Keresés

Részletes keresés

Az ápoló Creative Commons License 2015.01.22 0 0 7184

A szokásos átgondolás, tervezés, megfontolt kommunikáció?-.))

Előzmény: aptohu (7183)
aptohu Creative Commons License 2015.01.22 0 0 7183

Hivatalosan úgy áll a dolog, hogy január végéig születik döntés. Csak nehogy jó szokás szerint január 31-én 23:59-kor jelentsék be.

Elég, ha azt mondja, hogy csak a reptér miatt vette meg. Én ezt nem érzem problémának. A bizonyítás szó kicsit hülyén veszi ki magát, mint ahogy az írás szinte minden sora.

Előzmény: Az ápoló (7182)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.22 0 0 7182

De jó lenne, ha erre már törvénymódosítás is lenne, nem csak pletykaszintű duma. Mi kell az agyhalottnak, hogy bizonyítsa, csak azért vette meg a matricát, mert....

Előzmény: aptohu (7181)
aptohu Creative Commons License 2015.01.22 0 0 7181

http://nol.hu/belfold/hatral-az-orban-kormany-ingyen-lesz-a-gyorsforgalmi-a-liszt-ferencre-1511167

 

De jó lenne, ha erről a témáról olyan valaki írna, aki legalább a főút és a gyorsforgalmi út kifejezéssel tisztában van, valahogy az sem jön nekem össze logikailag, hogy "így például a Duna-hidakra elég lesz egy megyei matrica a mostani kettő helyett", miközben "Forrásunk azt is elmondta, vita volt az M9-esről és az M8-asről is, és végül a kormányülésen arra jutottak: ezen szakaszok díjmentesek lesznek mindaddig, amíg el nem érik az M5-ös, illetve M6-os autópályát."

Az ápoló Creative Commons License 2015.01.22 0 0 7180

Üres lapokkal nem megy semmire, még akkor sem, ha mindenhol aláírták, még az élén is.:))

Előzmény: bassus (7179)
bassus Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7179

holnap megkapod és tanulmányozhatod

Előzmény: nyúllabda (7178)
nyúllabda Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7178

Elő kellene már venniük a hatástanulmányt és bevezetési útmutatót és mindenre választ kapnának.

vagy nem?

Előzmény: toloba (7177)
toloba Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7177

Ezer sebből vérzik a kormány kedvenc ötlete

 

Több szakmai szervezet is halasztást kér az elektronikus árukövetési rendszer bevezetésében. Álláspontjuk szerint a rendszer még alkalmatlan az indításra, mert túl sok a tisztázatlan kérdés, kidolgozatlan a jogi háttér és sem a NAV, sem a cégek nem tudtak felkészülni az alkalmazására.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége (MSZSZ) véleménye szerint az EKÁER jelenlegi állapotában még nem alkalmas az éles üzemre, mivel nem egyértelműek a jogszabályi megfogalmazások, sok a tisztázatlan szakmai kérdés és a működési bizonytalanság. Megfelelő tesztidőszak nélkül nem látható, hogy az EKÁER hogyan fogja teljesíteni a kitűzött kormányzati célokat. Ezért a logisztikai szakma indokoltnak tartja a türelmi időszak meghosszabbítását további két hónappal, és arra kérik a kormányzatot, hogy a tesztidőszak tapasztalataira építve a szakmával együttműködésben egy olyan komplex rendszert hozzon létre, amely nem okoz jelentős többletadminisztrációt, több adóbevételt generál és növeli az ország versenyképességét.

(A Piac&Profit február 12-én konferenciát szervez a témában! Jöjjön el, hallgassa meg a NAV osztályvezetőjének tájékoztatását , majd ismerje meg az EKÁER-nek megfelelés adminisztrációs előírásait, a gyakorlatban alkalmazás minden részletét!Itt regisztrálhat a rendezvényre!)

„A logisztikai szakma továbbra is jó iránynak tartja, hogy a kormányzat elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszert működtessen az áfa- és adócsalások csökkentésére, amelynek célja az áruk útjának valós nyomon követése, a gazdaság fehérítése.” – mondta el Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke. „Ám amennyiben a kormányzat a jelenlegi formájában működteti tovább az EKÁER-t, úgy a rendszer igen jelentős gazdasági és társadalmi feszültségeket fog generálni: a nemzetközi forgalom elkerülheti az országot, cégek zárhatnak be, munkahelyek szűnhetnek meg és leállhatnak a fejlesztések. Ez Magyarország nemzetközi megítélésének nagymértékű romlásához vezethet befektetési szempontból.” (Ráadásul már most is bonyolódik a rendszer!)

http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/halasztanak-ezer-sebbol-verzik-a-kormany-kedvenc-otlete/

toloba Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7176

Az 5 legpofátlanabb politikusduma útdíjemelés-ügyben

 

Az első szakaszban ugyebár bejelentették az irgalmatlan baromságot, de mivel a főnök nem adott még jelet a puhításra, baszta valahol a rezet jó sokáig elfelé, a sameszok válogatott faszságokkal próbálták magyarázni a vállalhatatlant. Íme az első a kopasz papagájtól:

Kovács Zoltán kormányszóvivő elismerte, hogy csúsztak hibák az új útdíjrendszerbe – ennek ellenére nincs ok a sietségre. Január 31-ig figyeli a nemzeti fejlesztési tárca az útdíjrendszer hibáit, ezután jöhet annak felülvizsgálata. Ultimátumokra viszont a kormány nem reagál. Kovács úgy vélte, hogy az új útdíjrendszer előnyös az autósok többségének.

A legvérlázítóbb: nincs ok a sietségre. Egy nappal a bevezetés előtt jelentették be, hogy mi merre hogyan, teljes a káosz, de ők kurvára ráérnek. És a jogos kritikákat ultimátumnak nevezni, igazi Kovács-féle taplóság.

Aztán jött a mocsári ragya:

Nem változtatna az útdíj jelenlegi rendszerén a kormány rezsibiztosa, noha már több kormánypárti politikus a januártól fizetőssé vált útszakaszok felülvizsgálatát, a matricarendszer megváltoztatását sürgeti. Németh Szilárd szerint erre azért sincs szükség, mert az autósokat kárpótolja az olcsó benzin.

 Aha, a benzinárcsökkenés, amihez semmi közük. Tehát ha egy kedvező világpiaci folyamat miatt valami pozitív változás éri a fogyasztót, akkor normális, ha azt a kormány elveszi. De ez azt is jelenti, hogy elismerte: összességében egy új sarcot vetettek ki, nőnek az autósok terhei.

Aztán jött Viktor és rendet vágott:

Szakmailag bonyolult, politikailag érzékeny téma ez, ezért van mindig próbaüzem. Amit most hallunk, az a próbaüzem gépházzaja. Ez egy hónapig tart. Bíztatok is mindenkit, hogy most tiltakozzon, most mondja el, mi a gondja. A megyei matricát mindenki támogatja, akik csak munkába menet egy-két megyét használnak. Ha valaki a szomszéd megye első lehajtóján lejön az útról, valóban értelmetlen két matricát vennie.

Ezernyi kérdés: ha bonyolult, miért nem vitattátok meg? Ha érzékeny, ugyanez merül fel. Ne biztass kamuból tiltakozásra, 10 napja ez megy. A megyei matricát értelmes ember nem támogatja, mert sokkal racionálisabb lett volna nem a megyehatároknál, hanem például lehajtóknál, vagy régióknál meghúzni a határokat, a 4 kilométeres Veszprém megyei szakasz nonszensz volta a legjobb példa erre. De a lényeg a vége: a főnök kiadta az ukázt, hogy minden addigi duma megy a lecsóba, a megyehatárokon átmenve nem kell új matrica a következő lehajtóig.

Következik kétszínű Fónagy két mondása két nap különbséggel, bónusszal a végén. Az első kapásból önellentmondás, most akkor nem zúdul nagyobb forgalom, vagy ha a hosszabb utat választja az autós, akkor mégis? De a lényeg, hogy az elsőben keménykedik, hogy marad minden, a másodikban meg azt mondja, hogy jogosak az észrevételek, változtatnak. Az egész szarságot kielemző tanulmányokhoz meg mi köze a népnek? És ki heccelte az embereket, te szerencsétlen? Gyurcsány?

Egyetlen településre vagy városrészre sem zúdul az eddiginél nagyobb forgalom. Lehetséges, hogy a felheccelt emberek egy ideig nem vesznek megyei matricát, hanem a belső utakon próbálnak majd eljutni úti céljukhoz, de ezek a próbálkozások idővel elhalnak. Az emberek nem szamarak, felismerik az érdekeiket. Mindenki szabadon eldöntheti, hogy hosszabb utakon, nagyobb üzemanyag-fogyasztás mellett, lassabban ér célba, vagy matricát vásárol. (...)

Azt is méltányolhatónak, illetve ésszerűnek nevezte, hogy bizonyos helyeken, ahol jelentős forgalom terelődne át például belterületi utakra, ott változtassanak a besoroláson. Ugyancsak ebbe a körbe sorolta azokat a helyeket, ahol nincs alternatív elérhetőségi útvonal. (...)

Vannak tanulmányaink, de ezeket később hozzuk nyilvánosságra.

Egy kedves kommentelő, anonymand emlékeztetett minket arra is, hogy Viktor először azt kamuzta, hogy uniós kényszer a nullás fizetőssé tétele, pedig pont ellenkezőleg az EU miatt tudott ingyenes maradni néhány szakasza.

Az pedig már csak a hab a tortán: a fideszes polgármester béna trükkel próbálja elérni, hogy városa, Kaposvár elkerülője ne szopja be az útdíjat. Már egymás között se tudnak értelmesen beszélni a narancsosok, házon belül, egymás ellenében is a kiskapukeresés, mutyizás megy 

Szita a mostani tárgyaláson azt javasolta az államtitkárnak, hogy a januártól fizetőssé vált 61-es út legyen inkább kiemelt főút vagy főútvonal emelt sebességű szakasszal. Így Kaposvár két legyet ütne egy csapásra: ugyanúgy 110 km/h maradna a sebességmaximum, viszont nem kellene Somogy megyei matricát venni az útra. Az útdíjrendelet ugyanis csak az autóutakra vonatkozik, a főutakra nem.

Végül a tahóság csimborasszója: tegnap nagy arccal bejelentették, hogy tegnaptól lehet mobilfizetéssel is e-matricát venni. Valóban gigantikus siker, hogy a bevezetés után 20 nappal megnyílik erre a lehetőség. Arról viszont még mindig egy szót se hallottunk, hogy a káoszban, türelmi időben útdíjas szakaszra tévedőkre kiróni tervezett 1470 forint/matrica büntetését elengedjék. Ráadásul a mobillal megvehető matricák között ott van a Veszprém megyei is, noha ez a szomszéd megyék első lehajtóinak használhatóságával értelmetlenné vált. Na most tessék valakiknek gyorsan elhúzni a sunyi picsába.

toloba Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7175

Majd a Borbála megmagorázza...

Előzmény: Az ápoló (7161)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7174

-:))

Előzmény: voks02 (7173)
voks02 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7173

Hülyék nem számítanak.

Előzmény: Az ápoló (7172)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7172

Ez sajna igaz. De Ütleg olvtársank ez jó.

Előzmény: voks02 (7171)
voks02 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7171

Számunkra elveszett.

Előzmény: Az ápoló (7170)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7170

Hm. A Baumax nem elveszett, hanem kivonult/kimacerálták. Bezzeg az aranyóra...............

Előzmény: voks02 (7169)
voks02 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7169

Vagy mint a Baumax Magyarországon. Ideje új közmondásokat alkotnunk.

Előzmény: Az ápoló (7167)
Uff Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7168

   Persze mit nevezünk ökörségnek?

 

hát ez az !   épp ezt akartam kiprovokálni. Itt van az eb elhantolva.  Amíg nincs a társadalom többségében konszenzus arról mire kell költenie az államnak, addig megoldásokat sem lehet találni. 

 

Nem a kormányok döntenek arról, hogy milyen irányba haladjon az adott nemzetállam, hanem a nép egyszerű gyermekei, hiszen demokrácia van. Amelyik párt nem úgy fütyül makrogazdasági kérdésekben, ahogy a tényleges választók többségének tetszik, akkor az nem kerül kormányra, vagy nem marad ott. Az utóbbi 10-15 év azt igazolja, hogy a kelet-európai vonások dominálnak a néplélekben, az állami gondoskodás iránti vágy a meghatározó, az öngondoskodás iránti igény a fasorban sincs a prioritások között.

 

Addig pedig az másodlagos újraelosztás arányát esélytelen várni bármelyik kormánytól is, hiszen önmagát ítélni gyors buklásra. Azt meg nem akarja, mert a mézesbödön kulcsa igen vonzó (ld. pl. Rogán vagyon, Lázár vagyon,....  + a korábbi szocialista pártemberek, és holdudvaruk vagyona )         

 

 

 

Előzmény: aptohu (7160)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7167

Ne kérdezd, mert elveszett mint az aranyóra a halpiacon.

Előzmény: voks02 (7166)
voks02 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7166

Amit Garancsi nyert, az melyik kategóriába tartozik?

 

Akárhogyan forgatod, aki az extraprofit kifejezést használja, az definició szerint kommunista.

Előzmény: Ugrik.Borbála (7156)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7165

Nemcsak volna, hanem látták.

Előzmény: Törölt nick (7163)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7164

Máshol meg azt olvasom, hogy mekkora siker a matrica. Barmok. Kötelező valami, akkor mitől siker?

De még mindig nem tudom, mitől jobb nekünk. Hogy több pénzt adunk a feneketlen zsákba?

 

Előzmény: nyúllabda (7162)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7163

A röhej az egészben, hogy az első verzióban a belépő cégek a konkurensek adatait is láthatták volna :-)

Előzmény: sikapur (7128)
nyúllabda Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7162

Ez majdnem 10%-a a MET évekkel ezelőtti osztalékának.

 

Előzmény: Az ápoló (7161)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7161

Ugye, milyen jól jártunk?

 

Január 18-ig összesen 9,7 milliárd forint értékben vásároltak az autósok, motorosok és furgonosok e-matricákat, ami több mint duplája a 2014 azonos időszakára vonatkozó 4,7 milliárd forintos adatnak

 

http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/fizetos_m0_es_utdijemeles_megvan_hany_milliarddal_fizettek_tobbet_az_autosok.592405.html

aptohu Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7160

Az ökörségek felsorolása nem ennek a topicnak a témája. Szerintem évtizedekre visszamenőleg lehetne sorolni az ökörségeket, van mikor többet, van mikor kevesebbet.

Persze mit nevezünk ökörségnek? Ha x millió ember valamit ökörségnek tart, hogy arra költ az állam sok milliárd forintot, viszont y embernek így munkája volt/lett, akkor az az y ember szemében nem ökörség.

 

Egyébként többször is írtam már, hogy egy átlag választópolgár memóriája 6-9 hónapra van hitelesítve, és ezt mindegyik politikus tudja. Az meg kis országunk külön szégyene, hogy olyan nevetséges ígéretekkel lehet az emberek szavazatát megnyerni, mint ingyen okostelefon, ingyen BKV, és a sor még hosszan folytatható egészen az ingyen gulyáslevesig.

Előzmény: Uff (7159)
Uff Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7159

   Persze ennek feltétele, hogy ne ökörségekre szórják el a pénzt, hanem valóban optimális módon

 

 

gumicsont.

 

Tessenek szíves lenni itt tételes, specifikált listát adni arról, hogy mi az ökörség. 

( de most tényleg ne a korrupciót tessenek említeni, mert az akkor is randa dolog, ha egyébként teljesen áramvonalasított a rendszer )

Előzmény: aptohu (7149)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7158

Azt van akitől hiába kérdezném.

De számszerűsítenéd, akár százalékosan is mennyi a tisztességes haszon? Az ami neked, vagy nekem tisztességes? Garancsi bulija tisztességes? (MET)

Előzmény: Ugrik.Borbála (7156)
Uff Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7157

   Vannak országok, ahol nagy a központi elosztás aránya.

 

Ja. Épp erre akartalak rávezetni benneteket.

 

Nem azon kellene kapálózni a népnek, hogy kell- fizetni úthasználati díjat, hanem azon kellene érvelni a szeretett népnek, hogy mit nem akar állami kézben, kezelésben látni.

 

Sorolni kellene, hogy mi ne legyen benne az állami "ingyenes" szolgáltatások hosszú listájában, milyen adókedvezményekre nem tartanak igényt  a polgár-elvtársak. (ld. pl. családi kedvezmények sora)

 

Ehelyett mit látunk ?  

A polgár-elvtársak vehemensen örvendenek a savazó urnák előtt annak, hogy jóságos állam bácsi még mit ígér nekik felelősség átvállalásban, juttatásokban, kedvezményekben,....

 

Namost úgy nem lehet a központi újraelosztást, a jövedelmek másodlagos újraosztásának arányát csökkenteni, hogy a tömegsavazók arra ikszelnek, aki még több jót ígér nekik Állam bácsi nevében.

 

Addig itt nem lesz kibontakozás, amíg a tömegpolgárok tudatában nem sikerül az oktatásban elérni, hogy világossá váljon: az állam nem tud ingyen szolgáltatni, csak abból tud szolgáltatni, amit a szeretett népe hajlandó befizetni a nagy bödönbe.

 

Kellenek új utak, kátyúmentes régi utak, nyugat-európai infrastruktúra  ?

 

Rendben van. Akkor azt tessenek megmondani a drágajó polgár-elvtársaknak, a tisztelt savazóknak, hogy

  1,   mennyivel több adót fognak befizetni önként-dalolva, vagy

  2,   miről kívánnak lemondani az állami juttatások köréből ? 

 

 

A korrupciót pedig most ne keverjük ide, mert az minden körümények között utálatos dolgo, kivéve, ha mi vagyunk korrpuptak, de azt meg úgyse valljuk be.

 

 

  

 

 

  

Előzmény: XANTIi (7152)
Ugrik.Borbála Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7156

Tisztességtelen haszon.

Most megkérdezheted: mi az a tisztesség?

Előzmény: Az ápoló (7150)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.21 0 0 7155

Nem hallottam. És kibírta röhögés nélkül?

Előzmény: Törölt nick (7154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!