Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Látom te láttál már sok mindent, volna egy kérdésem:
Ha van egy autómotorom(zastava) váltóval, és elsőkerékhajtású akkor hogy lehet megoldani hogy az egyik féltengelyt eltávolítom és a másikon megkapom a hajtást. Hallottam már hog le heggesztik, de mit és hova?
Engedjétek meg hogy hozzászóljak a nyomtávcsökkentéshez. A féltengely belső végét levágni és újra bordázni élég macerés, mert az igen kemény anyagból van, csináltam ezt is, mi csak marógépen osztófejen, profilra köszörült kerámialapkás marófejjel tudtuk kimarni.
A féltengely elvágása, újbóli összehegesztése egyszerűbb megoldás, de az előzőekben említett hibalehetőségeken kívül még számolni kell a heggesztés miatti beedződéssel, anyagon belüli feszültséggócsok kialakülásával. Ezek nem tökéletes munka esetén könnyen töréshez vezethetnek
Szerintem jobb megoldás a külső, agyi rész levágása, a féltengely megfelelő hoszra vágása után a végét felmunkálni, ékpályát belemarni (akár sarokköszörűvel is) felheggeszteni (de csak kívülről) ékkel együtt olyan agyagot ami kiadja az agy méreteit és ezután esztergán két csúcs között méretre megmunkálni a külső tegelyvéget. Nem olyan bonyolult ez, és biztosan vonolban fut, és nem törik el a tengely, mivel a nyomatékot az ék viszi át, a hegesztés csak rögziti az új tengelyvéget a féltengelyre. Nekem ez a módszer bevált pedig igen nagy nyomatékokat kell átvinni.
Na beszéltem a 4vagy 5 háttal arréb lakó emberkével akionek van ien házilagos méhtelepe és kérdeztem hogy szokott e lenni sebváltó és monta hogy szokott motorral együtt szoktak neki hozni majd szól ha lessz itt nála és menjünk szereljük le a váltót . Na mostmár megoldottam az esztergás problemát is mert egyik ismerősnek van egy haverja aki esztergás . Na mostmár mindennek menni kell csak legyenek alkatrészek .
Hát őszintén kényes dolog mert ha nagyon tudsz heggeszteni úgy mint a régi mesterek talán.
Csak az a gond hogy elhúzza a hőtágulás és akkor egyengetni kell ,hogy egyenes legyen gondolom hidraulikus prés nincs a közelben.Ha a heggesztés zárványos lessz akkor egy nagyobb tehelésnél csavarodás vagy törés is lehet.
Nagyon jó ki kell hozni egyenesbe.
A muff az illesztve van és tartja az egyenest.
Ja és a muff is jobb fajta acélból legyen.
Esetleg ha a széle rücsi eszterga és lehúzni a féltengelycsapágy belső méretétől kissebre.
De te tudod,ha be birod fogni egyenesre és megreckírozod hajra
ja elfelejettem ilyenkor meg van kicsit esztergálva a féltengely hogy ne legyen a muffnak negy a külső átmérője mert akkor nem lehet bedugni a házba a csapágyméretnél ne legyen nagyobb a mérete.
Vagy a másik lehetőség a méretre szabott féltengely végét(ami a diffi-be megy be) felrakó heggesztéssel felrakni és új borbákat kell mararni bele.
milyen híd? na jó azt gondolom hogy hátsó és merev.
Levágod ,méretre beszabod összehegeszted kimerevíted a féltengelyt utána méretre szabod esztergályossal csináltatsz egy muffot és azzal ősszileszted.Átheggeszted