A BKV Turisztikai Zrt. létrehozása ez az én értelmezésemben azt jelenti, hogy ha a fogas (meg a kisföldalatti) is bekerülne a turisztikai zrt-be, akkor nem lesz érvényes a hagyományos bérlet, illetve külön menetjegyek lesznek, jó eséllyel nem 270 ft-ért.
Nem hiszem, hogy sokat agyaltak volna rajta. Eredetileg az 57-es számot szánták neki, de az a hűvösvölgyi 57-es komplexummal (57-157-257) ütötte volna egymást. Ennek (illetve az 56-osnak) környezetében viszont nem maradt más, mint a szeptember 6-tól felszabaduló 60-as. Nagyjából ennyi a történet, a többi csak legenda, belemagyarázás.
Azért ez fergetes. Képzelem hány álmatlan éjszaka előzte meg a kitalálót, mire a szikra kipattant abból az okos kis agyából. És hányan bologattak, hogy ez igen, milyen okos gondolat, nekünk ilyen eszünkbe sem jutott volna. És miért hatvan, miért nem 365?
A Fogas jelenleg egy szigetüzem, jellegéből adódóan. JELENLEG.
Ez a jelen sokáig nem tartható. A pálya 5 éven belül összerogy', a szívemhez is oly közel álló kocsik sem bírnak ki sajnos 10 évnél többet.
Célszerű lenne tehát összekaparnia magát rövid úton belül a BKV hóódingnak -vagy mi a fene lesz-, és a teljes összeomlás előtt megindítani a Fogas-projektet, amely már csak döntésre és egy minimális összegre vár.
A számozásról:
Ha egy kicsit ésszel belegondol a Honpógár, akár magától is rájöhet: Ha sikerül valamiféle módon beolvasztani a Fogast a hálózatba, akárcsak jelképesen is, egy számozással, azzal deklarálódik, hogy nem egy turisztikai közlekedési eszközről van szó, hanem egy olyan hegyivasútról, amelynél dominál a hivatásforgalom. Ha a leendő menedzsment a folyosón lépten nyomon azt hallja, hogy "a hatvanas", talán elérhető, hogy ne kirándulóvasútként gondoljon reá. A hegyvidék (sajnos) továbbra is telik-telik, újabb lakóparkok, egyéni házikók épülnek. Ez is az oka annak, hogy csúcsidőszakban valamennyi 90-es Csillebércig közlekedik.
Ha a projekt összejön, a 60-as "villamos" végállomása Normafa lesz, a Moszkva-Norma menetidő 16-18 percre kijön (reális!) munkanapokon igen erős hivatásforgalomra számíthatunk. Lehet, hogy a 10 percenként közlekedő, 3 kocsis motorvonat kevésnek is bizonyul. Mindez pedig BKV Turisztika Zrt-ként nem tudna működni.
De addig megérünk még 1-2 telet, attól tartok.
Úgyhogy a jövő útja nem a kiválás, hanem a beolvadás a nagyba, illetve a villamosüzembe. És hogy ez fáj egyeseknek? A helyi lakosság nevében talán kijelenthetem: le van kakkantva! El kéne már végre felejteni, hogy nem l'art pour l'art etetjük adóforintjainkból a közszolgáltató cégeket.
Szerintem a fogas beszámozása jelenleg hülyeség, tekintve, hogy még nem a Villamos Üzemigazgatósághoz tartozik, hanem a Hegyivasút és Kötélpálya Üzemigazgatósághoz, vagyis a libegő és a sikló "testvérkéje" jelenleg. Ennyi erővel a libegőnek meg a siklónak is adhattak volna számot. Persze ha a meghosszabbítás után átveszi a Villamos ÜI, akkor már jogos a számozás.
Édesjóistenem, de nagy káosz dúl a Fogasos Szakemberek némelyikének fejében a járatszámozásról meg egyebekről és mindarról, ami emögött áll. Nem látják a fától az erdőt...
Kevés vagyok ahhoz, hogy felvilágosítsam őket erről, hisz felnőtt, szuverén gondolkodó emberek. Néha úgy is kéne viselkedniük...
Ma reggel: http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1411/html/kep57.htm http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1411/html/kep59.htm http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1411/html/kep60.htm
Ma már lógtak egy akasztón az A/4-es lapok a szélvédők mögött a két végállomással és a 60-as számmal illetve minden ajtó felé felragasztottak celluxszal egy kis cetlit 60-as számmal az utastérben.
Tudod, Kishazánkban divattá tették egyes elemek az egyoldalú kommunikációt. Ezért is jön jól, ha a kiegészítő weboldalakra is tekintettel van a kedves Honpolgár.
Más:
Azt csiripelik a varjak, hogy mégis lesz valamiféle 60-as számjelzés a kis piros tehénkéken.
Update: a kocsikra a 60-as jelzés se táblán, se matricán nem kerül feltüntetésre.
A táblákról: az még hagyján, hogy tüzesróka alatt élvezhetetlen (értsd: olvashatatlan) a webes menetrend és a megállóhelyi táblákon feltüntetett menetidő a keresztek miatt köszönőviszonyban sincs a valósággal a nap jelentős részében, de tegnap és ma a BKV több viszonylatán tudatosan félretájékoztat.
A megállóhelyekre ugyanis napokkal korábban az új menetrendeket helyezte ki, mialatt a járatok még a régi menetrend szerint közlekednek.
Úgy érzem -többedmagammal is-, hogy nem kifogás az, hogy a táblacserélő szakemberek csak munkanapokon dolgozhatnak.
Például ma reggel 6:15-kor (az érvényes, de már leszerelt menetrend szerint) úgy indult el 59-es villamos a Szt. János Kórháztól, hogy az első járatnak onnan csak 7:25-kor kellett volna indulnia. Szegény járművezetőtől 5 percen belül 4-en kérdezték meg, hogy mikor is méltóztat indulni.
Pl. a 46-os busz tegnap (és gondolom ma is) még a régi menetrend szerint közlekedik, de a BKV Zrt. már az új szerinti indulásokért vállal(??) felelősséget(??).
Szívből remélem, hogy a civil-szakmai kezdeményezésre átalakuló hálózat beüzemelését a BKV Zrt. "csak véletlenül", "megszokásból" rontja el...