Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Szia Roglin! Értettem! :) Köszönöm!Minden új darabnál próbálok fejlődni,jobbat csinálni mint az előző,mert a jó pap(p) is holtig tanul!:) Adott a lehetőség,csinálj te is!Csak idő és türelem kell hozzá. Üdv.Gábor
Szia! Én inkább a mozdonyokra álltam rá,bár van két félkész kocsim is.A mai modellvasutazás nem az én világom,annyira tökéletes,hogy az már fáj.Sokkal jobban kedvelem a játékvasutakat.Csak fő vonalakban követem a mintát,ezért nem nevezem modellnek.Ez,a most készülő,nagyjából a német BR 01 vonalait követi. Üdv.Gábor
Sziasztok, így van, ez nem "súlycsoport" kérdése, hanem ez mind "atlétika", csak annak más-más ága. Meg nekem az egész játékvasutas téma is sokkal sokoldalúbbnak, meg szubjekívebbnek is tünik, mint a modellvasutazás, ahogy ásom magam benne egyre mélyebbre. Az utóbbiak jól mérhetök a méretaránnyal meg a "szegecsek számával", itt viszont egész más a helyzet, amiröl általánosságban talán inkább a másik fórumban kellene, lehetne beszélgetni. Üdv!
Gábor: bocsi, ha írtad már korábban, de melyik az épülö gözösöd vezértípusa?
Szia Zoli! Köszönöm az elismerést!Nem is összehasonlításnak szántam,de utoljára több mint egy éve raktam fel róla képet.Ahhoz képest azért haladtam a "Luca székével". :) Ne becsüld le az alkotásaidat,én se teszem,mert tudom mennyi munka elkészíteni őket,kevesebb lehetőséggel,gépek nélkül!Sokszor a több helyről összeszedett alkatrészeket nehezebb összeépíteni mint egyből olyat készíteni amilyen kell.Én tudatosan készültem rá hogy ilyesmivel fogom tölteni az időmet,-némi szerencsével- úgy is teremtettem meg hozzá a lehetőségeket.Szeretek velük bíbelődni,mozgatja az agyat és a kezet is. Üdv.Gábor
Nem vagyunk egy súlycsoportban, mert te precíziós modelleket építesz teljesen saját, egyedi gyártású alkatrészekből. Szerintem ezt nem sokan tudják. Én pedig innen - onnan összeszedett dolgokat alakítok át és építek össze. Viszont, ami közös bennünk az, hogy ez a tevékenység nagy örömöt okoz. Nagyon szép a mozdonyod. Gratulálok hozzá!
Egy kis kiegészítés még a Tóth, illetve Deák vagonokról:
Van egy Tóth fékbódés tartálykocsim és két Tóth teherkocsim és egy Deák fékbódés tartálykocsim, valamint Märklin roncs állapotú zárt vagonom. ( ez utóbbi még felújításra vár )
Az általam replikáknak nevezett alvázaim minden paramaméterükben megfelelnek ezeknek, mert az eredetiek voltak a minták. Sajnos az alkatrész beszerzési forrásom már bedugult, mert a sokat emlegetett "Játékudvar " boltban már minden elkopott. Deák László úr pedig a még meglévő alkatrészeit nem óhajtja értékesíteni az említett boltnak. Jelenleg nincs szándékokomban további hasonló kocsik építése, mert soha nem tudhatom, mikor sodor a szerencsém az utamba roncs állapotú eredetiket. Ezért a maradék alkatrészeimet erre tartalékolom. Természetesen ez nem vonatkozik a pénzverdei járművekre, amikből meglévő felújításra, illetve átalakításra váró példányaim még jó időre ellátnak munkával.
ez a két bejegyzés nagyon tetszik így egymást követve. A legjobb oldalait tükrözik a játékvonatozás két markáns ágának. Ha inkább gyüjtemény, akkor rendben tartva, szépen bemutatva, ha pedig játék és modellezés, akkor jól ötvözve az egyéni lehetöségeket, ügyességet a megcélzott témával.
Miklós: milyen kocsi az a fékbódés, 4-tengelyes balra legalul?
Zoli: bocs, de többször feltünt már korábban is, hogy "replikának" titulálod egy-két müvedet. Erröl írtunk már korábban is. Közben jobban utánanézve, kérdezve, nekem az jött le, hogy ezek igazából nem replikák, mert nem "egy az egyben" igyekeznek egy korábbi modellt újra leképezni. Az egy dolog, hogy Deák replika alkatrészeket használtál, de maga a teljes darab az inkább egy PV vagy Marklin/Tóth stílusú "Zolimodell".
A Tóth sem volt mind Márklin replika. Pl. a tartályok vagy a tejes igen, a nyitottak vagy a gázos meg nem. A Deák, ha jól tudom, már csak a Marklin replikákra fókuszált.
A rácsozatból nekem olyannak tűnik a mozdony, mintha egy Vörös Szikra nagyranőtt ikertestvére lenne. Mindenesetre jó ilyen képeket látni. A villamos vajon mi lehet? Nekem túl szépnek tűnik ahhoz, hogy házi legyen, persze akkor is voltak már nagyon ügyes kezű modellezők. Sőt, akkoriban még természetes volt, hogy az ember barkácsolt, ki ügyesebben, ki kevésbé ügyesebben, de nem riadtak vissza akár egy ilyen munkától sem.
Ez első ránézésre azért (is) érdekes, mert "dupla kerekű". Látszólag úgy változtattak rajta, hogy nem akarták teljesen felismerhetetlen állapotba hozni. Inkább a lényeg megtartásával... (Nem egy Pannónia és egy Előre "keveréke"?)
Nagyon hasonló, de nem egészen ugyanaz. Ezen a mostani képen inkább dízelesre vették a figurát. Mindkettö nagyon érdekes és felmerül a kérdés, hogy vajon mennyi egyedi építésü Pénzverdei alapokra épített modell készülhetett anno, s vajon mennyi maradt meg belölük a mai napig is?
Az Elöre kocsi elött pedig ha jól látom az ügyeskezü apuka munkája áll, csakúgy mint a híd is. Vagy esetleg akkori kisszériás modellek voltak? Ismeri esetleg valaki?