Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Heló! Az elég jó tapadósúly. Az enyémben nem volt difi, mégis az iránytartás volt a legnehezebb, igaz nálunk igen kemény, kötött a talaj. Ilyen súlynál jogosak a széles körmök. az enyémen keskenyebbek, volt mikor elkapart pillanatok alatt és felhasalt. akkor lehetett birkózni mire kitudtam emelni. A szántást is meg kell tanulni, főleg az ekét jól beállítani és akkor biztosan és szépen lehet dolgozni a kiskertekben. ha valamit nem tudsz a szántással kapcsolatban kérdezz, ha tudok segítek. Körmös gumikerékkel milyen vonóerőt tud a géped?
Irányontartás az nem volt nehéz,hála istennek a speerdifi jól vizsgázott.
A sebesség is jó lett,pont megfelelő.
Azért csináltam ilyen széles kereket,mert a talajnyomás szántáskor a barázda felőli oldalra megy,és szerintem így a kerekeken átvihető erő megfelelően túl van méretezve.(érted mire gondolok???)
Valamint biztosra akartam menni,hogy bármilyen terepviszonyok közt se legyen a tapadással probléma.
Szia! Ez már nem is körmöskerék, egyenesen mocsárjáró. Ezzel biztosan nagyot tud kapaszkodni, főleg ha a súlya is megvan hozzá. Szerintem a szántáshoz sem kell sokkal nagyobb vonóerő mint a krumplinyitáshoz, főleg ha széraz, kemény a talaja. A gazzal csak azt lehet, hogy rendszeresen kapálsz (én is utálok, de muszáj) vagy szedés előtt lekaszálom és letakarítom. Nem lett gyors ezzel a kerékátmérővel? Odalirányban milyen nehéz volt tartani? Míg én ilyet használtam azzal volt a legnehezebb dolgom. Kb mennyi a súlya? Ha ásóval szeded szerintem sokkal több a veszteség. Ha majd tavasszal ezzel nyitod a sort vetéskor, akkor az őszi szedéskor szinte semmi veszteség nem lesz.
Pannónia motoros volt mind a kettő! A zölddel az volt a problémám hogy alacsony volt az eleje, a szürke meg nagyon tehetelen volt, nem bírta húzni a kocsit, télen mert könnyű volt a hátulja meg simák a kerekek. A szürkét most adtam le a vasba. persze az értékes alkatrészeket meghagytam. Most jön az újabb projekt mert szereztem egy mz motoros kormányszarvasat! :) Csak az mz-t átalakítom simson gyújtásra hogy ne kelljen az akksival kínlódnom! Ha kész lesz teszek fel róla képeket!
Végre hogy találtam ilyen fórumot! Már én is túl vagyok pár építésen, átalakításon de valahogy mindegyiknek volt gyenge pontja! Ha kérdésetek van akkor nyugodtan írjatok szívesen segítek!
S bemutatom a volt s jelen gépemet! A zöld a régi a szürke a mostani. A szürke is bontásra vár mert egy kormányszarvasat akarok csinálni! Esetleg ha valakit érdekel eladó a váz, kerekekkel, vagy alkatrészenként de csak a váz!
Érdekel megvételre ilyen kormányszarvas konstrukció motor és futó nélkül hogy ráépítsem a pancsi blokkot!
Szia! Jóóó a gép! A körmöskerék átmérője 430mm, ha kötött talajon használod a körmöket ne teli talpra hegeszd fel, mert 1-2-re berakodik. Az egyes ekéhez néhány észrevétel:az ilyeneket jobbos kivitelben készítik, és hiányolom az állítási lehetőségeket róla. Az ekét pl.minden szántási mélységhez külön kell állítani. A vízszintes tengelye köröl egy kicsit elfordíthatónak kell lenni, szántáskor a gép egyik kereke a barázdába mega gép ferdén áll, az eketestnek ilyenkor illik függőlegesen állni.
Milyen motor van rajta? Ezzel a megoldással még nem találkoztam, de biztos jó lesz. A kuplungot hogy oldottad meg? A talajmunkához nem lesz egy kicsit gyors? Oda mindenképp kell a körmöskerék, mert ezzel a gumiabroncsossal még egy boronát se biztos hogy elhúz. Nekem mint látod a körmöskeréken is van pótsúly,de kellett rá tennem. azért így sokkal egyszerűbb megcsinálni, beindítottad már? A difi él a hajtóműben vagy összezártad? Difivel könnyebb fordulni, de laza talajon nem biztos hogy előnyös, egyik kerék kipörög, és helyben is maradtál.
Hát igen a váltóval elég sok munka volt, főleg mire összegyűjtöttem a megfelelő fogaskerekeket,modul,fogszám, tengelytáv, ez volt a nehezebbik része. Teljesen egyedi az egész szerkezet, az egészet a saját kútfejemből merítettem. A váltórész alapja a robi rotakapa alsó csigahajtása és annak tengelyei. Az egész váltót a csigatengelyre éíitettem. Az áttételről pontos információt nem tudok, ahhoz a fogszámokat kellene megszámolni, van egy rossz tulajdonságom:bármit építek nem szoktam dokumentálni.A fogaskereknek én készítettem a csúszótömböt, volt hogy csak a fogkoszorú részét használtam. A hátsó teljesítményleadó tengely kikapcsolható,működik, de én csak próbaképpen használtam. Mostanában kezdek tervrajzokat is készíteni. A motor egy 4űtemű 5,5 LE OETL motor ami erre a célra tökéletesen megfelelt. A motorhoz sok gyári új alkatrész van. Egyedüli gyenge pontja. a kuplungot szerintem alulméretezték, főleg annak bordásagyát. Átalakítottam, egy lada nyelestengely és kuplungtárcsa agyat építettem bele. A körmöskerék átmérő.43cm. Igazi kemény, kötött talajon használtam, normál ekével szántottam, kb 13-15 cm mélyen a fák között Volt egy nyitó,töltőeke is amivel a krumplit vetettem, töltöttem, szedtem, de azt étépítettem a kistraktorhoz hasonló célra. Az kényelmesebb két sort visz, főleg nem kell utánna gyalogolni. Az ekét és minden munkagépet a hátul látható csapszeggel lehetett csatlakoztatni. Az ekét mind a három dimenzióban lehetett állítani.