Egy mert nem biztos h egyforma a blokk felfogását. Kettő nem biztos h gyújtás és más elektronika passzol. Három pl a fék és egyéb segedberendezes sem biztos h passzol. És még sorolhatnam. Nem megy elég jól a motor hát nagyobbat kell venni. Úgy értem komplett új motort mind itt faragni.
2005-ös 250-es scarabeom van. Évente cserélem az olajat és a szűrőt, tavasszal Castrol 5w40et tettem bele. Olajszint rendben.
Gond nélkül használom egész évben, kivéve az ilyen hideg reggeleket, amik most vannak. (5-10C)
Pöccre indul reggel is a gép, automata szivató jól végzi a dolgát, de akár melegítem pár percet, akár nem a következőt csinálja:
Indul rendesen, felpörög, olajnyomás lámpa elalszik. Mikor elindulok vele, minden rendben, majd mikor kikanyarodok a főútra, akkor fordulaton, terhelésre (félgáz) kigyullad az olajnyomás lámpa. Ekkor gáz el, megállok, leesik a fordulat, és elalszik a lámpa. Ha megyet tovább, akkor ég folyamatosan. Miután elaludt a lámpa, már nem jön elő ez a szítuáció, semmi gond vele. Még esti, munkából hazafele sem sikerült ugyanezt tapasztalnom, csak reggel, 10 fok alatti hőmérsékletben. Tavaly is csinálta, másik olajjal.
Tud erre bárki bármint javasolni, mitől lehet ez és hogy lehet megszüntetni?
H mi a gyári az nem számít. A régieket ami benne volt kellet volna alapul venni. Régen volt a motor gyári. Mostanra minden kopott gyengült. Megkell mérni ami benne volt és olyat berakni .
Aprilia Scarabeo 50 2t cseréltem szíjat ugyanolyan súlyú görgőt tettem bele mint amilyen előtte volt .
Most kis gázadásra indul ,hirtelen gázadásra pedig majd lefullad ha vissza engedem a gázt akkor szép lassan
veszi fel a fordulatot .Előtte pedig gyorsabban lehetett kigyorsítani egyszóval jobban pörgött .Az lenne a kérdésem , hogy a görgő súlya most 6,5 g annál kisebb görgővel próbálkozzam de mennyivel?A válaszokat
Vannak variatorok amit igen is kell zsirozni. A másik a görgő súlyával a variatorrugot szabályozók. Az h mikor új volt a motor gyári súlyát jó volt egy dolog. Bármit változtatunk pl mallosi varit rakunk be már is a gyári görgő súly nem stimmel. A variator váltónal a görgő súlyával tartjuk fent az egyensúlyt. Az meg h ki mit szid egy dolog lehet csak reklám h ne azt vedd.
Ja mostmár értem, h te nem márkára, hanem súlyra érted, hogy gyári. Nos, 9,5 grammosak voltak benne, így vettem.
A 10 grammos Malossi úgy jött, h az emberke az 555 robogónál megnézett valami katalógust, ami azt írja, h 125-8,4 g, 150-10g.
Egyébként vicces, hogy a Malossi egy ezressel olcsóbb a tajvani gecinél... Gyanítom nem maga a tajvani görgő a drága, hanem a Red robogó " közvetítése " ...
Csak gyári eredeti a jó, mert annak pont annyi a súlya ami összhangban van a kuplung oldallal.
A görgőket nem szabad zsírozni. Sőt, kifejezetten zsírmentesnek kell lenniük különben minden szennyeződés (szíjőrlemény és kuplung por) rátapad és akkor nem fognak tudni normálisan mozogni.
Fogfutár Zoli nem jött át bevezetni engem a variátorok mikéntjébe, de szerencsére akadt egy másik ismerős, aki eljött szétszerelni-megmutatni a technikát. Össze már én raktam ;)
A variátorba kellett belenézni, mert darabosan indult a sárkány, hát meg is lett az oka, a szép ellapolódott görgők személyében :
Vettem Budaörsön a Red robogó-ban egy RMS görgő szettet a helyére ( 9,5g - 4360Ft ) Egyből finomabb lett az indulása, de úgy érzem, hogy nagyon pörög a motor, úgyhogy útban van 10g-os Malossi görgőszett.
Van arra valami szabály, h +x% görgősúly ?%-kal viszi lejjebb a fordulatot ?
Mivel a régi görgőkért nem kár, kiváncsi voltam, hogy ez a külső műanyag gyűrű, hogyan van összeapplikálva a belső alu résszel, hát semmi extra, csípőfogóval egyet odacsípve széttörik a műanyag és már esik is ki a belseje...
A kérdés, hogy a tudomány mai állása szerint kell zsírozni a görgőket? Ha igen, milyen zsírral ?