Nem csak ő rosszalkodik. A királyréti ev honlap se úgy megy, ahogy kellene (ott a kedves Freeweb karbantart már négy napja, visszarakta egy több hónappal előtti kindex.htm fájlunkat, belenyomott egy reklámcsíkot, és rendes szolgáltatóként persze nem válaszolnak, hogy a fizetős szolgáltatásuk ugyan miért nem megy már négy napja. Erősen meglehet, hogy ha ez így marad, váltás lesz....)
Becenévről van szó, tehát nem helyesírási hibáról.
Bézé, Bobó, Flört, Deziró/Deziré/Dezső (mindet hallottam, ennél is cifrábbak mellett) és a társai mind az eredeti nevére (vagy egy jellemző tulajdonságára) utaló eltorzított megnevezés. A NoHAB/NOHAB is így lett Nohab, és ha egyeseknek az tetszik, hogy az ASEA (Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget - tehát rövidítés, magyar helyesírás szerint csupa nagybetű, és ahogy látom, ők is így használják) gyártmánya egy Ázea, hát írja úgy.
Hogy ezek és az összes többi közül melyik tetszik, az egyéni megítélés kérdése.
Fonetikusan van írva?!? Mert akkor szerintem az a gond. Ha nagyon okoskodni akar az író, mint ahogy én is tettem a Kusttramos oldalaimon, hogy "vagizok" a kiejtésbeli tudományommal, akkor írja oda EGYSZER az ASEA után zárójelben, hogy ejtsd: ázeá, és többször már nem kell. Ennyi.
jah, villamosból meg jár Pesten téwéhatezer meg ícsé, troliból gévéem, a fogas szerelvényei meg esgépé gyártmányúak, ugye? De javaslom még a Podmanicki utca, Andrási út, Dezsőfi Arisztid utca, Damjanics János utca stb neveket is :)
A fórum hajnalán szokás volt a becenevek összegyűjtése, és "mindenki ámulatára" kiderült: egy-egy típust különböző neveken ismernek az ország különböző fűtőházai környékén.
Példák: általában az MD volt a Piroska. Ahol viszont nem volt MDmot állományban, ott a Bz-t piroskázták le.
M63: Gyík. Eddig rendben is van. Ezen kívül hasonlították a már meglevő mozdonyokhoz is - Fradiban Dízel Gigant, Hámánban Nagycsörgő.
424-es: Bivaly, Nurmi, Vitéz.
"Tovább is van, mondjam még?"
A lényeg: teljesen értelmetlen ilyen vitákba bonyolódni, egy biztos: nem mi találunk ki újabb és újabb fantázianeveket az olvasók bosszantására.
Ténykérdés, hogy a tavalyinak közel duplájára emelt számú "nosztalgiavonat" (esetenként csak a mozdony gőzös, a szerelvény megszokott) egyrészt az áram-megszorítások miatt lett betervezve. Amint írtam: kellemest a hasznossal. Az egyszeri utasnak a gőzös füstje élmény, a dízelé bosszúság. Az más kérdés, hogy akadnak kivételesen izgalmas és látványos menetek is a "muszáj-nosztalgia" során.