Bocsi,elnéztem az előzőz válaszod azt hittem nekem szólt. De a kérdésem továbbra is áll, Audi A3-ban lévő kiegészítőfűtésnek van átalakítószettje állófűtéssé, és mit tartalmaz. Várom válaszod! Elöre is köszönöm!
Tévedéss ne essék, nem vásároltam meg a kályhát. A tulajdonosa kérdezte, hogy át lehet-e alakítani állófűtéssé. Marad a saját autójában. Van hozzá esetleg átalakítószett?
Sziasztok, segítsetek már légyszi nekem. Vettem az ebay-en egy új Webasto Thermo Top V tipusú kályhát. De utána vettem észre, ez lehet, hogy csak fűtésrásegítésre képes, tehát a már járó motort hamarabb bemelegíti. De nekem ez nem lenne jó, mert kapcsolóórát kötnék rá, hogy hamarabb befűtse az utasteret és a motort, mint ahogy én reggel beülök. A neten nem találtam erről a típusról semmit. Előre is köszi
2000 évjáratú Rover 75 -ben van egy Thermo Top Z/C kályhám a 98...... típusjelű.
A kérdésem, hogy lehet ezt a kályhát vezérelni? Mert hétvégén átalakítottam a webastos leírás szerint aminek az volt a lényege, hogy az 1. pontra ha folyamatos 12v adok akkor megy a kályha ezt meg is kapta. A működése viszont úgy nézett ki hogy a kályha bekapcsolt kb 20-25mp re és utána leállt, a szivattyú viszont ment tovább amíg a 12 v ot le nem vettem. Nem értem miért állt le a kályha. Ha valaki tud ebben segíteni illetve aki már csinált ilyet azt megöszönném. A kályha alapból úgy működik, hogy az autó kinyitásánál bekapcsol 20-25 mp re. (gondolom előmelegít). A vizhőfok kicsit emelkedik is. (ebből gondolom hogy működik)
Igazad van! Jogos az 5 pont! Én csak a kis "kényelmi" állófűtésekben gondolkodatm. A kamion illetve busz fűtés valóban más, és ha egy buszt be tud fűteni, akkor a garázs sem lehet gond.
2 literes motorhoz nekünk eleve "csak" vizes kályhánk van. Levegősünk ott kezdődik, hogy 2 kW, aminek a teljesítménye egy kamionfülke méretéhez van igazítva. Bár asszem tettünk már be Bogárba is. :-))
Pontos árat nem tudok, de, ha jól emlékszem, egy 100-as a levegős javára. Ha pontos ár kellene, szükségem van a járműtípusra, satöbbire.
Én is nézegettem, benzines kályhákat olcsóbban árulták, mint a dieseleket. Ha nem találtam volna, akkor nekem is marad a benzines, bár nem igazán tudtam még hova férne be egy plusz tank. De egz megoldódott, maradtam a dieselnél.
Azt én vettem meg, mondjuk vhogy még nem ért ide. Nem mondhatom, hogy szoktam járatni menet közben, mert még nincs beszerelve, de fogom, az biztos:). Nekem külön tankja lesz, ui benzines, a kocsim meg diesel:). Jó az úgy, ahogy van, nem lesz semmi baja a szivattyúnak.
Múltkor egy srác árult a Vaterán egy termosztátot, 3 águ volt,2-3.000 Ft-ért,de már nem látom fent Te menet közben isszoktad járatni a kályhát, hogy jobban melegedjen? Az üzemanyagcsövet hova kötötted? Egyböl a tank vagy T elosztó? Nekem egyböl a szürő elött van megcsapolv a gyári csö.Maradhjat így, vagy teljesen hátrahuzzam? Csak azért kérdem, hogy a motor járásakor az adagoló szívó hatása a gázolajcsöben nem e csinál akkora terhelést az ellene dolgozó állófűtés pumpájának, hogy esetleg ne tudjon megfelelöen működni, esetleg leégni :-P
Múltkor egy srác árult a Vaterán egy termosztátot, 3 águ volt,2-3.000 Ft-ért,de már nem látom fent Te menet közben isszoktad járatni a kályhát, hogy jobban melegedjen? Az üzemanyagcsövet hova kötötted? Egyböl a tank vagy T elosztó? Nekem egyböl a szürő elött van megcsapolv a gyári csö.Maradhjat így, vagy teljesen hátrahuzzam? Csak azért kérdem, hogy a motor járásakor az adagoló szívó hatása a gázolajcsöben nem e csinál akkora terhelést az ellene dolgozó állófűtés pumpájának, hogy esetleg ne tudjon megfelelöen működni, esetleg leégni :-P
Bocs ezért, de: nem az igazi az értesülésed a működési idő kapcsán. Kamionokkal mi a helyzet, talán óránként felkelnek? Kétféle "kályhát" különböztessük meg felhasználás szerint. Van a "kényelmi" és az "ipari". Előbbinél csak az indulás előtti "befűtés" a lényeg, míg utóbbinál a felhasználó a "lakását" tartja kellemes hőmérsékleten. (bocs a megfogalmazásért)
A kérdéses garázshoz egy busz kályhája lenne az "ideális", ami már árban elég közel lehet egy "hagyományos" megoldással.
Biztos megoldható, de szerintem sem ez a legegyszerűbb módja.Pl. olajradiátorral is lehetne fűteni. Lehet, hogy drágább, üzemeltetni, de mire lesz egy működő komplett állófűtés, az sem olcsó és még barkácsolni is kell vele.
Enyém is olyan, járhatna alapjáraton egy hétig, akkor se melegedne be. A termosztátos megoldás is melegíti a motort is, de az utastérnek elsőbbsége van:). Nekem menet közben sem vmi világszám a fűtés, egyszerűen, ha hideg van, soha nem melegszik be a motor rendesen.
Szia! Bár én sem értek ehhez, de szerintem túl nagy a légtere egy autóéhoz képest, és nem bírná felfűteni. A másik, hogy az állófűtések általában lekapcsolnak egy óra után, neked meg gondolom valami folyamatos fűtés kellene. ...de hátha jön bíztatóbb válasz mástól :D
Lehet hülyeséget kérdezek: garázsomat átalakítottam lakóhelyiségé, különálló vályogfalú, 2,3m belmagassággal, 15m2 alapterületű. Lehetne fűteni ezt valamilyen állófűtéssel? Kályhát csak jövöre tudnék beépiteni, a szieszta meg eszi a gázt, meg a levegőmet. Esetleg valaki használ igy állófütést? Várok minden ötletet és javaslatot! Előre is köszi!
Nekem az volt a fontos, hogy a motor legyen meleg reggel, ne járjon hidegen(elvileg ilyenkor kopik a legjobban) Hidegben mindig járattam reggel 5-10 percet a motort, de semmi haszna nem volt,mert meleget nem fujt egyáltalánmax. annyi hogy nem kopogott annyira mint ha jég hideg motorral indultam volna.. Mire beérek a munkahelyemre, addigra éri el a 90-et a mutató. Ha csak az utasteret szeretném melegíteni, akkor rendben van, jók ezek a dolgok, de én azt szeretném ha a motor is és az utastér is melegedjen egyszerre, de ha a ventilátort nem indítom akkor csak a motor melegszik persze gyorsabban, mert nem fujja le a meleget a ventilátor. Remélem, működni fog,és télen is ha nem is meleg, de legalább egy langyos motorral induljak. Még a ventilátorvezérlésem továbbra is fűggőben van, ezen még agyalok. Egy ismerösöm azt mondta van rajta egy bemenet, ami kivezérli a ventilátort. Kerestem rajzot, de egyik sem jelzett ilyet.
A visszacsapó szelep(amire négy cső megy) azt csinálja, hogy amikor megy a kályha, akkor a szelep lezár, így a már fölmelegített víz a radiátor felé megy, nem pedig vissza a kályhába. Kikapcsolt kályhánál és járó motornál a szelep kinyit és akkor nem megy el a motorból jövő víz a kályha felé, hanem rögtön a radiátorba megy. Ha ez mellé még a termosztátot is beépítjük, akkor a víz addig, míg el neméri a 70 fokot csak a radiátorban kering, utána a termosztát kinyit és a motorban lévő vizet is elkezdi fűteni a kályha.
Azóta is nézegetem, hogy milyen a fűtésem, de most nem panaszkodom. Fujja a meleget rendesen. Ha beépíted ezt a szelepet illetve a thermosztátot, akkor az mit választ le. Én egy rajzon ugy vettem ki, hogy a motort zárta ki egy szelep, de az négy csatlakozós volt. Ha ezt beépíted akkor he nem megy a kályha, akkor azt kizárja a vízkörböl?
Ez, amit most akarok venni a visszacsapó szelep. A termosztát másik, arra 3 cső megy. A kettő együtt lenne az igazi, csak nem tudom, megéri-e bonyolítani. Majd nézd már meg légyszi, amikor meleg a motor, hogy ott, ahol a hengerfejből kijön a cső, meg ott, ahol a radiátorhoz bemegy van-e érezhető hőmérsékletkülönbség.
Tud valaki abban segíteni nekem, hogy a Webasto Thermo Top E kályhán mi a sárga vezeték funkciója? Ha akarok rá Webasto távírányítós vezérlöt, akkor azt hova kell kötni, és honnan tudja hogy elindult a kályha, van valami visszacsatolása, vagy csak annyit jelez hogy vissza, hogy a vevörésszel létrejött a komunikáció?
Eddig nem vettem észre különbséget. Elvileg a kályha szivattyuja ugy van kialakítva, hogy ha nem forog a szivattyú, akkor is tud keringeni benne a víz. Kb. 2 méter a plusz csö, amit beépítettem, meg a kályha,ezen szerintem nem kellene lehülnie a víznek,ma mentem vele, 1 fokozaton ment a ventilátorom, a fűtés felvéve, de nekem már melegem volt, bár az is igaz hogy most nincsenek minuszok,szerintem olyan 14°C lehet kint. Egy haveromnak 320D ben van gyári állófűtés, neki le van szigetelve a kályhára menö csö. Ezen én is gondolkodtam, csak még nem találtam sehol olyan flexi vékony könnyű csövet ami rámenne a vízcsövemre. Én egyébként nem is gondolkodtam a thermosztát elosztora, azt se tudom mit a pontos szerepe,se azt hogy hány °C-on nyit ki, és hogy melyik vízteret választja el melyiktöl.