E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
Akkor ezt mondta Isten: Alkossunk embert a képmásunkra, hozzánk hasonlóvá: uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, az állatokon, az egész földön és mindenen, ami a földön csúszik-mászik.
Szellem az Isten, és az imádóknak szellemben és igazságban kell őt imádniuk.”
7 A Lélek megnyilvánulásait mindenki azért kapja, hogy használjon vele. 8 Az egyik ugyanis a bölcsesség ajándékát kapja a Lélektől, a másik a tudás adományát ugyanattól a Lélektől, 9 a harmadik a hitet kapja ugyanabban a Lélekben vagy pedig a gyógyítás adományát szintén ugyanabban a Lélekben.10 Van, aki csodatevő hatalmat kap, van, akinek a prófétálásnak vagy a szellemek elbírálásának képessége jut osztályrészül. Más különféle nyelveket vagy pedig a nyelvek értelmezését nyeri el ajándékul.
Mennyei = Szellemi ! Lelki = Testi !
A magyar biblia-fordítások sok esetben “lélek” szót használnak ott, ahol az eredeti szöveg “szellemet” használ. Így például az eredeti szövegben Jézus a kereszten nem a “lelkét”, hanem a “szellemét” (pneuma) ajánlja Isten kezébe.István is megkövezésekor nem azt kérte Istentől, hogy “vedd magadhoz az én lelkemet”, hanem: “az én szellememet
A lélek kevesebb, mint a szellem mert maga teljességében a lélek a Végtelen, Tiszta Szellemben Istenben nyilvánul meg. Isten teremtetlen, anyaghoz nem kötött, az ember viszont teremtett lélek és anyaghoz kötött véges. A tudattal nem azonos a lélek. Már a fogantatás pillanatában jelen van mint szellemi lélek. A terermtés történetben nem az áll, hogy Ádám életre kelt és utána kapta meg a lelket Istentől, hanem Isten Ádám orrába fújta a lelket amitől életre kelt.[33] (Ezért áll ki a katolicizmus az abortusz ellen, mert Isten készülő művét állítja meg.) A szellem azonban halhatatlan. Jézus állítása szerint a testet meg tudják ölni, de a lelket nem (Mt 10,16). Lelkünk érettszellemségeabból áll, hogy képes örök igazságokat felismerni, és azok mellett igenlően kiállni.
Az Isten Lélek, és akik imádják őt, azoknak lélekben és igazságban kell imádniuk. Jn 4:24
26. Akkor ezt mondta Isten: Alkossunk embert a képmásunkra, hozzánk hasonlóvá: uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, az állatokon, az egész földön és mindenen, ami a földön csúszik-mászik. 27. Megteremtette Isten az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette, férfivá és nővé teremtette őket. (1Móz 1: 26-27)
Jézus megkísértése.1 Akkor a Lélek a pusztába vitte Jézust, hogy az ördög megkísértse.
3 Odalépett hozzá a kísértő, és így szólt: „Ha Isten Fia vagy, mondd, hogy ezek a kövek változzanak kenyérré.” 4 Azt felelte: „Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden tanítással is, amely az Isten szájából származik.” 5 Most a szent városba vitte az ördög, és a templom párkányára állította.
” 8 Végül egy igen magas hegyre vitte az ördög, s felvonultatta szeme előtt a világ minden országát és dicsőségüket. 9 „Ezt mind neked adom – mondta –, ha leborulva imádsz engem.” 10 Jézus elutasította: „Távozz, ördög! Meg van írva: Uradat, Istenedet imádd, s csak neki szolgálj!” 11 Erre otthagyta az ördög és angyalok jöttek a szolgálatára.
Az igazságtalan bíró.1 Egyszer arról mondott nekik példabeszédet, hogy szüntelen kell imádkozni, és nem szabad belefáradni. 2 Így szólt: „Az egyik városban élt egy bíró, Istentől nem félt, emberektől nem tartott. 3 Élt abban a városban egy özvegyasszony is. Elment hozzá, s kérte: Szolgáltass nekem igazságot ellenfelemmel szemben. 4 Egy ideig vonakodott, aztán mégis így szólt magában: Igaz, Istentől nem félek, embertől nem tartok, 5 de annyira terhemre van ez az özvegy, hogy igazságot szolgáltatok neki, nehogy végül nekem jöjjön és arcul üssön.” 6 Az Úr így szólt: „Hallottátok, hogy mit mond az igazságtalan bíró?
8 Mondom nektek, hamarosan igazságot szolgáltat nekik. Csak az a kérdés, hogy amikor az Emberfia eljön, talál-e hitet a földön?”
A farizeus és a vámos. 9 Az elbizakodottaknak, akik meg voltak róla győződve, hogy igazak, s a többieket megvetették, ezt a példabeszédet mondta: 10 „Két ember fölment a templomba imádkozni, az egyik farizeus volt, a másik vámos. 11 A farizeus odaállt előre, és így imádkozott magában: Isten, hálát adok neked, hogy nem vagyok olyan, mint a többi ember, rabló, igazságtalan, házasságtörő, mint ez a vámos is. 12 Kétszer böjtölök hetenként, mindenemből tizedet adok. – 13 A vámos megállt hátul, szemét sem merte fölemelni az égre, inkább a mellét verte és könyörgött: Isten, irgalmazz nekem, bűnösnek! – 14 Mondom nektek, hogy ez megigazultan ment haza, az nem. Aki magát felmagasztalja, az megaláztatik, aki megalázza magát, az felmagasztaltatik.”
Jézus és a gyerekek. 15 Gyerekeket vittek hozzá, hogy tegye rájuk a kezét. Amikor a tanítványok észrevették, elutasították őket. 16 Jézus azonban odahívta őket. „Hagyjátok – mondta –, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, mert ilyeneké az Isten országa.
A gazdag ember. 18 Egy előkelő ember megkérdezte: „Jó Mester, mit tegyek, hogy elnyerhessem az örök életet?” 19 Jézus ezt válaszolta neki: „Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak az Isten. 20 Ismered a parancsokat: Ne törj házasságot, ne ölj, ne lopj, ne tégy hamis tanúságot, tiszteld apádat és anyádat.” 21 Az kijelentette: „Ezt mind megtartottam gyermekkorom óta.”
23 Amikor ezt meghallotta, igen elszomorodott, mert nagyon gazdag volt.
A szentély. 1 Ezután a templomba vitt, és megmérte a pilléreket: hat könyök volt a szélességük az egyik oldalon és hat könyök a másik oldalon. 2 A bejárat szélessége: tíz könyök, a bejárat oldalfalai: öt könyök az egyik oldalon és öt könyök a másik oldalon. Hosszát is megmérte: negyven könyök, és a szélessége: húsz könyök.
A szentek szentje.3 Ezután a templom belsejébe ment, és megmérte az ajtó pillérét: két könyök, majd a bejárat oldalfalait: hét könyök, és a bejárat oldalfalait: hét könyök. 4 És megmérte a hosszát: húsz könyök, és a szélességét: húsz könyök a templom előtt. Majd azt mondta nekem: ez a legszentebb.
Az oldalépületek.5 És megmérte a templom falát: hat könyök, és az oldalépületek szélességét: négy könyök mindenütt a templom körül.
mérőnád 6 könyök = 2,67 m hosszú mérőnád 6 hosszú könyök = 3,11 m
Jeremiás könyve : 40 fejezet: 1-16,v (2-14, verse)
További részletek Jeremiás sorsáról.2 Akkor a testőrség parancsnoka magához hívatta Jeremiást és így szólt hozzá: „Az Úr, a te Istened veszedelmet mondott ki erre az országra, 3 és most rá is hozta. Az Úr megtette, amivel fenyegetett benneteket, mert vétkeztetek az Úr ellen, és nem hallgattatok szavára. Ezért történt veletek ez a dolog. 4 Nézd, most megszabadítalak ma a kezeden lévő láncoktól. Ha el akarsz jönni velem Babilonba, csak gyere, s majd gondodat viselem. De ha nem akarsz velem jönni Babilonba, maradj itt. Nézd, előtted az egész ország. Választhatsz, és oda mehetsz, ahová akarsz. 5 Vagy menj vissza Gedaljához, Safán fiának, Achikámnak fiához, akit Babilon királya kormányzóul rendelt Júda városai fölé. Lakjál nála néped körében, vagy menj oda, ahová tetszik!” A testőrség parancsnoka még élelmet és ajándékot is adott neki, aztán elbocsátotta. 6 Jeremiás elment Micpába Gedaljához, Achikám fiához, és ott maradt nála, az országban visszamaradt nép körében.
1 Fiam, ha magadévá teszed szavaimat és megtartod a parancsaimat, 2 megnyitva füledet a bölcsességnek s kitárva szívedet az okosságnak, 3 igen, csak ha tudásért kiáltasz, és bölcsesség után sóvárog a hangod, 4 ha mint ezüst után, úgy kutatsz utána, és mint a kincsnek, úgy keresed nyomát, 5 akkor érted meg az Úrnak félelmét, s nyered el az Úrnak ismeretét.
7 Készen tartja üdvét az igazaknak, akik tisztán élnek, védőpajzs azoknak.
9 Akkor megérted az igazságosságot, a törvényt, a becsületet, s mind a helyes utat. 10 Mert bölcsesség költözik szívedbe, és felvidítja lelkedet a tudás; 11 a megfontolás virraszt fölötted, és az értelem lesz az oltalmazód, 12 hogy megóvjon a rossz úttól, s az emberektől, akik hamisságot szólnak, 13 s elhagyják az egyenes utat, hogy a sötétség útjain járjanak; 14 akiknek örömet szerez, ha rosszat tehetnek, s akik ujjonganak a rút álnokságon; 15 akiknek az útja tele kanyarokkal, és akik szeretnek görbe úton járni.
Nem akarok senkit irányítani, téged sem 11_11. De arra kérlek, hogy olvasd el újra a neked írt üzeneteimet. Ha akarod, akkor megérted, csak tőled függ.
"...Szeresd felebarátodat, mint magadat." (Máté evangéliuma 22. fejezet 39. vers) Ám ez az idézet szerintem nem az általad legjobban szeretett emberre vonatkozik, hanem minden emberre. Persze ezt mi nem tudjuk magunktól megvalósítani. Ezért két út van:
1. Vagy megkérjük Istent, hogy segítsen legalább úgy szeretni mindenkit, mint saját magunkat.
2. Vagy átértelmezzük a Bibliát, és a saját megbicsaklott tulajdonságainkra szabjuk.
Kedves 11_11! Nem követlek. Nem is tudtam a létezésedről, amíg ide nem írtál. Viszont a Biblia már régóta irányt mutat számomra. Ezért is olvastam el az ide rakott hozzászólásaidat.
" Szerintem, nagyot tévedsz, mert Isten hívása csak addig érzékelhető a számunkra, ameddig pl. a félelem, a hiúság, és a gonoszság nem kezd el véglegesen uralkodni a lelkünkön. "
- ez mikor van? Isten meddig szólongatta a Jézus melletti latort a kereszten, és elkésett-e a szólongatásával?
Az utolsó pillanatig szólongatja az embereket, és azt az utolsó pillanatot nem mi, emberek választjuk meg, hanem Isten.
Nem úgy követem 11_11-et, @lipovánokot, mint valami "Columbo" .
Van néhány topik, amit kb. napi szinten olvasok, és az ezekben leírt hozzászólásokat követem.
Miért követed Lipovánok-ot és 11_11-et? Mit szeretnél elérni velük?
A törvények megtartása önmagában semmi, ha nem értjük meg, hogy miért adta Isten azokat.
Ján 3:16 Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
Isten elvárja, hogy szeressük Istent és szeressük egymást. Aki nem tudja szeretni a testvérét, az még nem ismerte meg Istent.
Márk 12:29 Jézus pedig ezt válaszolta neki, hogy az első ez: halljad Izrael! az Úr, a mi Istenünk az egyetlen Úr,Márk 12:30 és szeresd Uradat, Istenedet egész szívedből és egész lelkedből és egész elmédből és egész erődből,Márk 12:31 (és) a második ez: szeresd (hozzád legközelebbi) embertársadat, mint saját magadat, nincs más ezeknél nagyobb parancs.
Szerintem, nagyot tévedsz, mert Isten hívása csak addig érzékelhető a számunkra, ameddig pl. a félelem, a hiúság, és a gonoszság nem kezd el véglegesen uralkodni a lelkünkön. Egy idő után belekeményedünk abba, amit magunkra igyekszünk erőszakolni. És közben még az első halál is eljöhet, ami még csak nem is a végső...
Miért követed Lipovánok-ot és 11_11-et? Mit szeretnél elérni velük? Ha vannak kételyeid, akkor a szeretet lesz a jó út.
Ne hidd Fhrfl, hogy Isten mindig szólongatni fog bennünket. Persze gondolhatsz mást, vagy félhetsz az első haláltól. De a végső haláltól ki fél? Én félek, félek, hogy az élet egyszer csak elmúlik mindenki számára. Mit tehetünk? Engedjünk utat a szeretetnek és az életnek.
"Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is, szeretet pedig nincsen én bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. És ha jövendőt tudok is mondani, és minden titkot és minden tudományt ismerek is; és ha egész hitem van is, úgyannyira, hogy hegyeket mozdíthatok ki helyökről, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi vagyok. És ha vagyonomat mind felétetem is, és ha testemet tűzre adom is, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi hasznom abból.
A szeretet hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irígykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rójja fel a gonoszt, Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal; Mindent elfedez, mindent hiszen, mindent remél, mindent eltűr.
A szeretet soha el nem fogy: de legyenek bár jövendőmondások, eltöröltetnek; vagy akár nyelvek, megszünnek; vagy akár ismeret, eltöröltetik. Mert rész szerint van bennünk az ismeret, rész szerint a prófétálás: De mikor eljő a teljesség, a rész szerint való eltöröltetik." (I. Korinthus 13. fejezet 1-10.)
1 Amikor Jézus ezeket a beszédeket befejezte, elhagyta Galileát és Júda határába ment, a Jordánon túlra. 2 Nagy tömeg kísérte, ő pedig meggyógyította őket. 3 Akkor odamentek hozzá a farizeusok, hogy próbára tegyék. Ezt kérdezték: „El szabad a férfinek bármilyen okból bocsátania a feleségét?” 4 Így felelt: „Nem olvastátok, hogy a Teremtő kezdetben férfinak és nőnek teremtette őket, 5 és azt mondta: Ezért a férfi elhagyja apját, anyját, a feleségéhez ragaszkodik, és egy test lesz a kettő?8„Mózes szívetek keménységére való tekintettel engedte meg nektek, hogy elbocsássátok feleségeteket – felelte –, de kezdetben nem így volt. 9 Mondom nektek: aki elbocsátja feleségét – hacsak nem paráznasága miatt –, és mást vesz el, házasságot tör. Aki elbocsátott nőt vesz el, szintén házasságot tör.” 10 A tanítványok megjegyezték: „Ha így áll a dolog a férj és feleség között, nem érdemes megházasodni.” 11 Erre így válaszolt: „Csak az fogja ezt fel, akinek megadatott. 12 Van, aki azért képtelen a házasságra, mert úgy született. Van, akit az emberek tettek a házasságra alkalmatlanná. Végül van, aki a mennyek országáért önként mond le a házasságról. Aki fel tudja fogni, az fogja fel!”
Jézus és a gyermekek.
13 Akkor gyermekeket vittek hozzá, hogy tegye rájuk a kezét és imádkozzék fölöttük. A tanítványok elutasították őket. 14 Jézus azonban így szólt: „Hagyjátok csak a gyermekeket, ne akadályozzátok meg őket, hadd jöjjenek hozzám, hisz ilyeneké a mennyek országa!” 15 Azzal rájuk tette kezét, s elment onnét.
A gazdag ifjú.
17 Így felelt neki: „Miért kérdezel engem a jó felől? Csak egyvalaki jó. Ezért, ha el akarsz jutni az örök életre, tartsd meg a parancsokat.” 18 Az megkérdezte: „Melyeket?” Jézus felsorolta: „Ne ölj, ne törj házasságot, ne lopj, hamisan ne tanúskodjál, 19 apádat és anyádat tiszteld, felebarátodat pedig szeresd úgy, mint saját magadat.”21 „Ha tökéletes akarsz lenni – felelte Jézus –, add el, amid van, az árát oszd szét a szegények között, így kincsed lesz a mennyben. Aztán gyere és kövess engem!” >>>>
A disszociatív személyiséget - a többfelé elkülönülő személyiséggel rendelkező embert is várják a mennyekben. Szerintem hiába próbálkoznak bukott angyalok azzal, hogy emberekbe költözve szolgálják a pusztulást, ha az ember Istent választja vezetőnek. A mindenek felett álló Isten sokkal erősebb náluk, de arra is ad lehetőséget, hogy még a bukott angyalok is megtérjenek, ha nem keményedett meg lelkük a pusztításban.
Isten országa mindenkit vár, aki a szeretet útját el tudja fogadni. De el kell fogadnia, és a tetteinek is így kell alakulnia, ha a menny lesz az otthona. Ám ezt mindenki csak Isten segítségével teheti meg, kevés a saját erőből származó akarat, kérni kell Teremtőnket, és akkor megsegít. Akit ezen a földön utolsóknak mondanak, azok ott többnyire az elsők lesznek. Nem mind, de ez egy iránymutatás a sznob társadalomból és a vallásoskodók köréből kivetettek számára is, hogy a lehetőség nekik még inkább nyitott.
Máté evengéliuma 19. fejezet 24-30. "Ismét mondom pedig néktek (Jézus): Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogynem a gazdagnak (vagy a másokat lenézőknek) az Isten országába bejutni. A tanítványok pedig ezeket hallván, felettébb álmélkodnak vala, mondván: Kicsoda üdvözülhet tehát? Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges. Akkor felelvén Péter, monda néki: Ímé, mi elhagytunk mindent és követtünk téged: mink lesz hát minékünk? Jézus pedig monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy ti, a kik követtetek engem, az újjá születéskor, a mikor az embernek Fia beül az ő dicsőségének királyi székébe, ti is beültök majd tizenkét királyi székbe, és ítélitek az Izráel tizenkét nemzetségét. És a ki elhagyta házait, vagy fitestvéreit, vagy nőtestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldjeit az én nevemért, mindaz száz annyit vészen, és örökség szerint nyer örök életet. Sok elsők pedig lesznek utolsók, és sok utolsók elsők."
A disszociatív személyiség, azaz a többfelé elkülönülő személyiséggel rendelkező ember
"A disszociatív vagy többszörös személyiség a disszociatív kórképek csoportjába tartozó személyiségzavar, melynek meghatározó jellemzője, hogy az egyénnek két vagy (az esetek felében) több elkülönült személyisége van saját névvel, emlékezetkieséssel vagy a nélkül, melyek között kisebb-nagyobb mértékű átjárás lehetséges. Megnyilvánulhat olyan formában, hogy a különböző személyiségek nem tudnak egymás létezéséről, de lehet, hogy az egyik tudja a másik vagy többi személyiség létezését, azonban a másik vagy a többi nem tud az egyikről. Esetleg több személyiség is tudhat a valamelyik többi személyiség létezéséről, de nem az összesről és így tovább.
A disszociatív személyiségzavart gyakran összekeverik a skizofréniával vagy a tudathasadás formáival. A betegség velejárója, tünete lehet a fejfájás, az emlékezetkiesés. Ez a zavar nagyon ritkán gyógyítható gyógyszerek segítségével, inkább csak elnyomják a nem kívánt személyiségeket. Lehetőleg az összes személyiséget lelki kezeléssel összeolvasztják (integrálják). A kezelés hosszú és bonyolult, a személyiségek nem mindig egyesíthetők; ekkor egyensúlyos kapcsolatot igyekeznek elérni...
Tünetek
Hasonlítanak a szorongásra; személyiség hasadásra; kedélybetegségre; idegrohamra (pánik); fóbiák; étkezési gondok; poszttraumás stressz (baj rémképe); belgyógyászati gondot utánzó (szomatikus) testi bajok, erős szétszórtság. Különböző panaszok különböző időkben. Belső társalgás a váltakozó személyiségek közt (hallucinálás/képzelt hang). A teljesítés hullámzik jótól a tehetetlenig. Fájhat a fej és más testrész. Időzavar, feledés (amnézia). Önkívület (nem énség). Önmaga mássá válik, kívülről lát rá.
Kórtan
Gyermekkorban kezdődhet, a kórelőzményben gyakran szerepel kisgyermekkori súlyos traumatizáló (lelki sebző) élmény, családi, szexuális vagy egyéb visszaélés. Olyan hatalmas traumák idézik elő, amelyeket a személy, aki a szörnyűségeket átélte, nem tud feldolgozni, sem pedig elfogadni. Lehet ez családon belüli bántalmazás, nemi erőszak, erőszakkal való fenyítés. Ez akár megfelelhet egy bizonyos „idegösszeomlásnak” is. Egy ilyen nagymértékű lelki sokk után az illető tudat alatt létrehoz egy olyan világot, amelyet elfogad, és ami nem emlékezteti az előtte történtekre. Elmenekül, és ezzel létrehoz egy másik személyiséget, ami teljesen megváltozik. Emellett megmarad a régi énje is, de hol az egyik, hol a másik kerül a felszínre.
Jellemzése
Az általános eset az, hogy az egyik személyiség tisztában van a másik jelenlétével, ismeri, és ezzel együtt tud élni. A másik kialakult személyiségnek a legtöbb esetben teljesen mások a személyiségjegyei is. Sokszor „csak” két személyiség van jelen, de előfordulhat bármennyi, akár még százan is lehetnek. A betegek felénél tíz fölötti a számuk. Hogy valaki hány alszemélyiséget alkot magának, főként az elszenvedett trauma nagyságától és gyakoriságától, illetve a személy életkorától és sérülékenységétől függ. Az alszemélyiségek lehetnek különböző neműek, bőrszínűek (vegyes leszármazás) és különbözhet az életkoruk is. Tudomásul veszik, hogy ezek a tulajdonságok adottak, de ragaszkodnak az önmagukról alkotott képhez.
Minél több személyre hullik szét valaki, annál nagyobb az esély, hogy ezek nem tudnak egymás létezéséről, így tehát a betegségükről sem. A tudomány számára talán az a legérdekesebb, hogy a többszemélyűség hatására éles pszichológiai és fiziológiai különbségek is felléphetnek. Mindegyik személyiségnek külön neve és kora van, sőt arckifejezésük, vagy betegségeik; művészi hajlam vagy nyelvtudás mutatkozik az egyik személyiségben, míg a többiben nyoma sincs. Néha másként képzelik el a hajuk, szemük színét; meglepődnek, ha tükörbe néznek, vagy a nyilvánvaló tények ellenére azt állítják, hogy a szem- és hajszínüknek ilyennek kell(ene) lennie. A betegségekkel is hasonló lehet a helyzet.
Az is érdekes és eddig még megmagyarázhatatlan kísérője a betegségnek, hogy előfordulhat, hogy az egyik személyiség mindenre emlékszik, még arra is, amit egy másik személyiségként követett el, míg a másik viszont csak azokra, melyeket ebben az állapotában tett. Sőt, megtörténhet az is, hogy az egyik személy jobb kézzel ír, míg a másik ballal. Arra is volt példa, hogy az egyik személyiségnek kétszer annyi volt az intelligenciahányadosa, mint a másiknak.
Más lehet az alszemélyiségek kézírása, és lehetnek akár balkezesek is, amikor a magszemélyiség jobbkezes. Még a vérnyomásuk és agyi elektromos tevékenységük is különbözhet. Némelyiküknek van neve, másoknak nincs. A tipikus személyiségváltozatok, amelyek előfordulnak egy többszörös személyiségnél: a depressziós; az önsorsrontó, szuicid; az erős és agresszív védelmező; a segítő; a kimerült házigazda; a halálra rémült gyerek; és végül egy keserű, belső ügyész, aki egy vagy több alszemélyiséget vádol az elszenvedett abúzusokért. Két személyiség esetén a legáltalánosabb az egymástól teljesen eltérő tulajdonságokkal bíró tulajdonosok..." (Wikipédia)
Kurvára nem vagyok konkoly, kurvára nem követtem el bűnt.
Te sem, mert elképzelhető, nálad nem hazugság a fundi rögeszmésség.
Ám ahogy tekergőzöl, mondván az a bizonyíték, amely téged személyesen meggyőz valamiről, és nem az, amit a szótár állít, az már valóban lehet hogy büdös nagy hazugság.
1 „Bizony, bizony, mondom nektek: Aki nem a kapun megy be a juhok aklába, hanem máshonnan hatol be, az tolvaj és rabló.
2 Aki a kapun megy be, az a juhok pásztora. 3 Az őr kinyit neki, a juhok pedig megismerik a hangját. Nevükön szólítja juhait, és kivezeti őket. 4 Amikor mindegyiket kivezeti, elindul előttük, s a juhok követik, mert ismerik a hangját.
5 Idegen után nem mennek, hanem elfutnak tőle, mert az idegennek nem ismerik a hangját.” 6 Ezt a példabeszédet mondta nekik Jézus, de nem értették, mit akart vele mondani.
7 Jézus folytatta: „Bizony, bizony, mondom nektek: Én vagyok a juhok számára a kapu.
8 Azok, akik előttem jöttek, tolvajok és rablók. Nem is hallgattak rájuk a juhok.
9 Én vagyok a kapu. Aki rajtam keresztül megy be, üdvözül, ki-be jár és legelőt talál.
10 A tolvaj csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson. Én azért jöttem, hogy életük legyen és bőségben legyen.
11 Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor életét adja juhaiért.
12 A béres azonban, aki nem pásztor, akinek a juhok nem sajátjai, otthagyja a juhokat és elfut, amikor látja, hogy jön a farkas. A farkas aztán elragadja és szétkergeti őket. 13 A béres azért fut el, mert béres, és nem törődik a juhokkal.
14 Én vagyok a jó pásztor, ismerem enyéimet, és enyéim is ismernek engem, 15 mint ahogy az Atya ismer engem és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért. 16 De más juhaim is vannak, amelyek nem ebből az akolból valók. Ezeket is ide kell vezetnem. Hallgatni fognak szavamra, s egy nyáj lesz és egy pásztor. 17 Azért szeret az Atya, mert odaadom az életemet, hogy majd újra visszavegyem.
24. Más példázatot is mondott nekik: "Hasonló a mennyek országa ahhoz az emberhez, aki jó magot vetett a szántóföldjébe.
25. De amíg az emberek aludtak, eljött az ellensége, konkolyt vetett a búza közé, és elment.
26. Amikor a zöld vetés szárba szökött, és már magot hozott, megmutatkozott a konkoly is.
27. A szolgák ekkor odamentek a gazdához, és azt kérdezték tőle: Uram, ugye jó magot vetettél a földedbe? Honnan van akkor benne a konkoly?
28. Ellenség tette ezt! - felelte nekik. A szolgák erre megkérdezték: Akarod-e, hogy kimenjünk, és összeszedjük a konkolyt?
29. Ő azonban így válaszolt: Nem, mert amíg a konkolyt szednétek, kiszaggatnátok vele együtt a búzát is.
30. Hadd nőjön együtt mind a kettő az aratásig, és az aratás idején megmondom az aratóknak: Szedjétek össze először a konkolyt, kössétek kévébe, és égessétek el, a búzát pedig takarítsátok be csűrömbe." (Mt 13: 24-30)
Növekedjék a konkoly, ha Isten úgy akarja, de felismerni szabad, ha pusztítani nem is.