Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Köszi a válaszokat, most már sejtem hogy hogyan csináljátok.
A traktoromba akarok az első hajtáshoz egy zárható difit építeni, és most keresgélek az ötletek között, hátha ez egyszerűbb megoldás lenne mint egy kapcsolható zárral épített difi. Majd kitalálom mi legyen, lassan tavaszodik, jön a kertimunka.
Iskrától szeretném kérdezni: a speerdifinél a szorítást hogyan csináljátok? Mi a műszaki megoldás, ilyet még nem csináltam. Ha elárulod megköszönöm.
A lánckérdéshez csak annyit: a 1/2"-os leggyengébb minőségű lánc szakítószilárdsága 38000N nem kevés. A lada vezérműlánc jó megoldás lehet, ha porvédelem meg van oldva. Én egy 250-es jáva blokkból csináltam egykor egy rotakapát, ezzel volt a kapa meghajtva, a kapa 1m széles volt, bírta, pedig adtam neki rendesen, trabant féderlapból volt a 24 kapa kovácsolva, meg a motor is erős volt de nem szakadt el.
A kétsoros lánc jobb lenne,pl:skoda vezérműlánc,az nem nyúlik annyira.Bontóba 3000ft a 2db lánckerék és a lánc.Lánc jobb a zsigulié,az hosszabb így jobban megéri.Jó munkát!!
Nekem zuk váltó van a simson blokk alatt,előre 3*4,hátra 3*1 sebesség.(bontóba 7000ft körül van és szinte elnyűhetetlen)Ott is van aztán bőség zavara.Defelesleges,úgysem használja az ember.
Én a láncos hajtást csak zárt házzal ajánlanám,por ,sár ,+ ilyenek.
Hát nem tudom lehet hogy más tud konkrétat mondani a láncokhoz tartozó átvihető erőröl.Én magam részéről a tengelyes fogaskerekes hajtást tartom a legjobbnak.
De vannak itt olyan topiktársak akik jobban értik a lácos dolgot,azthiszem tettek fel képeket is :)
Ja és még anyit hogy én ugy akarom hogy venni egy olcsóbb mz-t és akkor abbol sok alkatrészt át tudnék tenni a géphez szerinted az mz-n lévő fogaskerekek elegek lennének ? Meg a láncot is használni hogy az birná-e ?
Na elolvasgattam . A lassitó áttételt hogy csináltad vagy azt vetted meg sper difit hogy meg mint ? Elnézést hogy ien sokat kérdek de még zöldfülü vagyok .
Hello te mien váltót használtál a géped elkészítésénél ? Meg nekem van egy 125 -ös mz motorblokkom hogy azzal meg lehetne e csinálni ? előre is köszi a választ
Most szorzón agyalok aztán akkor lessz igazán nagy erő :)
Olyan terpváltó féleségre gondoltam a 125 MZ TS váltót bekötni és akkor lenne 16 előre és 4 hátrameneti fokozat.De majd ha meglessz a tavaszi földmunka utána fogok neki és mikor kész lessz akkor építem be.
Az ősszel széttszakította a lehajtás láncot és most szeretném kipróbálni mit bír,ja és a legújjabb váltvaforgatós ekét.Már csak egy nap kellett volna és erre esett a hó.
A fünyiro trakeszomba modositottam a végáttételt és pár merevitést is eszközöltem, igy valoszinüleg már lehet vele komolyabb dolgokat is müvelni. :) Még a motort kéne helyrettenni mert erössen eszi az olajat de senki nem akar foglalkozni vele itt a környéken. Minden szerelö azt mondja vegyek bele ujat de én nem akarok. Ebbe 5 lovas briggs van de az uj 5 lovasok bizony talán ha a fele eröt leadják mint ez a régi. Nem is értem miért van ez. Mindegy. A lényeg ha uj mociban gondolkozom akkor nem lessz elég az 5-6 lovas hanem kell vagy egy 8 lovas. Az pedig már igen huzos kiadás lenne.