Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Traktorépítési helyzetben vagyok, tudtok segíteni kis tanáccsal?
Kb. 200 nm terület szántásához lenne szükségem eszközre. Kapálógépem felezővel, körmös kerékkel 5,5 LE motorral van, fűnyírótraktorom (20Le) van, így tulajdonképpen szántáson kívül ami feladat felmerül, ahhoz van gép. Ezek az eszközök sajnos nem alkalmasak komoly, az ásást teljes mértékben kiváltó, tehát 20 cm alatti szántásra. (A fűnyírótraktoron el lehetne gondolkozni, de nagy területet nyírok, ezért nem szeretném azt estlegesen elrontani.)
Csak szántás miatt nem igazán szeretnék traktort csinálni, ezért most arra jutottam, hogy visszanyúlva a gőzgépek korához, csörlős ekét csinálok: egy olyasmi ekét, mint a lovak húznak, húznék egy drórkötéllel. A drótkötelet pedig a kapálógép kapahelyeire tett dobbal húznám. Mindezt felszerelném a fűnyíró tarktoromra, hogy a föld végén merőlegesen könnyű legyen mozgatni.
Lehet, ez 2 emberes lenne, de 200 nm egy évben egy alkalommal nem tűnik elviselhetetlen feladatnak, ráadásul a traktorra asszony is elég, hiszen ő csak elindítja/leállítja a vontatást, meg soronkén előre gurul.
A terület teljesen sík, négyszög alakú, kb. 20x10 m.
Tudtok segíteni, hogy ez működhet-e? Milyen buktatója lehet egy ilyen rendszernek?
Vagy merjek nekimenni a fűnyírótraktorral? Motorja van, de a váltó/futómű bírja-e...
Miért kell neked a pótkocsit is hajtott kerékre tenni? A plusz difi, kardán egy teljesítményveszteség, ami ennél a kis motornál nem elhanyagolható.
Másik probléma a fordulatszám. Mivel a pótkocsinak a kereke közel annyit kell forduljon, mint az alapgép kereke, a rotekapa fordulata és fóleg a fűnyíróé ennélszerintem egy nagyságrenddel nagyobb kell legyen, hogy szépen dolgozzonak.
Hát igen valami hajtó mű jó lenne.De azt még nem tudom hogy honnan lehet na levenni a hajtást, a motor főtengelyéről vagy a váltó ékszíjtárcsájáról(az a nagy alu tárcsa az).???
Akarok csinálni egy csuklós trakit(olyat mint ami a képen van).
És az lenne a kérdés hogy a hátuljába egy lada hidat szeretnék építeni, és mivel nincs a trakin TLT, a hajtását ugy oldanám meg hogy a motorra tennék egy hidraulika szivatyút
és a hídat egy hidromotor hajtaná közvetlenül vagy egy lada váltón keresztül.
Szerintetek megvalósitható????A hidro motor bírná forgatni a hidat ???
Az én kistraktoromon ugyanez a megoldás. Én úgy oldottam meg: elsődleges szempont hogy jól működjön és később visszaalakítható legyen ezért nem hegesztettem, a váltó szétszedése után a két féltengelyfogaskerék közé beillesztettem (köszörű, reszelő, hegesztő, kinek mi van) egy kétoldalon fogazott acéldarabot, ami mind a két féltengelyfogaskerék fogai közé összeszerelés után kicsi játékkal illeszkedjen, ez összezárja a difit, és a hajtás bármelyik oldalról kivehető szükség esetén visszaalakítható. Nekem ez a megoldás már 10 éve működik hibátlanul, egy fiat uno 1300-as dizelmotorral.