A jó választás szvsz. a facelift utáni Stilo, itt a 182B6000 eleve kiesik. Az Opel-motoros Fiat számomra eleve vállalhatatlan, így maradna az 1.8, ami viszont a gyártási ciklus második felében már elég ritka madár (és a Modularnak sem vagyok a rajongója -finoman szólva-, emiatt nem mertem sose Kappát venni, pedig nagyon tetszett).
Az a gond az eu5-tel, hogy szmogriadó esetén már ki van tiltva mondjuk Budapestről. Igaz ez engem nem nagyon érint, de mint tudjuk ez ragályos is lehet, és esetleg a közelemben lévő nagyvárosokból is kitilthatják. A Freemontból manuális kellene, és bőr nélküli. Hajlok a Pug 5008 felé, mert elég jó áron meg lehet kapni, de csak a 2 literes motorral. Az 1,6-ot kicsinek vélem. A C-Max is jó lehet, találtam belőle szívó 1,6 benzinest 125 lóval. Ha diesel, akkor abban is a 150 lovas lenne az általam preferált, nem a kisebbek. Bár azt nem tudom, hogy ugyanaz-e, mint a pug 2.0 HDI-je. Zafirából a Tourer-t nézem, abban nem láttam 1,8-as verziót. Az a "B" vel nem ment nyúgdíjba?
Az én kitételem, hogy 2015-nél ne legyen idősebb, normális motor, 150 ezer-nél ne legyen több benne, 6-7 femélyes legyen, magas üléspozicíó. Max ár 4 misi. Ebbe a VAG termékei szűken férnek bele. Ott már komoly konszenzust kell hozni.
Tegnap egy üres negyedórámban megpróbáltam a helyedbe képzelni magam és nekem is pont ezeket dobta ki a gép. (mínusz a Touran, mert zsigeri ellenszenv él bennem a VAG-csoport és termékei iránt. Ha ezen túl tudom tenni magam, akkor a szíjas 1.4 TSi-kre már alig van panasz, asszem '13-as modellévtöl kifaszázták öket. A Fordot se szeretem, de én is számításba venném öket - múlt héten majdnem vettem egy Fiestát :) A Grand C-Maxböl van a bevált PSA-dízeles, Galaxy meg S-Max csak Ford-dízellel van, azoknak régebben nem volt jó híre, nem tudom, azóta milyen van nekik. Az Opelre kicsit nagyobb rálátásom van, hát... Zafirából én egy 1.8-as szívót vennék talán, ha nagyon jó vétel jönne szembe. Szerintem ebben a hétüléses egyterü müfajban a franciák mennek elöl, föleg ha számít, hogy legyen valami stílusa/hangulata is a járgánynak. Ha nem számít, akkor meg lehet akár Mitsubishi Grandis is. Miért baj, hogy a Freemont csak EU5-ös motorral van? Szerintem egyáltalán nem gond, ha egy dízelnek nem 82 fokon kell járnia.
Ami képben vannak azok a következőek: Fiat Freemont (sajnos eu5 a motor), Peugeot 5008, citroen C4 Grand (2 HDI); Ford C-Max Grand 2 TDCI, esetleg olcsó S-max; Opel Zafira (1,4 - 1,6T; 2 CDTI); Volskwagen Touran (1,4 Tsi, 2 TDI, esetleg 1,6 Tdi).
Ezek közül a Freemont tetszik a legjobban a robosztus megjelenéséve.
Két éve hajtottam egyet egy hétig a francia/svájci Alpokban, az egy ötszemélyes verzió volt automata váltóval, összkerék-hajtással. Kevés dolog tetszett benne, mikor hazaértünk és a reptéren beültem a saját Astránkba, az egy nagyon jó autónak érzödött a BMW után.
Találtam egy bajor versenyzőt a 218d 7 üléses változatát. Igaz ez elöl hajt, de már kifizethető áron hozzá lehet jutni. Bár a B47 2d motor is esélyes az önégető üzemmódra.
Ha alul ledarálta a fogakat, akkor az a főtengely még sokszor átfordult, mialatt a vezérműtengelyek már megálltak a forgásban. Így esély sincs sajnos, hogy megúszták a szelepek...
A vezérlés átugrása mekkora eséllyel kuszálja össze a szelepeket, és mit tesz még tönkre?
Fiam alatt menet közben, egy visszaváltást követően menet közben leállt a kocsi, próbált indítózni jópárszor, nem sikerült beindítani. Hazahúztuk (szerencsére városon belül történt, úgyhogy nem kellett sokat), szerelő ma ránézett, annyit látott, hogy az alsó fogaskeréknél le vannak darálva a fogak a szíjról.
Nem szívesen tolnám be bontóba, mert eléggé rendben van már.
A héten talán tud valamit mondani a szerelő, csak szeretnék lelkileg felkészülni.
Hú, vagy három hete mentem a GT-vel utoljára, amikoris le is mostam. Most épp gondolkodtam, hogy kiveszem az akksit belőle, vagy két hónapig biztos nem lesz vele kiállva. Csak jó érzés hogy van, amikor épp úgy adódik és eszembe ötlik karikázni egyet vele, az asszonynak szintén. Hétköznapra nem szeretnék ilyet, nem elég erős, nem elég puha. Arra a Marea minden igényt kielégít. Hát, legalábbis az enyémeket.
Kitaláltuk, hogy év végére megtankoljuk az autókat, el is mentünk kettővel, csak a GT kihozásához nem volt jó idő. Pedig arra vágytunk, hogy még egy év végi körütat megtegyünk. Van még pár liter benzin benne, épp elég hogy a 20 km-re lévő kútra eljusson, ahol 98-ast mérnek. Onnan meg lehetett volna tovább ívelni, mondjuk a tokaji hegyet megkerülni, aztán megint egy másik úton haza. Száraz, napos idő kellett volna, hogy össze se koszoljam, meg a nyári gumi is megfeleljen. Mert azt fölöslegesnek láttam átcserélni télire. Nem jött össze sajnos. 4400 km körülre emlékszem, hogy mentünk vele 2020-ban.
Szóval tudod mire jó? Amikor egyszer eszedbe jut, hogy áll egy ilyen a garázsban és elfog egy jóérzés. Aztán fogod magad, kiállsz, elindulsz és az érzés beteljesedik. Elfelejted a hétköznapi problémákat tőle. :)