Elég gáz a mol plakátja amivel a prémium dízelt reklámozza...lényege az, hogy prémium dízel vagy szenvedés télen...hát a qrva anyját, nekem alapáron se áruljon olyan anyagot amivel szenvedni kell...különben megharagszom és telente teszek egy kis benyát is hozzá...
Én egy raklap térkövet húztam haza egy dupla tengelyessel (majdnem másfél tonna cucc...) Az autó ugyan kacagva húzta az utánfutót, de ennél többet húzni (igazából már ennyit is...) baromság, mert ekkora súlyt nem csak elhúzni, hanem megállítani is tudni kellene a vontató gépnek. És ez nem azon múlik, hogy 2.7 vagy 3.0.
Jól teljesít a 150 lóerő amíg megvan. Aztán amikor elmegy a turbó az elégtelen olajzás miatt, akkor már nem annyira. Amikor a negyedik henger megy el, akkor meg pláne... Ezekben a terranokban és a patrolokban is elég gyakori volt a 3.0-ás motor halála.
Az is benne van. Bakokon áll és az évek során már némileg elsüllyedt. Azért nyáron még kiműtöttem alóla a kipufogó egyes részeit de most nincs kedvem a murván henteregni.
Valszeg kontakt hiba. A terepváltó oldalán, elég alul van a jeladó, rossz helyen, sérülhet maga a jeladó is de sanszosabb, hogy a vezeték. Nekem már rég nem működik, letépte valami a kanócot és még nem volt kedvem alámászni a donorautónak, hogy kiszereljem/kicseréljem.
Terrano II. 2,7 Tdi-ről tudok nyilatkozni,ma reggel nálunk -16 C volt,a kocsi kint aludt.Egy izzítás után (3-4 mp) pöccre indult,az izzítógyertyák még gyáriak (17 év 160ekm) viszont az akksi 1 hónapos és 12V/100 Ah-s.
Remélem jó helyen teszem fel a kérdésem,nem igazán találtam megfelelö forumot.
Terepjáro vásárlásán gondolkodom már régóta.Amiket eddig néztem és megtetszett a Pajero 3.2did és a Nissan terrano 3.0d. Nem sokat tudok ezekröl az autokrol,szerelöm szerint mindkettö megbizhato strapabiro. Vontati szeretnék vele nagyméretü utánftot,illetve trailert. max gyenge terepre vinném.
Szeretném a véleményeteket kérni mégis melyiket válaszam és miért. És hogy mire figyeljek vásárláskor
10 év körüli autoban gondolkodom,kérdés hogy ezek menyire megbizhatoak.
Nekem egy Niva 1.7i után van egy éve. 15.000 km-t mentem vele. 2002 végi, 225.000 km, német, hosszú verzió.
A neten a tesztek alapján szisztematikusan 3.0-át kerestem. Ez modernebb motor (szervizelése lehet, hogy drágább), elméletben kevesebbet is fogyaszt. Ez elég erős, országúton is megállja a helyét (egyszer mentem vele 180-al óra szerint), mindennapokkor épp elég nekem a teljesítménye. Persze 1500-as fordulat alatt halott, 3000 fölé értelmetlen pörgetni. Cserébe takarékos. Én vidéki alsóbbrendű utakon, hegyi rossz minőségű aszfaltutakon, ill földutakon használom, kb. 10%-ban 4x4 módban, felezőt talán 2x kapcsoltam, takarékosan és ésszel vezetve (kb. 1 M km rutinja), minimum 7.5, maximum 9.5 L a fogyasztása 100-on. Tapasztalatom nincs, de szerintem terepen sem több 12-től.
Megvételkor a futóművet és a kuplungot rendbe kellett tenni, ez durván 150.000-be került -terepjáró..., azóta 1 nyomtávrúd kellett ill. (ld lentebb) most van indítási gond, de semmit sem kellet bütykölni.
Amit szokni kell: alapból hátsókerekes, nagyon könnyen kipörög. Terepképesség erősen gumifüggő AT jelű javasolt, de Niva-val rázósabb helyekre bementem (persze ez takarékosabb és kényelmesebb is). Vad terepre szerintem már értékénél fogva is Niva vagy Samurai, de józan ésszel ez is elég. Persze azzal nem biztos, hogy munkába mész...
Egy terrano II.-es vásárlásán gongolkodom.Munkába járáshoz kellene meg erdőbe járni.Érdekelne mások véleménye,milyen tapasztalaatok vannak erről az autóról.Mennyit kell bütykölni .Fogyasztás aszfalton,erdőn.
- minusz 10 fok, csillaggarázs: biztonság kedvéért 2x izzítottam, elindult, kb. 2 mp után fordulat csökken, 2 v 3 henger megy csak, valami sárga visszajelző világít a műszerfalon. Reflexből gázt adok, azonnal leáll. Közben világosszürke (fehér) füstfelhő. Mindezt 3x eljátszotta, negyedikre normálisan indult.
Baj van, vagy csak túl kell élni a mínuszokat? Izzítás a visszajelzés alapján mínusz 10-ben is kb. 4 mp.
Egyébként tünetmentes, füstmentes, erős és keveset fogyaszt (hihetelen nekem a Niva után, de 7,5-8 liter, van benne földút, gyenge terep is).
1. ma reggel kivillant az összkerék visszajelző lámpája és nem aludt ki. Biztos vagyok benne hogy csak hátsó hajtásra van állítva, végigpróbáltam. 4x4-ben állandóan ég, felezőben is, üresben is, kikapcsolt összkerék pedig ég, de csak "pislákol", néha ki is alszik, nagyobb bukkanóknál. Kontakthiba vagy komolyabb gond?
2. nyiszorgó-nyikorgó hangot ad a bal első kerék felől hallom amikor egyenetlen úton megyek, szilenteket nézessem meg?
Sziasztok valaki nem tudja 3 ajtós terrano 2-esnek a hátsó ülését fellehet hajtani teljesen?Mármint hogy az ülőlapot is felbillenteni?Nem találok semmi kart semmit.Vagy esetleg valahogy egyszerűen meglehetne oldani?Köszönöm előre is.