondolom mások is lehetnek azok.

Előzmény: 83aslacibá (76)
83aslacibá Creative Commons License 2010.08.23 0 0 76
Sziasztok!

Végre hogy találtam ilyen fórumot! Már én is túl vagyok pár építésen, átalakításon de valahogy mindegyiknek volt gyenge pontja! Ha kérdésetek van akkor nyugodtan írjatok szívesen segítek!

S bemutatom a volt s jelen gépemet!
A zöld a régi a szürke a mostani. A szürke is bontásra vár mert egy kormányszarvasat akarok csinálni! Esetleg ha valakit érdekel eladó a váz, kerekekkel, vagy alkatrészenként de csak a váz!

Érdekel megvételre ilyen kormányszarvas konstrukció motor és futó nélkül hogy ráépítsem a pancsi blokkot!




iskra Creative Commons License 2010.08.13 0 0 75

Köszönöm a választ és az észrevételeket.

Igazad van a gerendely-el kapcsolatba.

Azóta sikerült szereznem eggyet gyárit ha eladják megveszem,ha nem lemásolom.

 majd teszek fel képeket.

Előzmény: taurus09 (74)
taurus09 Creative Commons License 2010.08.09 0 0 74
Szia!
Jóóó a gép! A körmöskerék átmérője 430mm, ha kötött talajon használod a körmöket ne teli talpra hegeszd fel, mert 1-2-re berakodik. Az egyes ekéhez néhány észrevétel:az ilyeneket jobbos kivitelben készítik, és hiányolom az állítási lehetőségeket róla. Az ekét pl.minden szántási mélységhez külön kell állítani. A vízszintes tengelye köröl egy kicsit elfordíthatónak kell lenni, szántáskor a gép egyik kereke a barázdába mega gép ferdén áll, az eketestnek ilyenkor illik függőlegesen állni.
iskra Creative Commons License 2010.08.01 0 0 73
itt a videó: katt ide!!!!
iskra Creative Commons License 2010.07.31 0 0 72

Szia!

azok a kockák oszlopfeszítők,a szöllősorok végére ássák le és hozzá kötözik a feszítősodronyt ,ami feszesen tartja az oszlopsort.

Próbaterhelésre használtam 1darab kb 50-60 kiló.

Egy ismerős adta,majd a lugasnál akarom használni.

Ha tudok honap teszek fel egy fasza videót,a mai traktorozásról :-)

Előzmény: Teaway (71)
Teaway Creative Commons License 2010.07.30 0 0 71
Veszett jó!!

Azokat a füles betonkockákat mire használod?
Előzmény: iskra (70)
iskra Creative Commons License 2010.07.29 0 0 70

Kössz!

Megtudnád mondani a körmöskereked átmérőjét?

Addig is pár kép:

Előzmény: taurus09 (69)
taurus09 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 69
Gratulálok!
Ügyesen összehoztad. Egy jó körmöskerékkel nehéz terepen is tud mozogni. Talajmunkán szándékozol dolgozni vele? Ugynézem arra is jó lesz.
Előzmény: iskra (68)
iskra Creative Commons License 2010.07.17 0 0 68
Hej itt aztán van erő !!! :D
iskra Creative Commons License 2010.07.03 0 0 67

Szia!

50 cm,de dolgozok olyan féltengely adaptereken,hogy lehessen változtatni,a nyomtávon,akár asszimetrikusan is.

Előzmény: Teaway (66)
Teaway Creative Commons License 2010.07.02 0 0 66
Nagyon jó lett!
Mennyi a nyomtáv elől?
Előzmény: iskra (65)
iskra Creative Commons License 2010.07.02 0 0 65
T-3000.................
iskra Creative Commons License 2010.07.01 0 0 64

Tegnap megvolt a próbaút   :-)

Nagyon jó lett.1-esben totyogás   ......  kib@szott nagy erő!

4-es ben fajinúl szalad.

Holnap teszek fel képeket,szerintem nagyon kemény jószág lett.

Mondjuk még most sincs teljesen készen....................de majd idővel.

iskra Creative Commons License 2010.06.07 0 0 63

Ja a körmöskerék még tervbe van de jó nehéz lessz az biztos.

Most szét van a gép szedve ,mert a burkolatokat,merevítéseket kell csinálni.A szabadidőm is kevés remélem őszre készen leszek teljesen vele.

Előzmény: iskra (62)
iskra Creative Commons License 2010.06.07 0 0 62

Szia!

A hajtás 6 lovas 153 ccm 2ütemű motor.

A kuplung az kúpos kuplungos,4Xprimerhajtás lánccal.

I-1:64

II-1:48

III-1:36

IV-1:20

R-1:60

Azt hiszem ezek az áttételek de legalábbis közelítenek.

A difi él,nincs difizár(de ha teljesen kész lessz szoritott speer difi)

Előzmény: taurus09 (60)
Teaway Creative Commons License 2010.06.06 0 0 61
"A difi él a hajtóműben vagy összezártad?"

Lehet, hogy kapcsolható a zár. Mert úgy az igazi.
Előzmény: taurus09 (60)
taurus09 Creative Commons License 2010.06.06 0 0 60
Milyen motor van rajta? Ezzel a megoldással még nem találkoztam, de biztos jó lesz. A kuplungot hogy oldottad meg? A talajmunkához nem lesz egy kicsit gyors? Oda mindenképp kell a körmöskerék, mert ezzel a gumiabroncsossal még egy boronát se biztos hogy elhúz. Nekem mint látod a körmöskeréken is van pótsúly,de kellett rá tennem. azért így sokkal egyszerűbb megcsinálni, beindítottad már? A difi él a hajtóműben vagy összezártad? Difivel könnyebb fordulni, de laza talajon nem biztos hogy előnyös, egyik kerék kipörög, és helyben is maradtál.
Előzmény: iskra (59)
iskra Creative Commons License 2010.06.04 0 0 59

Köszönöm a válszokat!

Mi a véleményed a gépemről?

Hasonló célokra akarom én is használni,majd ha kész lessz.

Előzmény: taurus09 (58)
taurus09 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 58
Hát igen a váltóval elég sok munka volt, főleg mire összegyűjtöttem a megfelelő fogaskerekeket,modul,fogszám, tengelytáv, ez volt a nehezebbik része. Teljesen egyedi az egész szerkezet, az egészet a saját kútfejemből merítettem. A váltórész alapja a robi rotakapa alsó csigahajtása és annak tengelyei. Az egész váltót a csigatengelyre éíitettem. Az áttételről pontos információt nem tudok, ahhoz a fogszámokat kellene megszámolni, van egy rossz tulajdonságom:bármit építek nem szoktam dokumentálni.A fogaskereknek én készítettem a csúszótömböt, volt hogy csak a fogkoszorú részét használtam. A hátsó teljesítményleadó tengely kikapcsolható,működik, de én csak próbaképpen használtam. Mostanában kezdek tervrajzokat is készíteni. A motor egy 4űtemű 5,5 LE OETL motor ami erre a célra tökéletesen megfelelt. A motorhoz sok gyári új alkatrész van. Egyedüli gyenge pontja. a kuplungot szerintem alulméretezték, főleg annak bordásagyát. Átalakítottam, egy lada nyelestengely és kuplungtárcsa agyat építettem bele. A körmöskerék átmérő.43cm. Igazi kemény, kötött talajon használtam, normál ekével szántottam, kb 13-15 cm mélyen a fák között Volt egy nyitó,töltőeke is amivel a krumplit vetettem, töltöttem, szedtem, de azt étépítettem a kistraktorhoz hasonló célra. Az kényelmesebb két sort visz, főleg nem kell utánna gyalogolni. Az ekét és minden munkagépet a hátul látható csapszeggel lehetett csatlakoztatni. Az ekét mind a három dimenzióban lehetett állítani.
Előzmény: iskra (57)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!