Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Az eke ,a kormánylemez formája az hasonlít az IH vagy a LAJTA alakjára ez igaz.Kultur a neve ,van csavart és hengeres alakú is.De ez az ekevas és a kormánylemez,a csúszótalp állásából úgy nézem agrosztoj.
a TIEDNEK EGYENES GERENDELYE VAN A VÁLTÓKÉNEK FORDITHATÓ ÉS KÉSESCSOROSZJÁS VAN.
Szerintem a motor elég erős még egy kicsit nagyobb sebességhez, ahogy a videón hallottam a hangját könnyedén pörgött, még akkor is mikor mélyen belehúzta az ekét a földbe. Az hogy oldalra húz az ekekizárólag az eke méreteinek, beállításának a pontatlansága. Én is mire jó lett, saját készítésű ekemen vagy 15-ször levágtam az akenádat, újrahegesztettem, próba sokszor, mire jó lett. Arra figyelj, a barázdafal függőleges, egyenes legyen. A sebváltókart miért nem viszed a kormányszarvak közé? Láttam, a váltás egy kicsit kényelmetlen volt. A kényelmes munkára is gondolni kell, mert különben hamar meg lehet unni a széntást.
A szorzóvéltót te építetted öszze? Ilyen építésénél a legnagyobb kihívás a szerelhetőség biztosítása, és az olajtömörség biztosítása, de jól megoldottad, csak gratula.
Ugy gondolom igazad van de szerintem ha gyorsabban szeretne nyomulni ahhoz már egy nagyobb moci kéne vagy nem ilyen mélyen szántani. Persze nem vagyok a szántás szakértöje.
Iskra nekem már az elözö verzio is nagyon tetszett de ez még jobb! Gratula!
Először is gratulálok a gépedhez, ugy néz ki jól sikerült. Néhány tanácsot megengedsz? Nem a géphez, a szántáshoz. Egy picit gyorsabban kellene menni, szebb a szántás, jobban fordul a föld, szebben dolgozik az eke. Az eke beállításán még finomítani kell, mivel nekem úgy tűnt a videón, hogy néha birkoztál a szarvakkal, hogy helyes irányban tartsd az ekét. Néha még a mogatásba is besegítettél? Én is így csináltam mire be tudtam állítani helyesen utánna szinte egykázzel lehetett irányítani. Én a helyedben minden második körömre, mivel úgy nézem elég sűrűn vannak, középre egy magasítást
jobban belemélyedne a talajba lehet nehezebben kaparna el. De ne a teljes körömszélességbe, csak fele, vagy kevesebb. Másik megoldás a kerákvázra pótsúlyt tenni, lehet akár 10-20 kg-is hidd el sokat számít.
MTZ 80 hűtö felső v alsó gumicső azzal helyettesíteni azt a gégecsövet.
Mert az kibaszott drága és ritka a gyári.
Nekem kicsit cumis volt a gégecsö,de azért valahogy összejött.
Lehet hogy visszateszem a gyári olajtükrös szűrőt nem lessz olyan messze na meg persze a deisign.Amikor szántottam egyszer majdnem letörtm a szűrőt a saját faxságom miatt.
Valahogy úgy akarom megoldani hogy saját magam ellen is biztos legyen.
A csapágy és főtengely. 2x 0.25 tőmítésparír a blokkba a csapágy alá,valamint kicserélve az összefogató csavarok ászokcsavarra.Sehol sem volt olyan hézagoló karika (régi módszer ez és jól bevált dolog)
Nem csak kiván csi vagyok mert az enyém már volt egy szer furva és az ényemben a dúgatyú átmerö jö 58-50 mm van benne az enyémse új tavalylet csapágyazva meg kapot új dúgót mert el tőrte a gyűrűt de szerencsére nem mart bele a hengerbe hanem ki köpta a kpufogon.