Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ok! Itthon nem találtam kormányt de elmegyek haverhoz s ha nem felejtem és ha lesz nála akkor viszek egyet. A motorhoz neked megvan a gáz meg kuplung szektor vagy azt is szerezned kell?
Szia én Abonyban lakom Szolnokon dolgozom, megbeszélhetünk egy találkát ahol megosztod a sok tapasztalatod :-) Hátha máshogy látom a világot, Egyelöre még nem tudtam kipróbálni mert nincsen kormány hozzá és a hondáról nem akartam levennei azt rábarkácsolni. Egyelöre keresek még hátha találok egy bontott gépet valahol , vagy a csöszerelö komám hajt egy csőből két szarvat rá.. de sok a dolga , ilyenek a maszekok :-) Üdv mindenkinek
Így már értem a lánchajtást. Megoldható ebben a formában. Szerintem az 1,2m-es rotakapát,nem túl mélyen és a traki mozgatását elbírja. Ha jól emlékszem 14 paci van a pannóniában, ha nem javítsatok ki. 1977-ben volt ilyen utoljára a kezemben. A hidraulikát meg szerintem megépítheted az én első hidraulikámat alapul véve. Nem egy bonyolult dolog, csak idő kérdése. Majd küldöm a képeket.
Szia értelek a vonórúd azért nem merev szerintem mert tengelyirányba tud fordulni úgy van csinálva. Én is arra gondoltam ám ,nagyon széles és hosszúnak találom, bár ha a kertben tudom használni,boronát huzni , ekét , ezt azt amazt , akkor megérné. De ha felmérgel eléteszem a skoda motort az már biztos elbírja....De most mekkora vázat csináljak neki? a kapámon egy öntvény darab van kb 6 mm-er vastag 30 x70 mm es kocka rész ami hozzá van öntve a vázhoz a kapa tengely szárán. arra csináltam azt a felfogatást u vasból , szerintem az az alu öntvény sem erösebb mint a 50 es szögvas. De azért jó mert még mindig lehet alakítani és ha mindenki ad 1 jó tanácsot jó gép lehet. De itt jön a képbe a pénz, mert ha lenne akkor a fene barkácsolna ilyet , vennék készen egy szlovák Agzat nevü gépet ami nagyon tetszik és azután bármi lehet....yutubén beírod agzat és van egy csomo videó rólla...Köszi a tanácsot... sziasztok
A hátsó hidraulikával hogy állsz? Milyen széles a trakid? A rotakapához nagyobb teljesítmény kell mint a szántáshoz. Egy sekélyen dolgozó rotakapát biztosan elbír, fóleg ha van alacsony menetsebesség a trakidban. A telsesítményt mivel viszed hátra, alacsonyab teljesitményeknél nem olyan lényeges, de én inkább kardántengelyben gondolkodnék. Nem igazán értem, hogy akarod a lánchajtást, fólag igy, hogy keresztben van a motor? Milyen képeket küldjek?
Elmondanám a véleményemet gondolom azért raktad fel a képeket. Az a motor gyenge lesz ha jól látom thomos, kb 1,5 lovas lehet. Gyenge a keret amit heggesztettél, gondolj bele ha megrakod a kocsit, az erők ott fognak a legjobban hatni, minden terhelés a vonószemre megy s nem csak a súly hanem a csavarodás is veszélyes és aminek ellent kell állnia. A nyomtáv nagy, ha visszább lapozol s megnézed a képeimet enyém elég keskeny de forduláskor így is bele kell kapaszkodnom. Ha valahol eltérés van a féltengelyeknél akkor vagy balra vagy jobbra fog húzni. Az enyém is elsőkörben majdnem leszedett az ülésről.
Engedjél meg egy tanácsot. A robi után ekét igen egyszerűen, kevés anyagbol.néhány óra ráfordítással el lehet készíteni, szerintem nem érdemes súlyos ezreseket kifizetni érte. Gondolom nem akarsz hektárokat szántani a robival?
Mint már írtam nem értek annyira a számítógéphez a fiam csak hétvégén van itthon, ez az ő tudománya, akkor tudok képeket feltenni. Ird meg melyik része érdekel, mindent megmutatok, semmi sem titok, de ha kérdezel addig szóban válaszolok. Ötletet sem tudsz lopni, minden nyilvános.
A difit és a fogaskerekeket nem én csinéltam, azok MTZ váltóból valók, de az összes többi az én munkám, a csapágyházak, a tengelyek, a váltóház, a féltengelyek-igaz nem látszik-, a váltómechanika, én tömbösítettem a fogaskerekeket, telibeedzett kerekeket esztergáltamegy szintén sajátkészítésű esztergán. Jól látod ugy van kötvve de nem mtz váltó, csak annak az alkatrészeiből készült. Majd küldök még képeket, a tlt hajtást már beleépítettem, most a difizárat próbálom beletenni. A hátsó felfüggesztés is hasonló csak most szét van bombázva,karbantartás,munkahenger tömítés.
Én szöghajtóművet teherautó difi féltengely fogaskerék-bolygókerék párosításból szoktam csinálni, ha az áttétel megfelelő. Az a difi megoldás is jó.
Ja és kösz az elismerést, ha valakinek tudok, bármiben szívesen segítek, csak pénzt ne kérjetek.