Keresés

Részletes keresés

turner62 Creative Commons License 2011.03.29 0 0 534

Üdv mindenkinek!

 

Lassan én is haladok a kistraktorom felélesztésével.

Egy pár fotó a jelenlegi állapotról:

taurus09 Creative Commons License 2011.03.28 0 0 533

Sziasztok!

Szerintem a motor elég erős még egy kicsit nagyobb sebességhez, ahogy a videón hallottam a hangját könnyedén pörgött, még akkor is mikor mélyen belehúzta az ekét a földbe. Az hogy oldalra húz az ekekizárólag az eke méreteinek, beállításának a pontatlansága. Én is mire jó lett, saját készítésű ekemen vagy 15-ször levágtam az akenádat, újrahegesztettem, próba sokszor, mire jó lett. Arra figyelj, a barázdafal függőleges, egyenes legyen.  A sebváltókart miért nem viszed a kormányszarvak közé? Láttam, a váltás egy kicsit kényelmetlen volt. A kényelmes munkára is gondolni kell, mert különben hamar meg lehet unni a széntást.

A szorzóvéltót te építetted öszze? Ilyen építésénél a legnagyobb kihívás a szerelhetőség biztosítása, és az olajtömörség biztosítása, de jól megoldottad, csak gratula. 

Előzmény: iskra (530)
Rex maxi Creative Commons License 2011.03.27 0 0 532

Nekem ez az eke magában 20 kg.

 

A kertitoxra ráeszkábáltam és mondhatni pont egyensúlyban van így.

 

 

 

   

Két ilyen ekefejem van. az egyik eladó cserélhető.

Rex maxi Creative Commons License 2011.03.27 0 0 531

Sziasztok

 

Gratulálok a géphez. Jó lett.

 

A számtáshoz én sem értek még anyira de szerintem is mehetne kicsit gyorsabban.

 

A váltvaforgató ekéd hány kiló? A két ekefejel gondoltam.

 

 

Előzmény: iskra (530)
iskra Creative Commons License 2011.03.27 0 0 530

Persze szivesen fogadok tanácsokat.

A sebesség meg kell néznem a tőbbi fokozatot is (mert 16 darab van).

A bírkozás azért volt mert kicsit görbe lett a szántás valamink ki kellett kerülni az almafát.

De a kerékbetét ötlete az tetszik nagyon meg is csinálom mihelyt lessz időm.

A szőllőtöke fogta ott voltak bajok.

Igen az elejére kellene valamennyi ellensúly,ki kell próbálni.

Még megy merevítés az elejébe és akkor lesz valahogyan egyensúlyban.

Sajnos a váltóeke nem lessz jó sehogyan sem akar sikeredni  :(  oldalra viszi a farát meg túl nagy ellensúly kellene előre.

Kicsit cumiztam a rükvercel ,de megoldom valahogyan.

Valamint a primerváltónál iskicsit fossa az olajat.

Még nincs kész tesztelem de eddigy minden nagyon biztató  :)

Az őszi mélyszántásra már minden a helyén lessz.

Előzmény: taurus09 (528)
baka38 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 529

Szia!

 Ugy gondolom igazad van de szerintem ha gyorsabban szeretne nyomulni ahhoz már egy nagyobb moci kéne vagy nem ilyen mélyen szántani. Persze nem vagyok a szántás szakértöje.

 

Iskra nekem már az elözö verzio is nagyon tetszett de ez még jobb! Gratula!

Előzmény: taurus09 (528)
taurus09 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 528

Szia Iskra!

Először is gratulálok a gépedhez, ugy néz ki jól sikerült.  Néhány tanácsot megengedsz? Nem a géphez, a szántáshoz. Egy picit gyorsabban kellene menni, szebb a szántás, jobban fordul a föld, szebben dolgozik az eke. Az eke beállításán még finomítani kell, mivel nekem úgy tűnt a videón, hogy néha birkoztál a szarvakkal, hogy helyes irányban tartsd az ekét. Néha még a mogatásba is besegítettél? Én is így csináltam mire be tudtam állítani helyesen utánna szinte egykázzel lehetett irányítani. Én a helyedben minden második körömre, mivel úgy nézem elég sűrűn vannak, középre egy magasítást

jobban belemélyedne a talajba lehet nehezebben kaparna el. De ne a teljes körömszélességbe, csak fele, vagy kevesebb. Másik megoldás a kerákvázra pótsúlyt tenni, lehet akár 10-20 kg-is hidd el sokat számít.

Nagyon jó a gép.

Előzmény: iskra (526)
cudar08 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 527

Gratula, nagyon szuper.

Előzmény: iskra (526)
iskra Creative Commons License 2011.03.27 0 0 526

iskra Creative Commons License 2011.03.27 0 0 525

A várva -várt videó.

Tessék mesterurak lehet csemegézni  :)

 

cudar08 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 524

Én is most tervezgetek egy egytengelyes trakit.Egy trabi váltó, lada híd, 300ccm-es rotax blokkos kombóra gondoltam, hajtótt kerekű pótkocsira.

Majd meglátjuk mi lesz belőle.

 

Naggyából olyan mint a képen.

 

 

A végkifejlett meg ehez hasonló.

Előzmény: iskra (522)
iskra Creative Commons License 2011.03.26 0 0 523

Na sziasztok lépek szunyálni.

iskra Creative Commons License 2011.03.26 0 0 522

Igen a nagy szíjtárcsa tengelyéről veszem le a fordulatot.

A tengelyt kell megvezetni egy hüvelyben csapágyazással és egy toldalékkal.

Csak sajna eggyenlőre nincsen olyan adapterem amit hajthatnák vele.

De akkor a TLT nek is van 4 sebbesége,jó volna egy talajmarót csinálni és akkor nem kellene szerelgetni a motort a rotakapáró le-fel.

 

Előzmény: cudar08 (520)
cudar08 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 521

leeszed=leszeded

Előzmény: cudar08 (520)
cudar08 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 520

A front tlt-ét hogyan hajtatod???A szorzó átunról leeszed ékszíjjal????

Előzmény: iskra (517)
iskra Creative Commons License 2011.03.26 0 0 519

Nagy ötlet pattant ki a fejemből .

MTZ 80 hűtö felső v alsó gumicső azzal helyettesíteni azt a gégecsövet.

Mert az kibaszott drága és ritka a gyári.

Nekem kicsit cumis volt a gégecsö,de azért valahogy összejött.

Lehet hogy visszateszem a gyári olajtükrös szűrőt nem lessz olyan messze na meg persze a deisign.Amikor szántottam egyszer majdnem letörtm a szűrőt a saját faxságom miatt.

Valahogy úgy akarom megoldani hogy saját magam ellen is biztos legyen.

Előzmény: robi151éltető (518)
robi151éltető Creative Commons License 2011.03.26 0 0 518

jó kis T-modell lesz ez,egy kicsit én is benne  vagyok ugye?rakétaporszívócső,lészűrő kiemelés:)))

Előzmény: iskra (508)
iskra Creative Commons License 2011.03.26 0 0 517

Igen ,de még kapp merevítést.

 

Alul lessz ,mert ott kap helyet az első vonószem meg a front TLT is ott kap hajtást.

 

Előzmény: cudar08 (516)
cudar08 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 516

Hello

 

Nagyon szuperul nézki.A motor és a szorzóváltó elég stabilan van rögzitve.???

Előzmény: iskra (508)
iskra Creative Commons License 2011.03.26 0 0 515

58 mm a furat nem volt még furva.

A csapágy és főtengely. 2x 0.25 tőmítésparír a blokkba a csapágy alá,valamint kicserélve az összefogató csavarok ászokcsavarra.Sehol sem volt olyan hézagoló karika (régi módszer ez és jól bevált dolog)

Előzmény: Törölt nick (511)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.26 0 0 514

Nem csak kiván csi vagyok mert az enyém már volt egy szer furva és az ényemben a dúgatyú átmerö jö 58-50 mm van benne az enyémse új tavalylet csapágyazva meg kapot új dúgót mert el tőrte a gyűrűt de szerencsére nem mart bele a hengerbe hanem ki köpta a kpufogon.

Előzmény: adingos (513)
adingos Creative Commons License 2011.03.26 0 0 513

Mert a tiéd vacsi uj amit a nagyanyád csengetett, az övé meg ezeréves rozsdaboglya, amit Ferenc Józsi csináltatott anno. :-)))))))))))

Előzmény: Törölt nick (511)
adingos Creative Commons License 2011.03.26 0 0 512

Jól van, csak gondoltam szekállak egy kicsit vele. Tuti lett a gép amúgy. Grat hozzá.

Előzmény: iskra (510)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.26 0 0 511

Szia hagyy kérdezem már meg hogy ez három gyűrűs és hanyas a dúgatyú átmerője 

csak kivácsi ságbol meg mondod nekem hogy tudod ki hézagolni a fő tengelyt hogy oldara ne mozog jon mert még az enyém nem mozog csak hogy lehet ilyet csináni.

Előzmény: iskra (507)
iskra Creative Commons License 2011.03.26 0 0 510

Holnap pótlom.

Sajna csak ennyire futotta :(

Lemerültem,de vannak még képe a javításról de meghladja az 512kb úgyhogy felteszem az indafotóra.

A holnapi szántásról is akarok videót.

Előzmény: adingos (509)
adingos Creative Commons License 2011.03.26 0 0 509

No már kedves bátyám, már ugyan meg ne haragudjék kelmed. De ezen a vídejón egy halom vas van, amin van egy jóhangú motor, ami jár. Oszt ennyi. Azt hittem menet közbeni videót kreálsz.

Előzmény: iskra (508)
iskra Creative Commons License 2011.03.26 0 0 508

Itt a kisvideó:

 

iskra Creative Commons License 2011.03.26 0 0 507

Ma végre sikerült!

Megvolt a szorzó járatása ,sok gond után.

Javaslom mindenkinek ha nagy melót csinál telefon kikapcs ,azt mondani mindenkinek eltüntem vagty valami.Mindenki megtalált aki ismer,persze hozott valami sürgős munkát ezonnal de mán!!!!!  ismeritek.

Én meg persze...........dondolom éertitek.

A motorbolokkot összefogó csavarok rövidek voltak,persze a gyárban baxták el kivolt szopósodva a menet.60 mm hosszú helett 42 érezetem bassza széjel a menetert.

Voltaztán káromkodás szépen.

Csináltam bele fasza ászokcsavart.

Főtengely csapágy csere Fag gyártmány 3400 ft/ darabja,olyan érzés volt mikor a fogamat húznák de a minőségnek ára van itt nincs sporólás.

A főtengely is ki lett hézagolva nincsen mocorgás oldalra ,úgy a hején van ahogy illik.

A szorzó is jól müxik a legkissebb sebességeben togyon szépen mint egy nyugdíjas csiga,ma járatva volt .Van kis tőmítésbeli probláma de azt megoldom.

Mindját teszek egy kis videót.

Picit szántottam is vele.Csak sajna már rám esteledett,majd holnap.

 

Rex maxi Creative Commons License 2011.03.25 0 0 506

Sziasztok

 

Küldtem emailt.

Előzmény: Törölt nick (505)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.25 0 0 505

Szia menyi lenne az eke vagy mi érdekell?

Előzmény: Rex maxi (504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!