Keresés

Részletes keresés

Maaria Creative Commons License 2014.02.01 0 0 114

Szerintem jó ötlet a fogaskerekű meghosszabbítása. Sok kiránduló örülhet, hogy a metró után azonnal felszállhat a fogaskerekűre.

Előzmény: Qqberci (112)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 113

"Rögzítésre kerültek a vezérelvek, a tervezési keretek és a megvalósítandó elemek a részletes műszaki tartalom meghatározása nélkül."

 

Az ilyet jobb helyeken ábrándozásnak hívják.

Ismerve az eddigi hasonló eddigi izéket, már eddig sokat kereshettek valakik és valami azt súgja, hogy nem a szakemberek köréből kerültek ezek ki.

 

Egy volt osztálytársam volt a kisföldalatti rekonstrukciójának az egyik fő szakembere.

Nahát, hogy mit anyázott a vezérelvek, tervezési keretek és megvalósítandó elemek láttán.

Aztán kidobták az egészet a francba és felújították a kisföldalattit csak úgy szakmai tartalmasan.

Mert ott még azt is figyelembe kellett venni - kéregvasút lévén - hogy mit kell kibírnia a födémnek, ha netán összeomlik felette egy ház, mert mondjuk bomba találja el és csak x-edik szempont volt, hogy ilyen-olyan csicsa is legyen benne.

Előzmény: Hamvába holt nick? (110)
Qqberci Creative Commons License 2014.02.01 0 0 112

Megteremtjük a lehetőséget a fogaskerekű új, Széll Kálmán téri végállomásának kialakításához.

 

Ez a fogas-meghosszabbítás már önmagában akkora ökörség, hogy a többit nem is érdemes nézni. Meg kéne még talán hosszabbítani a Várhoz menő siklót is a Moszkváig...

Előzmény: Hamvába holt nick? (106)
Hamvába holt nick? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 111

A részletes tervezés előkészítését nagyrészt az előzetes koncepciótervben meghatározott elvekre támaszkodva végeztük el. Ezt követően írtuk ki a – több projektet is érintő komplex tervezési feladat elvégzésére alkalmas – tervező kiválasztására irányuló közbeszerzési pályázatot. A pályázat ajánlattételi időszaka 2012. június 4-én lezárult, a tervezési szerződés aláírására 2012 augusztusában került sor a nyertes a Főmterv Zrt.-vel.

A nyertes tervező feladata a budai fonódó villamosközlekedés, valamint az ahhoz szorosan kapcsolódó Széll Kálmán téri rekonstrukció megvalósításához szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, az engedélyezési eljárás lefolytatása, valamint a fonódó villamosközlekedés kapcsán azoknak a további vizsgálatoknak az elvégzése, melyek valamennyi korábban felmerült kérdésre választ tudnak adni. A Főmterv Zrt. feladata volt továbbá egy városépítészeti és építészeti tervpályázat kiírása a Széll Kálmán térre.

A tervpályázat 2012 szeptemberében elindult, az építész tervezőknek a pályázataikat novemberig kellett benyújtani. A Finta Sándor fővárosi főépítész által vezetett, az érintett kerületek, az építészkamarák, a Főváros és a BKK szakértőinek részvételével működő Bíráló Bizottság 2012. december 11-én hirdette ki a pályázat eredményét.

A döntés értelmében a legjobb terveket az Építész Stúdió Kft. és a Lépték-Terv Kft. csapata készítette, az ő  feladatuk  lesz a tér építészeti tervezési feladatainak elvégzése, együttműködve a közlekedéstervezésért felelős tervezővel.

A győztes terv könnyed eleganciával, igen egyszerű építészeti eszközökkel racionalizálja és humanizálja a teret. A metrólejárat épületét kibontja, áttekinthetővé teszi, az oldalsó épületszárnyakat bontásra javasolja. A feljárat közelében helyezi el a BKK ügyfélszolgálatát is.

A perontetőkkel, a Várfok utcai rézsűben lévő forgalmi épülettel, illetve a legmagasabb pontra helyezett kávézóval a teret határozott formájúvá, ugyanakkor áttekinthetővé teszi. A tér belső, védett magjából minden irányban szabad átjárást biztosít, a burkolatba rejtett LED- világítású sávokkal vezetve a gyalogosokat. A Várfok utca felé rézsútosan kialakított mozgólépcsővel teremt kapcsolatot. Kevés, de minőségi tárgyat helyez el a téren, melyek egymás hatását erősítik (rozsdamentes acélkazetta, pad, rejtett pontfények stb.).

A pihenő- és várakozóhelyeket a tér szélein helyezi el, árnyékot adó facsoportokkal és néhány mozgó vízfelülettel kiegészítve. A rézsűket megtartja, így a teret délkeleti irányból hangsúlyos zöld kerettel zárja. A téren belül nagyobb összefüggő zöldfelületet nem alakít ki, a villamosvágányok füvesítését reálisan megvalósítható módon csak a Szilágyi Erzsébet fasor és a Krisztina körút felé javasolja.
(...)
http://www.bkk.hu/fejleszteseink/szellkalmanter/

Hamvába holt nick? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 110

A tér felújítására közel 4,2 milliárd forint áll rendelkezésre a központi költségvetésből biztosított támogatás, fővárosi források, valamint a teret érintő „budai fonódó villamos” projekt európai uniós forrásainak felhasználásával. Ez lehetőséget teremt a Széll Kálmán tér mértéktartó, de funkcionális és városképi szempontból teljes értékű megújítására.

A Széll Kálmán tér átalakításának előkészítését a Fővárosi Közgyűlés döntésének megfelelően elkezdtük. Első lépésként 2011 első felében koncepcióterv készült, melyet a Fővárosi Közgyűlés 2011. augusztus 31-i ülésén elfogadott. A koncepcióterv lényege a térrekonstrukció ütemezésének és nagyságrendjének tisztázása volt, mind a közlekedési, mind a városépítészeti elemekre vonatkozóan. Rögzítésre kerültek a vezérelvek, a tervezési keretek és a megvalósítandó elemek a részletes műszaki tartalom meghatározása nélkül.
(...)
http://www.bkk.hu/fejleszteseink/szellkalmanter/

Fzolee Creative Commons License 2014.02.01 0 0 109

Ettől függetlenül roppant érdekes, hogy a hozzánk érkezett szerelvények hirtelen a kormányváltás után "megjavultak..."

Előzmény: őszkaján (104)
Maaria Creative Commons License 2014.02.01 0 0 108

OFF

Megesik, hogy egy paródián a parodizált tud a legjobban nevetni.

:DDDDDDDDD

Hamvába holt nick? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 107

Nem látom be, hogy nemzeti kormányunk sikereinek emlegetése miért egyenlő szerinted Orbán Viktor ülepének fényezésével? 
Ezt alighanem csak te gondolod így. A tények viszont tények maradnak.

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (103)
Hamvába holt nick? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 106

Széll Kálmán tér átalakítása

 

A Széll Kálmán tér (korábbi nevén Moszkva tér) Közép-Buda egyik legfontosabb csomópontja, mely Budapest közlekedési rendszerére és a településszerkezetre egyaránt kihatással van. Az elmúlt évtizedekben elmaradt beruházások miatt a tér ma igen leromlott állagú. A környező városrészekben lezajlott ingatlanfejlesztések, illetve a megváltozott utazási szokások miatt a tér külső kapcsolatrendszere is fejlesztésre szorul.

Célunk ezért egy új arculatú, magas szolgáltatási színvonalú, a mainál sokkal jobban használható tér létrehozása, amely egyben erősíti a közösségi, a gyalogos és kerékpáros közlekedés szerepét a térségben.

A projekt részeként:

  • Akadálymentes kapcsolatokat hozunk létre valamennyi irányban, ehhez kapcsolódva új mozgólépcsőt és liftet építünk  a Várfok utcai autóbuszmegállók irányába.
  • Az utasok szempontjait előtérbe helyezve építjük át az autóbusz-végállomásokat és a villamosmegállókat.
  • Csökkentjük a terjengős autóbusz-tárolók által elfoglalt terület nagyságát. Átépítjük a tér északnyugati sarkában található közúti csomópontot.
  • A kerékpárosok számára minden irányban kényelmesen és biztonságosan átjárhatóvá tesszük a teret.
  • Megszüntetjük a rendezetlen bódékat, egységessé tesszük a tér építészeti arculatát, és növeljük a zöldfelületek arányát.
  • Megteremtjük a lehetőséget a fogaskerekű új, Széll Kálmán téri végállomásának kialakításához.
    (...)

    http://www.bkk.hu/fejleszteseink/szellkalmanter/
szálkaaszemben Creative Commons License 2014.02.01 0 0 105

Vagy szezonvégi kiárusításkor, estleg exportból visszamaradt, leértékeltet, lejárt szavatosságút stb,,,,:-(

Előzmény: Qqberci (98)
őszkaján Creative Commons License 2014.02.01 0 0 104

Könnyű nekik. Ott gyártották őket.:))

Előzmény: Fzolee (100)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 103

Bánta már nickem az ő angyali türelmét, még PoliDili korszakban.

 

De hát miért sértő, ha valaki megállapítja, hogy minden tény, ismeret és alap nélkül fényezi az általa szeretett kormány és annak vezére ülepét?

 

Nem kéne tennie és már meg se nyikkanna senki.

Előzmény: Hamvába holt nick? (102)
Hamvába holt nick? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 102

Igazán angyali türelemmel tűri a sértegetéseidet.

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (97)
jobb-lib Creative Commons License 2014.02.01 0 0 101

Hát ez az k..ja be!

 

Ez is olyan jó lesz (Mockba tér) mint a 4-es metró? Követted a 4-es metró kálváriáját? Bruhahahha....

 

Nézzetek már ki, milyen fox munkát végez a Fidi építő szolgálat: 1-es villi, Ferenciek tere

Ezen csámcsog mindenki hogy milyen fox minőságben adták át, gyorsan összedobott hányinger, műszakilag kaka.

Még a megkérdezett Fidik is kifogásolják, de te Fiatal kommunista  Mééria csak nyomjad az égetésed...

Fikosz.. ez az új neve a Fidinek, gondolom ki lehet találni mit jelent:)))

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (97)
Fzolee Creative Commons License 2014.02.01 0 0 100

"Más városokban is futnak Alstom szerelvények, ott is elkockásodott a kerekük?"

 

Varsóban is kockásodott... Csak ott jól beperelték az Alstomot és kicserélte nekik garanciában.

Előzmény: Maaria (90)
halkergető Creative Commons License 2014.02.01 0 0 99

:))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Qqberci (92)
Qqberci Creative Commons License 2014.02.01 0 0 98

Magyarán: kiforratlan, a hazai szabványoknak meg nem felelő tipust vettünk...

Előzmény: Törölt nick (95)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 97

Már megszokhatta.

Előzmény: Hamvába holt nick? (96)
Hamvába holt nick? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 96

Rendkívűl tiszteletlen vagy Maariával. Kérj bocsánatot tőle!

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (91)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.01 0 0 95

Tesztelt, mindenhol máshol működő cuccról próbálsz beszézni... (de adok annyiban igazat Neked, hogy ezzel a típussal volt ezeddig sok gond)

Előzmény: Qqberci (93)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.01 0 0 94

Mi is a gond Tarlós Úr szerződésmódosításával az Alstom felé?

 

(ja, hogy laposodik így a kerék? - de legalább magyar szabvány a fékrendszer!) 

 

:))))))))

Előzmény: Maaria (90)
Qqberci Creative Commons License 2014.02.01 0 0 93

Más városokban is futnak Alstom szerelvények, ott is elkockásodott a kerekük?

 

Nekünk sikerült teszteletlen prototipust venni, akárcsak a Combinonál...

Előzmény: Maaria (90)
Qqberci Creative Commons License 2014.02.01 0 0 92

Még el sem indult az új metróvonalon a közlekedés, egyesek máris tudni vélik, hogy a kerekei el fognak kockásodni.

 

A mérnököket azért tartják, hogy ezeket a dolgokat előre meg tudják mondani. Aztán jönnek a politizátorok, és megpróbálják 2/3-dal kiszavazni a fizikai törvényeit, majd csodálkoznak, hogy nem megy, pedig "erre nekik felhatalmazásuk van"...

Előzmény: Maaria (90)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 91

A 2-es vonalon elindultak és kockásodtak/kockásodnak - nézz utána!

 

Legalább ott fényezd a kormány ülepét, ahol valami infód van!

Előzmény: Maaria (90)
Maaria Creative Commons License 2014.02.01 0 0 90

Még el sem indult az új metróvonalon a közlekedés, egyesek máris tudni vélik, hogy a kerekei el fognak kockásodni. Nehogy a kormány elbízza magát. :)

Más városokban is futnak Alstom szerelvények, ott is elkockásodott a kerekük? Vagy csak a budapesti klíma lesz az oka? :DDD

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (89)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 89

Na látod, hogy mekkorát tévedsz!

 

Mert ugye az eredeti MSZ szerinti metrókerekek/villamoskerekek nem kockásodnak el némi üzemelés után.

Az új kocsik kerekei meg igen.

 

Így ha elindul az oly régen áhított közlekedés az új metrón, a jelenlegi állás szerint csak a vesekövesek örülhetnek.

 

És akkor a sinekről még nem is beszéltünk. (Lásd: 61-es villamossínjeinek felújítása például).

Előzmény: Maaria (87)
Maaria Creative Commons License 2014.02.01 0 0 88

Ja, és remélhetőleg a Széll Kálmán tér átépítése is hasonlóan sikeres lesz. Ez a kapcsolódási pont ennek a topiknak a témájához. :)

Előzmény: Maaria (87)
Maaria Creative Commons License 2014.02.01 0 0 87

Szerintem az a lényeg, hogy a megvalósítás akadályait sikerült elhárítani, és a 4-es metró vonalon hamarosan elindul a közlekedés.

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (86)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 86

Szóval az MSZ (Magyar Szabvány) értelmesre változtatása is hosszú, hatalmas politikai ellenszeles tárgyalás eredménye volt?

 

Az A37-es acél maradt A37-es, vagy engedtünk Brüsszelnek?

Előzmény: Maaria (78)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 85

Fölszedik és ott is lesz egy gödör?

Előzmény: Maaria (84)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!