Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
A difit és a fogaskerekeket nem én csinéltam, azok MTZ váltóból valók, de az összes többi az én munkám, a csapágyházak, a tengelyek, a váltóház, a féltengelyek-igaz nem látszik-, a váltómechanika, én tömbösítettem a fogaskerekeket, telibeedzett kerekeket esztergáltamegy szintén sajátkészítésű esztergán. Jól látod ugy van kötvve de nem mtz váltó, csak annak az alkatrészeiből készült. Majd küldök még képeket, a tlt hajtást már beleépítettem, most a difizárat próbálom beletenni. A hátsó felfüggesztés is hasonló csak most szét van bombázva,karbantartás,munkahenger tömítés.
Én szöghajtóművet teherautó difi féltengely fogaskerék-bolygókerék párosításból szoktam csinálni, ha az áttétel megfelelő. Az a difi megoldás is jó.
Ja és kösz az elismerést, ha valakinek tudok, bármiben szívesen segítek, csak pénzt ne kérjetek.
sajnos nekem is úgy tünik mintha hosszu lenne, még kormányszarvat nem sikerült csinálnom, igy nem tudom kipróbálni. A motor fel van csavarozva a haranghoz kis lánc hajtja.elég lassunak tünik a forgás ahogy emelön forgattam a kereket.A váltókar miatt hosszabb a gép de lehet így nehezebb irányitani majd. ha nem teljesen jo akkor a nyomtávon is tudok még kb 10-15 cm összébb venni . videoval az a baj a fényképezö akksiai tönkrementek ez is 2 nap eredménye mert 3 foto 1 nap töltés de most nem tudok 4-5 ezerért akksit venni....
Bobo jó lett a gép! A harangot fixre heggesztetted?A segéd alváz jó őtlet,de nem lett picit hosszú a gép.szerintem a vonófej lehetne combosabb.Fék lessz?Difi szorítva?Ha tusz tegyél videót is :-)
Patyesz a trabi generátort hogy gondoltad? a hűtésről kapná a hajtást éxijal? szerintem kivitelezhető.
Tudsz képeket vagy esetleg videót feltenni?
Én még mindíg alkatrészre konkrétan egy 17X900 as fogazott éxíjra várok.
Jó reggelt sikerült néhány képet csinálnom, kicsit szélesnek és hosszunak tünik a gép... Mondjátok a kormány szarvat hogyan oldjam meg? nem lesz ezt nehét irányítani?
Szia köszi , olyan lenne mint Iskráé egyelöre , mert kiskocsim van , meg ehhez sok mindenem van már meg. Ha kész meglátom hogy viselkedik... Ha nem válik be megpróbálok erösebbet... de addig megpróbálok alkatrészeket összeszedni , lassan összejön aztán csak össze kell majd rakni :-)
Sziasztok a talált anyagokból körvonalazódik a gép, olyan lesz mint Iskra-é.
A difi jó lett találtam trabant lendkerék alá való rugós hézagolót, belsö átméró pont jó, külselyéböl kellett flexel leszedni kb 1 mm-t kézben körbeforgatva szuper. Ezeket szembefordítottam és így feszíti a difi mapkerekeket és kicsit szorul.A váltóházat kivágtam és a kis 2 sebességes motorom odapasszol szépen, kis tartó kell neki majd. A motoron nem tudok fogaskereket cserélni mert nincs hely azon 9 fogas vanha jol emlékszem a nyelestengelyre meg 13 fogas megy szerintem pannónia első lánckerék. Majd éket köszörülök a tengelybe.....rövid lánc kb 10-12 cm tehát közvetlen egymás felett vannak. Hétvégén szerzek fényképezöt és lefényképezem.... Csötengelyeket elvágtam a féltengelyt is . összehegeszetettem összeraktam de tulmértem szerintem , mert a tengelytáv 1 méter lett , de eléggé egyensúlyba van nem lesz nehéz tartani a szarvát, veszi a sebességet de nem mertem menni még vele mert nincs olyan rota kormány szerüségem. szerintem lassú gép lesz mert nem forog olyan jól mint Iskra motorja.Még a kerekekre kellene ötlet hogy állítsam derékszögbe meg vizszintbe, meg a vonórészt hogy oldjam meg erösre.. Úgy gondolom 40 es szögvasból csinálok olyan háromszög szerü tartót amivel beállítom a kerekeket valahogan-.. kb ennyi a mai nap termése, még a váltókart kell felszerelni és mehet a próba :-)) szerdán folytatom holnap melózom... és lesz idöm gondolkodni :-)
Szia! A hétvégén teszek fel képeket, én nem értek annyira ehhez a masinához a fim akkor jön haza. A traki hajtása igy néz ki: 1,3 D Uno motor saját véltójával összeépitve, a difi összezárva egy oldalró hajt be az eredeti féltengely egy részével az általam készitett nyomatékváltóba. Ott egy kapcsolható 17:32v19:30as áttétel,ezt építettem most bele, utánna egy 19:43v24:38-as áttétel majd az MTZ difi hajtja a hátsó kerekeket. Az első hajtás a difi előtt van levéve egy 41:24-es áttétellel, természetesen kapcsolható módon.
A forgókapákra a hajtást egy közös ékpályás tengelyről 3/4 colos lánccal oldom meg. A szöghajtás v csigahajtás irtózatosan drága lenne.
Semmit sem kellet a difi miatt kireszelnem,csk a nyelestengely csapágynak.
Hézagoló lemez?? A jobb oldali megy balra,és a másik jobbra,a kúpkerék lemezeihez valszeg nem kell bántani.Feltételezve hogy a gyári beállítás nem lett megpiszkálva.
A 105-ős mocit szerintem felejtsd el.
Döntsd el 1 v 2 tengelyest akarsz??
A primerhajtásnak minden esetre lassítónak kell lennie,ha 2 tengelyest akarsz akkor is.
Ilyen esetekben a nagy traktoroknál alkalmazott konstrukcíók ,hogy a hajtásház teherhordó elem nehezen megoldható.
Ha számításban kell segíteni ,vagy kérdésed van szivesen segítek.
Először is tudni kellene milyen kismotort szeretnél belerakni? Milyen tipusú traktort szeretnél építeni, olyat mit az iskra-é vagy négykerekűt áttételes kormánnyal? Írj szívesen segítek, túl vagyok egy páron... :D