Keresés

Részletes keresés

zsig Creative Commons License 2024.08.29 0 5 165530

Az LKK nem csak nosztalgiabuszokkal foglalkozik, a buszok csak a show részei. Ez persze az értékmentő tevékenység érdemeit nem csökkenti, sőt, találtak egy hosszútávon fenntartható üzemeltetési környezetet a buszaiknak is. De van ott még egy csomó régi autó, repülőgép, stb. 

 

Az LKK vagyonkezelője, vagy üzemeltetője a repülőmúzeumnak is, csomó ilyen bevételük van. Egy öttagú családnak 10 ezer Ft fölött van csak az Aeroparkba való belépés, a buszozást is tartalmazó reptértúra 20 ezer Ft. Ez nem az az élménytípus és költségszint, amit megítélésem szerint az átlag retróbusz, vagy nosztalgiabusz-utas keres, a kezdeti nosztaligás tapasztalatok azt mutatták, hogy az 500 Ft-os nosztaligajegy is riasztó volt. Ezért is lett többféle nosztaligajegy-típus, meg lett az alapára retró azért, mert a közönség nagy részének a 200-as ikarus, meg az UV villamos is még mindig közlekedő típus, nem értelmezik nosztaligának. Szóval az Aeropark és a BKK nosztalgia célközönségét, működési környezetét szerintem ne hasonlítsdt össze. 

 

Megítélésem szerint buszból egy értelmes útvonalon közlekedő retrójárat kielégítené az igényeket. Ha ez értelmes fővárosi helyi turisztikai célpontokat is felfűz, modjuk Libegő - Széll K. tér - Alagút - Andrássy út - Állatkert, Városliget. Ennek elég sűrűn, ismétlődő napokon kell mennie, akkor tud gyökeret ereszteni. 

Előzmény: torqmatic (165504)
diamond way Creative Commons License 2024.08.29 0 3 165529

Én maj csak akkor hiszem el ha itt lesznek a buszok!

Előzmény: Dante001 (165527)
zsig Creative Commons License 2024.08.29 0 0 165528

A favázas, meg a többi kéttengelyes régi villamos cuki, lehet vele fotózkodni, ezt a nem hobbista döntéshozó remegő kézzel, meg fogát csikorgatva elfogadja. Az ilyen korú buszokat a BKV sem szereti kiadni, meg úgy tudom a közlekedési hatóság sem, az egykörös fékrendszer, vagy valami más miatt. Tehát a kasszakulcsot őrző emberek számára releváns nosztalgiabusz-típus nincs. Emellett a villamos önmagában több figyelmet kap, mint a busz. De ezt már lejjebb leírtam. 

Előzmény: torqmatic (165525)
Dante001 Creative Commons License 2024.08.29 0 6 165527
Előzmény: Törölt nick (165516)
torqmatic Creative Commons License 2024.08.29 0 0 165526

OFF: Ott van még a telepen az utolsó sárga echte veszprémi 280-as, ha valaki látna benne fantáziát, amúgy magánkézbe került több Ikarus is onnan. ON

Előzmény: pitz75 (165520)
torqmatic Creative Commons License 2024.08.29 0 1 165525

Itt most nem a nyílt napokról volt szó, hanem a nosztalgiajárművek közlekedéséről. Szerintem kb nagyságrendi különbség van a BKK által nyomatott, közpénzből finanszírozott villamosos nosztalgiamenetek és akár egy amatőr, random, privát buszozás résztvevőinek száma között, de ha ezt te nem látod, akkor szemüveget javasolok :P

Előzmény: zsig (165512)
torqmatic Creative Commons License 2024.08.29 -1 8 165524

Istenem, Budapesten és szűk vonzáskörzetében önmagában több mint 2 millió ember lakik, de egy nagyobb szabású rendezvényre (bár akár egy sima nosztalgiamenetre) simán eljönnek az ország többi részéből, vagy akár külföldről is, így meg rögtön ~10 millió potenciális látogatóról beszélünk. Az a hülyeség meg mi, hogy "elfogynak"? :D Szerinted egy ember csak egyszer megy el egy ilyenre, illetve új emberek se születnek soha? Ilyen alapon akkor ne legyen például múzeum meg vidámpark se, hisz' az érdeklődők előbb-utóbb elfogynak...

 

Amúgy meg teljesen irreleváns, hogy máshol mi van, mert egyrészt kötve hiszem, hogy részleteiben ismernéd a Föld összes országának minden városában jelenlévő nosztalgiaüzemeket, másrészt ki lehet találni új dolgokat is, ami csodák csodájára működnek. n+1-edjére ignoráljátok, de én meg akkor n+1-edjére írom le az Aeroparkot, amit szépen felépítettek pár év alatt és bővül, fejlődik, eltartja magát, és úgy tűnik, hogy nem akarnak elfogyni a látogatók se... Gondolom az ilyen jól tájékozott szakértők halva született ötletnek tartották (volna) azt is 10-15 évvel ezelőtt...

Előzmény: morgó mh. (165507)
18-09 Creative Commons License 2024.08.29 0 2 165523

Annak is örülnék, ha már így az elején az opció is le lenne hívva :)

Előzmény: szintetikusdizelolaj (165522)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.08.29 0 3 165522

Meglátjuk. Ez nem azonos avval több körülményben, ez a tender kvázi önfinszírozó így alighanem át fog menni. 

Előzmény: 18-09 (165521)
18-09 Creative Commons License 2024.08.29 0 3 165521

A Skoda is nyert már it tendert 80 busszal, aztán nem lett belőle semmi... most sem bizakodom... asztalfiókba jó lesz ez is :)

Előzmény: Törölt nick (165515)
pitz75 Creative Commons License 2024.08.29 0 0 165520

félOFF

Veszprémmel kapcsolatban pontosítanék.

A V-Busz 2018-19-es alakulásakor merült fel (talán a város, részéről), hogy nosztalgia célokra átvennének egy Ik260-ast és 280-ast, de nagyon hamar elsikkadt a dolog. A szóba jöhető kocsikat a Volánbusz, mint tulajdonos szó nélkül elvitte Győrbe, aktív hely szolgálatra.

Magánvéleményem - hagymázas álom és politikusi naivitás volt az egész, realitása semmi nem volt.

ON

 

Előzmény: zsig (165510)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.08.28 0 1 165519

N18 most vasárnap az utolsó körén kvázi tele volt.

Előzmény: torqmatic (165505)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.08.28 0 15 165518

Igen, C2K lesz amennyiben lesz szeptember közepere aláírt szerzödés.

Előzmény: Törölt nick (165515)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.08.28 0 0 165517

Nem ez a kérdés, de az Iveco, az Isuzu és a Sola lett kizárva. MBC2K jönne

Előzmény: Törölt nick (165515)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.28 0 1 165516
Előzmény: Törölt nick (165515)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.28 -1 1 165515

Jelentem, több mint egy év után végre van eredménye a maximidi-tendernek!

A Truck-Trailer & Parts lett a befutó egyedüli érvényes ajánlattevőként (a másik három indulót kizárták).

Milyen típussal pályáztak?

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.08.28 0 2 165514

A félOFF T443 is ide illhetne. 

Előzmény: LSU 106 (165456)
banatig Creative Commons License 2024.08.28 0 0 165513

Ezeknek nagy része szerencsére megvan. A FAÜ csuklós és a csőrös busz rakná fel az I-re a pontot, remélhetőleg ezekből is lesz valami.

Szintetikusdízelolaj, ugye lesz?

Előzmény: LSU 106 (165456)
zsig Creative Commons License 2024.08.28 -1 2 165512

Amíg volt villamosnap, ott rengetegen voltak. A kocsiszíni nyílt napok is nagyon sok embert vonzottak. Nem látok különbséget ágazatok között. 

Előzmény: torqmatic (165505)
riezaK Creative Commons License 2024.08.28 0 2 165511

Kaposváron vagy Tatabányán a helyi, városi közszolgáltató ezekből mennyit újított fel, mennyit üzemeltet ?

 

Ezek még a Volán korszakban voltak mindkét helyen. 

 


Győrben ha majd egyszer szétválik a város és a helyközi akkor a meglévő nosztalgiák melyikhez fognak kerülni ?

 

Már mindent Hatvanba vittek az egész országból. 

Előzmény: trizs77 (165508)
zsig Creative Commons License 2024.08.28 0 0 165510

Veszprémben a helyi cég indulása után pár évvel felmerült, hogy legyen saját noszikocsi, tudtommal a tulajdonos jelezte, hogy nem. Nyíregyházán sem a Volán miatt van retrójárat, hanem a város megrendelte, és a közszolg szerződésben benne maradt a magaspadlós, klíma nélküli stb jármű kiadási lehetősége. 

Előzmény: trizs77 (165508)
John Howard Creative Commons License 2024.08.28 0 3 165509

"Több ott a hobbista :-)

A villamos jobban látszik, a favázas cuki..."

 

Szerintem nagyon "cuki" lett az Ik60T trolibusz is - mégsem vizsgázott le még nosztalgia utasszállításra. Hát, ez az év, legalábbis a nagy turistaszezon már ugrott a retró üzeme szempontjából, pedig már lassan három hónapja áll ugyanott a telephelyen, csill-vill működőképesen. Kár érte. Lesz valami fejlemény? Legalább a szeptember végi nyílt napra...

Előzmény: zsig (165498)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.28 -1 0 165508

Kaposváron vagy Tatabányán a helyi, városi közszolgáltató ezekből mennyit újított fel, mennyit üzemeltet ?

 

Győrben ha majd egyszer szétválik a város és a helyközi akkor a meglévő nosztalgiák melyikhez fognak kerülni ?

 

Szombathelyen a mostani szolgáltató fog megőrizni bármilyen buszt?

 

Nem beszélve a kicsiről.

Olyan városi közszolgáltató autóbusz cégekről melyek 2-8 busszal dolgoznak.

valószínűleg egyikük se lesz nosztalgia busz tulajdonos.

 

 

Előzmény: riezaK (165506)
morgó mh. Creative Commons License 2024.08.28 -1 2 165507

Pont fordítva.

 

Szerintem sehol a világon nincs olyan tisztán nosztalgia jellegű üzem, amit kizárólag vagy elsősorban a helyi lakosok érdeklődése tart el.

Ez még a legnagyobb városokban sem működik, az érdeklődők előbb-utóbb elfogynak.

Ahol a helyi használók vannak többségben, annak az az oka, hogy a rendszer valami más funkciót lát el elsősorban, és mellesleg régi kocsik közlekednek rajta.

Ez az egyik lehetséges működési modell.

 

Olyanra számtalan példa van, San Franciscótól Barcelonán át Llandudnóig, hogy egy nosztalgiaüzemet - önmagában, vagy egy komplexebb "élmény" részeként - turisták tartanak el, és a helyiek gyakorlatilag nem, vagy csak kisebb részben és kedvezményekkel veszik igénybe.

Ez pedig a másik.

 

Előzmény: torqmatic (165503)
riezaK Creative Commons License 2024.08.28 0 0 165506

 

Van annak esélye, hogy a :

 - kaposvári,

 - szombathelyi,

 - tatabányai,

 - veszprémi,

 - dunakeszi,

 - dunaharaszti,

 - sülysápi

 -...............

 

Ezek közül például Kaposváron és Tatabányán is Ikarus 55, mellé Tatabányán még egy Ikarus 30, Győrben  55, 266, 256, E99....  

 

Ezek még mind a "kis" volánok korszakában készültek... 

Előzmény: trizs77 (165491)
torqmatic Creative Commons License 2024.08.28 0 2 165505

Ennek ellenére villamosos rendezvényeken soha nem szoktam akkor tömeget látni, mint a buszosokon, a "cuki favázason" is éppen csak, hogy lézeng pár ember, de úgy tűnik, hogy az illetékesek nem igazán akarnak tudomást venni a valós igényekről, csak szemellenzősen mennek a saját fejük után.. 

Előzmény: zsig (165498)
torqmatic Creative Commons License 2024.08.28 -1 1 165504

Szerintem esélytelen ezt kihozni nyereségesen.

 

Hát ilyen hozzáállással tényleg az, de akkor el kell mondani az LKK-nak is, hogy amit ők csinálnak, az tulajdonképpen nem működik, a látszat csal :P

Előzmény: zsig (165488)
torqmatic Creative Commons License 2024.08.28 0 1 165503

"Valamiért"... Hát aki volt már ilyen hop on hop off városnézésen, az azért tudja, hogy egye emeletesről ez jóval nagyobb feeling, ráadásul az átlag turista az tényleg nagy ívben leszarja, hogy milyen technikatörténeti csodára ül fel, sőt egy büdös, füstös, zajos akármi biztosan nem fogja elnyerni a tetszését.

 

Nosztalgiázásnál nem a külföldi turistákra kell rámenni, én nem is értem honnan jön ez a hülyeség, főleg, hogy a helyi igényeket az ilyenek meg csakazértis ignorálják.

Előzmény: morgó mh. (165485)
HBweb hu Creative Commons License 2024.08.28 0 3 165502

Közönséges, "lakossági" tárhelyszolgáltató évente újraregisztrálassal, 2 teri tárhellyel jó lenne-e Neked?

Előzmény: fberci (165492)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.08.28 0 1 165501

OFF

Ha ez a kezed munkája, emelem kalapom.

Lehet, hogy egyszer a későbbiekben lesz hozzád pár kérdésem a témában, persze csak akkor, ha nem felejtem el, és időm is engedi majd.

ON

Előzmény: fberci (165492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!