Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Jó reggelt sikerült néhány képet csinálnom, kicsit szélesnek és hosszunak tünik a gép... Mondjátok a kormány szarvat hogyan oldjam meg? nem lesz ezt nehét irányítani?
Szia köszi , olyan lenne mint Iskráé egyelöre , mert kiskocsim van , meg ehhez sok mindenem van már meg. Ha kész meglátom hogy viselkedik... Ha nem válik be megpróbálok erösebbet... de addig megpróbálok alkatrészeket összeszedni , lassan összejön aztán csak össze kell majd rakni :-)
Sziasztok a talált anyagokból körvonalazódik a gép, olyan lesz mint Iskra-é.
A difi jó lett találtam trabant lendkerék alá való rugós hézagolót, belsö átméró pont jó, külselyéböl kellett flexel leszedni kb 1 mm-t kézben körbeforgatva szuper. Ezeket szembefordítottam és így feszíti a difi mapkerekeket és kicsit szorul.A váltóházat kivágtam és a kis 2 sebességes motorom odapasszol szépen, kis tartó kell neki majd. A motoron nem tudok fogaskereket cserélni mert nincs hely azon 9 fogas vanha jol emlékszem a nyelestengelyre meg 13 fogas megy szerintem pannónia első lánckerék. Majd éket köszörülök a tengelybe.....rövid lánc kb 10-12 cm tehát közvetlen egymás felett vannak. Hétvégén szerzek fényképezöt és lefényképezem.... Csötengelyeket elvágtam a féltengelyt is . összehegeszetettem összeraktam de tulmértem szerintem , mert a tengelytáv 1 méter lett , de eléggé egyensúlyba van nem lesz nehéz tartani a szarvát, veszi a sebességet de nem mertem menni még vele mert nincs olyan rota kormány szerüségem. szerintem lassú gép lesz mert nem forog olyan jól mint Iskra motorja.Még a kerekekre kellene ötlet hogy állítsam derékszögbe meg vizszintbe, meg a vonórészt hogy oldjam meg erösre.. Úgy gondolom 40 es szögvasból csinálok olyan háromszög szerü tartót amivel beállítom a kerekeket valahogan-.. kb ennyi a mai nap termése, még a váltókart kell felszerelni és mehet a próba :-)) szerdán folytatom holnap melózom... és lesz idöm gondolkodni :-)
Szia! A hétvégén teszek fel képeket, én nem értek annyira ehhez a masinához a fim akkor jön haza. A traki hajtása igy néz ki: 1,3 D Uno motor saját véltójával összeépitve, a difi összezárva egy oldalró hajt be az eredeti féltengely egy részével az általam készitett nyomatékváltóba. Ott egy kapcsolható 17:32v19:30as áttétel,ezt építettem most bele, utánna egy 19:43v24:38-as áttétel majd az MTZ difi hajtja a hátsó kerekeket. Az első hajtás a difi előtt van levéve egy 41:24-es áttétellel, természetesen kapcsolható módon.
A forgókapákra a hajtást egy közös ékpályás tengelyről 3/4 colos lánccal oldom meg. A szöghajtás v csigahajtás irtózatosan drága lenne.
Semmit sem kellet a difi miatt kireszelnem,csk a nyelestengely csapágynak.
Hézagoló lemez?? A jobb oldali megy balra,és a másik jobbra,a kúpkerék lemezeihez valszeg nem kell bántani.Feltételezve hogy a gyári beállítás nem lett megpiszkálva.
A 105-ős mocit szerintem felejtsd el.
Döntsd el 1 v 2 tengelyest akarsz??
A primerhajtásnak minden esetre lassítónak kell lennie,ha 2 tengelyest akarsz akkor is.
Ilyen esetekben a nagy traktoroknál alkalmazott konstrukcíók ,hogy a hajtásház teherhordó elem nehezen megoldható.
Ha számításban kell segíteni ,vagy kérdésed van szivesen segítek.
Először is tudni kellene milyen kismotort szeretnél belerakni? Milyen tipusú traktort szeretnél építeni, olyat mit az iskra-é vagy négykerekűt áttételes kormánnyal? Írj szívesen segítek, túl vagyok egy páron... :D
Sziasztok Néztem a videóid szuperek.Én épp azon gondolkodtam, nekem nem kellene olyan robi tengelyre megcsiálnom, mert én inkább huzatni szeretnék vele. Kapálni ott az uj honda 5.5 le erös kapa az nagyon jó kapálni de másra se. Ez a gép pedig huzhatná a boronát ekét töltögetöt ilyeneket, meg a futót. Szétszedtem a váltót , nézegettem de ma jobban belenézek, mert úgy látom ha a difit beállítanám nem kell nagyon reszelni a házból , pont elforog. De nem találtam még megfelelö hézagolót a difibe de megyek az autósboltba és beszélek egy öregebb szakival hátha van elfekvöbe nekik és nem kell barkácsolni. Megvan a váltókar söt elhoztam tegnap a skoda motort is, hátha nem lesz erös a kismotor akkor eléteszem a 105 ös mocit. Az csak elbirja már az ekét :-).Azon járt az agyam mikor néztem a skodát, annak ki lehet venni az elsö futóművet egybe, mi lenne ha azt megrövidítve ,arra fektetném a skoda motort , így olyan teherviselő elemként lenne egybe a moci és a váltó, de ez csak ötlet még egyelöre :-)
Most még az a kérdésem , én nem vagyok otthon az áttétel számitásba , amit ad a váltó az rendbe, amit ad a kismotor 2 sebessége - rendbe, de ha a kismotor és a skoda váltó közti áttétel az mi legyen gyorsító vagy lassító, persze ha erö kell akkor lassító kell, ez vajom 1:2 be elég e? mert mondjuk egy ékszijjal megoldható vagy egy zsiga vezérmü kerékkel z tuti 1:2 arány és akár bordásszíj is hajthatná ami nem igényelne karbantartást.
Hirtelen ez jutott eszembe még mielött barkácsolok, a képekkel úgy járok a fényképezömbe az akkuk úgy tönkrementek , pedig van 8 és 2 kell bele , hogy 1 napos töltés utánn nincs benne annyi erő ,hogy bekapscoljon......
Szia Köszönöm , még magam sem tudom mi legyen, és már a felniből is csak 1 db-ot találtam meg. Hiába nagytakarítás volt 1 éve azóta semmin nincs :-( hála az asszonynak....
Addig meg minek kérdezzek árat meg címet, ha meg aktuális lesz megbeszéljük...
Szevasz Iskra. Tönkrement a gépem most talán megjavult, elég sokmindenről lemeradtam. A sorközművelö tervezés anyagbeszerzés fázisában van,nem egyszerű 10db 11fogas 3/4 colos lánckereket, 20db 6010 csapágyat "baráti" áron beszerezni. Ha valaki tud, szívesen veszem a segítségét. A trakimat is alakítottam építettem bele még 8 sebességet, így 16előre és 4 hátra fokozat van benne, elég nagy munka volt de jó lett. Még a hátsó hajtásra akarok difrizárat építeni MTZ difi van benne, elég macerés lessz, lehet meg tudom csinálni. A kibontott váltóról csináltam képeket, ha érdekel küldök. Nagyon tetszik a trakid néztem a videóidat, Talajmunkánál szerintem elbírna pótsújt, meg ritkább és nagyobb körmöket. Üdv.
Ma megtette a gépem az első céltudatos útját a gépem! Sajnos elfeljtettem fotózni, de az első tapasztalatok kivállóak! Mentem régi szántáson és komoly földúton! Utazó sebessége egy kényelmes biciklisé, elsőt nem is kell használnom 2-3-4 gyorsan egymásután. Igazán nem volt terhelve mert viziakácot hoztam vele. Majd holnap fotózok! Szép napot minden traktor építőnek!
Hü de jó a válaszod, a videókat merre találom, ezt az egyet láttam, kimegyek lefényképezek mindent ami nekem van, . Nekem inkább az erő érdekelne, mert a kapálógéppel bekapálok mindent, de az nem birja a krumplitöltögetöt , mert elég gyors és könnyú. Ha meg arra csinálok lassító áttételt nehezebb ,hamarabb van és jobb a te megoltásod. Én ezzel a géppel inkább a kis pótkocsit huznám és boronát, meg sorhúzót meg töltögetöt , ilyeneket ahol lassan és erösen kell menni.
Ezért gondoltam meghagyom az eredeti felnit, arra is lehet körmös gumit tenni vagy a 14 colos felnire biztosan van körmös gumi. Nagy vonalakban ennyi. Köszi a választ...
A difi igen meg van fordítva,jól látod.A nyelestengely szimeringje házastól ki van szedve,a tengely fel van köszörűlve csapágy méretre,valamint a ház is ki van reszelve(na ez cumi volt de sikerült).A difi szorítva van,kicsit nehezebb kanyarodni,forogni de jobb.
A féltengelyek 25 mm átmérőjű tömör acél.A difibe egy központosító karikával,és két belehegesztett négyzetvassal kapcsolódik.A külső tok az a kf-04 hajtás két pajzsa.Nekem így jobb mert a kerékkel tudok játszani a nyomtáv végett.Valamit a szabvány robi,kf-04,szentkirályi adapterek is felrakhatóak egyszerűen.
A szabadonfutás nekem sincs,de ez a konstrukcíó nem igányli mert képes vísszahajtani.Vagy kiteszed üresbe oszt gurul.
Fék nincs rajta ,minek van a póton.Megcsinálhatod a féltengelyt tokosra is,vagy ilyenre is.Vannak előnyei,hátrányai mindkettőnek.
A váltó kar nem nagy kunszt meg tudod csinálni.
Az 50 cm3 robogó motor,hú ott nálad a labda ,de szerintem a primer áttételt kell kiszámolni.
Én most csínálom meg szíjasra eddig láncos volt 1/3.78 ==16x3.78 @ 60.48,150 ccm motor és 6 hp.
Most ha meghozzák a szíjat 1/=80 lessz 30% tőbb jó lessz bőven viszi majd aterra ekét vidáman.
Tudnod kell hogy legalább az őssz áttételnek 1-esbe a te estedben szerintem 1/100-120 nak kellene lennie.Ez függ hogy milyen ekét ,kereket használsz.
Nétd meg a többi vídeómat,eléggé sok oldalú kis gép.
Még vannak ötleteim.
Megpróbálok az építéséről képeket feltenni,de volt egy hdd pusztulásom nem biztos hogy megvannak.