Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Iskrától szeretném kérdezni: a speerdifinél a szorítást hogyan csináljátok? Mi a műszaki megoldás, ilyet még nem csináltam. Ha elárulod megköszönöm.
A lánckérdéshez csak annyit: a 1/2"-os leggyengébb minőségű lánc szakítószilárdsága 38000N nem kevés. A lada vezérműlánc jó megoldás lehet, ha porvédelem meg van oldva. Én egy 250-es jáva blokkból csináltam egykor egy rotakapát, ezzel volt a kapa meghajtva, a kapa 1m széles volt, bírta, pedig adtam neki rendesen, trabant féderlapból volt a 24 kapa kovácsolva, meg a motor is erős volt de nem szakadt el.
A kétsoros lánc jobb lenne,pl:skoda vezérműlánc,az nem nyúlik annyira.Bontóba 3000ft a 2db lánckerék és a lánc.Lánc jobb a zsigulié,az hosszabb így jobban megéri.Jó munkát!!
Nekem zuk váltó van a simson blokk alatt,előre 3*4,hátra 3*1 sebesség.(bontóba 7000ft körül van és szinte elnyűhetetlen)Ott is van aztán bőség zavara.Defelesleges,úgysem használja az ember.
Én a láncos hajtást csak zárt házzal ajánlanám,por ,sár ,+ ilyenek.
Hát nem tudom lehet hogy más tud konkrétat mondani a láncokhoz tartozó átvihető erőröl.Én magam részéről a tengelyes fogaskerekes hajtást tartom a legjobbnak.
De vannak itt olyan topiktársak akik jobban értik a lácos dolgot,azthiszem tettek fel képeket is :)
Ja és még anyit hogy én ugy akarom hogy venni egy olcsóbb mz-t és akkor abbol sok alkatrészt át tudnék tenni a géphez szerinted az mz-n lévő fogaskerekek elegek lennének ? Meg a láncot is használni hogy az birná-e ?
Na elolvasgattam . A lassitó áttételt hogy csináltad vagy azt vetted meg sper difit hogy meg mint ? Elnézést hogy ien sokat kérdek de még zöldfülü vagyok .
Hello te mien váltót használtál a géped elkészítésénél ? Meg nekem van egy 125 -ös mz motorblokkom hogy azzal meg lehetne e csinálni ? előre is köszi a választ
Most szorzón agyalok aztán akkor lessz igazán nagy erő :)
Olyan terpváltó féleségre gondoltam a 125 MZ TS váltót bekötni és akkor lenne 16 előre és 4 hátrameneti fokozat.De majd ha meglessz a tavaszi földmunka utána fogok neki és mikor kész lessz akkor építem be.
Az ősszel széttszakította a lehajtás láncot és most szeretném kipróbálni mit bír,ja és a legújjabb váltvaforgatós ekét.Már csak egy nap kellett volna és erre esett a hó.
A fünyiro trakeszomba modositottam a végáttételt és pár merevitést is eszközöltem, igy valoszinüleg már lehet vele komolyabb dolgokat is müvelni. :) Még a motort kéne helyrettenni mert erössen eszi az olajat de senki nem akar foglalkozni vele itt a környéken. Minden szerelö azt mondja vegyek bele ujat de én nem akarok. Ebbe 5 lovas briggs van de az uj 5 lovasok bizony talán ha a fele eröt leadják mint ez a régi. Nem is értem miért van ez. Mindegy. A lényeg ha uj mociban gondolkozom akkor nem lessz elég az 5-6 lovas hanem kell vagy egy 8 lovas. Az pedig már igen huzos kiadás lenne.