Hivatalosan úgy áll a dolog, hogy január végéig születik döntés. Csak nehogy jó szokás szerint január 31-én 23:59-kor jelentsék be.
Elég, ha azt mondja, hogy csak a reptér miatt vette meg. Én ezt nem érzem problémának. A bizonyítás szó kicsit hülyén veszi ki magát, mint ahogy az írás szinte minden sora.
De jó lenne, ha erre már törvénymódosítás is lenne, nem csak pletykaszintű duma. Mi kell az agyhalottnak, hogy bizonyítsa, csak azért vette meg a matricát, mert....
De jó lenne, ha erről a témáról olyan valaki írna, aki legalább a főút és a gyorsforgalmi út kifejezéssel tisztában van, valahogy az sem jön nekem össze logikailag, hogy "így például a Duna-hidakra elég lesz egy megyei matrica a mostani kettő helyett", miközben "Forrásunk azt is elmondta, vita volt az M9-esről és az M8-asről is, és végül a kormányülésen arra jutottak: ezen szakaszok díjmentesek lesznek mindaddig, amíg el nem érik az M5-ös, illetve M6-os autópályát."
Több szakmai szervezet is halasztást kér az elektronikus árukövetési rendszer bevezetésében. Álláspontjuk szerint a rendszer még alkalmatlan az indításra, mert túl sok a tisztázatlan kérdés, kidolgozatlan a jogi háttér és sem a NAV, sem a cégek nem tudtak felkészülni az alkalmazására.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége (MSZSZ) véleménye szerint az EKÁER jelenlegi állapotában még nem alkalmas az éles üzemre, mivel nem egyértelműek a jogszabályi megfogalmazások, sok a tisztázatlan szakmai kérdés és a működési bizonytalanság. Megfelelő tesztidőszak nélkül nem látható, hogy az EKÁER hogyan fogja teljesíteni a kitűzött kormányzati célokat. Ezért a logisztikai szakma indokoltnak tartja a türelmi időszak meghosszabbítását további két hónappal, és arra kérik a kormányzatot, hogy a tesztidőszak tapasztalataira építve a szakmával együttműködésben egy olyan komplex rendszert hozzon létre, amely nem okoz jelentős többletadminisztrációt, több adóbevételt generál és növeli az ország versenyképességét.
(A Piac&Profit február 12-én konferenciát szervez a témában! Jöjjön el, hallgassa meg a NAV osztályvezetőjének tájékoztatását , majd ismerje meg az EKÁER-nek megfelelés adminisztrációs előírásait, a gyakorlatban alkalmazás minden részletét!Itt regisztrálhat a rendezvényre!)
„A logisztikai szakma továbbra is jó iránynak tartja, hogy a kormányzat elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszert működtessen az áfa- és adócsalások csökkentésére, amelynek célja az áruk útjának valós nyomon követése, a gazdaság fehérítése.” – mondta el Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke. „Ám amennyiben a kormányzat a jelenlegi formájában működteti tovább az EKÁER-t, úgy a rendszer igen jelentős gazdasági és társadalmi feszültségeket fog generálni: a nemzetközi forgalom elkerülheti az országot, cégek zárhatnak be, munkahelyek szűnhetnek meg és leállhatnak a fejlesztések. Ez Magyarország nemzetközi megítélésének nagymértékű romlásához vezethet befektetési szempontból.” (Ráadásul már most is bonyolódik a rendszer!)
Az első szakaszban ugyebár bejelentették az irgalmatlan baromságot, de mivel a főnök nem adott még jelet a puhításra, baszta valahol a rezet jó sokáig elfelé, a sameszok válogatott faszságokkal próbálták magyarázni a vállalhatatlant. Íme az első a kopasz papagájtól:
Kovács Zoltán kormányszóvivő elismerte, hogy csúsztak hibák az új útdíjrendszerbe – ennek ellenére nincs ok a sietségre. Január 31-ig figyeli a nemzeti fejlesztési tárca az útdíjrendszer hibáit, ezután jöhet annak felülvizsgálata. Ultimátumokra viszont a kormány nem reagál. Kovács úgy vélte, hogy az új útdíjrendszer előnyös az autósok többségének.
A legvérlázítóbb: nincs ok a sietségre. Egy nappal a bevezetés előtt jelentették be, hogy mi merre hogyan, teljes a káosz, de ők kurvára ráérnek. És a jogos kritikákat ultimátumnak nevezni, igazi Kovács-féle taplóság.
Aztán jött a mocsári ragya:
Nem változtatna az útdíj jelenlegi rendszerén a kormány rezsibiztosa, noha már több kormánypárti politikus a januártól fizetőssé vált útszakaszok felülvizsgálatát, a matricarendszer megváltoztatását sürgeti. Németh Szilárd szerint erre azért sincs szükség, mert az autósokat kárpótolja az olcsó benzin.
Aha, a benzinárcsökkenés, amihez semmi közük. Tehát ha egy kedvező világpiaci folyamat miatt valami pozitív változás éri a fogyasztót, akkor normális, ha azt a kormány elveszi. De ez azt is jelenti, hogy elismerte: összességében egy új sarcot vetettek ki, nőnek az autósok terhei.
Aztán jött Viktor és rendet vágott:
Szakmailag bonyolult, politikailag érzékeny téma ez, ezért van mindig próbaüzem. Amit most hallunk, az a próbaüzem gépházzaja. Ez egy hónapig tart. Bíztatok is mindenkit, hogy most tiltakozzon, most mondja el, mi a gondja. A megyei matricát mindenki támogatja, akik csak munkába menet egy-két megyét használnak. Ha valaki a szomszéd megye első lehajtóján lejön az útról, valóban értelmetlen két matricát vennie.
Ezernyi kérdés: ha bonyolult, miért nem vitattátok meg? Ha érzékeny, ugyanez merül fel. Ne biztass kamuból tiltakozásra, 10 napja ez megy. A megyei matricát értelmes ember nem támogatja, mert sokkal racionálisabb lett volna nem a megyehatároknál, hanem például lehajtóknál, vagy régióknál meghúzni a határokat, a 4 kilométeres Veszprém megyei szakasz nonszensz volta a legjobb példa erre. De a lényeg a vége: a főnök kiadta az ukázt, hogy minden addigi duma megy a lecsóba, a megyehatárokon átmenve nem kell új matrica a következő lehajtóig.
Következik kétszínű Fónagy két mondása két nap különbséggel, bónusszal a végén.Az első kapásból önellentmondás, most akkor nem zúdul nagyobb forgalom, vagy ha a hosszabb utat választja az autós, akkor mégis? De a lényeg, hogy az elsőben keménykedik, hogy marad minden, a másodikban meg azt mondja, hogy jogosak az észrevételek, változtatnak. Az egész szarságot kielemző tanulmányokhoz meg mi köze a népnek? És ki heccelte az embereket, te szerencsétlen? Gyurcsány?
Egyetlen településre vagy városrészre sem zúdul az eddiginél nagyobb forgalom. Lehetséges, hogy a felheccelt emberek egy ideig nem vesznek megyei matricát, hanem a belső utakon próbálnak majd eljutni úti céljukhoz, de ezek a próbálkozások idővel elhalnak. Az emberek nem szamarak, felismerik az érdekeiket. Mindenki szabadon eldöntheti, hogy hosszabb utakon, nagyobb üzemanyag-fogyasztás mellett, lassabban ér célba, vagy matricát vásárol. (...)
Azt is méltányolhatónak, illetve ésszerűnek nevezte, hogy bizonyos helyeken, ahol jelentős forgalom terelődne át például belterületi utakra, ott változtassanak a besoroláson. Ugyancsak ebbe a körbe sorolta azokat a helyeket, ahol nincs alternatív elérhetőségi útvonal. (...)
Vannak tanulmányaink, de ezeket később hozzuk nyilvánosságra.
Egy kedves kommentelő, anonymand emlékeztetett minket arra is, hogy Viktor először azt kamuzta, hogy uniós kényszer a nullás fizetőssé tétele, pedig pont ellenkezőleg az EU miatt tudott ingyenes maradni néhány szakasza.
Az pedig már csak a hab a tortán: a fideszes polgármester béna trükkel próbálja elérni, hogy városa, Kaposvár elkerülője ne szopja be az útdíjat. Már egymás között se tudnak értelmesen beszélni a narancsosok, házon belül, egymás ellenében is a kiskapukeresés, mutyizás megy
Szita a mostani tárgyaláson azt javasolta az államtitkárnak, hogy a januártól fizetőssé vált 61-es útlegyen inkább kiemelt főút vagy főútvonal emelt sebességű szakasszal. Így Kaposvár két legyet ütne egy csapásra: ugyanúgy 110 km/h maradna a sebességmaximum, viszont nem kellene Somogy megyei matricát venni az útra. Az útdíjrendelet ugyanis csak az autóutakra vonatkozik, a főutakra nem.
Végül a tahóság csimborasszója: tegnap nagy arccal bejelentették, hogy tegnaptól lehet mobilfizetéssel is e-matricát venni. Valóban gigantikus siker, hogy a bevezetés után 20 nappal megnyílik erre a lehetőség. Arról viszont még mindig egy szót se hallottunk, hogy a káoszban, türelmi időben útdíjas szakaszra tévedőkre kiróni tervezett 1470 forint/matrica büntetését elengedjék. Ráadásul a mobillal megvehető matricák között ott van a Veszprém megyei is, noha ez a szomszéd megyék első lehajtóinak használhatóságával értelmetlenné vált. Na most tessék valakiknek gyorsan elhúzni a sunyi picsába.
hát ez az ! épp ezt akartam kiprovokálni. Itt van az eb elhantolva. Amíg nincs a társadalom többségében konszenzus arról mire kell költenie az államnak, addig megoldásokat sem lehet találni.
Nem a kormányok döntenek arról, hogy milyen irányba haladjon az adott nemzetállam, hanem a nép egyszerű gyermekei, hiszen demokrácia van. Amelyik párt nem úgy fütyül makrogazdasági kérdésekben, ahogy a tényleges választók többségének tetszik, akkor az nem kerül kormányra, vagy nem marad ott. Az utóbbi 10-15 év azt igazolja, hogy a kelet-európai vonások dominálnak a néplélekben, az állami gondoskodás iránti vágy a meghatározó, az öngondoskodás iránti igény a fasorban sincs a prioritások között.
Addig pedig az másodlagos újraelosztás arányát esélytelen várni bármelyik kormánytól is, hiszen önmagát ítélni gyors buklásra. Azt meg nem akarja, mert a mézesbödön kulcsa igen vonzó (ld. pl. Rogán vagyon, Lázár vagyon,.... + a korábbi szocialista pártemberek, és holdudvaruk vagyona )
Január 18-ig összesen 9,7 milliárd forint értékben vásároltak az autósok, motorosok és furgonosok e-matricákat, ami több mint duplája a 2014 azonos időszakára vonatkozó 4,7 milliárd forintos adatnak
Az ökörségek felsorolása nem ennek a topicnak a témája. Szerintem évtizedekre visszamenőleg lehetne sorolni az ökörségeket, van mikor többet, van mikor kevesebbet.
Persze mit nevezünk ökörségnek? Ha x millió ember valamit ökörségnek tart, hogy arra költ az állam sok milliárd forintot, viszont y embernek így munkája volt/lett, akkor az az y ember szemében nem ökörség.
Egyébként többször is írtam már, hogy egy átlag választópolgár memóriája 6-9 hónapra van hitelesítve, és ezt mindegyik politikus tudja. Az meg kis országunk külön szégyene, hogy olyan nevetséges ígéretekkel lehet az emberek szavazatát megnyerni, mint ingyen okostelefon, ingyen BKV, és a sor még hosszan folytatható egészen az ingyen gulyáslevesig.
Vannak országok, ahol nagy a központi elosztás aránya.
Ja. Épp erre akartalak rávezetni benneteket.
Nem azon kellene kapálózni a népnek, hogy kell- fizetni úthasználati díjat, hanem azon kellene érvelni a szeretett népnek, hogy mit nem akar állami kézben, kezelésben látni.
Sorolni kellene, hogy mi ne legyen benne az állami "ingyenes" szolgáltatások hosszú listájában, milyen adókedvezményekre nem tartanak igényt a polgár-elvtársak. (ld. pl. családi kedvezmények sora)
Ehelyett mit látunk ?
A polgár-elvtársak vehemensen örvendenek a savazó urnák előtt annak, hogy jóságos állam bácsi még mit ígér nekik felelősség átvállalásban, juttatásokban, kedvezményekben,....
Namost úgy nem lehet a központi újraelosztást, a jövedelmek másodlagos újraosztásának arányát csökkenteni, hogy a tömegsavazók arra ikszelnek, aki még több jót ígér nekik Állam bácsi nevében.
Addig itt nem lesz kibontakozás, amíg a tömegpolgárok tudatában nem sikerül az oktatásban elérni, hogy világossá váljon: az állam nem tud ingyen szolgáltatni, csak abból tud szolgáltatni, amit a szeretett népe hajlandó befizetni a nagy bödönbe.
Kellenek új utak, kátyúmentes régi utak, nyugat-európai infrastruktúra ?
Rendben van. Akkor azt tessenek megmondani a drágajó polgár-elvtársaknak, a tisztelt savazóknak, hogy
1, mennyivel több adót fognak befizetni önként-dalolva, vagy
2, miről kívánnak lemondani az állami juttatások köréből ?
A korrupciót pedig most ne keverjük ide, mert az minden körümények között utálatos dolgo, kivéve, ha mi vagyunk korrpuptak, de azt meg úgyse valljuk be.