Keresés

Részletes keresés

Rex maxi Creative Commons License 2011.03.10 0 0 439

Sziasztok

Van egy önjárós kertitox kistrakim. 150-es mz ts mocival és ilyen gyári lehajtással. Érdeklődnék hogy szerintetek hogy lehet csinálni hátramenetet bele.

 

iskra Creative Commons License 2011.03.10 0 0 438

Én is nagy munkába fogtam .

Megcsinálom a szorzóváltót ,majd teszek fel képeket.

A kuplung után lenne bekötve a Ts fogaskeréksor a szíjhajtás és kplung közé.

Így lenne 16 előre és 2 hátrameneti sebesség.

iskra Creative Commons License 2011.03.10 0 0 437

Az attól függ,mert azt a rallyban használják .Ott pár verseny és szétszedik,újra szorítják cserélik esetleg a lamelákat.Persze ídővel lazul a difi,az attól függ mennyit forog le.

Függ az anyag minőségétől is .

Előzmény: taurus09 (436)
taurus09 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 436

Szia! Kérdezném, hogy az említett szorítás mennyire időálló, meddig bírja tartani a beállított paramétereket mert elég nagy munka szétbontani az elsőhajtást. Mennyire tartós a szorítás, van-e tapasztalat róla? 

Előzmény: Bobo772 (432)
Guboka Creative Commons License 2011.03.09 0 0 435

Motor 10000.-Ft. Van egy egyhengeres motorom, az egyik hajtókar ki van véve a motorból.

Nekem így hajtott egy kistraktort. Ez 6000.-Ft.

Két váltóm, egyik régebbi típus, a féltengelyek meghajtása két csúszótalppal történik, míg a másik az utolsó kétütemű széria 80-as évek vége váltója, aminél 3 csillagkerék hajtja a féltengelyeket.

A váltók is működőképesek. Darabjuk 5000.-Ft. Van még motortatóm, 6 V-os dinamóm,

indítómoto, generátor stb.

Ezenkívűl ha valakit érdekelne egy VW  1,6td motor is van alkatrésznek, hiányosan/motortömb, komplett hengerfejjel, turbóval/ kistraktorhoz 20000.-Ft-ért.

Esetleg cserében is benne vagyok. Érdekelnek hidraulika alkatrészek, vagy egyéb cuccok is.

Előzmény: jimbo799 (434)
jimbo799 Creative Commons License 2011.03.09 0 0 434

Engem érdekelne motor váltó ilyesmi. Árakat küldesz?

Előzmény: Guboka (428)
iskra Creative Commons License 2011.03.08 0 0 433

hogy állsz a géppel?

 

Előzmény: Bobo772 (432)
Bobo772 Creative Commons License 2011.03.08 0 0 432

Sziasztok A kérdéses szorítást én ugy oldottam meg ,hogy a napkereket szorítottam ami a kihajtást adja,egy-egy trabant lendítökerék hézagolo alátéttel.Pont méret a belső átmérö, a külselyéből meg flex-el leszedtem annyit ,hogy akkora legyen mint a gyári alátét. Ez az alátét kb 1.2 mm vastag ebböl 2-2 lett betéve és elég szoros lett.igazi próba még nem vot a rossz idö miatt de még nem vagyok elkésve.

Előzmény: taurus09 (422)
Gokartos Creative Commons License 2011.03.06 0 0 431

Lovas ekéből lett csinálva szerintem,de elég precízen van elkészítve!Tekerővel lehet állítani a mélységet és rugós csappal pedig a dőlésszöget!Tegyek fel képet rólla!De egyébként ez még tz4k után is megfelelne!

Előzmény: Rex maxi (430)
Rex maxi Creative Commons License 2011.03.06 0 0 430

Sziasztok

 

Gokartos engem érdekelne egy eke. :D

Előzmény: Gokartos (429)
Gokartos Creative Commons License 2011.03.06 0 0 429

Üdvözlök mindenkit!Lenne kerti traktor után való ekém mint pl:tz4k,kis rába meg házi készítésű gép után is jó lenne!Ha érdekel valakit képet tudok feltenni rólla!

Guboka Creative Commons License 2011.03.06 0 0 428

Sziasztok.

Építettem, néhány trabant motoros kistraktort. Az egyik büszkeségem a Szentendrei

Skanzenban látható. A lényeg az hogy megmaradt néhány alkatrészem, motor váltó

stb.

Ha valakit érdekelne traktor építéshez Trabant alkatrész kérdezzen.

iskra Creative Commons License 2011.03.04 0 0 427

Szerintem előre jó a speer is,pl a 82 MTZ ott nincsen diffzár elől.Mondjuk az segéd melsőhajtás.

Előzmény: taurus09 (426)
taurus09 Creative Commons License 2011.03.03 0 0 426

Köszi a válaszokat, most már sejtem hogy hogyan csináljátok.

A traktoromba akarok az első hajtáshoz egy zárható difit építeni, és most keresgélek az ötletek között, hátha ez egyszerűbb megoldás lenne mint egy kapcsolható zárral épített difi. Majd kitalálom mi legyen, lassan tavaszodik, jön a kertimunka.

Üdv.

Előzmény: iskra (425)
iskra Creative Commons License 2011.03.03 0 0 425
Előzmény: taurus09 (422)
iskra Creative Commons License 2011.03.02 0 0 424

Milyen difit szeretnél szorítani?

A bolygó v a napkereket szorítjok neki a ház falának a súrlódási erőtől lessz önzáró.

Én a skodrinál a naplereket szorítottam adzett acélkarikáva a ház falához.

Ebben az esetben azért kell méregetni rendesen ,hogy feszítsen is meg azért csússzon is.

A diff ház csavarjat + nyomatékra kell húzni,finoman ott is lehet variálni.

Előzmény: taurus09 (422)
csabicsek007 Creative Commons License 2011.03.02 0 0 423

Köszönöm a válaszokat .

taurus09 Creative Commons License 2011.03.02 0 0 422

Iskrától szeretném kérdezni: a speerdifinél a szorítást hogyan csináljátok? Mi a műszaki megoldás, ilyet még nem csináltam. Ha elárulod  megköszönöm.

A lánckérdéshez csak annyit: a 1/2"-os leggyengébb minőségű lánc szakítószilárdsága 38000N nem kevés. A lada vezérműlánc jó megoldás lehet, ha porvédelem meg van oldva. Én egy 250-es jáva blokkból csináltam egykor egy rotakapát, ezzel volt a kapa meghajtva, a kapa 1m széles volt, bírta, pedig adtam neki rendesen, trabant féderlapból volt a 24 kapa kovácsolva, meg a motor is erős volt de nem szakadt el.

szabi7911 Creative Commons License 2011.03.02 0 0 421

A kétsoros lánc jobb lenne,pl:skoda vezérműlánc,az nem nyúlik annyira.Bontóba 3000ft a 2db lánckerék és a lánc.Lánc jobb a zsigulié,az hosszabb így jobban megéri.Jó munkát!!

Előzmény: csabicsek007 (418)
szabi7911 Creative Commons License 2011.03.02 0 0 420

Helló!

Nekem zuk váltó van a simson blokk alatt,előre 3*4,hátra 3*1 sebesség.(bontóba 7000ft körül van és szinte elnyűhetetlen)Ott is van aztán bőség zavara.Defelesleges,úgysem használja az ember.

Előzmény: iskra (412)
iskra Creative Commons License 2011.03.01 0 0 419

Én a láncos hajtást csak zárt házzal ajánlanám,por ,sár ,+ ilyenek.

Hát nem tudom lehet hogy más tud konkrétat mondani a láncokhoz tartozó átvihető erőröl.Én magam részéről a tengelyes fogaskerekes hajtást tartom a legjobbnak.

De vannak itt olyan topiktársak akik jobban értik  a lácos dolgot,azthiszem tettek fel képeket is :)

Előzmény: csabicsek007 (418)
csabicsek007 Creative Commons License 2011.03.01 0 0 418

Ja és még anyit hogy én ugy akarom hogy venni egy olcsóbb mz-t és akkor abbol sok alkatrészt át tudnék tenni a géphez szerinted az mz-n lévő fogaskerekek elegek lennének ? Meg a láncot is használni hogy az birná-e ?

 

Előzmény: iskra (416)
csabicsek007 Creative Commons License 2011.03.01 0 0 417

Hát köszönöm a válaszokat . Jó lesz a láncos megoldás  nem baj ha kicsit zajosabb a kelleténél . Én őszre szeretném összerakni hogy szántás meg stb .

Előzmény: iskra (416)
iskra Creative Commons License 2011.02.28 0 0 416

A skoda váltó adott volt.A lassító áttétel először babetta 210 első hátsó lánckerék volt,zajos de jó.

Aztán lett ékszíjas a hajtó 54mm átmérő szíjkőzépen ,a hajtott pedig 235mm.

Így van erő,nem is kevés, ha a szorzó kész lessz akkor még több is.

A speerdifi az a közönséges difi csak megvan szorítva,hogy ne kaparjon félre ,de még lehessen vele kanyarodni.

A tervezéstől az első útig kb 2-3 évmbe került.

Amiben tudok segítek.

Előzmény: csabicsek007 (415)
csabicsek007 Creative Commons License 2011.02.28 0 0 415

Na elolvasgattam . A lassitó áttételt hogy csináltad vagy azt vetted meg sper difit hogy meg mint ? Elnézést hogy ien sokat kérdek de még zöldfülü vagyok .

Előzmény: iskra (414)
iskra Creative Commons License 2011.02.28 0 0 414

Szia!

Olvasd vissza a topikot .

Olyanra gondoltam a skoda nyelestengelyt elvágni és beilleszteni a ts fogaskeréksort ,és akkor szorzódnának a fokozatok.

Itt  kezdődnek a bajok mert kell csinálni egy váltóházat is.

 

MZ megoldható de ott már kell csinálnod kényszerléghűtést + a lánckerekeket is fell kell rakni ,a pálca miatt.

Szerintem kivitelezhető.

Ha valami kérdésed van szvesen segítek.

 

Előzmény: csabicsek007 (413)
csabicsek007 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 413

Hello te mien váltót használtál a géped elkészítésénél ? Meg nekem van egy 125 -ös mz motorblokkom hogy azzal meg lehetne e csinálni ? előre is köszi a választ

Előzmény: iskra (142)
iskra Creative Commons License 2011.02.27 0 0 412

Most szorzón agyalok aztán akkor lessz igazán nagy erő  :)

 Olyan terpváltó féleségre gondoltam a 125 MZ TS váltót bekötni és akkor lenne 16 előre és 4 hátrameneti fokozat.De majd ha meglessz a tavaszi földmunka utána fogok neki és mikor kész lessz akkor építem be.

 

iskra Creative Commons License 2011.02.27 0 0 411

igen én is akarnám szántani a kertet mert már kellene a fóliának álni,de ez az idei év más lessz mint a tőbbi.

Előzmény: szabi7911 (410)
szabi7911 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 410

Az ősszel széttszakította a lehajtás láncot és most szeretném kipróbálni mit bír,ja és a legújjabb váltvaforgatós ekét.Már csak egy nap kellett volna és erre esett a hó.

Előzmény: iskra (409)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!